Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Europa, Euro, Brexit, etc.

2.111 Posts
Pagina: «« 1 ... 101 102 103 104 105 106 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 30 augustus 2021 10:14
    Brexit-blues
    Mathijs Bouman 09:02

    Acht maanden na het einde van de transitieperiode beginnen de gevolgen van brexit al meer de Britse realiteit binnen te dringen. Het is een realiteit van lege schappen in de supermarkt, van oogst die verpietert op het land, van restaurants die moeten sluiten wegens tekort aan ingrediënten en van varkens die dreigen te worden geruimd vanwege personeelsgebrek in slachthuizen.

    'De voedseltekorten worden veroorzaakt door brexit, en niets anders', zegt een transportondernemer. Dus niet door de pandemie, maar door een gebrek aan Europese chauffeurs. 'Brexit heeft geen enkel voordeel', stelt ondernemersclub Make UK. Een pubeigenaar die zijn zaak sluit vanwege tekort aan bier zegt: 'Geen twijfel, dit komt door brexit, en alleen door brexit.'

    Wat te doen? Militairen op de vrachtwagens? Gevangenen te werk stellen op het land en in de slachterijen? Of misschien toch maar weer Europese werknemers binnenlaten? Er wordt volgens de Britse pers allemaal over nagedacht. Van 'take back control', naar soldaten op de snelweg, dwangarbeid en arbeidsmigratie. Hoe zouden de brexiteers zelf vinden dat het gaat?

    Lees het volledige artikel: fd.nl/opinie/1409767/brexit-blues-k3h...
  2. forum rang 5 MisterBlues 30 augustus 2021 12:13
    quote:

    jowi schreef op 29 januari 2021 14:51:

    Mr Blues,

    Britten eerder aan het vaccineren
    Britten meer aan het vaccineren

    Tussenstand 2-0 voor VK

    Dankzij 2 Europese topvrouwen heeft de EU het het nakijken
    Brexit-blues
    Mathijs Bouman 09:02

    Acht maanden na het einde van de transitieperiode beginnen de gevolgen van brexit al meer de Britse realiteit binnen te dringen. Het is een realiteit van lege schappen in de supermarkt, van oogst die verpietert op het land, van restaurants die moeten sluiten wegens tekort aan ingrediënten en van varkens die dreigen te worden geruimd vanwege personeelsgebrek in slachthuizen.

    'De voedseltekorten worden veroorzaakt door brexit, en niets anders', zegt een transportondernemer. Dus niet door de pandemie, maar door een gebrek aan Europese chauffeurs. 'Brexit heeft geen enkel voordeel', stelt ondernemersclub Make UK. Een pubeigenaar die zijn zaak sluit vanwege tekort aan bier zegt: 'Geen twijfel, dit komt door brexit, en alleen door brexit.'

    Wat te doen? Militairen op de vrachtwagens? Gevangenen te werk stellen op het land en in de slachterijen? Of misschien toch maar weer Europese werknemers binnenlaten? Er wordt volgens de Britse pers allemaal over nagedacht. Van 'take back control', naar soldaten op de snelweg, dwangarbeid en arbeidsmigratie. Hoe zouden de brexiteers zelf vinden dat het gaat?

    Lees het volledige artikel: fd.nl/opinie/1409767/brexit-blues-k3h...

    Overigens is ook de vaccinatie voorsprong - zover die er relatief gezien ooit was - verdwenen. Pfizer/Biontech is het superieure vaccin boven AstraZeneca/Oxford en het enorme leger aan Britse armen staat onwillig tegenover vaccinatie. Delta heeft het spel weer veranderd.
  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 9 september 2021 15:27
    Een rode bus voor de belastingverhoging
    15:08

    Alle post-brexitberichtgeving lees ik met verwondering. Deze week werd voor de derde keer de periode verlengd waarin de EU-regels voor goederentransport tussen Engeland en Noord-Ierland gelden. En de Britse McDonald's haalt de milkshakes uit het menu, omdat er niet genoeg vrachtwagenchauffeurs zijn.

    Nu is er overal een chauffeurstekort, maar op het Europese vasteland kan dat nog enigszins worden opgelost door het inhuren van Oost-Europese chauffeurs. Die optie is natuurlijk niet wenselijk in het VK, waar de komst van buitenlandse arbeidskrachten een van de redenen was voor Britten om voor de brexit te stemmen.

    De belastingverhoging die de Britse premier Boris Johnson deze week aankondigde was wel de klap op de vuurpijl. Hij stelt een verhoging van maar liefst £36 mrd (€42,1 mrd) voor, met name om de tekorten bij de nationale gezondheidszorg, de NHS, te financieren.

    Maar de Britten zouden toch juist £350 mln per week (£18 mrd per jaar) overhouden, omdat ze hun EU-bijdrage niet meer hoefden te betalen? Dat stond toch op die bekende rode campagnebus? Dat geld kon allemaal naar de NHS. En dat was hard nodig, daar waren zowel brexiteers als bremainers het wel over eens.

    Johnson had tijdens zijn recente verkiezingscampagne nog zo beloofd dat de belastingen niet zouden worden verhoogd. Maar blijkbaar beseft zelfs een populist als Johnson dat het geld toch ergens vandaan moet komen. In de tuin van Downingstreet 10 staat geen geldboom. Lof dus voor dat niet-populistische inzicht.

    Nee, zo verzekert premier Johnson de Britse bevolking, deze belastingverhoging komt niet door de brexit, maar door corona. Dat had hij ook niet kunnen voorzien. Dat zult u de komende tijd wel meer gaan zien: corona als het ultieme zwarte schaap. Wij hebben alles perfect gedaan, maar ja, die corona.

    Een van de bijzondere aspecten van het belastingplan is het invoeren van een dividendbelasting. Dividendbelasting, bij dat woord zal er bij de meeste Nederlanders, ook de niet-beleggers, wel een belletje gaan rinkelen. Was het niet Unilever, die vanwege de dividendbelasting naar dit EU-buitengebied is gevlucht?

    Wat leren we hiervan? Helemaal niets. De brexiteers zullen deze informatie wegdrukken en zoeken naar informatie die de eigen mening bevestigt. Beleggers hebben ook die neiging. Daar kunnen ze niets aan doen, het zijn ook maar gewoon mensen. Om hun ego te beschermen willen ze zeker niet gaan twijfelen aan hun eigen mening.

    Maar toch, als straks die belastingbrief op de mat valt, zullen de brexiteers zich ook niet een klein beetje gaan afvragen waar ze nou voor gestemd hebben? Wellicht kan de Britse regering een reclamecampagne voor de belastingverhoging gebruiken. Iets met een rode bus misschien?

    Corné van Zeijl is analist en strateeg bij vermogensbeheerder Actiam en belegt ook privé. Reageer via: corne.vanzeijl@actiam.nl. Disclaimer en meer columns op fd.nl/vanzeijl.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/financiele-markten/1412027/een-...
  4. forum rang 5 MisterBlues 16 september 2021 21:44
    Dus omdat ze een paar boten terugsturen scoren de Britten een punt? De Grieken bouwen een muur. Italianen sturen ook boten terug.

    Je begrijpt weer eens de essentie niet. Er zijn structureel ongevulde arbeidsplekken aan de onderkant en die gaan links om of rechts om gevuld worden. Helaas met meer uitbuiting, schade en chaos tot gevolg, totdat ze weer overstag gaan en regelingen treffen met meer werk van werk, rompslomp en bureaucratie dan er was in EU tijd.
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 26 september 2021 15:57
    Britten urenlang in de rij voor lege benzinepompen

    Steeds meer tankstations in delen van het Verenigd Koninkrijk moeten automobilisten nee verkopen, omdat ze door het nijpende chauffeurstekort in het land geen brandstof geleverd krijgen. De Britse minister van Transport heeft de Britten opgeroepen om normaal te doen.
    Buitenlandredactie 26-09-21, 15:46

    Naar schatting tientallen van de meer dan 8000 Britse pompstations zijn helemaal uitverkocht en dus gesloten.
    Naar schatting tientallen van de meer dan 8000 Britse pompstations zijn helemaal uitverkocht en dus gesloten. © AFP

    Bij de tankstations staan lange rijen. Naar schatting tientallen van de meer dan 8000 Britse pompstations zijn helemaal uitverkocht en dus gesloten. Bij anderen tankstations spelen tekorten voor bepaalde brandstoffen. De situatie zorgt het hele weekend al voor paniekreacties van automobilisten. Er ontstonden lange rijen met auto’s die voor de zekerheid nog even wat extra benzine of diesel wilden inslaan.

    De Britse exploitant van tankstations EG Group kondigde ook al beperkingen aan op de hoeveelheid brandstof die automobilisten kunnen kopen vanwege de zeer grote vraag. Het besluit van BP verergert de toch al moeilijke situatie op de Britse energiemarkt door de sterk gestegen gasprijzen, waardoor al meerdere kleinere gasleveranciers failliet zijn gegaan.

    Ook ExxonMobil zegt dat een klein aantal van de tweehonderd pompstations die het uitbaat voor het Britse supermarktconcern Tesco geraakt wordt door het chauffeurstekort. Shell, dat ongeveer duizend tankstations in het Verenigd Koninkrijk telt, hoeft nog geen vestigingen te sluiten. Wel merkt het bedrijf de problemen rond de tekorten. Een woordvoerder zegt dat Shell de problemen door goede planning nog het hoofd kan bieden.

    Een woordvoerder van de Britse premier Boris Johnson zei dat er geen sprake is van brandstoftekorten. Mensen kunnen gewoon brandstof blijven kopen, aldus hem. Hij stelt dat het distributiesysteem voor brandstof in het Verenigd Koninkrijk robuust is.
  6. forum rang 7 hirshi 26 september 2021 17:00
    Schaarste gaat een steeds belangrijker rol spelen in onze economie.

    Het effect ervan is dat prijzen worden opgejaagd,, de infatie wordt aangewakkerd, bedrijfswinsten worden aangetast.

    Personeelstekort en tekort aan materialen in vele sectoren worden de aanjagers van verdergaande komende prijsverhogingen in een aantal sectoren.

    De politiek beschikt niet over het instrumentarium om de effecten van dergelijke effecten op korte termijn effectief te bestrijden.

  7. forum rang 7 hirshi 26 september 2021 19:09
    quote:

    keljans 123 schreef op 26 september 2021 18:47:

    met de werkelijke schaarste valt t wel mee. er is van alles genoeg. enorme speculatie in grondstoffen lijkt me meer prijsopdrijvend. een kink in de kabel en het plettert weer omlaag. je komt er moeilijk achter.
    Hoezo valt het wel mee?
    Het valt heelmaal niet mee.
    Veel bedrijven kampen ermee.
    Welke grondstoffenprijzen pletteren omlaag?
    Die van koper zeker niet en van olie ook niet

    www.macrotrends.net/1476/copper-price...

    tradingeconomics.com/commodity/crude-oil

  8. forum rang 7 jowi 27 september 2021 01:47
    Dit is nog maar het begin.
    Te kort aan chips.
    Sommige bedrijfstakken wordt nu al de productie volledig stilgelegd i.v.m. hoge energie prijzen.
    Als ze in Azié een Corona besmetting hebben legt de overheid volledige fabrieken stil

    We hebben ons afhankelijk gemaakt van Rusland, en China en omdat we zelf onvoldoende produceren
    krijgen we vanzelf tekorten. Is dit toeval of strategie!!!!!!

    We lachen wel om de Britten i.v.m. de rijen aan de tankstations maar als het hier een strenge winter wordt zitten wij
    zonder gas!!!!!!
  9. forum rang 10 voda 27 september 2021 09:09
    Britse regering schort concurrentie benzinestations op
    Samenwerking toegestaan vanwege tekort aan chauffeurs.

    (ABM FN-Dow Jones) De Britse regering stelt benzinestations vrij van een concurrentiewet om de problemen te verzachten die zijn ontstaan door een tekort aan chauffeurs voor tankwagens.

    "Er was en blijft genoeg brandstof in de raffinaderijen en opslagterminals, maar we zijn ons bewust dat er wat problemen zijn geweest met de aanvoerketens", verklaarde minister van economische zaken Kwasi Karteng de vrijstelling. "Daarom stellen we het Downstream Oil Protocol in werking, om te zorgen dat de sector cruciale informatie kan delen en effectiever kan samenwerken om de verstoring zoveel mogelijk te beperken".

    Sinds donderdag zijn in delen van het Verenigd Koninkrijk pompstations gesloten, vanwege een een beperkte benzine-aanvoer door een tekort aan tankwagenchauffeurs. Met name loodvrije benzine en diesel is niet meer overal te krijgen.

    De Britse regering nam afgelopen weekend al maatregelen, door tijdelijke inreisvisa te verstrekken aan chauffeurs van zware vrachtwagens en meer spoedcursussen te geven voor het besturen van dit type vrachtwagens.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 27 september 2021 09:44
    Britten in blinde paniek naar pompstations: premier Johnson overweegt inzet leger
    1 min geleden
    in BUITENLAND

    LONDEN - De Britse premier Boris Johnson overweegt het leger in te gaan zetten om te helpen bij het terugdringen van de nijpende brandstoftekorten bij veel pompstations. In grote steden in het Verenigd Koninkrijk zijn er inmiddels steeds meer tekorten bij tankstations omdat door een gebrek aan vrachtwagenchauffeurs onvoldoende brandstof geleverd kan worden en automobilisten massaal aan het hamsteren zijn geslagen, met lange rijen bij tankstations tot gevolg.

    Het Britse kabinet gaat maandag praten over de inzet van soldaten om brandstoftrucks te gaan rijden naar pompstations. Afgelopen weekend besloot Johnson al om op korte termijn duizenden visa te gaan verstrekken aan buitenlandse truckers om zo de tekorten aan chauffeurs te verlichten.

    Londen heeft ook bepaalde concurrentieregelgeving opgeschort waardoor bedrijven onderling meer informatie kunnen verwisselen om zo beter de brandstoftekorten tegen te gaan. Daardoor kunnen locaties met de grootste prioriteit makkelijker worden bevoorraad.

    Bekijk ook:
    Krankzinnige taferelen door brandstofcrisis Groot-Brittannië

    De branchevereniging van Britse pompstationhouders zei maandag dat in grote steden steeds meer pompen droogvallen, soms wel 90 procent. Grote oliebedrijven als BP hebben al locaties moeten sluiten vanwege de tekorten. Ook zijn er beperkingen ingevoerd rond de hoeveelheid brandstof die automobilisten kunnen tanken.
  11. forum rang 5 seance 27 september 2021 09:59
    quote:

    hirshi schreef op 26 september 2021 19:09:

    [...]

    Hoezo valt het wel mee?
    Het valt heelmaal niet mee.
    Veel bedrijven kampen ermee.
    Welke grondstoffenprijzen pletteren omlaag?
    Die van koper zeker niet en van olie ook niet

    www.macrotrends.net/1476/copper-price...

    tradingeconomics.com/commodity/crude-oil

  12. forum rang 10 DeZwarteRidder 1 november 2021 07:45
    Zwemmen in poep
    Mathijs Bouman 00:30

    Altijd lachen met die Britten. Geen volk weet zo grappig werkelijkheid en absurdisme te vermengen en zichzelf zonder gêne op de hak te nemen. Soms gaat het om subtiele, spitsvondige grappen. Vaak ook is het onbekommerde poep-en-plas-humor.

    Op dit moment vooral dat laatste. Letterlijk. Door brexit hebben de rioolbedrijven moeite om de noodzakelijke chemicaliën in te kopen. De rioolzuivering lukt daardoor niet meer. Dus laten de bedrijven hun smerigheid ongezuiverd in het oppervlaktewater lopen. Een motie om dat te verbieden werd door de Tories van Boris Johnson weggestemd. Gevolg: meren, beken en rivieren worden overstroomd door miljoenen liters raw sewage, zoals de Britten de smurrie noemen. Ook de kust raakt zwaar vervuild. Vissen sterven, oesters zijn oneetbaar.

    Brexit zou het land weer fier en vrij maken. Met een trots volk dat soeverein de eigen toekomst kiest. In plaats daarvan zwemmen de Britten in hun eigen stront. En een beroep doen op de strenge Europese regels voor waterkwaliteit kan niet meer, want Brussel heeft niets meer te zeggen. Veel komischer dan dit wordt het niet.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/opinie/1417765/zwemmen-in-poep
  13. forum rang 10 DeZwarteRidder 2 januari 2022 10:50
    De dertigste euro
    09:30

    Onlangs kwamen twee collega's dineren. Het was gezellig, tot bij de koffie een berucht raadsel op tafel kwam. Dat gaat als volgt. Drie vrienden drinken in een kroeg een paar pilsjes. De rekening komt op €25, elk van hen geeft de ober een tientje. Als die terugkomt met het wisselgeld, krijgt het trio elk een euro, de resterende twee euro mag de ober houden als drinkgeld.

    Tot zover enkel geamuseerde blikken rond de tafel thuis. Dan de vraag. 'Elke vriend heeft dus €9 betaald. Maal drie is dat €27, plus de €2 fooi maakt dat €29. Waar is die dertigste euro gebleven?'

    De sfeer sloeg om. Er werd gerekend, gediscussieerd, en het moet gezegd: sommige Bartjens-onwaardige rekensommen passeerden de revue. Terwijl de ene collega het na een tijdje opgaf en een biertje ging halen uit de koelkast ('jammer, deze avond was zo gezellig begonnen'), zette de andere door tot het juiste antwoord was gevonden.*

  14. forum rang 10 DeZwarteRidder 2 januari 2022 13:13
    20 jaar de euro: 'Van huidige inflatie moeten we de jarige euro niet de schuld geven’

    Op 1 januari 2022 viert de euro zijn twintigste verjaardag. Zal de munt over twintig jaar nog bestaan? Eén ding is zeker: we zijn meer van de munt gaan houden.
    Natasja de Groot 01-01-22, 15:00 Laatste update: 01-01-22, 15:23

    Officieel vond het verjaardagsfeestje drie jaar geleden al plaats: op 1 januari 1999 werd de euro in gebruik genomen door de financiële markten. Op 1 januari 2002 was het de beurt aan het grote publiek. In twaalf landen, waaronder Nederland, konden consumenten met de nieuwe briefjes en munten in de winkels en cafés betalen.

    Een echt feestje werd het niet. De munt werd vooral met veel scepsis ontvangen. Alles was in een klap duurder geworden, luidde de kritiek. Een begrijpelijk gevoel, maar niet terecht, zegt Bert Colijn, eurozone-expert bij het Economisch Bureau van ING. Prijzen stijgen altijd, maar die zijn sindsdien niet opeens significant gestegen. ,,In de afgelopen twintig jaar is de inflatie juist lager gebleven dan de twintig jaar ervoor”, voert Colijn aan. Zo ligt de gemiddelde inflatie sinds de komst van de euro op 1,8 procent per jaar. In de jaren 90 was dat nog 2,5 procent.

    Zelfs nu de inflatie recent flink is gestegen, moeten we de jarige euro daar niet de schuld van geven, zegt de ING-econoom. ,,De stijging heeft niets te maken met de munt. Meer dan de helft van de inflatie komt door de dure energie, vooral als gevolg van wereldwijde ontwikkelingen. En dat de Nederlandse gasvoorraden maar voor ruim de helft gevuld zijn, tja dat kun je de munt niet verwijten.”

    Liefde

    Ondanks aanhoudende verzuchtingen van consumenten over hogere prijzen en kritiek van spaarders en gepensioneerden over lage rente, is de liefde voor de euro de afgelopen jaren wel toegenomen. Volgens de Eurobarometer, waarbij Europeanen over Europese zaken worden bevraagd, is de steun voor de munt op het hoogste niveau ooit in de EU: 70 procent. En opvallend: in Nederland is die steun hoger dan in de EU als geheel (zo’n 85 procent).

    Het positieve gevoel is er ook in de politiek én onder beleggers. Niet geheel verrassend, vindt Colijn. Volgens hem zijn er de afgelopen jaren stappen gezet die gunstig hebben uitgepakt voor de euro en die eraan hebben bijgedragen dat de munt glansrijk door de coronacrisis is gekomen.
  15. forum rang 6 haas 14 januari 2022 05:41
    Goedemorgen,

    ik weet waar VK ligt. maar weet niet zoveeel van VK
    wat ik wel inmidels weet dat Downingstreet 10 'n heel groot pand is met meer dan 100 kamers

    En dat de regerings-elite van VK daar altijd bijeenkomt is mij wel bekend
    Het is daar 'n kompleet partycentrum

    en dat is niet geeindigd per brexit. Of met het Covid circus. Ze feesten daar gewoon door:):)
    =======================================================
    Personeel van premier Johnson heeft
    de avond voor de uitvaart van de Britse
    prins Philip twee feestjes gevierd in
    de ambtswoning van de premier,meldt de
    krant The Telegraph.Op dat moment gold
    een periode van nationale rouw.Verder
    waren strenge coronaregels van kracht.

    Ooggetuigen zeggen tegen de krant dat
    er zo'n 30 feestgangers aanwezig waren,
    die tot diep in de nacht dansten en
    dronken.Johnson zelf was er niet bij.

    De premier ligt al lang onder vuur door
    vermeende feestjes van zijn personeel
    tijdens de lockdown.Daar loopt nu een
    onderzoek naar.Johnson bood gisteren
    zijn excuses aan in het parlement.

    ===================================
  16. forum rang 7 Kaviaar 18 januari 2022 16:57
    Wat draagt Nederland bij aan en wat ontvangt Nederland van de EU?

    De EU wordt grotendeels (circa 95%) gefinancierd door de EU-lidstaten. In 2020 bedroegen de EU-uitgaven in totaal ruim € 173 miljard. Het belangrijkste deel van deze middelen wordt ingezet om samen met de lidstaten bepaalde doelen te realiseren.

    Op deze wijze vloeit het grootste deel van de middelen via EU-subsidies weer terug naar de lidstaten; ongeveer tweederde van de middelen gaat naar de fondsen die de EU samen met de lidstaten beheert. De omvang van de geldstromen van en naar de lidstaten varieert per lidstaat. Dit is vooral afhankelijk van de relatieve welvaartspositie van de lidstaten en de doelstellingen van de diverse EU-fondsen.

    Nederland is netto betaler. Wij geven meer dan wij ontvangen. Feitelijk betalen wij andere landen om zaken in hun land op orde te krijgen. Belachelijk dit.

    NL betaalde in 2020 € 8,9 miljard aan de EU begroting.

    www.rekenkamer.nl/publicaties/vragen-...

    En de EU wil nu dat NL maatregelen treft op de woningmarkt of hypotheekrenteaftrek, anders kunnen we geen coronageld krijgen van de EU, wat we zelf al ruim inbrengen elk jaar.

    Gewoon een jaar niet afdragen.

    Dit is een onhoudbaar gedrocht en geldverslindend monster. Die hele Brusselse kliek.
    Waar andere landen niet willen hervormen, ontvangen ze vanuit Brussel geld die andere landen hebben betaald.

    Het is echt te absurd voor woorden!

  17. forum rang 7 jowi 18 januari 2022 17:17
    quote:

    Kaviaar schreef op 18 januari 2022 16:57:

    Wat draagt Nederland bij aan en wat ontvangt Nederland van de EU?

    De EU wordt grotendeels (circa 95%) gefinancierd door de EU-lidstaten. In 2020 bedroegen de EU-uitgaven in totaal ruim € 173 miljard. Het belangrijkste deel van deze middelen wordt ingezet om samen met de lidstaten bepaalde doelen te realiseren.

    Op deze wijze vloeit het grootste deel van de middelen via EU-subsidies weer terug naar de lidstaten; ongeveer tweederde van de middelen gaat naar de fondsen die de EU samen met de lidstaten beheert. De omvang van de geldstromen van en naar de lidstaten varieert per lidstaat. Dit is vooral afhankelijk van de relatieve welvaartspositie van de lidstaten en de doelstellingen van de diverse EU-fondsen.

    Nederland is netto betaler. Wij geven meer dan wij ontvangen. Feitelijk betalen wij andere landen om zaken in hun land op orde te krijgen. Belachelijk dit.

    NL betaalde in 2020 € 8,9 miljard aan de EU begroting.

    www.rekenkamer.nl/publicaties/vragen-...

    En de EU wil nu dat NL maatregelen treft op de woningmarkt of hypotheekrenteaftrek, anders kunnen we geen coronageld krijgen van de EU, wat we zelf al ruim inbrengen elk jaar.

    Gewoon een jaar niet afdragen.

    Dit is een onhoudbaar gedrocht en geldverslindend monster. Die hele Brusselse kliek.
    Waar andere landen niet willen hervormen, ontvangen ze vanuit Brussel geld die andere landen hebben betaald.

    Het is echt te absurd voor woorden!

    Dat Corona geld staat los van die EU bijdrage. Daar hebben ze toch EU bonds (700 miljard waarvan de helft gifts met voorwaarden en dan andere helft leningen (net als die Griekse) voor in het leven geroepen waarvoor wij ook voor een lekker deel garant staan. Hierover was toch ook commotie omdat de eerste steun naar landen gingen die nagenoeg niet
    door Corona waren getroffen (o.a. Polen)

    Als NL de huizenmarkt aanpakt krijgen we een fooi van die 350 miljard met voorwaarden. Kabinet Rutte heeft echter nog geen verzoek ingediend. Dus dat wordt fluiten naar die gift ivm VVD principes.

    Jaar in jaar uit dragen we flink bij aan de EU en we zijn al jaren per hoofd bevolking de grootste netto betaler binnen de EU. En Rutte de bevolking maar verder (linksom of rechtsom) uitknijpen. Nu worden zelfs de oudere ontkoppeld.

    Schande Schande en nog een schande.

    Ik zou zeggen. Direct uit de euro unie (die kost ons het meest, zie de acties van de ECB om Zuid Europese landen aan lage rentes te helpen)
2.111 Posts
Pagina: «« 1 ... 101 102 103 104 105 106 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 874,67 -1,06%
EUR/USD 1,0620 -0,05%
FTSE 100 7.820,36 -1,82%
Germany40^ 17.777,30 -1,38%
Gold spot 2.391,52 +0,35%
NY-Nasdaq Composite 15.885,02 -1,79%

Stijgers

Avantium
+5,13%
FASTNED
+2,27%
Air Fr...
+2,00%
DSM FI...
+1,84%
CM.COM
+1,69%

Dalers

Arcelo...
-6,90%
Aperam
-6,68%
JUST E...
-4,85%
SBM Of...
-4,17%
RANDST...
-3,69%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links