Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,227 25 apr 2024 13:06
  • -0,006 (-0,49%) Dagrange 1,225 - 1,239
  • 283.373 Gem. (3M) 2,2M

PostNL september 2021

1.723 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 87 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. beetje meer 4 september 2021 17:45
    quote:

    manuss schreef op 4 september 2021 12:11:

    [...] En ik heb mijn webshop bestelling niet ontvangen. Pakket is zoekgeraakt bij DHL. Reeds de 3e keer!! Daar word ik niet vrolijk van.
    Ik mocht verleden week een DHL pakketje ophalen bij een woonhuis in een andere gemeente, op 1,8 km fietsafstand, terwijl ik tegenover een DHL punt woon! Daarnaast is een PostNL punt.

    Over de momentopname.... Zag net dat bij Post NL punt 3 volle magazijntrolleys werden opgehaald, en bij DHL een halve. Allemaal overwegend retouren vermoed ik.
  2. forum rang 7 Jalen 4 september 2021 18:11
    Beste mede-aandeelhouders, zoals velen was en ben ik benieuwd hoe het zit met die investeringen van PostNL de komende jaren. Ik heb de vraag ingestoken bij IR. Inmiddels heb ik antwoord ontvangen. Hieronder de correspondentie. Ter lering en vermaak.

    Geachte heer, mevrouw,

    In de hoedanigheid van aandeelhouder van PostNL wil ik graag informeren naar het volgende: PostNL heeft aangegeven aanzienlijk bedrag, van rond de 1 miljard euro, te willen gaan investeren in het eigen bedrijf de komende jaren. Ik begrijp dat u niet in details kunt treden, maar kunt u voor zover dit mogelijk is, evt rudimentair aangeven op welke wijze dit bedrag geïnvesteerd zal worden en in welke periode?

    Bij voorbaat hartelijk dank voor uw moeite.

    Met vriendelijke groet,
    Jalen

    Dank voor uw vraag en uw interesse in PostNL.

    Het genoemde bedrag van EUR 950 miljoen ziet op de periode 2022-2024 en is EUR 450 miljoen hoger dan eerder verwacht. De fors hogere trend in e-commerce leidt tot grotere volumes bij Pakketten en een hoger groeitempo ingeschat op 11% - 13% vanaf 2022. Om dat hogere volume op te vangen, breiden we onze capaciteit en netwerkinfrastructuur meer en eerder dan in eerste instantie voorzien uit. We versnellen daarnaast de vorderingen richting onze milieudoelstellingen door gebruik te maken van duurzame brandstoffen en door elektrificatie van ons wagenpark.

    Belangrijk om te beseffen dat het om een reeks van investeringen gaat, waardoor er flexibiliteit wordt gecreëerd om te sturen op basis van de actuele volume-ontwikkeling in Parcels.

    Verder wijs ik u erop dat deze investeringen deels via financial leases zullen gaan (dus de cash impact in de periode 2022-2024 is lager dan de EUR 950m).

    In bijgevoegde link vindt u de analistenpresentatie: www.postnl.nl/Images/postnl-presentat... Ik verwijs u graag naar slides 12, 14 en 15 voor meer informatie over het investeringsprogramma.

    Met vriendelijke groet,

    Investor Relations team PostNL
  3. forum rang 4 Erieperie 4 september 2021 18:34
    Zo, dat is wel een goed antwoord. Met name dat een deel van de investeringskosten niet uit die 950M komt door financial lease.
    Maarrrrr…wat gebeurt er dan met dat geld wat niet wordt besteed aan investeringen?
    Reserves? Oorlogskas?

    Overigens vindt ik het een goede ontwikkeling dat er op ‘groen’ wordt geinvesteerd (slide 13). Dat is al wat de klok overal slaat dus als een groot deel electrisch wordt bezorgd, neemt dat bezwaren weg van rokerige postnl-busjes.
    Zie ook bio-gas e.d.
    En er wordt geanticipeerd op meer online groei.
  4. analyse_A3CD 4 september 2021 19:24
    quote:

    pietje-2005 schreef op 4 september 2021 01:06:

    "Q4 wordt een knaller en dan sta je gewwon echt 5,5 - 6 begin volgend jaar zo niet heb je een mega dividend koers/winst verhouding en het kritinsky verhaal kan zich opeens ontwikkelen waarbij je ook kans maakt een knalletje te maken."
    Daar worden even te veel "zekerheden" genoemd, maar verder wel een goed verhaal.
    Succes
    Haha Pietje, verklaar je nader, wat is verder goed aan dit verhaal?;-)
  5. forum rang 4 Niro91 4 september 2021 20:43
    quote:

    Jalen schreef op 4 september 2021 18:11:

    Beste mede-aandeelhouders, zoals velen was en ben ik benieuwd hoe het zit met die investeringen van PostNL de komende jaren. Ik heb de vraag ingestoken bij IR. Inmiddels heb ik antwoord ontvangen. Hieronder de correspondentie. Ter lering en vermaak.

    Geachte heer, mevrouw,

    In de hoedanigheid van aandeelhouder van PostNL wil ik graag informeren naar het volgende: PostNL heeft aangegeven aanzienlijk bedrag, van rond de 1 miljard euro, te willen gaan investeren in het eigen bedrijf de komende jaren. Ik begrijp dat u niet in details kunt treden, maar kunt u voor zover dit mogelijk is, evt rudimentair aangeven op welke wijze dit bedrag geïnvesteerd zal worden en in welke periode?

    Bij voorbaat hartelijk dank voor uw moeite.

    Met vriendelijke groet,
    Jalen

    Dank voor uw vraag en uw interesse in PostNL.

    Het genoemde bedrag van EUR 950 miljoen ziet op de periode 2022-2024 en is EUR 450 miljoen hoger dan eerder verwacht. De fors hogere trend in e-commerce leidt tot grotere volumes bij Pakketten en een hoger groeitempo ingeschat op 11% - 13% vanaf 2022. Om dat hogere volume op te vangen, breiden we onze capaciteit en netwerkinfrastructuur meer en eerder dan in eerste instantie voorzien uit. We versnellen daarnaast de vorderingen richting onze milieudoelstellingen door gebruik te maken van duurzame brandstoffen en door elektrificatie van ons wagenpark.

    Belangrijk om te beseffen dat het om een reeks van investeringen gaat, waardoor er flexibiliteit wordt gecreëerd om te sturen op basis van de actuele volume-ontwikkeling in Parcels.

    Verder wijs ik u erop dat deze investeringen deels via financial leases zullen gaan (dus de cash impact in de periode 2022-2024 is lager dan de EUR 950m).

    In bijgevoegde link vindt u de analistenpresentatie: www.postnl.nl/Images/postnl-presentat... Ik verwijs u graag naar slides 12, 14 en 15 voor meer informatie over het investeringsprogramma.

    Met vriendelijke groet,

    Investor Relations team PostNL
    Dankjewel, hier hebben we wat aan. Ze gaan dus niet zomaar 950 mln spenderen. Er wordt groei verwacht, dus gaan ze de capaciteit uitbreiden zodat klanten niet naar de concurrent hoeven. Busjes moeten toch eens in de zoveel tijd vervangen worden. In dit geval voor een duurzame variant. Extra leases worden alleen afgesloten indien de resultaten het toelaten. Als we geluk hebben verstrekt de overheid misschien een of andere subsidie voor het verduurzamen van het wagenpark.
  6. forum rang 4 Cedar 4 september 2021 21:45
    Klein bericht van de andere kant vd plas, wat wel grote impact kan geven.

    Amazon (VS) begint de retailklanten te pushen om hun pakketten te laten af leveren in de buurt ( maw, amazon wil alle pakketten dumpen op 1 centraal punt waarna je het zelf kunt afhalen). In het kader van kostenbesparingen.
  7. forum rang 7 Jalen 4 september 2021 22:23
    quote:

    Niro91 schreef op 4 september 2021 20:43:

    [...]

    Dankjewel, hier hebben we wat aan. Ze gaan dus niet zomaar 950 mln spenderen. Er wordt groei verwacht, dus gaan ze de capaciteit uitbreiden zodat klanten niet naar de concurrent hoeven. Busjes moeten toch eens in de zoveel tijd vervangen worden. In dit geval voor een duurzame variant. Extra leases worden alleen afgesloten indien de resultaten het toelaten. Als we geluk hebben verstrekt de overheid misschien een of andere subsidie voor het verduurzamen van het wagenpark.
    Graag gedaan. Het element van elektrificatie van ons wagenpark vind ik idd ook niet onbelangrijk. Met recente berichtgeving van pensioenfondsen die zich terugtrekken uit 'bruine' fondsen kan dit helemaal geen kwaad. Goed nieuws vanuit onze pet van aandeelhouder, maar ook als 'wereldburger';-) Groen moet je doen.
  8. forum rang 7 leek2018 5 september 2021 08:08
    quote:

    Niro91 schreef op 4 september 2021 20:43:

    [...]

    Dankjewel, hier hebben we wat aan. Ze gaan dus niet zomaar 950 mln spenderen. Er wordt groei verwacht, dus gaan ze de capaciteit uitbreiden zodat klanten niet naar de concurrent hoeven. Busjes moeten toch eens in de zoveel tijd vervangen worden. In dit geval voor een duurzame variant. Extra leases worden alleen afgesloten indien de resultaten het toelaten. Als we geluk hebben verstrekt de overheid misschien een of andere subsidie voor het verduurzamen van het wagenpark.
    Het is niet alleen de groei, die een rol speelt, maar meer nog de continuïteit. Zonder een toename van het elektrisch wegtransport ligt de achteruitgang.op de loer. Je hoort nu al geluiden dat door het achterblijven van de elektrificering van het vrachtvervoer de economische groei in de weg kan staan.
  9. forum rang 4 Boir 5 september 2021 10:48
    Ik heb al eerder gemeld dat waar ik woon de PostNL leveringen al enige tijd electrisch gaan, dat geldt voor 95% van mijn woonplaats, 1 route die niet electrisch is heeft als reden dat pakketbezorgers weigeren met de electrische bus op stap te gaan voor die route, vanwege krappe totaal range terwijl delen van die route ook nog niet geasfalteerd zijn. 1 keer beetje vastzitten in modder en ze redden het qua range niet meer. Praktijk. Nu vermoed ik dat eigenlijk overal waar bezorgroutes dicht genoeg bij het vertrekdepot liggen alles al electrisch gaat en daar waar men biogast en dieselt, de electrische range nog niet voldoet. Uitbreiding electrische vloot komt zodra die voldoende range bieden hoop ik. Een andere mogelijkheid is extra depots bouwen op kortere afstanden van bezorgroutes, dat is een beetje een gruwel lijkt mij, hoop niet dat dat de investeringen worden.
  10. forum rang 6 gpjf 5 september 2021 13:53
    In mijn ogen ligt de focus te zeer op het elektrificeren van het vervoer. Ik ben er van overtuigd dat waterstof een zeer goed alternatief gaat worden, sterker nog een stap verder gaat. ID e olie en het gas gaan niet verdwijnen maar alle energiebronnen zullen naast elkaar gaan bestaan. Kortom we zullen rekening moeten houden dat er straks ook weer geïnvesteerd wordt in voertuigen die op waterstof rijden en dat zou nog wel eens het grootste deel kunnen worden.
  11. forum rang 4 Boir 5 september 2021 14:28
    Het probleem is dat wachten op waterstof nogal zegmaar Rutte is, zo van in de toekomst pakken we het aan en tot die tijd hoeven we niks te doen. Onze toekomstplannen verbeteren het klimaat. Of leuker, onze toekomstplannen verbeteren de koopkracht, verlagen de zorgkosten etc Of onze toekomstplannen leggen een bodem onder de beurskoers...
  12. forum rang 6 SAHR-0310 5 september 2021 19:53
    1 miljard voor een elektrisch wagenpark en wat uitbreiding omdat ze verwachten dat de pakjes-hype nog verder gaat toenemen dan nu? Geloven jullie het zelf? Kom op zeg, 1 miljard terwijl een deel van het wagenpark leaseconstructie wordt en ze de enorme hype niet echt laten terugkomen in 'minimaal 250,later 280'. Ik schat in dat zeker de helft bestemd is voor boekhoudtrucs of misschien idd wel een buffer als bruidschat'...
  13. forum rang 5 manuss 5 september 2021 20:06
    quote:

    SAHR-0310 schreef op 5 september 2021 19:53:

    1 miljard voor een elektrisch wagenpark en wat uitbreiding omdat ze verwachten dat de pakjes-hype nog verder gaat toenemen dan nu? Geloven jullie het zelf? Kom op zeg, 1 miljard terwijl een deel van het wagenpark leaseconstructie wordt en ze de enorme hype niet echt laten terugkomen in 'minimaal 250,later 280'. Ik schat in dat zeker de helft bestemd is voor boekhoudtrucs of misschien idd wel een buffer als bruidschat'...
    En wie gaat kans krijgen op deze bruidschat? Enig idee?
  14. Regenboog33 5 september 2021 20:43
    quote:

    SAHR-0310 schreef op 5 september 2021 20:10:

    [...]

    Maakt mij niet zoveel uit, als ze maar ver boven de 6 euro gaan uitkomen ;-)
    Toch begrijp ik het niet en kan iemand me wat wijzer maken.

    Er zijn 500 mio aandelen x (stel) een overnamekoers van € 6.- = 3 miljard
    PNL heeft 1 miljard in oorlogskas dus feitelijk betekent dit dat de overnemende partij PNL voor een prijs van € 4.- per aandeel krijgt met een giga vooruitzicht qua levering van pakketten.

    Ik zou nog liever gisteren dan vandaag PNL overnemen, waar zie ik het fout?
1.723 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 87 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links