Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • -0,205 (-3,31%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 304,1K

TomTom Augustus 2021

1.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 84 85 86 87 88 ... 99 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Energy 27 augustus 2021 09:31
    Deze reactie onderstreept mijn vorige reactie.

    Iets met die klepel of zoiets

    quote alias=pwijsneus id=13644451 date=202108270907]
    [...]

    ISA = Intelligent Speed Adeption; ec.europa.eu/transport/road_safety/sp...

    Gaat er niet voor zorgen dat TomTom de 15% groei gaat halen komende jaren, en dat verbaasd mij enorm. ADAS zou toch booming worden?!

    Android Automotive OS (is iets anders dan Android Auto) - Grote bedreiging voor HERE en TT.

    - Intel - Eigenaar van Mobileye en mede-eigenaar van HERE Maps.

    -verschi hardware/software bedrijven, jup, daar zit verschil in.

    Heb nu zelf ook geen tijd meer, maar als je hier zelf nog iets zinvols aan kan toevoegen horen we het wel. Aju!
    [/quote]
  2. forum rang 7 Dutchy Ron 27 augustus 2021 09:57
    Toyota Motor Corporation subsidiary Woven Planet Holdings Inc announced the closing of the acquisition of CARMERA, a US based

    Toyota Motor Corporation subsidiary Woven Planet Holdings Inc announced the closing of the acquisition of CARMERA, a US based spatial AI company that specializes in developing scalable, next-generation mapping solutions for automated mobility, a proposed transaction previously announced in July 2021. The CARMERA team has been a long-standing, trusted partner to Woven Planet, and with the closing of the transaction, Woven Planet will immediately oversee their offices and operations in New York and Seattle. They will join Woven Planet’s Automated Mapping Platform team, helping develop AMP to become the most globally comprehensive road and lane network HD map platform, enabling high-precision localization support to automated vehicles. C

    ARMERA’s strengths in map updates, change management and camera-based crowdsourcing from fleets will complement and help expand upon the HD mapping platform Woven Planet has already built. Together with Level 5 and Toyota Research Institute, the addition of CARMERA will bring Woven Planet one step closer to achieving its vision Mobility to Love, Safety to Live

    The deal closure follows the Committee on Foreign Investment in the United States review of the deal.

    Following its acquisition of Level 5, the automated driving division of Lyft Inc, this is the second acquisition for Woven Planet, a group that is focused on mobility innovations and investments in automated driving, robotics, smart cities, and more.

    Het heeft er alle schijn van dat Toyota op de lange termijn toch eigen HD maps wil produceren en onderhouden.
    De overname van CARMERA is afgerond in elk geval.

    www.steelguru.com/automobile/toyotas-...
  3. forum rang 7 Dutchy Ron 27 augustus 2021 10:18
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 27 augustus 2021 09:28:

    @Vici, nu kets Alfen voor de zoveelste keer af op de 100,00…… net als eerst op de 93,50 ……. Ik had ze net verkocht en stap op 94 weer in. ;-)
    Zelden een aandeel gezien wat voor 10 uur van grootste stijger naar grootste daler ging…. Toch nog te duur weer opnieuw ingestapt op 94, komt goed ;-)
  4. forum rang 8 Wereldbelegger 27 augustus 2021 10:41
    Ah!, dat zijn dus die vier op 1 rij waar regelmatig aan gerefereerd wordt door 1 van de vier positivo's.

    quote:

    Riet v. Milt schreef op 26 augustus 2021 19:08:

    Een mislukt charme-offensief. Alleen het aftreden van Goddijn en Vigreux kan de koers nog redden. Op 4 positivo’s hier na is er geen vertrouwen meer in TomTom.
  5. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 27 augustus 2021 10:41
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 27 augustus 2021 10:33:

    De tijd voor TT begint wel te dringen…… ook Nvidia gaat zich richten op eigen HD Maps na de overname van DeepMap

    www.neowin.net/news/nvidia-acquires-d...
    Inderdaad, dus HG moet uit zijn hol komen en gaan communiceren, profileren en enthousiasmeren!!
    Gas erop!!
  6. Benjamin G. 27 augustus 2021 10:43
    NVIDIA richt zich ook op chips voor spellen en mining van crypto's. Microsoft richt zich ook op HD maps in de cloud en spellen waarschijnlijk ook.

    De complexiteit is om vast te stellen welke competenties TomTom toevoegt in de (productie)keten van HD Maps. Naar mijn indruk ligt dat op datacollectie (central part ecosystem) en dataverwerking (algoritmes). TomTom haar verdienmodel is gebaseerd op verkoop services (traffic, brandstofbesparing, route- en weg voor uit kunnen kijken, voorkomen motion sickness, etc).

    www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/to...

  7. forum rang 8 Wereldbelegger 27 augustus 2021 10:49
    Dat is negatief nieuws voor TomTom.
    Dergelijke negatieve posts op dit forum komen onder een vergrootglas te staan.
    Is namelijk een realistische bedreiging voor de toekomst van TomTom.

    Tenslotte is TomTom het meest ondergewaardeerde aandeel en is een Strong Buy.
    En had de koers al lang boven de € 12,50 moeten staan.


    quote:

    Dutchy Ron schreef op 27 augustus 2021 10:33:

    De tijd voor TT begint wel te dringen…… ook Nvidia gaat zich richten op eigen HD Maps na de overname van DeepMap

    www.neowin.net/news/nvidia-acquires-d...
  8. forum rang 7 sniklaas 27 augustus 2021 10:53
    quote:

    boem! schreef op 27 augustus 2021 08:41:

    @sniklaas maakt het helemaal bont want inclusief een volgende omzetwaarschuwing tot 390-420 mio ziet hij een koersnivo van 20-40 euro op de borden verschijnen.
    Martin, ongenuanceerde samenvattingen zijn we inmiddels wel van jouw gewend...

    [quote alias=sniklaas id=13635000 date=202108221848]
    [...]Wanneer ik aan het roer zou staan bij TOMTOM waren we enerzijds verlost van Harold als CEO en zou ik vandaag nog beginnen met het herstel van vertrouwen en de beschikbare cash daarvoor inzetten, zou meteen een halt toeroepen aan de koersdalingen en steun bieden voor de cijfers voor location technology van 2021-Q3, <96,5 mio€ en volledig 2021 390....420 mio€.

    Tuig een programma op om binnen een tijdsbestek van;
    2021 voor 50 mio koers naar €9
    2022 voor 100 mio koers naar €12
    2023 voor 100 mio koers naar €15
    2024 voor 100 mio koers naar €20
    het totaal aan uitstaande aandelen te reduceren naar rond de100 mio met een marktkapatilisatie van 2000 mio€

    En iedereen wordt weer happy;
    na vele jaren weer op het netvlies van beleggers en investeerders,
    personeel kan haar opties verzilveren,
    beleggers zien eindelijk licht aan het eind van de immense lange tunnel,

    Uiteindelijk is een overname, fusie oid van TOMTOM interessanter en veel makkelijker te realiseren voor verkoper/koper bij een koers van €12....€20 dan bij de flutkoersen van de afgelopen jaren...
  9. [verwijderd] 27 augustus 2021 10:56
    @Pwijsneus. Moneyball sprak je op een wat onprettige manier aan, maar ik snap hem wel.
    Je verdiept je sterk in concurrentie van TomTom (ook zeker nuttig!) en vergeet dan bijna wat TomTom zelf kan en doet of weet dat niet. Dan heb je dezelfde bias als iemand die alleen maar naar TT kijkt en niet naar de rest.

    Ik speel maar even de psycholoog van de koude grond, maar ik denk dat dit een manier is om onzekerheid te reduceren, te voorkomen dat je fouten maakt en te optimistisch bent. We hebben immers de duur van de transitie van TT onderschat in het verleden. Dus ga je maar uit van dat het glas half leeg is, dan kan het ook niet tegenvallen. In mijn ogen leidt dat tot een overdosis scepsis.

    Ik zal zeker toegeven dat hier op IEX in het verleden onderschatting was hoe lang TT's transitie zou duren. Ik denk door onze onwetendheid. Meestal wordt de impact van verandering op korte termijn overschat en op lange termijn onderschat. Dat is precies wat wij ook deden. Dat het in 2 jaartjes gedaan zou zijn.

    Dat komt ook door onwetendheid bij ons hoeveel er moest veranderen toen TT met de smartphone werd geconfronteerd. De kaartentechniek moest veranderen, de markt verbreed naar b-to-b, meer in partnerships gewerkt worden, niet externe concurreren met je klanten, niet intern concurreren met andere divisies, een miljardenschuld omzetten in een netto kaspositie, meer cutting edge producten komen ipv legacy, meer internationaal verspreid werken en toch een community vormen, andere expertise in huis halen, een andere bedrijfscultuur, inspelen op externe ontwikkelingen zoals Duitse eigenaarschap HERE en een tweeweg-relatie bouwen met super veeleisende klanten als Apple, Microsoft en UBER.

    Bizar van ons (van mij) dat we dachten dat zoiets in twee jaar gerealiseerd kon worden. Die transitie heeft 7 jaar geduurd van 2011-2018. Een soort '7 year itch'.

    Wat me nu het meest opvalt aan TT is de culturele verandering. TomTom oogt wendbaar, toekomstgericht, open, divers en sterk gericht op samenwerking. Als de partners op die CMD praten over hoe het is om met TT te werken. Dan hoor je dingen als: "wij kiezen voor TT, omdat ze bereid zijn ongebaande paden te verkennen" en dat soort dingen. Hier wat filmpjes van medewerkers en klanten waaruit je dat DNA merkt. Voordat je zegt: "ja maar dit zijn gewoon een soort reclamefilmpjes!" Het geeft wel degelijk iets aan als klanten en medewerkers bepaalde woorden gebruiken.

    Cultuur TomTom
    www.youtube.com/watch?v=0YXRS24BqBQ
    www.youtube.com/watch?v=o_WQ_oqcRSo
    www.youtube.com/watch?v=TV2GDic7eDU

    Klanten TomTom ('yin and yang relationship')
    www.youtube.com/watch?v=a60daSrgd50
    www.youtube.com/watch?v=0RtobmHYvY4
    www.youtube.com/watch?v=0n8As5wEVM4

  10. forum rang 6 tatje 27 augustus 2021 11:03
    Dat waren nog eens tijden.

    Marina Watt CFO van 2005 laatste periode van 2013 - 2017

    Maar eind mei 2015 maakte TT bekend dat Marina per eind juli 2015 vertrok naar haar geliefde Engeland.

    De opties 2009 2010 2012 samen 445250 oefende ze uit. ( MAG na 3 jaar )

    De opties 2013 2014 2015 samen 430000 hadden ze vest periode nog niet gehad ( zaten dus nog in de 3 jaar vesten ) liepen waardeloos af.
    Forfaited dus soort verbeurd verklaren

    Harold zei in een interview met Jim, wij zijn verder, want al die partijen voor Here zijn ook bij ons geweest.

    Marina wist dus dat Harold niet wilde verkopen, want dan bij een change off control waren ook de opties 2013 2014 2015 430000 uit te oefenen.

    Marina laat zomaar 430000 maal zeg 10 euro schieten, door te vertrekken.
    4,3 miljoen dasss niet mis.

    Toch weg in 2015 ondanks dat de termijn pas in 2017 af liep.

    John de Mol is een ander verhaal.

    Had ook het hele Here verhaal meegekregen.

    Zijn aandelen zaten samen met de pontjes in Flevo.

    4 augustus 2015 meldde John bij de AFM 5,1% in TT.

    Dus uit flevo naar prive ff afrekenen, want John dacht opspitsen en de delen zijn samen 18 euro waard per aandeel.

    Ook het opsplitsen gebeurde niet ( Harold s wil is wet )

    Er gebeurde dus veel voor en na het overname bericht duitse oems nemen Here over

    3 aug 2015 namen de duitse oems Here over.

    Ik ga er vanuit dat er HEEL 2015 veel gebeurde bij TT :-)

    Gewoon mijn mening en geen advies.

  11. forum rang 4 marathon 11 27 augustus 2021 11:05
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 27 augustus 2021 10:52:

    Nergens voor nodig.
    TT wordt binnenkort overgenomen las ik gisteren.

    [...]
    Wat hebben we nu aan dit soort nietszeggende Posts?
    Alleen maar uitdagen zonder dat het over informatie gaat waar de goegemeente iets aan heeft. Heel veel tijd blijkbaar.
  12. Vici 27 augustus 2021 11:14
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 27 augustus 2021 10:18:

    [...]

    Zelden een aandeel gezien wat voor 10 uur van grootste stijger naar grootste daler ging…. Toch nog te duur weer opnieuw ingestapt op 94, komt goed ;-)
    Alfen is een hype aandeel, waardoor je dit soort grote schommelingen vaker ziet, zeker op cijferdagen.
    Cijfers waren prima. Ikzelf wacht nog even met bijkopen, hoop op een verdere daling.
  13. forum rang 6 tatje 27 augustus 2021 11:16
    4 okt 2016 meldde Flevo 4,99% in TT

    8 nov 2017 melde Flevo 0% in TT.

    Bij een vraag aan de Pontjes zei men : geen commentaar.

    WAAR ZIJN DE AANDELEN GEBLEVEN.

    - naar prive
    - gedeelte naar de aandelen inkoop en de rest naar belangstellenden.
    - naar belangstellenden.

    1 ding is zeker, ik weet het niet.

    Maar geen commentaar past wel in de strategie van Harold.

    - geen commentaar.
    - links of rechts om ik zeg niets.
    - tesla, geen commentaar.
    - 13 oems op de CMD zwart gemaakt.
    - IR wij doen geen mededelingen.

    Tja.
  14. forum rang 8 Wereldbelegger 27 augustus 2021 11:31
    "Heel veel tijd blijkbaar."
    Grappig dat de man die hierboven schrijft "zonder denigrerende opmerkingen" niet weet wat dat betekent.

    Maar als u dit forum werkelijk zou volgen dan zou u weten dat positivamente gisteren onderstaande orakelde:

    “Alles heeft met balans te maken en de inhaalslagen zullen evenredig groot zijn en TomTom geen windeieren leggen, tevens zou een overname of iets dergelijks weleens sneller dan gedacht realiteit kunnen worden.”

    U hoeft trouwens van de voorspellingen van Rick uit Breda niet onder de indruk te raken.
    Is ook de glazenbolwrijver die op 30 dec 2020 voorspelde dat in maart 2021 de koers boven de € 12,50 staat.

    quote:

    marathon 11 schreef op 27 augustus 2021 11:05:

    [...]
    Wat hebben we nu aan dit soort nietszeggende Posts?
    Alleen maar uitdagen zonder dat het over informatie gaat waar de goegemeente iets aan heeft. Heel veel tijd blijkbaar.
1.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 84 85 86 87 88 ... 99 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links