Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 304,1K

Tom Tom September 2021 in de aanloop naar de Q3 cijfers (14-10-2021) is €6,- het koersdoel

2.479 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 124 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 september 2021 12:18
    quote:

    tatje schreef op 13 september 2021 10:30:

    Het is te hopen, dat sommigen op dit forum bashers zijn.

    Anders zijn ze reddeloos verloren.

    Jammer dat ik niet kan meegaan, met de mening van Harry Snel.

    Harry Snel :

    Maar: nadat HERE in de handen van autobouwers kwam was er geen reden om dat onderdeel winstgevend te maken.

    Bijstorten, maar gezien de lening van Intel 150 miljoen, doen ze dat niet meer.

    In 2015 zijn ze allemaal bij TT langs geweest.

    Waarschijnlijk op de prijs die TT vroeg, afgeketst.

    Anders zegt Harold toch niet : we zijn veel verder dan Here, want alle partijen die interesse in Here hadden, zijn ook bij mij langs geweest.

    Tja.

    Microsoft is een vriend van Intel.
    Intel koopt Mobileye
    Intel koopt Moovit, die zitten met TT en Microsoft aan tafel bij Azure maps.
    Tom Tom is eigenlijk Azure maps.
    Apps van TT hebben een brand van Microsoft.
    Tom Tom in het bing platform
    Tom Tom in MCVP
    Otonomo in MVCP
    Anders Truelsen van TT Enterprise naar Otonomo.

    Je krijgt eigenlijk het zelfde als bij Here en de duitse autobouwers.
    Doordat de meeste omzet in Here van de duitse autobouwers komt, kwam, hebben andere geïnteresseerden geen kans.

    Als straks 90% van de locatie technologie omzet van TT via Microsoft loopt, hoop ik dat TT niet zo dom is, als Here.

    In het Bingplatform, in Azure maps en in MCVP, Harold dat heb je toch 2018 2019 goed dichtgetimmerd :-)
    Ik kan ook niet meegaan in het verhaal van HarrySnel. Dat was eigenlijk het verhaal in 2015 toen HERE werd overgenomen door de drie Duitsers, wat destijds als minst positieve uitkomst gezien werd, maar toch best positief uitpakte.

    Waarom het niet klopt is omdat als de Duitse drie HERE zouden zien als een soort eigen research faciliteit (het mag dus wat kosten en hoeft geen winst te maken) dan zou HERE geen grote ontslagrondes hoeven doen, medewerkers bij HERE geen vrijwillig salaris en vakantiedagen hoeven inleveren onder het mom 'red dit bedrijf', waardoor je zeker weten je beste engineers kwijtraakt. Dan zouden de Duitse drie ook geen IPO of pre-IPO (SPAC) voorbereiden en zou het ook niet zo zijn dat INTEL (niet de Duitse drie) de partij is die een reddingsboei (lening van 150 miljoen) heeft toegeworpen aan HERE, omdat die de banken convenanten aan het schenden was.
    Google vinden ze nog steeds bedreigend, maar nu zijn er ook chipmakers op strooptocht die alles overnemen wat maar met kaarten en data te maken heeft, omdat ze dé chipsuppliers van elektrische en autonome auto's willen worden die een veelvoud aan chips aan boord hebben dan huidige auto's.

    TomTom heeft geprofiteerd van het HERE eigenaarschap van de Duitse drie door een aantal concurrerende merken te winnen. Stellantis en in toenemende mate Hyundai bijvoorbeeld. Zodra HERE geen eigendom meer is van de Duitse drie komen ook die drie klanten (ze zijn al klanten voor traffic en BMW ook voor de EV software) makkelijker in beeld bij TomTom.

    Een ander teken is dat het er eerst op leek dat de Duitse drie samen met HERE en samen met Mobileye aan een toekomstige autonoom rijden technologie werkt. Maar Daimler was niet tevreden over Intel/Mobileye en is overgestapt naar Nvidia. Wat ook een breuk in het research programma van BMW en Daimler betekent techtime.news/2020/06/26/mobileye-10/
  2. forum rang 6 tatje 13 september 2021 12:27
    Niets 5% vd aandelen uit de markt halen voor de opties zoals TT.

    Gewoon 0,5% nieuwe aandelen uitgeven en je kan TT kopen voor 10,7 miljard dollar.

    Over 1 ding zijn we het eens, alles lijkt peanuts voor Microsoft.

    Voor mij is het een zekerheid, maar dat geldt niet voor iedereen :-)

    Hopelijk zit er een verband tussen de vraagprijs van Harold en de afgesloten deals :-)

    Dan hoeven we niet zo lang te wachten.

  3. forum rang 7 Dutchy Ron 13 september 2021 12:41
    Eerst waren het de navigatiekastjes die vervangen werden door Google Maps op de telefoon, dat staat de inbouwnavigatie ook te wachten…… dus TT zal het steeds meer moeten hebben van de ADAS ondersteuning en HD-maps. Maar daar zitten ze in de frontlinie dus daar heb ik alle vertrouwen in.
  4. forum rang 7 Dutchy Ron 13 september 2021 12:43
    quote:

    Testcase2020 schreef op 13 september 2021 12:40:

    Heb nog een koopordertje op 6,95 ingelegd maar zal het waarschijnlijk niet meer halen.
    Je wilt telkens voor dubbeltje op de 1e rij en vist telkens achter het net….. het is net als met de woningmarkt, je moet de vraagprijs of meer willen betalen als je ze wilt kopen vanwege het beperkte aanbod en de wetenaschap dat de prijs alleen maar verder stijgt.
  5. [verwijderd] 13 september 2021 12:47
    Tower Semiconductor Announces Breakthrough LiDAR Technology for Advanced Driver-Assistance Systems

    Utilizing Tower’s advanced SiPho technology platform, innovation provides a compact solid-state electronically scanning LiDAR solution with superb performance

    Newport Beach, CA, September 13, 2021 - Tower Semiconductor (NASDAQ/TASE: TSEM), the leading foundry for high-value analog semiconductor solutions, today announced a breakthrough development of LiDAR IC technology designed for advanced driver-assistance systems (ADAS) and ultimately self-driving cars.
    ..
    In addition to the mutual work done with Tower Semiconductor, this research at USC was partially supported by Toyota Central R & D Corporation (TCRDL), Samsung Advanced Institute of Technology (SAIT) and the USC Pratt and Whitney Institute for Collaborative Engineering

    reden kleine daling??

    finance.yahoo.com/news/tower-semicond...
  6. forum rang 6 boem! 13 september 2021 13:03
    quote:

    Knife Catcher schreef op 13 september 2021 08:37:

    [...]
    Heb je HG nu al gebeld?
    Omdat jij zo aandrong er toch maar een telefoontje aan gewaagd.

    Antwoord:
    Men houdt vast aan de strategie:
    zelfstandige voortzetting van het bedrijf met de FCF als centraal middelpunt.
    de in het verleden behaalde winsten(350 mio) blijven geoormerkt als oorlogskas voor acquisities.
    er is bewust gekozen om het aantal aandelen niet op te laten lopen door optie-uitoefening.
    er kan slechts een begin worden gemaakt met dividend indien daarmee een dividendbeleid voor de toekomst kan worden vastgelegd.

    Op mijn aanvullende vraag of men zich zorgen maakt dat de RVB mogelijk 2/3 van hun inkomen kan mislopen in 2022 kreeg ik de volgende reactie:
    Uiteraard maakt men zich zorgen over de effecten van het onvoorziene chiptekort echter de originele outlook en de verlaagde outlook zijn met de nodige prudentie vastgesteld waardoor er nog immer aansluiting kan worden gevonden bij de originele outlook indien het vierde kwartaal enig herstel laat zien.
    Vwb de optieuitoefening maakt men zich beduidend minder zorgen omdat de koers op een rationele wijze wordt vastgesteld aan de hand van de te verwachten FCF en met de definitieve FCF over 2021 en de outlook over 2022 in het verschiet maakt men zich daarover geen enkele zorg.
  7. [verwijderd] 13 september 2021 13:16
    quote:

    boem! schreef op 13 september 2021 13:03:

    [...]

    Omdat jij zo aandrong er toch maar een telefoontje aan gewaagd.

    Antwoord:
    Men houdt vast aan de strategie:
    zelfstandige voortzetting van het bedrijf met de FCF als centraal middelpunt.
    de in het verleden behaalde winsten(350 mio) blijven geoormerkt als oorlogskas voor acquisities.
    er is bewust gekozen om het aantal aandelen niet op te laten lopen door optie-uitoefening.
    er kan slechts een begin worden gemaakt met dividend indien daarmee een dividendbeleid voor de toekomst kan worden vastgelegd.

    Op mijn aanvullende vraag of men zich zorgen maakt dat de RVB mogelijk 2/3 van hun inkomen kan mislopen in 2022 kreeg ik de volgende reactie:
    Uiteraard maakt men zich zorgen over de effecten van het onvoorziene chiptekort echter de originele outlook en de verlaagde outlook zijn met de nodige prudentie vastgesteld waardoor er nog immer aansluiting kan worden gevonden bij de originele outlook indien het vierde kwartaal enig herstel laat zien.
    Vwb de optieuitoefening maakt men zich beduidend minder zorgen omdat de koers op een rationele wijze wordt vastgesteld aan de hand van de te verwachten FCF en met de definitieve FCF over 2021 en de outlook over 2022 in het verschiet maakt men zich daarover geen enkele zorg.
    Natuurlijk maakt hij zich geen zorgen om de koers, die krijgt hij echt wel waar hij wilt. Bij de verkoop van Telematics ging de koers ‘toevallig’ van 8,50 naar 7,31, dat was gunstig voor hem, niet voor ons.
  8. Edhvvvvv 13 september 2021 13:19
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 13 september 2021 13:16:

    [...]

    Natuurlijk maakt hij zich geen zorgen om de koers, die krijgt hij echt wel waar hij wilt. Bij de verkoop van Telematics ging de koers ‘toevallig’ van 8,50 naar 7,31, dat was gunstig voor hem, niet voor ons.
    Al die toevalligheden in de koers maken het allemaal wel heel toevallig als er niet iets vuils wordt gespeeld.
  9. forum rang 6 marique 13 september 2021 13:26
    quote:

    win some... schreef op 13 september 2021 12:11:

    (...)
    Veel mensen gebruiken tijdens het autorijden al de gratis maps van Google. Hoe duurder de TT of Here Maps in de auto zijn, des te minder mensen dit voor ingebouwde navigatie willen betalen en dan liever Google Maps gaan gebruiken.
    (...)
    Heb al eens eerder geschreven dat TT-navigatie niet het imago heeft van "TomTom inside" (naar voorbeeld van "Intel inside" bij desk- en laptops) als exclusief verkoopargument of bijzonder aankoopmotief.
    Anders gezegd, het interesseert de gemiddelde autokoper geen bal welke navigatie is ingebouwd. De keuze voor een automerk/-model is op andere motieven gebaseerd.

    Ik weet wel dat in oudere auto's zonder inbouwnavigatie het losse kastje van TT verre te verkiezen valt boven het gepruts met de gratis maps op je telefoontje. Maar ja, oudere auto's, het leven daarvan wordt steeds korter en inbouwnavigatie is inmiddels bijna standaard.
    En een echte TT-fan gebruikt eventueel gewoon een kastje van TT in plaats van de inferieure inbouwnavigatie van onbekend merk of fabrikant.
  10. forum rang 7 sniklaas 13 september 2021 13:33
    quote:

    win some... schreef op 13 september 2021 12:11:

    [...]
    Is dit wel zo? Het is Nokia ook niet gelukt om HERE winstgevend te maken, terwijl zij hier wél belang bij hadden.
    @NOKIA moest haar marge verdienen met de verkoop/lease van navigatie en het ontbrak aan pricing power en zagen betere kansen in netwerk apparatuur..

    @HP verkocht haar printers tegen de maak kosten aan consumenten en pakte haar marges op de cartridges, idem bij Nespresso, in verhouding gratis koffie machines en een goudgerande marge op de koffiecups..

    @TOM2, idem als bij @NOKIA komen de verdiensten uit verkoop/lease van navigatie en zijn als kleine leverancier overgeleverd aan de grillen van de autoproducenten en giga tech spelers van de wereld.

    De deals met TOMTOM worden gemaakt op het niveau van de inkoper, hoofd inkoper en niet op senior management niveau waar de slagroom op de goudgerande koek word verdeeld..

    Dus een zelfstandig TOMTOM, leverancier van een common product heeft geen pricing power en moet genoegen nemen met uitgeklede marges, vandaar dat aansluiting bij een wereldspeler van levensbelang is..
  11. forum rang 6 tatje 13 september 2021 13:36
    quote:

    boem! schreef op 13 september 2021 13:03:

    [...]

    Omdat jij zo aandrong er toch maar een telefoontje aan gewaagd.

    Antwoord:
    Men houdt vast aan de strategie:
    zelfstandige voortzetting van het bedrijf met de FCF als centraal middelpunt.
    de in het verleden behaalde winsten(350 mio) blijven geoormerkt als oorlogskas voor acquisities.
    er is bewust gekozen om het aantal aandelen niet op te laten lopen door optie-uitoefening.
    er kan slechts een begin worden gemaakt met dividend indien daarmee een dividendbeleid voor de toekomst kan worden vastgelegd.

    Op mijn aanvullende vraag of men zich zorgen maakt dat de RVB mogelijk 2/3 van hun inkomen kan mislopen in 2022 kreeg ik de volgende reactie:
    Uiteraard maakt men zich zorgen over de effecten van het onvoorziene chiptekort echter de originele outlook en de verlaagde outlook zijn met de nodige prudentie vastgesteld waardoor er nog immer aansluiting kan worden gevonden bij de originele outlook indien het vierde kwartaal enig herstel laat zien.
    Vwb de optieuitoefening maakt men zich beduidend minder zorgen omdat de koers op een rationele wijze wordt vastgesteld aan de hand van de te verwachten FCF en met de definitieve FCF over 2021 en de outlook over 2022 in het verschiet maakt men zich daarover geen enkele zorg.
    Wie heb je aan de lijn gehad.

    Jij hoeft maar je naam te noemen en je wordt met IR of RVB verbonden ???

    Heb je gesproken met iemand van TT, zo ja welk niveau.

    BVD

  12. forum rang 7 Dutchy Ron 13 september 2021 13:38
    TT kan altijd nog haar principes opzij zetten en toch iets doen met advertisement…….push berichten van POI’s sturen naar auto’s wanneer zij in de buurt zijn en waarbij de gebruiker dit zelf kan activeren (aan/uit zetten). Ik weet zeker dat daar een enorme markt voor is. Dus waarom niet als de eindgebruiker het zelf uit kan zetten, er zullen er genoeg zijn die het aan zetten als het daadwerkelijk toegevoegde waarde heeft. Gewoon 5ct per gepusht bericht in rekening brengen aan het betreffende hotel, pretpark, museum, tankstation, etc..
  13. forum rang 7 Dutchy Ron 13 september 2021 13:43
    Bron FD

    11.33 uur | Volkswagen gaat Tesla achterna met afstandsupdates
    Vanaf maandag hoeven eigenaren van een elektrische Volkswagen zelf niets meer te doen om de software van hun auto te updaten. De laatste softwareversie verstuurt de autobouwer uit Wolfsburg nu automatisch naar zijn elektrische wagens van het type ID. Voor wie in een auto met ouderwetse verbrandingsmotor rijdt, verandert er niets, meldt het concern op maandag.
    Volkswagen treedt hiermee in de voetsporen van Tesla, dat zijn auto's al jaren op afstand laat updaten. Specifiek gaat het om auto's met een ID-3 of ID-4 stickertje. Hiervan rijden er nu zo'n 200.000 rond wereldwijd en worden gebouwd in Zwickau in het oosten van Duitsland, waar VW een fabriek heeft. VW heeft het versturen van updates op afstand naar eigen zeggen uitvoerig getest voordat het de dienst sinds maandag standaard levert.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/financiele-markten/1412492/live...
2.479 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 124 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links