Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 23 apr 2024 17:35
  • +0,060 (+1,10%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 546.527 Gem. (3M) 317,5K

Tom Tom September 2021 in de aanloop naar de Q3 cijfers (14-10-2021) is €6,- het koersdoel

2.479 Posts
Pagina: «« 1 ... 92 93 94 95 96 ... 124 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 win some... 22 september 2021 17:30
    quote:

    *JustMe* schreef op 22 september 2021 16:50:

    [...]

    Dat is puur interne verschuiving van kosten. Het groeiende deel is puur content en neemt nu vrijwel de gehele kaartenmaak kosten voor zijn rekening. Wat je hier dus vooral ziet is de hefboom mogelijkheid. E&A gaat 135 miljoen in omzet stijgen en krijgt daarbij vrijwel geen extra interne kosten toebedeeld. En Consumer kan afgestoten of gestaakt worden waarbij diverse kosten wegvallen (marketing, sales, distributie) terwijl de bijdrage aan kaarten vanuit Consumer amper wordt gemist.
    Is die interne verschuiving van kosten een boekhoudkundige verplichting of een boekhoudkundige keuze geweest? Als het een keuze is dan is het de vraag wat verstandiger is: het groeionderdeel laten shinen met positieve cijfers of het krimponderdeel? Voor een juiste waardering van de assets lijkt me het eerste.

    Vooralsnog is de groei bij A&E niet genoeg geweest om de extra kosten die dit onderdeel zijn toebedeeld vanuit het krimponderdeel én vanuit de autonome groei van kosten te compenseren. Er is inderdaad zicht op verbetering de komende jaren. Maar er kan ook nog steeds sprake zijn van tegenvallende omzet, extra groei van kosten of het uitvoeren van de jat-optie.
  2. forum rang 6 win some... 22 september 2021 17:38
    quote:

    *JustMe* schreef op 22 september 2021 17:08:

    [...]

    We horen dit al 8 jaar en gebeurt steeds niet. En trouwens. Als je dit gelooft zou ik maar long gaan. Pak je in elk geval nog 40% of iets dergelijks. Als dit gebeurt is het in Q4 als alle betalingen ontvangen zijn en die cash pile 360 mio is. Maar weet je… TT geeft zelf ook steeds aan dat die cash in Q4 komt en dat er grote deals zijn. Dat doe je niet als je TT van de beurs wilt halen.

    Ik zie ook het voordeel voor de founders niet. Of ze hun vermogen nou op de beurs zien groeien of van de beurs af. Het verhaal hier op IEX is altijd dat ze zichzelf veel duurder kunnen verkopen als ze van de beurs af gaan. Maar is dat ook zo? Dan is toch ook de waarde bij buy-out voor de nieuwe koper een referentiepunt?

    Ze kunnen beter gewoon groeien aan de beurs en dan hun persoonlijke lange termijn plan (successie) uitvoeren. Ofwel overdracht aan nieuwr kroonprins of verkoop aan (bijv) Qualcomm.

    Het aan de beurs genoteerd staan was lastig als je steeds een slecht verhaal hebt aan beleggers, omdat consumer nog zo groot is en je middenin transitie zit. Dan kan je denken: ik wil die extreem grote verandering in de luwte doen, want ik heb daar 200% aandacht voor nodig.

    Die fase is voorbij. De beursnotering zit tomtom niet in de weg en de transitie is afgerond. Ik sluit het niet uit, omdat ik geen waarzegger ben, maar ik zie geen rationale voor die exit. Als founders puur op geld gericht zijn (wat ik niet denk) laten ze op basis van 650 omzet en 10% FCF de koers naar 13 euro lopen en ga dan eens met een Qualcomm of NXP praten. Of hou het lekker aan de beurs maar verkoop (deels) je pakket zodra je als Goddijn niet meer aan het roer staat.
    Of je haalt het nu voor 10 euro van de beurs, zorgt er voor dat het resultaat daarna doorgroeit naar 650 mio omzet en 10% FCF en gaat dan praten over overname. Voor de koper is van belang wat hij met het bedrijf kan verdienen, niet voor wat voor prijs het ooit van de beurs is gehaald. Het aankoopbedrag van Teleatlas is ook geen referentiepunt meer.
  3. forum rang 8 Wereldbelegger 22 september 2021 17:46
    Volgens het IEX overzicht is het zeer rustig geweest bij de Opties.
    Turbohandelaren hebben vandaag in de zon gezeten.

    Long
    22-9-2021
    Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    Booster Long BNP 4,59 2,77 2,47 2,51 0,04 2,500 -0,60% 75 9:28
  4. Edhvvvvv 22 september 2021 17:54
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 22 september 2021 17:37:

    20.000 stukken in de slotveiling en precies op 0,00% gezet bij wederom een groene beurs, dit is duidelijk computer gestuurd koers sturen!
    Zeg dat maar niet want dat is namelijk echt niet aan de hand bij T2. Laten we de cijfers maar weer even doornemen.
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 22 september 2021 18:00
    wat een ongelooflijk dedain

    wat een misplaatste betweterigheid

    om in een bovenstaande post te schrijven

    "Ik weet het voor een aantal onder ons is het een cijfer brei."

    Niet alleen Waldorf en Statler buitelen van hun balkon van verbazing en huilbui van het lachen

    vijf jaar lang in een aandeel zitten

    elke dag cijferbrij Na cijferbrij uitstorten

    elke dag citeren uit het rijke oeuvre van Goddijn uitspraken

    pretenderen het bedrijf van haver tot gort te kennen

    maar rendement maken op investering in 2016?
    (volgens eigen zeggen het instapmoment)

    ook wat cijfertjes plaatsen

    kijkt tegen een negatief rendement aan van min 40%

    zelfs als Microsoft morgen een bod doet van 17,50

    nog niet eens het rendement wat gemaakt had kunnen worden

    als centen in 2016 in een AEX Index fonds had gestopt

    verschil tussen 83 en 50

    echte cijfers geen multi-interpretabel cijfergegoochel

    bod van 17,50 op TT door Microsoft
    4-jan-16 11,65
    23-sep-21 17,50
    verschil 5,85
    in % 50,21% PLUS

    TomTom
    4-jan-16 11,65
    22-sep-21 6,83
    verschil -4,82
    in % -41,37% MIN

    TomTom
    Date Price Open High Low
    Sep 22, 2021 6.83 6.81 6.88 6.81
    Jan 04, 2016 11.65 11.55 11.74 11.40
    Highest: 12.18 Lowest: 5.59 Difference: 6.59 Average: 8.26

    AEX
    4-jan-16 431,70
    22-sep-21 791,70
    verschil 360
    in % 83,39% PLUS

    AEX
    Date Price Open High Low
    Sep 22, 2021 791.65 786.11 792.95 786.11
    Jan 04, 2016 431.70 436.97 436.97 427.22
    Highest: 804.47 Lowest: 378.53 Difference: 425.94 Average: 549.14
  6. [verwijderd] 22 september 2021 18:01
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 22 september 2021 17:19:

    [...]

    Dank voor uw reactie.

    Als ik ergens geen moeite mee heb dan is het met innovatieve mensen die succes en financiële voorspoed hebben met hun genialiteit. Ons Westerse model is gefundeerd op dit principe dat ertoe geleid heeft dat we hier een ongekende welvaart hebben met zelfs aandacht en steun voor de minder gefortuneerden.
    Mijn probleem met de heer Goddijn is dat hij zijn vermogen voor een groot deel vergaard heeft met de beursgang van TomTom waardoor hij zich verplicht heeft aandeelhouderswaarde te creëren voor ALLE aandeelhouders en zich daar niet aan heeft gehouden.

    Het heeft hem met zijn meerderheidsconstructie een vrijbrief gegeven om onaanvaardbare risico’s te nemen door te overbieden op TeleAtlas, om een sportdivisie op te bouwen en de leiding daarvan te geven aan zijn vrouw die daar dus totaal ongeschikt voor bleek en een transitie uit te voeren die zeer stroef en vooralsnog verliesgevend blijkt en zichzelf daarvoor geheel tegen de code Tabaksblat in nog met bonussen en optieregelingen beloont ook. Ondertussen de aandeelhouders zoet houden met valse beloftes (aandeelhouderswaarde creëren enzo) en onwaarheden (VW-deal, succes Sports, Nissan etc.)

    Als reguliere aandeelhouders zijn wij daardoor tekort gedaan en dat valt deze ex-bankier kwalijk te nemen. De koers van een beursgenoteerd bedrijf is tekenend voor het succes van een bedrijf. Goddijn had daar in 2009 al zijn conclusies uit moeten trekken en moeten opstappen. Beursgang heeft consequenties, maar niet voor hem en zijn vrouw. Ethisch gezien klopt het niet bij TomTom, dat is mijn bezwaar,.
    Ik heb redelijk wat transities meegemaakt. Zelden heb ik gezien een bedrijf dat allemaal van dat soort veranderingen tegelijk had.

    TomTom had eerst een te snelle groei omdat de vraag niet bij te benen was en je verplicht bent om snel mensen aan te nemen ook als je daar niet klaar voor bent, daarna een overname, integratie, kredietcrisis. schuldsanering, technologieverandering, strategieverandering in automotive, verkoop van een divisie, kleinere overnames, klanten die eigenaar van concurrent worden.

    En als je een concurrent zou mogen uitkiezen, zou je niet voor Google kiezen. Verder diverse partnerships gesmeed, grote klanten geworven, mislukte diversificatie in Consumer en een geslaagde in Automotive, internationaler geworden en cultuurverandering doorgevoerd.

    Ik ken veel bedrijven die elementen meemaakten maar vrijwel geen bedrijven die dit allemaal moesten verstouwen. Ik heb altijd wel respect voor mensen die zich inspannen voor het vlot trekken van een bedrijf waar echt veel moet gebeuren.

    “Als je wint, heb je vrienden” geldt dan ook. Weinigen willen erbij horen als moeilijke besluiten genomen moeten worden of ze missen het voorstellingsvermogen om al te zien wat er nog niet is maar wel kan zijn. Groeistuipen en integraties het meest taai. Pas als een verandering geslaagd is komen collega’s naar voren om het succes te vieren, zoals iedereen die in het verzet zat in 1946.

    Punt is dat er vast veel mis is gegaan en gedaan en ook veel goed. Vigreux heeft denk ik niet goed genoeg sports geleid. Goddijn wel goed zelf een automotive divisie opgezet (hij was zelf tijdelijk hoofd in opstart fase). En het is ook niet vanzelfsprekend dat al die transities slagen en er een beter bedrijf staat. Feit is ook dat het lang geduurd heeft al hebben “we” (we = meerdere mensen op dit forum) onderschat hoeveel er moest veranderen.

    Ik vind Goddijn vaak ingetogen (men klaagde vaak dat ie niet enthousiast genoeg was en misschien was daar destijds niet genoeg reden voor) en nu geeft hij duidelijk aan dat de grote aanpassingen achter de rug zijn en TT flexibel op nieuwe veranderingen kan inspelen. Hij komt ook echt optimistischer over. Juist omdat dat niet altijd het geval was hecht ik daar waarde aan. En belangrijk is ook dat Consumer met 20% van totale omzet nu echt geen schaduw over TT meer werpt.
  7. forum rang 8 Wereldbelegger 22 september 2021 18:10
    even terzijde:

    Kabinet verlaagt subsidie voor elektrische auto naar 3350 euro

    Het demissionaire kabinet verlaagt het subsidiebedrag voor nieuwe elektrische auto’s in 2022 van 3700 euro naar 3350 euro. In 2025 verdwijnt de subsidie voor particulieren helemaal, dat is een jaar eerder dan gepland.

    Gisteren TNO deskundige op de radio:
    Elektrische auto's worden voornamelijk geleased
    Na einde contractperiode worden de meeste verkocht aan het buitenland
    gevolg; te weinig 2de hands elektrische auto's voor geïnteresseerden in NL
    gevolg; te weinig 2de hands auto's voor particulieren.
    gevolg; minder schone auto's worden geïmporteerd om aan vraag te kunnen voldoen

    Idem voor elektrische bestelbusjes
    gevolg; minder schone auto's worden geïmporteerd om aan vraag te kunnen voldoen
    gevolg; de helft van al bestelbusjes is ouder dan acht jaar en minder schoon dan enkele jaren geleden
  8. [verwijderd] 22 september 2021 18:31
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 22 september 2021 18:10:

    even terzijde:

    Kabinet verlaagt subsidie voor elektrische auto naar 3350 euro

    Het demissionaire kabinet verlaagt het subsidiebedrag voor nieuwe elektrische auto’s in 2022 van 3700 euro naar 3350 euro. In 2025 verdwijnt de subsidie voor particulieren helemaal, dat is een jaar eerder dan gepland.

    Gisteren TNO deskundige op de radio:
    Elektrische auto's worden voornamelijk geleased
    Na einde contractperiode worden de meeste verkocht aan het buitenland
    gevolg; te weinig 2de hands elektrische auto's voor geïnteresseerden in NL
    gevolg; te weinig 2de hands auto's voor particulieren.
    gevolg; minder schone auto's worden geïmporteerd om aan vraag te kunnen voldoen

    Idem voor elektrische bestelbusjes
    gevolg; minder schone auto's worden geïmporteerd om aan vraag te kunnen voldoen
    gevolg; de helft van al bestelbusjes is ouder dan acht jaar en minder schoon dan enkele jaren geleden

    Erg suggestief allemaal. Neem svp de moeite ook om een link te geven.

    Een iets completere weergave:
    "De subsidie voor een nieuwe elektrische auto wordt volgend jaar 3350 euro, dat is 350 euro minder dan het kabinet aanvankelijk had gemeld. Voor tweedehands elektrische auto’s blijft het subsidiebedrag de komende drie jaar wel staan op 2000 euro. In 2023 en 2024 zakt de subsidie voor nieuwe auto’s naar 2950 en 2550 euro. En in 2025 vervallen alle subsidies voor elektrische wagens, een jaar eerder dan eerst nog de bedoeling was.

    Het subsidiebudget voor nieuwe elektrische auto’s was afgelopen jaar razendsnel op, en ook voor gebruikte auto’s was in augustus het subsidiepotje leeg. De komende drie jaar komt er daarom 80 miljoen euro bij voor nieuwe elektrische auto’s, en 10 miljoen voor gebruikte elektrische auto’s, zo bleek dinsdag al op Prinsjesdag."

    Het deel dat ik vet gemaakt heb geeft een heel ander beeld dan jouw selectie. Daarom dus de link, kan iedereen zien wat jij ervan gebakken hebt en hoe het er werkelijk staat.

    www.ad.nl/auto/kabinet-verlaagt-subsi...

    Er worden al jaren ook elektrische auto's uit het buitenland geimporteerd. Ik denk meerdere honderden op jaarbasis uit m.n. Frankrijk.

    Uiteindelijk heeft dit voor T2 niet zoveel effect - en daar draait dit forum toch wel om - De elektrische auto's zijn (tegenwoordig) allemaal voorzien van navigatie. Of ze nu geimporteerd worden of geexporteerd, de contracten lopen door (of de kaarten zelfs vernieuwd bij import van een Franse versie in Nederland, zoals ik heb meegemaakt)

  9. forum rang 8 Wereldbelegger 22 september 2021 18:39
    Dank voor uw link, die was ik deze keer vergeten.

    En als kritisch volger van dit draadje weet u natuurlijk dat ik doorgaans een link plaats.
    Wat voor de rest "suggestief" is laat ik aan uw wijsheid over. Ik zie niet wat suggestief is aan een letterlijk stukje tekst uit een AD artikel waarbij ik, geheel tegen mijn gewoonte de link heb vergeten te plaatsen.

    Overigens beweert u iets over import van elektrische auto's uit Frankrijk zonder een link er bij te plaatsen.
    Valt dat dan ook niet onder "suggestief" of moet ik uitgaan van uw kennis daarover?

    Of is het u alleen maar te doen om uw eigen grootsheid te etaleren door een volstrekt onzinnige suggestie te doen; dat ik er iets van gebakken heb alsof ik de letterlijke tekst uit het AD artikel veranderd hebt.

    Dat u graag bijdragen van posters probeert neer te sabelen is mij bekend. Ieder zijn hobby zeg ik dan.
    Dat u ook graag posters de mond wil (laten) snoeren is mij ook bekend. U zal daar wel een reden voor hebben. Misschien ook wel een hobby van u.

    quote:

    Knife Catcher schreef op 22 september 2021 18:31:

    [...]

    Erg suggestief allemaal. Neem svp de moeite ook om een link te geven.

    Een iets completere weergave:
    "De subsidie voor een nieuwe elektrische auto wordt volgend jaar 3350 euro, dat is 350 euro minder dan het kabinet aanvankelijk had gemeld. Voor tweedehands elektrische auto’s blijft het subsidiebedrag de komende drie jaar wel staan op 2000 euro. In 2023 en 2024 zakt de subsidie voor nieuwe auto’s naar 2950 en 2550 euro. En in 2025 vervallen alle subsidies voor elektrische wagens, een jaar eerder dan eerst nog de bedoeling was.

    Het subsidiebudget voor nieuwe elektrische auto’s was afgelopen jaar razendsnel op, en ook voor gebruikte auto’s was in augustus het subsidiepotje leeg. De komende drie jaar komt er daarom 80 miljoen euro bij voor nieuwe elektrische auto’s, en 10 miljoen voor gebruikte elektrische auto’s, zo bleek dinsdag al op Prinsjesdag."

    Het deel dat ik vet gemaakt heb geeft een heel ander beeld dan jouw selectie. Daarom dus de link, kan iedereen zien wat jij ervan gebakken hebt en hoe het er werkelijk staat.

    www.ad.nl/auto/kabinet-verlaagt-subsi...

    Er worden al jaren ook elektrische auto's uit het buitenland geimporteerd. Ik denk meerdere honderden op jaarbasis uit m.n. Frankrijk.

    Uiteindelijk heeft dit voor T2 niet zoveel effect - en daar draait dit forum toch wel om - De elektrische auto's zijn (tegenwoordig) allemaal voorzien van navigatie. Of ze nu geimporteerd worden of geexporteerd, de contracten lopen door (of de kaarten zelfs vernieuwd bij import van een Franse versie in Nederland, zoals ik heb meegemaakt)

  10. forum rang 6 pwijsneus 22 september 2021 18:49
    quote:

    *JustMe* schreef op 22 september 2021 16:45:

    Tesla en VW kunnen helemaal niks. Waar haal je die wijsheid vandaan. Tesla riep zelfs dat HD maps niet nodig zijn omdat ze het niet kunnen en - net als bij lidar - hopen dat er nog goedkoop een kaartenmaker te snappen is. Niet dus.
    Nou daar doe je ze mee tekort. Cariad (VW) geeft aan dat ze in-house al 7 miljoen kilometer hebben gemapt;

    www.youtube.com/watch?v=eG6kDib33N4

    Vanaf 8:42. Er wordt niet bijverteld hoe deze maps tot stand zijn gekomen maar hij zegt our own in-house build HD-Map.

    Tesla zal inderdaad moeten terugkomen op de claim dat zelfsturende functies enkel met camera's te realiseren zijn, en zal net zoals de rest van de industrie gebruik moeten maken van lidar en hd-maps. Maar Tesla heeft zoveel dat dat ze zelf ook ADAS of HD maps kunnen produceren.

    Nvidia is zelf trouwens ook bezig.

    Het vervelende business wise is, er wordt nu nog geen pepernoot verdient met de HD-maps. In 2021 een voorsprong hebben zegt dus geen ene jota.

    Als misschien in 2024-2025 door de regelgever eea wordt goedgekeurd, zullen zeker een aantal partijen hun zaakjes op orde hebben. Let op, ik zeg niet dat er geen rol voor TomTom is weggelegd, maar ik zie nog niet hoe TomTom uiteindelijk als winnaar naar boven komt.

    TomTom moet naar mijn idee aansluiting zoeken, maar ze stoten zich voor de 3e of 4e keer aan dezelfde steen.
  11. forum rang 8 Wereldbelegger 22 september 2021 18:58
    Ik noem dit een realistische kijk.
    Grote vraag; bij wie moet TomTom aansluiting zoeken?

    Als ik mijn onderbuikgevoel-zonder-degelijke-onderbouwing over een Exit even vergeet moet ik kijken naar mogelijke aansluitpartners.
    Niet Microsoft, dat is TE voor de hand liggend. Dus zal het niet zijn is mijn mening.

    Een andere MAPmaker?
    Een conglomeraat van autobouwers?
    Chinees autobedrijf?

    quote:

    pwijsneus schreef op 22 september 2021 18:49:

    [...]

    Nou daar doe je ze mee tekort. Cariad (VW) geeft aan dat ze in-house al 7 miljoen kilometer hebben gemapt;

    www.youtube.com/watch?v=eG6kDib33N4

    Vanaf 8:42. Er wordt niet bijverteld hoe deze maps tot stand zijn gekomen maar hij zegt our own in-house build HD-Map.

    Tesla zal inderdaad moeten terugkomen op de claim dat zelfsturende functies enkel met camera's te realiseren zijn, en zal net zoals de rest van de industrie gebruik moeten maken van lidar en hd-maps. Maar Tesla heeft zoveel dat dat ze zelf ook ADAS of HD maps kunnen produceren.

    Nvidia is zelf trouwens ook bezig.

    Het vervelende business wise is, er wordt nu nog geen pepernoot verdient met de HD-maps. In 2021 een voorsprong hebben zegt dus geen ene jota.

    Als misschien in 2024-2025 door de regelgever eea wordt goedgekeurd, zullen zeker een aantal partijen hun zaakjes op orde hebben. Let op, ik zeg niet dat er geen rol voor TomTom is weggelegd, maar ik zie nog niet hoe TomTom uiteindelijk als winnaar naar boven komt.

    TomTom moet naar mijn idee aansluiting zoeken, maar ze stoten zich voor de 3e of 4e keer aan dezelfde steen.
  12. forum rang 6 pwijsneus 22 september 2021 19:00
    quote:

    *JustMe* schreef op 22 september 2021 17:08:

    [...]

    We horen dit al 8 jaar en gebeurt steeds niet. En trouwens. Als je dit gelooft zou ik maar long gaan. Pak je in elk geval nog 40% of iets dergelijks. Als dit gebeurt is het in Q4 als alle betalingen ontvangen zijn en die cash pile 360 mio is. Maar weet je… TT geeft zelf ook steeds aan dat die cash in Q4 komt en dat er grote deals zijn. Dat doe je niet als je TT van de beurs wilt halen.

    Ik zie ook het voordeel voor de founders niet. Of ze hun vermogen nou op de beurs zien groeien of van de beurs af. Het verhaal hier op IEX is altijd dat ze zichzelf veel duurder kunnen verkopen als ze van de beurs af gaan. Maar is dat ook zo? Dan is toch ook de waarde bij buy-out voor de nieuwe koper een referentiepunt?

    Ze kunnen beter gewoon groeien aan de beurs en dan hun persoonlijke lange termijn plan (successie) uitvoeren. Ofwel overdracht aan nieuwr kroonprins of verkoop aan (bijv) Qualcomm.

    Het aan de beurs genoteerd staan was lastig als je steeds een slecht verhaal hebt aan beleggers, omdat consumer nog zo groot is en je middenin transitie zit. Dan kan je denken: ik wil die extreem grote verandering in de luwte doen, want ik heb daar 200% aandacht voor nodig.

    Die fase is voorbij. De beursnotering zit tomtom niet in de weg en de transitie is afgerond. Ik sluit het niet uit, omdat ik geen waarzegger ben, maar ik zie geen rationale voor die exit. Als founders puur op geld gericht zijn (wat ik niet denk) laten ze op basis van 650 omzet en 10% FCF de koers naar 13 euro lopen en ga dan eens met een Qualcomm of NXP praten. Of hou het lekker aan de beurs maar verkoop (deels) je pakket zodra je als Goddijn niet meer aan het roer staat.
    Er valt een enorme rationale te zien voor een exit. De founders zitten in de unieke positie dat het alle informatie bezit, waar de minderheidsaandeelhouders volledig in het duister tasten. Wij weten niet of er inbound calls zijn geweest, maar we zien wel Mobileye en HERE voor een veelvoud van eigenaar wisselen ten opzichte van de marketcap.

    Als je aan het roer staat van een beursgenoteerde onderneming, de CFO in je zak hebt, een stel ja-knikkers hebt verzameld als RvB, en ook nog eens een keer controllerend belang, dan kun je doen wat je wilt. Dan kun je de zaak sturen. Dan kun je kiezen welke informatie je naar buiten brengt, en welke niet. Dit gaat totaal in tegen elke code of conduct, maar bewijs het maar eens.

    Dus mochten de founders een exit willen, maken het gedrag van de founders perfect sense! Zoveel mogelijk cash genereren, en een zo laag mogelijke marketcap.

    Bovendien is het nog helemaal geen uitgemaakte zaak dat de transitie is afgerond. 5% FCF en een slepend chiptekort zorgt ervoor dat we komende kwartalen nog geen vuurwerk gaan zien. Bij een private onderneming heb je echt volledige focus, en kun je al je energie richten om de strijd aan te gaan met bovengenoemde partijen.

    Dus ook als de founders willen gaan voor maximale score, is het een exit op een zo laag mogelijk niveau, en dan vol de strijd aan om als winnaar boven te komen drijven als het gaat om location based technologie. Dat is voor de founders de meest lucratieve route.

    Beetje flauw om te zeggen dat dit al 8 jaar wordt geroepen. Jullie roepen hier ook jaar-in-jaar-uit dat het volgend jaar nog een transitiejaar word, maar dan komt de groei echt. Misschien. Als het meezit....

    Als de founders slim zijn halen ze het van de beurs. Houden ze consumer als heritage als hobby, en listen ze de groeionderdelen op de Nasdaq met een schone lei. Pas dan gaan we zien of de mooie praatjes hier worden bewaarheid. Want met de omzetgrafiek die ik je eerder liet zien, en slappe groeicijfers, gaat niet voor vuurwerk zorgen.
  13. forum rang 7 Dutchy Ron 22 september 2021 19:04
    quote:

    Tolikara schreef op 22 september 2021 18:32:

    Rol Huawei in VS en Europa uitgespeeld, dus wat verdient Tomtom aan deze

    samenwerking.
    Het is wel een grote deal, zodra de verkoop van Huawei weer aantrekt in Europa kan TT de data goed gebruiken. Huawei is ook bezig met 5G en HiCar en samenwerking met autofabrikanten. Dus wie weet waar dat nog toe kan leiden.
2.479 Posts
Pagina: «« 1 ... 92 93 94 95 96 ... 124 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links