Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,398 16 apr 2024 17:35
  • +0,184 (+2,00%) Dagrange 9,008 - 9,398
  • 1.988.971 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 117 118 119 120 121 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gbakl 9 september 2021 15:16
    alles is speculatief, beperkingen voor VS burgers negatief en Canada versoepeling positief en Easyjet geneuzel weer
    negatief voor een aandelenkoers als AF/KLM

    ik geloof het allemaal wel en de shortersbelangen (oftewel het heen en weer manipuleren en niet alleen maar
    koersdrukken en dat gewoon omdat het zo simpel kan...) maakt hooguit een beetje gebruik/misbruik van die korte
    termijn trends in de luchtvaart algemeen

    ik zit op de achtergrond gewoon de geforceerde koersuitslagen te volgen en probeer al dagenlang globaal wat te voorspellen
    en met een veilige hefboom (geen te krappe turbo's) mijn winsten binnen te harken en zolang deze trend zich voortzet
    zijn alle bedrijfsbelangen en sentimenten hooguit soms wat irritant maar zelden belangrijk.

    ik zal het niemand adviseren want er gebeuren heel vreemde dingen soms op turbo-gebied en uitschot als citi bank manipuleert
    de bied/laat marges en als je maar een beetje in de buurt van een turbo deadline komt dan ben je als aap uit logeren.

    ik ken de meeste valkuilen inmiddels en sta alsnog soms financieel met de oortjes te klapperen en geloof
    mijn eigen oogkleppen niet.
  2. forum rang 6 gbakl 9 september 2021 15:31
    London, 09. Sep (Reuters) - Der Billigflieger Wizz Air aus Ungarn wollte einem Insiders zufolge den Konkurrenten Easyjet übernehmen. Von Wizz sei der Übernahmeversuch ausgegangen, den das Easyjet-Management zurückwies, sagte eine mit dem Vorgang vertraute Person der Nachrichtenagentur Reuters am Donnerstag
    .
    Een Hongaarse luchtcowboy met megalomane trekjes had een visje uitgegooid.
    De vechtmarkt verhevigt zich constant en dat is niet in het belang van vastgeroeste outgedienden als AF/KLM.
  3. [verwijderd] 9 september 2021 15:36
    KLM partner Delta komt met waarschuwing voor kwartaal 3, het gaat dus weer stagneren.

    De druk om met gevaccineerde medewerkers/passagiers op pad te gaan wordt hoger en hoger, vliegen is toch een voorrecht en geen eerste levensbehoefte.

    Shell was duidelijk vandaag: ze gaan het doordrukken voor een hoger belang, desnoods met uitzondering van het landje Olland aan de Noordzee!
  4. forum rang 6 gbakl 9 september 2021 18:14

    De Autoriteit Financiële Markten heeft nieuwe regelgeving ingevoerd om particuliere beleggers beter te beschermen tegen de risico's die verbonden zijn aan hefboomproducten.

    Stop kooporders enkele warrants & hefboomproducten
    Dit betekent dat per 28 september enkele warrants en hefboomproducten, waar u recent in gehandeld heeft, niet meer beschikbaar zijn in ons platform. Het betreft producten op Börse Frankfurt, Euronext en CATS die niet voor distributie op de Nederlandse markt bestemd zijn
    .
    fijn dat AFM mij beschermt ;O)
  5. [verwijderd] 9 september 2021 22:16
    quote:

    arreno schreef op 9 september 2021 21:34:

    mooie stijging Delta en American Airlines. Hopelijk heeft dat morgen een positieve invloed op de koers.
    Misschien beter om even te kijken naar het verschil tussen de slotkoers USA en de koers van deze fondsen op het moment van sluiten A'dam
    Dan beide ruim een half procent in de min.
    Droom lekker!
  6. forum rang 6 gbakl 10 september 2021 08:28
    TOPMAN BRUSSELS AIRLINES WAARSCHUWT VOOR EEN KOUDE WINTER
    ZAVENTEM - Peter Gerber, de CEO van Brussels Airlines, voorziet een moeilijk winterseizoen voor de luchtvaartsector. Volgens de Duitser zijn er nog de nodige vraagtekens te plaatsen rond het herstel van met name de zakelijke reismarkt en de effecten van de uitbraak van een vierde coronagolf, zo zei hij tijdens het online evenement CAPA Live
    .
    hier kan geen meteoroloog tegenop.
  7. forum rang 6 gbakl 10 september 2021 17:19
    Ryanair's growth plans falter as Boeing talks collapse
    EasyJet strategy questioned as lags recovery
    Wizz bid for easyJet - short-cut to success or distraction?
    By Sarah Young and Conor Humphries

    LONDON/DUBLIN, Sept 10 (Reuters) - Europe's no-frills airlines are heralding a once-in-a-lifetime opportunity to grab market share from traditional carriers struggling to emerge from the pandemic, but each will have to overcome significant challenges to come out on top.
    Market leader Ryanair this week saw talks over a mega-plane deal fall apart, while No.2 easyJet is lagging the recovery of its rivals so far.

    Smaller Wizz Air has had an audacious bid for easyJet rejected, sources say, a move that would create a much stronger challenger to Ryanair if a deal could be done, but which some analysts think could be a distraction at a time of rapid change.
    At stake is potentially the biggest reshaping of Europe's aviation industry for a generation, with low-cost airlines looking to outmanoeuvre heavily indebted traditional carriers as COVID-19 travel restrictions are wound down.

    Ireland's Ryanair, with 150 million passengers in the year before the pandemic and 200 Boeing 737 MAX jets on order, had until this week looked set to extend its lead to the end of the decade with a deal for up to 250 more.
    But talks collapsed spectacularly on Monday, leaving boss Michael O'Leary - long wedded to both Boeing and a strategy of expanding organically - with few quick options to accelerate growth
    .
    COVID CRISIS

    Fuelling the low-cost jostling is the fact the pandemic has tipped the industry balance in their favour and away from network carriers like Air France-KLM , British Airways-owner IAG and Lufthansa .
    During the pandemic, a lower cost base and more flexible business model has better protected no-frills players, while difficulties restarting long-haul travel have deepened this advantage.
  8. [verwijderd] 10 september 2021 18:25


    NOS NIEUWS • ECONOMIE • VANDAAG, 17:39
    Failliet Alitalia moet 900 miljoen euro aan illegale staatssteun terugbetalen
    De failliete luchtvaartmaatschappij Alitalia moet 900 miljoen euro terugbetalen aan de Italiaanse overheid. Alitalia kreeg in 2017 twee leningen die tot een oneerlijk concurrentievoordeel hebben geleid en daarom is sprake van illegale staatssteun. Dat heeft Eurocommissaris van Mededinging Margrethe Vestager bekendgemaakt na drie jaar onderzoek.

    De subsidie van in totaal 1,35 miljard euro die opvolger Italia Trasporto Aereo (ITA) de komende drie jaar zal ontvangen, is wel goedgekeurd door de Europese Commissie. In een verklaring schrijft Vestager dat ze verwacht dat de opvolger van Alitalia wel winstgevend zal zijn. Een subsidie voor ITA vormt dus geen illegale staatssteun, is haar redenering: in het geval van Alitalia verdween het subsidiegeld in feite in een bodemloze put en dat is hier niet het geval.

    Alitalia ontving de leningen om faillissement te voorkomen en genoeg tijd te hebben een nieuwe investeerder te zoeken. Alhoewel Alitalia al failliet is, moet de luchtvaartmaatschappij toch de 900 miljoen euro terugbetalen, heeft Vestager bepaald. Daarmee wordt voorkomen dat opvolger ITA niet direct met een hoge schuldenlast wordt opgezadeld.

    Ook staatssteun KLM
    Eerder oordeelde de Europese rechter dat de staatssteun van het Nederlandse kabinet aan KLM niet goedgekeurd had mogen worden door de Europese Commissie. Er was 3,4 miljard euro aan steun gegeven in de vorm van leningen en garantiestellingen.

    KLM zei destijds dat die uitspraak geen gevolgen had voor de luchtvaartmaatschappij, mede doordat zij de steun niet hoeft terug te betalen. De Europese Commissie moet een nieuw besluit nemen over de Nederlandse steun aan KLM.

    nos.nl/artikel/2397307-failliet-alita...
  9. forum rang 6 gbakl 10 september 2021 18:39
    het drama van Alitalia mag helemaal geen verrassing zijn voor Brussel maar kost nu wel jaren onderzoek ???
    ondanks samenwerkingsverbanden met KLM en Etihad oa. en mooie beloftes over stroomlijnen en reorganiseren
    werd er meer dan 10 jaar lang elk jaar een kapitaal verbrand en kwam er niets van terecht.

    toen geen hond meer wilde instappen in een Alitalia avontuur (en terecht) werd er kapitalen extra steun gegeven in 2017 en
    ook 2019 door wisselende regeringspartijen die steeds weer gouden bergen beloven aan de bevolking om stemmen te trekken.

    alle dreigende reorganisaties of personeelsbeperkingen werden om zeep geholpen door stakingsdreigingen want
    Alitalia was immers too big to fail dus niemand wilde ook maar iets inleveren en ze konden dat naar goed Italiaans
    gebruik jarenlang volhouden.

    en Brussel sliep.
  10. [verwijderd] 14 september 2021 14:07
    quote:

    Knife Catcher schreef op 14 september 2021 13:58:

    www.upinthesky.nl/2021/09/14/klm-wil-...

    Mag je straks als crew nog naar Braziel of Cuba vliegen. Rondhangen in een cafe kan ook al niet meer zomaar....
    Ze moeten wel mee, de passagier is al weken aan het selecteren, 8 uur in een volledig afgesloten cabine met een non-vaccinated crew is Russisch Roulette.

    Het hele bedrijfsleven is al "overstag" gegaan, vooral de multinationals, iedereen zal het begrijpen, human capital is de echte waarde van een bedrijf.

    Over twee weken gaan SPL en KLM los van de steun, iets anders is nog niet gecommuniceerd of gehint , de druk wordt verder opgevoerd.
3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 117 118 119 120 121 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links