Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,830 19 apr 2024 11:53
  • -0,150 (-2,51%) Dagrange 5,730 - 5,925
  • 220.420 Gem. (3M) 304,1K

Tom Tom September 2021 in de aanloop naar de Q3 cijfers (14-10-2021) is €6,- het koersdoel

2.479 Posts
Pagina: «« 1 ... 53 54 55 56 57 ... 124 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 pwijsneus 12 september 2021 12:48
    quote:

    pwijsneus schreef op 12 september 2021 10:52:

    [...]

    Volgens de IAA presentatie van afgelopen week maakt VW gebruik van hun eigen in-house ontwikkelde HD-map; www.youtube.com/watch?v=eG6kDib33N4

    Vanaf 8:40

    Er wordt niet bijverteld hoe deze maps tot stand zijn gekomen.
    @justme, hoe moeten we dit dan zien?
  2. forum rang 6 NewKidInTown 12 september 2021 13:34
    quote:

    Crash Bandicoot schreef op 11 september 2021 20:20:

    Je ziet juist vaak voor overnames dat de omzet en koers al oploopt vlak voor de bekendmaking.
    NPO 2

    22.10-23.05 uur TEGENLICHT

    Informatief programma over nieuwe
    ideeën en trends.

    Handel in voorkennis
    Ongemerkt hebben terabytes aan data die
    over ons worden verzameld hun intrede
    gedaan op de beurs.Slimme bedrijven
    gebruiken die om zo eerder te kunnen
    zien wat de omzet van Apple is of het
    aantal abonnees van Netflix.

    Een duik in de wereld van 'alternative
    data',om te kijken wie er op de beurs
    wint en wie niet.

    teletekst-data.nos.nl/webplus?p=228-4

    ******************

    2 vragen:

    1 - zou door professionele partijen gebruik zijn gemaakt van hoeveelheden data die de koersstijgingen van de laatste dagen hebben veroorzaakt ?
    2 - zou TT, in plaats van het ontvangen van keiharde euro's aan omzet, het verzamelen van data als hun voornaamste inkomsten, op een bepaald moment in de toekomst, hun grote slag kunnen slaan ?
    Subvraagje: wanneer dan wel, ongeveer en hoe zal dan concreet kunnen gaan ?
  3. forum rang 6 win some... 12 september 2021 13:44
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 12 september 2021 12:29:

    Rest de vraag wanneer TT uiterlijk bekend maakt dat ze via MSFT Azure en MCVP VW voorzien van HD Maps?
    Mocht dat het geval zijn, dan kan dat nog wel even duren. Vergelijk bijvoorbeeld de berichtgeving mbt HD maps in de Actros truck van Daimler. De eerste review waaruit bleek dat de HD maps die in de nieuwe Actros werden gebruikt van TT afkomstig waren, was al op 3 oktober 2018:
    transportoperator.co.uk/2018/10/03/be...

    De uiteindelijke bevestiging in een persbericht van TT was op 2 januari 2020:
    www.tomtom.com/press-room/general/260...
  4. forum rang 4 Gvv2024 12 september 2021 18:21
    quote:

    ketchup schreef op 12 september 2021 11:14:

    Neen, niet echt om happy van te worden, want nogmaals ik zie de intrinsieke waarde voor TT beduidend hoger dan 10 euro en dat verzin ik niet zelf, ga gewoon mee met de berekening NAV van de analisten
    assetwaarde 1.5 miljard euro, Cash 325 mio = 13.75 euro ( 1.825 miljard euro : 132 mio uitstaande aandelen )
    en daar zit niet eens een premie op, dus 13.75 euro zou eigenlijk iedere lange termijn investeerder in TT mogen verwachten , mits de waardering van de asset haar waarde van 1.5 miljard minimaal kan vasthouden , en er is geen reden om aan te nemen dat dit kortelings staat te veranderen, want iedereen weet dat een goede mapmaker 3 miljard kost en 5 jaar in tijd voordat je het op de rails hebt en TT heeft dat allemaal ready in huis !
    je moet natuurlijk dan wel met deze assets het kunnen laten zien in je performance cijfers en hier zit het probleem, dat lukt noch TT, noch HERE tot op heden
    en als dat zo blijft dan moet je de beslissing nemen om het te verkopen zodat een ander er een strategische waarde weet uit te halen , of je gaat het nu maar eens laten zien
    zelf voel ik me veel veiliger bij de assetwaardering en aanwezige cash dan bij het verdienmodel, vandaar dat mijn keuze dan ook zou zijn:
    gebruik de aanwezige cash het aandeel richting de 13-15 euro te tillen en dan in de veiling aan 50% premie = 22.50 euro bij 2024-25
    thank you very much and bye bye.
    Een premie van 50 % is erg hoog. Een premie van 30% is realsitischer.
  5. forum rang 4 vreemdvermogen 12 september 2021 20:01
    @Ketchup. 1,5 miljard asset waarde. Waar baseer je dat op? Teleatlas overgenomen voor 2,8 en vele 100en miljoenen geïnvesteerd in verder ontwikkeling. Betalingen van o.a Apple met data. dat is geen klinkende munt maar wel een waarde (asset). Al met al zou TT een waarde moeten vertegenwoordigen van zeker 4 miljard. Tenminste als je een bedrijf goed runt. Dat zou nu zo'n 30 euro p/a moeten zijn. Wel een schril contrast met de 7,30 nu. Een goed ( beursgenoteerd of niet) streeft een verhoging van waarde na dmv omzet en winst.
  6. [verwijderd] 12 september 2021 20:49
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 12 september 2021 20:01:

    @Ketchup. 1,5 miljard asset waarde. Waar baseer je dat op? Teleatlas overgenomen voor 2,8 en vele 100en miljoenen geïnvesteerd in verder ontwikkeling. Betalingen van o.a Apple met data. dat is geen klinkende munt maar wel een waarde (asset). Al met al zou TT een waarde moeten vertegenwoordigen van zeker 4 miljard. Tenminste als je een bedrijf goed runt. Dat zou nu zo'n 30 euro p/a moeten zijn. Wel een schril contrast met de 7,30 nu. Een goed ( beursgenoteerd of niet) streeft een verhoging van waarde na dmv omzet en winst.
    Het management van TomTom heeft slechts een verhoging van het privé vermogen nagestreefd. Dat verklaart de huidige market cap.
  7. forum rang 6 marique 12 september 2021 20:54
    quote:

    ketchup schreef op 12 september 2021 11:14:

    (...)
    je moet natuurlijk dan wel met deze assets het kunnen laten zien in je performance cijfers en hier zit het probleem, dat lukt noch TT, noch HERE tot op heden
    (...)
    Ja, is al meerdere malen ter sprake gekomen. Hoe is het mogelijk dat deze twee aanbieders die samen - als ik de kenners op dit forum mag geloven - bijna de gehele markt op dit terrein bestrijken, er niet in slagen enige winst van betekenis te boeken?

    Dan lijkt het er op dat hun beider productaanbod verre van onmisbaar is.

  8. forum rang 4 marktwaarde 12 september 2021 21:29
    quote:

    marique schreef op 12 september 2021 20:54:

    [...]
    Ja, is al meerdere malen ter sprake gekomen. Hoe is het mogelijk dat deze twee aanbieders die samen - als ik de kenners op dit forum mag geloven - bijna de gehele markt op dit terrein bestrijken, er niet in slagen enige winst van betekenis te boeken?

    Dan lijkt het er op dat hun beider productaanbod verre van onmisbaar is.

    Dat moet waarschijnlijk komen door het succes van Google Maps. De kaarten van TomTom en HERE lijken in dat opzicht meer een niche te zijn met geringe marges.
  9. [verwijderd] 12 september 2021 21:55
    quote:

    *JustMe* schreef op 12 september 2021 12:42:

    [...]

    Ik denk dat dit een van de grote vissen was die op punt van tekenen stond volgens Goddijn in de laatste conference call

    we have a timetable and intimate involvement with our customers of when deals will be awarded and what we need to do to win them.

    And that results in a pipeline, in a total market that we can see. And then we apply our expectations and weigh those opportunities and that results us in believing that there's a good opportunity for strong order intake in this year.

    First half was already good. And I think in the second half of this year, there are major opportunities available to us.


    Dit kan inderdaad ook de stijging en volumes veroorzaakt hebben
    Een megacontract dat eraan komt
    Ik zelf hoop op een overname door Microsoft aangekondigd morgen voorbeurs voor een prijs van 11,75/12,25
  10. forum rang 6 marique 12 september 2021 22:06
    quote:

    Heerstiets schreef op 12 september 2021 21:29:

    [...]

    Dat moet waarschijnlijk komen door het succes van Google Maps. De kaarten van TomTom en HERE lijken in dat opzicht meer een niche te zijn met geringe marges.
    Daar lijkt het wel op, want in het algemeen geldt voor aanbieders:

    - in een massamarkt: hoge omzet, lage marges ---> winst;
    - in een nichemarkt: lage omzet, hoge marges ---> winst.

    Kan wel eens zijn dat de nichemarkt van TT en HERE te klein is voor twee aanbieders.

  11. forum rang 4 dachthetniet 12 september 2021 22:39
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 12 september 2021 21:55:

    [...]

    Dit kan inderdaad ook de stijging en volumes veroorzaakt hebben
    Een megacontract dat eraan komt
    Ik zelf hoop op een overname door Microsoft aangekondigd morgen voorbeurs voor een prijs van 11,75/12,25
    Dat was toch een zekerheid bij het sluiten boven 7,37? Je zit altijd precies goed met je voorspellingen. Nu reken ik daar natuurlijk op.
  12. [verwijderd] 12 september 2021 22:54
    quote:

    marique schreef op 12 september 2021 22:06:

    [...]
    Daar lijkt het wel op, want in het algemeen geldt voor aanbieders:

    - in een massamarkt: hoge omzet, lage marges ---> winst;
    - in een nichemarkt: lage omzet, hoge marges ---> winst.

    Kan wel eens zijn dat de nichemarkt van TT en HERE te klein is voor twee aanbieders.

    De toekomstige markt is groot genoeg.

    Dit zie je ook terug in de presentatie 'capturing the megatrends' corporate.tomtom.com/static-files/655...

    Die trends zijn elektrisch rijden, meer auto's die connected zijn en services gebruiken, veiligheidssystemen en autonoom rijden in the end. En de outlook (zie bijlage) is gebaseerd op bovenstaande dingen. Om 1 van die elementen er uit te halen. In normale auto's heeft iets meer dan 1 op 3 auto's navigatie aan boord. In elektrische auto's: 100% navigatie aan boord. Bij de overgang naar een markt waarin er alleen nog maar elektrische auto's worden verkocht is de totale markt dus veel groter.

    Uit de outlook weten we ook dat TT 550 miljoen euro omzet verwacht te halen uit Enterprise en Automotive en en dan 10% vrije kasstroom overhoudt. Ze willen naar 1,5 miljard tot 2 miljard omzet (wat een veel grotere marktomvang suggereert) en de technologie die eronder ligt hoeft niet veel duurder te zijn dan wat ze nu uitgeven. Er zit een bepaald vast kostencomponent aan kaarten en een meer variabel deel.

    By the way, in de 'oude' kleinere markt zou bij 50% marktaandeel voor TT en 50% voor HERE TT ruim winstgevend zijn en HERE failliet. HERE heeft vanuit historie groter marktaandeel in maps in automotive en die brokkelt nu af. TomTom is technologisch leider en weet door artificial intelligence met minder uitgaven een versere map te maken.

  13. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 13 september 2021 07:24
    quote:

    NewKidInTown schreef op 13 september 2021 00:46:

    Outlook of niet, de brede markten tenderen voor maandag naar een lagere opening, mooier kan ik het niet maken. Zonder specifiek tt-nieuws zal dit aandeel zeker meegaan down

    Toch maar wachten met BIJkopen tot <6 ?
    Blablabla, en maar onzinnige negatieve berichten posten!
    Bashen is voor sommigen een dagelijkse bezigheid!
  14. forum rang 7 ketchup 13 september 2021 08:12
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 12 september 2021 20:01:

    @Ketchup. 1,5 miljard asset waarde. Waar baseer je dat op? Teleatlas overgenomen voor 2,8 en vele 100en miljoenen geïnvesteerd in verder ontwikkeling. Betalingen van o.a Apple met data. dat is geen klinkende munt maar wel een waarde (asset). Al met al zou TT een waarde moeten vertegenwoordigen van zeker 4 miljard. Tenminste als je een bedrijf goed runt. Dat zou nu zo'n 30 euro p/a moeten zijn. Wel een schril contrast met de 7,30 nu. Een goed ( beursgenoteerd of niet) streeft een verhoging van waarde na dmv omzet en winst.
    ik volg niet anders dan de analisten in deze
    het is niet omdat TT TeleAtlas aankocht voor 2.8 miljard euro en het Duitse Consortium HERE overnam van Nokia voor ook 2.8 miljard euro dat dit ook de intrinsieke waarde is

    men zegt ook duidelijk dat een goede mapmaker 3 miljard euro kost en 5 jaar tijd voordat het op de rails staat, men zegt niet dat dit de waarde van de asset is
    de waarde van de asset is medebepaald door de verdiencapaciteit en daar zit dus een fikse discount op

    verder is er ook nog zoiets als strategische waarde, dat is de waarde van de asset die een koper erop wenst te plakken omdat dit strategisch past binnen de strategie die een bedrijf voor ogen heeft
    neem als voorbeeld de enorme hoge premie die Intel betaalde voor MBLY en verder de aankopen die ze deden in Moovit en het belang dat ze namen binnen HERE
    dit alles betaald de dag van vandaag voor rendement bijlange na niet de kost van de investeringen, maar Intel wil in de sector en is bereid hier fors voor neer te tellen omdat ze geloven dat ze straks een aanzienlijk gedeelte van de te verdelen koek voor zich gaan weten te winnen ... en zo denken er meerderen over ..
    dus als HG het met deze assets niet weet te verdienen, dan kan hij beter ze verpatsen en als dat het doel gaat worden, dan moet eerst die waardering van TT aan de beurs omhoog , of het moet ervan af zodat er geen referentie-kader meer is
    iedereen ziet dat TT voor nop aan de beurs noteert, daar moet je dan vanaf.
  15. Ron50 13 september 2021 08:15
    quote:

    NewKidInTown schreef op 13 september 2021 00:46:

    Outlook of niet, de brede markten tenderen voor maandag naar een lagere opening, mooier kan ik het niet maken. Zonder specifiek tt-nieuws zal dit aandeel zeker meegaan down

    Toch maar wachten met BIJkopen tot <6 ?
    Vergeet niet eerst te verkopen!!!!
2.479 Posts
Pagina: «« 1 ... 53 54 55 56 57 ... 124 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links