Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 304,1K

TomTom Augustus 2021

1.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 85 86 87 88 89 ... 99 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 27 augustus 2021 11:34
    Xiaomi gaat meer doen met zelfrijdende auto’s: koop Deepmotion

    Het Chinese techbedrijf Xiaomi heeft het bedrijf Deepmotion gekocht voor 77 miljoen dollar (65 miljoen euro). Deepmotion is een bedrijf in autonoom rijden en het is duidelijk dat Xiaomi daarmee meer wil doen in de toekomst. Xiaomi heeft sowieso gezegd 10 miljard dollar te willen investeren in elektrische auto’s, maar blijkbaar dus ook exemplaren die semi-zelfrijdend of geheel autonoom zijn.

    bron:
    www.dutchcowboys.nl/automotive/xiaomi...
  2. forum rang 6 tatje 27 augustus 2021 11:42
    quote:

    boem! schreef op 27 augustus 2021 11:24:

    HOe zie jij @tatje in dat licht het vertrek van Anders Truelsen bij Enterprise.
    IN die zin gelijkwaaardig aan MW.

    Hij geeft zijn opties en RSU's nl allemaal op.
    Ik denk dat hij wel gecompenseerd wordt door zijn nieuwe baas.

    TT had geen werk meer voor Anders binnen Enterprise.

    Ik denk dat al 90% van de API s lopen via de brand van Microsoft.

    Zal vertrokken zijn met een akkoord van TT, want een beding, dat hij niet naar een concurrent mocht zal zeker gemaakt zijn.

    Maar ja, het blijft gissen, zoals veel bij TT.

    Misschien had hij al zijn opties al verzilverd.
    Verkocht of gehouden, weten we niet.

    Laatste waren van 2018 dus de vest periode 3 jaar was in 2021 voorbij.

    2019 2020 2021 RSU zeg 40000 per jaar is 120000. die lopen waardeloos af.

    Misschien bij zijn nieuwe baas opties of RSU .
    Soort compensatie bij het begin, zie je wel vaker.

  3. Moneyball 27 augustus 2021 11:52
    quote:

    *JustMe* schreef op 27 augustus 2021 10:56:

    @Pwijsneus. Moneyball sprak je op een wat onprettige manier aan, maar ik snap hem wel.
    Je verdiept je sterk in concurrentie van TomTom (ook zeker nuttig!) en vergeet dan bijna wat TomTom zelf kan en doet of weet dat niet. Dan heb je dezelfde bias als iemand die alleen maar naar TT kijkt en niet naar de rest.

    @JustMe, op welke post van mij doel je waar ik @Pwijsneus op een onprettige wijze aanspreek?

  4. forum rang 4 marathon 11 27 augustus 2021 12:01
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 27 augustus 2021 11:31:

    "Heel veel tijd blijkbaar."
    Grappig dat de man die hierboven schrijft "zonder denigrerende opmerkingen" niet weet wat dat betekent.

    Maar als u dit forum werkelijk zou volgen dan zou u weten dat positivamente gisteren onderstaande orakelde:

    “Alles heeft met balans te maken en de inhaalslagen zullen evenredig groot zijn en TomTom geen windeieren leggen, tevens zou een overname of iets dergelijks weleens sneller dan gedacht realiteit kunnen worden.”

    U hoeft trouwens van de voorspellingen van Rick uit Breda niet onder de indruk te raken.
    Is ook de glazenbolwrijver die op 30 dec 2020 voorspelde dat in maart 2021 de koers boven de € 12,50 staat.

    [...]
    U begrijpt de essentie blijkbaar niet!!
    En neem nu maar van mij aan dat ik echt wel weet wat de inhoud van mijn Posts betekenen. Ga niet meer reageren op uw uitdagende berichten. Succes verder met het uitdagen van andere Forum bezoekers.
  5. [verwijderd] 27 augustus 2021 12:50
    quote:

    Testcase2020 schreef op 27 augustus 2021 12:28:

    Schat in dat 6,50 wel het dieptepunt gaat worden en vandaar uit weer naar de 7+
    Kan zomaar veel lager. Galapalos noteert ver onder de cashwaarde.

    De markt heeft geen vertrouwen in TomTom. Goddijn heeft de worst voor de overige aandeelhouders te vaak verhangen en in de tussentijd te veel gegraaid.

    Ik vermoed dat hij zijn zinnen heeft gezet op de 350 miljoen cash en tot zijn 67e maar wat aanmoddert. Voornamelijk op zijn jacht van 75.000.000,00 maar onlangs heeft hij ook een old-timer van 685.000,00 gekocht om volgend jaar samen met Vigreux naar China te rijden.
    Daar heeft hij allemaal de tijd voor tussen het leiden van zijn verliesgevende krimpbedrijfje door.
  6. forum rang 8 Wereldbelegger 27 augustus 2021 13:54
    Slechtziende paralympiër raakt zwaargewond na aanrijding met zelfrijdende bus

    Een slechtziende paralympische sporter is zwaargewond geraakt toen hij door een zelfrijdende elektrische bus werd aangereden in het atletendorp van de Paralympische Spelen in Tokio.

    De Japanse autofabrikant Toyota bevestigde de aanrijding en heeft in een verklaring gemeld dat het de autonoom rijdende voertuigen voorlopig niet meer zal inzetten. ,,We betuigen onze diepe spijt aan degene die gewond is geraakt

    Er waren wel twee opzichters aan boord van de bus, maar die grepen niet in. Ze dachten volgens een lokale krant dat de judoka wel zou stoppen als de bus naderde.

    bron:
    www.ad.nl/andere-sporten/slechtziende...
  7. forum rang 8 Wereldbelegger 27 augustus 2021 13:57
    Mevrouw Riet,

    Met een dergelijke prikkelende reactie daagt u andere posters uit.
    ((-;

    quote:

    Riet v. Milt schreef op 27 augustus 2021 12:50:

    [...]

    Kan zomaar veel lager. Galapalos noteert ver onder de cashwaarde.

    De markt heeft geen vertrouwen in TomTom. Goddijn heeft de worst voor de overige aandeelhouders te vaak verhangen en in de tussentijd te veel gegraaid.

    Ik vermoed dat hij zijn zinnen heeft gezet op de 350 miljoen cash en tot zijn 67e maar wat aanmoddert. Voornamelijk op zijn jacht van 75.000.000,00 maar onlangs heeft hij ook een old-timer van 685.000,00 gekocht om volgend jaar samen met Vigreux naar China te rijden.
    Daar heeft hij allemaal de tijd voor tussen het leiden van zijn verliesgevende krimpbedrijfje door.
  8. forum rang 6 tatje 27 augustus 2021 14:00
    quote:

    Moneyball schreef op 27 augustus 2021 12:02:

    [...]

    Juist, die bedoelde ik. Kan weinig recents vinden van zijn hand over TT.
    Als ik iets tegen kom, zal ik het samenvatten.

    lees net in een oude klapper.

    Intel neemt Mobileye over voor 15 miljard ( 45 keer de jaaromzet )
    Snel rekenen omzet van 333 miljoen per jaar :-)

    Nog een oude van Justin.

    Tesla: i can t comment on that

    can t give you more details on tesla unfortunately
    but we are growing in Noth America ......

    Tja !

  9. forum rang 8 Wereldbelegger 27 augustus 2021 14:04
    6,50 is misschien een aardig bijkoopmoment in aanloop naar de Q3 cijfers op 14 okt.
    Technisch gezien ligt er geen bodem.
    Alleen als je de chart op maximaal zet kan je een dunne lijn trekken over de vier.
    Maar dat zal geen TA serieus doen heb ik zo het idee.

    quote:

    Testcase2020 schreef op 27 augustus 2021 12:28:

    Schat in dat 6,50 wel het dieptepunt gaat worden en vandaar uit weer naar de 7+
  10. [verwijderd] 27 augustus 2021 14:38
    quote:

    tatje schreef op 27 augustus 2021 14:12:

    Nog 1tje dan van jan 2017.

    De huidige assetwaarde van Tom Tom is volgens marktexpert Lanctot zo n 40 euro per aandeel.

    Ik durf het bijna niet te zeggen.

    jan 2017 hadden we 232 miljoen aandelen :-)
    library.tomtom.com/web/3d46b4bd76dab8...

    Tussen minuut 44 en 46
    - kosten per kaar update met 90% verlaagd
    - 10x zoveel data te verwerken gekregen in zelfde periode
    - Dus meer kwaliteit en data tegen gelijkblijvende kosten
    - Dit heeft zich natuurlijk afgelopen 2 jaar voortgezet via 3 miljoen HD maps klanten. (recent in Financial Times)
    - Meer en andersoortige data = nieuwe omzetmogelijkheden in Enterprise

    1 uur 11 minuten
    - Wie geen transactioneel platform heeft, is in de toekomst geen kaartenmaker meer
    - HERE heeft dit niet en we hebben er 4 jaar aan gewerkt om dit te maken.
    - Een startup met een kapitaal van bijvoorbeeld 100 miljoen stelt niets voor, is pocketmoney.
    - Zoals hij het zegt denkt hij in miljarden die nodig zijn om een echte mapmaker te worden, hij ziet dat soort spelers niet komen.

    Maakt het extra bizar dat TT 900 mio marketcap heeft en 300 cash op de bank dus eigenlijk 600. Voor technologie die miljarden kost om te repliceren

    HERE heeft 500 miljoen schuld en honderden miljoenen moeten lenen van o.a. Intel en maken verlies. Ik denk dat zij probleem hebben met data explosie. Zij hebben dus ook 10x zoveel data, maar niet 10x lagere kosten om ze te verwerken. De Duitse autofabrikanten die hen gekocht hebben verwachten enerzijds van HERE dat het al hun data snel verwerkt, maar tegelijkertijd schrikken ze ervan dat dit zoveel geld kost en dat er steeds geld bijgelapt moet worden tot het niveau dat HERE bankconvenanten schond.

    Nu willen de eigenaren dat HERE bezuinigt en vinden er ontslagrondes plaats. Maar wat als dit betekent dat HERE daardoor geen transactioneel platform kan maken én de Duitsers willen dat al hun data worden verwerkt, én de hoeveelheid data exponentieel groeit. Dan heb je het risico dat HERE verzuipt in een oceaan van data. Ik blijf erbij dat TomTom HERE moet zien te kopen. Gooi alle technologie van HERE uit het raam en schrijf wel de 1 miljard omzet die ze behalen bij op je rekening.
  11. [verwijderd] 27 augustus 2021 14:41
    Andere interessante stukjes

    1 uur, 20 minuten, 30 seconden
    Wat Goddijn hier zegt over de Apple - TomTom relatie

    2 uur, 57 seconden
    - Waarom Microsoft overstapte van HERE naar TomTom
    - Als Microsoft groeit, groeit TomTom ook

    2 uur 31:
    BMW ook klant voor EV service van TT.

    2 uur 49
    - Nieuwe markt die TT wil betreden. IVI. Het design van informatie die de autorijder krijgt voorgeschoteld.
    - Cool plaatje ook op 2:50:10. Op de map ook weergegeven waar er mensen om je heen rijden.

    3 uur en 30 minuten tot 3 uur 35 minuten
    - Strijbosch vat nog even samen wat TomTom leidend maakt in autonoom rijden.
    - Spreekt veel vertrouwen uit op nuchtere manier, niet pocherig.
    - Binnen 2019 en 2021 maken alle autofabrikanten hun beslissing met welke HD maps ze willen werken.

    3 uur 39 minuten
    - verwachten dat jullie 60%, laten we zeggen 50% marktaandeel te halen in 2025? Antwoord: ja
    - Dus ongeveer van 400 miljoen euro HD maps omzetin 2025? Antwoord: ja dat is een correcte berekening.
    - Daarna vraag: waarom hoor je minder over partnerships met nvidia, bosch etc. (iets wat Pwijsneus ook vraagt)
    - Antwoord: minder media hype fase en meer in realisatie fase. Waarmaken wat destijds beloofd is.

    1 uur 15
    - TT wint marktaandeel van HERE
    - Desonanks bescheiden marktaandeel groei opgenomen in model naar 1,5 – 2 miljard omzet.
    - Groei vooral gebaseerd op: take rates, e-cars, ADAS, meer omzet per auto door bundelen software, services

    3 uur 43 minuten.
    - Vraag analist: Hebben autofabrikanten moeite met SAAS model (jaarlijkse subscriptie)?
    - Antwoord: geen probleem en goed begrepen in de auto-industrie.
    - Dit SAAS model noemen ze bij TT ‘Navigation as a service’ Net als bij Telematics. Bedrag per user per jaar.
    - Comment mijnerzijds: beleggers zijn dol op SAAS. Gegarandeerde stapel inkomsten

  12. forum rang 7 ketchup 27 augustus 2021 14:48
    de kans is veel groter dat Intel en de andere externe investeerders in HERE die basis 2.8 miljard zijn toegetreden TT kopen, dan dat HG de externe investeerders in HERE weet uit te kopen, of hij moet zijn eigen toko inleveren als deal-maker en aangezien de FFF niet onder hun 50% zeggenschap willen , zullen ze dan waarschijnlijk de makkelijkste optie nemen en dat is de free-float uitkopen door de toko via een front ( private equity ) van de beurs te halen
    dan is er verder geen beursnotering meer en dan fuseren met HERE op basis van gelijkwaardigheid en dan ziet niemand iets, want het gaat om 2 private companies die fuseren.
    jaren later kunnen ze dan eventueel een listing aanvragen op de NY Stock exchange en dan zien zij die 10 miljard van Lanctot
  13. forum rang 4 Gvv2024 27 augustus 2021 14:54
    quote:

    ketchup schreef op 27 augustus 2021 14:48:

    de kans is veel groter dat Intel en de andere externe investeerders in HERE die basis 2.8 miljard zijn toegetreden TT kopen, dan dat HG de externe investeerders in HERE weet uit te kopen, of hij moet zijn eigen toko inleveren als deal-maker en aangezien de FFF niet onder hun 50% zeggenschap willen , zullen ze dan waarschijnlijk de makkelijkste optie nemen en dat is de free-float uitkopen door de toko via een front ( private equity ) van de beurs te halen
    dan is er verder geen beursnotering meer en dan fuseren met HERE op basis van gelijkwaardigheid en dan ziet niemand iets, want het gaat om 2 private companies die fuseren.
    jaren later kunnen ze dan eventueel een listing aanvragen op de NY Stock exchange en dan zien zij die 10 miljard van Lanctot
    op welk moment zijn de mensen in de free-float verplicht hun aandelen in te leveren ?
  14. [verwijderd] 27 augustus 2021 14:55
    quote:

    pwijsneus schreef op 27 augustus 2021 09:36:

    [...]

    Dat was em, toch handig, zo'n klapper ;)
    Lanctot is heel duidelijk over wat de HD maps spelers worden. Heb hem dat half jaar geleden eens online gevraagd.

    Al die startups kan je vergeten, die kunnen niet schalen naar de omvang om een wereldwijde map te maken. Hij maakte daarbij 1 uitzondering en dat was USHR in de VS. Die waren destijds eigendom van General Motors, maakten in de VS HD Maps en er leek committent van GM om net zo lang in USHR te investeren zodat ze hun eigen HD maps leverancier zouden hebben. Ze hebben echter USHR verkocht aan een Japanse club. Ik weet niet of dat goed of slecht is voor USHR en of dat betekent dat zij nu General Motors kwijt zijn. Ook in de CMD vertelde Strijbosch: je hebt in wezen alleen TomTom, HERE en USHR. En in China en Japan heb je lokale spelers voor hun eigen thuismarkt.

    - US: HERE, TomTom, USHR
    - Europa: HERE, TomTom
    - Azie, ex China: HERE, TomTom + in Japan lokale spelers
    - China: geblokkeerd voor westerse bedrijven. TT heeft wel deal met leider Baidu. Wederkerige sales deal.

    Met dat onderscheid dat TomTom HD maps levert als service zonder dat er nog een derde partij data fusion moet doen.
    Here heeft dat niet, en dat maakt hen minder aantrekkelijk in automotive segment. Hence de verwachting van TT een >50% marktaandeel te hebben in 2025

1.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 85 86 87 88 89 ... 99 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links