Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,660 25 apr 2024 11:54
  • -0,070 (-1,22%) Dagrange 5,640 - 5,725
  • 74.271 Gem. (3M) 321,3K

TomTom Augustus 2021

1.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 76 77 78 79 80 ... 99 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 24 augustus 2021 16:04
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 24 augustus 2021 15:07:

    Ik vermoed dat TT van een update iedere 3 maanden gaat naar een real time update OTA voor alle nieuwe FCA modellen die zijn uitgerust met U-Connect5. Dat vind ik wel een persbericht waard.

    Zie de video youtu.be/Gt3LsrjcWAY van nog geen 24 uur geleden.

    En de oude content waar gesproken wordt over update iedere 3mnd

    Map updates are now available every 3 months. To benefit from the best routing make sure to have the most recent map version on your device.

    If you need support with your Uconnect™ 5" Radio Nav device, please click here .

    help.tomtom.com/hc/en-us/articles/360...

    Strategische keuze Stellantis om geen Google services te gebruiken. Geldt voor alle 14 merken www.google.nl/amp/s/www.autocarpro.in... binnen deze autoreus

    Both screen sizes include Stellantis’ new Uconnect 5 infotainment system which is built on Google’s Android Automotive operating system. Unlike Volvo which is also including Google Automotive Services (Google Maps, Assistant, and the Play store) Stellantis is mixing up its own combination of services including Amazon Alexa for voice recognition and TomTom maps.

    www.google.nl/amp/s/www.forbes.com/si...

    Dit begint nu pas dus loopt sowieso nog enkele jaren zo door. Wel zaak om te voorkomen dat tomtom niet zo afhankelijk wordt van Stellantis als HERE nu is van Volkswagen. Tot nu toe valt dat wel mee, maar het aandeel Stellantis neemt wel toe komende jaren. Zaak dus om Volkswagen en Hyundai/Kia van HERE te winnen en de klanten waar TT nu Europa doet en HERE de VS.
  2. [verwijderd] 24 augustus 2021 16:18
    Stellantis:

    - 300.000 medewerkers in 130 landen
    - $52 miljard waarde
    - $ 203 miljard omzet
    - 8 miljoen auto’s productie
    - Reden fusie: 1 platform voor electrische auto’s
    - Volledig ingezet op tomtom, wereldwijd
    - TomTom ook voor hun EV diensten en voor HD maps

    www.google.nl/amp/s/www.thisismoney.c...

    * Fiat Chrysler Automobiles (FCA) and Citroen-Peugeot owner Groupe PSA completed the $52billion merger today
    * Combined annual vehicle output will be 8million, making Stellantis the fourth largest car maker
    * Only Toyota, Volkswagen Group and Renault-Nissan produce more units

    With annual production of around 8 million vehicles worldwide and revenues of more than €165 billion ($203 billion), Stellantis is expected to play a key role in the auto industry's jump into the new era of electrification.

    Stellantis will have 14 brands, from FCA's Fiat, Alfa Romeo, Maserati and US-focused Jeep, Dodge and Ram to PSA's traditionally Europe-focused Peugeot, Citroen, Opel-Vauxhall and DS.

    The merger will see PSA gain increased access to American markets while FCA will be able to utilise PSA’s latest vehicle platforms, including those specifically designed for electric vehicles that will help it achieve stringent CO2 targets.
  3. forum rang 6 pwijsneus 24 augustus 2021 16:38
    quote:

    *JustMe* schreef op 24 augustus 2021 16:18:

    Stellantis:

    - 300.000 medewerkers in 130 landen
    - $52 miljard waarde
    - $ 203 miljard omzet
    - 8 miljoen auto’s productie
    - Reden fusie: 1 platform voor electrische auto’s
    - Volledig ingezet op tomtom, wereldwijd
    - TomTom ook voor hun EV diensten en voor HD maps

    www.google.nl/amp/s/www.thisismoney.c...

    * Fiat Chrysler Automobiles (FCA) and Citroen-Peugeot owner Groupe PSA completed the $52billion merger today
    * Combined annual vehicle output will be 8million, making Stellantis the fourth largest car maker
    * Only Toyota, Volkswagen Group and Renault-Nissan produce more units

    With annual production of around 8 million vehicles worldwide and revenues of more than €165 billion ($203 billion), Stellantis is expected to play a key role in the auto industry's jump into the new era of electrification.

    Stellantis will have 14 brands, from FCA's Fiat, Alfa Romeo, Maserati and US-focused Jeep, Dodge and Ram to PSA's traditionally Europe-focused Peugeot, Citroen, Opel-Vauxhall and DS.

    The merger will see PSA gain increased access to American markets while FCA will be able to utilise PSA’s latest vehicle platforms, including those specifically designed for electric vehicles that will help it achieve stringent CO2 targets.

    Ja, dat is Stellantis. Krijgen we dit ook in de vorm van een persbericht? Of krijgen we een persbericht zoals we dat gewend zijn van TT. Namelijk dat de Peugeot 108 vanaf 2024 ook in Oost-Vlaanderen beschikbaar komt met TomTom Live Traffic Updates. Financiele details werden niet bekend gemaakt.

    Straks moet de forecast nog omhoog worden bijgesteld...
  4. Vici 24 augustus 2021 16:43
    quote:

    *JustMe* schreef op 24 augustus 2021 16:18:

    Stellantis:

    - 300.000 medewerkers in 130 landen
    - $52 miljard waarde
    - $ 203 miljard omzet
    - 8 miljoen auto’s productie
    - Reden fusie: 1 platform voor electrische auto’s
    - Volledig ingezet op tomtom, wereldwijd
    - TomTom ook voor hun EV diensten en voor HD maps

    www.google.nl/amp/s/www.thisismoney.c...

    * Fiat Chrysler Automobiles (FCA) and Citroen-Peugeot owner Groupe PSA completed the $52billion merger today
    * Combined annual vehicle output will be 8million, making Stellantis the fourth largest car maker
    * Only Toyota, Volkswagen Group and Renault-Nissan produce more units

    With annual production of around 8 million vehicles worldwide and revenues of more than €165 billion ($203 billion), Stellantis is expected to play a key role in the auto industry's jump into the new era of electrification.

    Stellantis will have 14 brands, from FCA's Fiat, Alfa Romeo, Maserati and US-focused Jeep, Dodge and Ram to PSA's traditionally Europe-focused Peugeot, Citroen, Opel-Vauxhall and DS.

    The merger will see PSA gain increased access to American markets while FCA will be able to utilise PSA’s latest vehicle platforms, including those specifically designed for electric vehicles that will help it achieve stringent CO2 targets.

    Ongelooflijk en bizar dat TT dan vandaag de dag een koers noteert van €6.765 en JP Morgan het aandeel short.
    Zal er niet veel energie meer aan besteden. Zonde van mijn tijd.
  5. [verwijderd] 24 augustus 2021 16:58
    quote:

    pwijsneus schreef op 24 augustus 2021 16:38:

    [...]

    Ja, dat is Stellantis. Krijgen we dit ook in de vorm van een persbericht? Of krijgen we een persbericht zoals we dat gewend zijn van TT. Namelijk dat de Peugeot 108 vanaf 2024 ook in Oost-Vlaanderen beschikbaar komt met TomTom Live Traffic Updates. Financiele details werden niet bekend gemaakt.

    Straks moet de forecast nog omhoog worden bijgesteld...
    In plaats van dit soort kinderachtige posts kun je ook nadenken: als BMW en Stellantis samen een autonoom rijden platform aan het ontwikkelen zijn (wat zo is) en Stellantis werkt met TT aan HD Maps en BMW is de kleine partner tov Stellantis. Met wie gaat BMW dan in zee voor HD maps? En wat doet dat voor HERE?
  6. forum rang 7 ketchup 24 augustus 2021 17:02
    quote:

    Vici schreef op 24 augustus 2021 16:43:

    [...]

    Ongelooflijk en bizar dat TT dan vandaag de dag een koers noteert van €6.765 en JP Morgan het aandeel short.
    Zal er niet veel energie meer aan besteden. Zonde van mijn tijd.
    zo denk ik er ook over
    maar zolang HG niet bij machte is betere cijfers te produceren of met een beter verhaal te komen hebben stortspelers spijtig genoeg weinig te vrezen
    desalniettemin , iedereen is het erover eens dat de waarde van TT's bezit minimaal 50% ligt boven de huidige beurswaarde, maar als niemand daar verder iets meekan beveelt men het ook niet aan.
  7. [verwijderd] 24 augustus 2021 17:04
    Hoewel ik net als *JustMe* die elders aan het werk zegt te zijn ook weg ben hier, wil ik jullie toch niet onthouden dat de AEX in de rebound is en zijn record heeft aangescherpt, terwijl ons verliesgevende krimpbedrijfje doodleuk in het rood is gedoken.

    Kom op mensen, méér en langere positieve kletskoek aub!
  8. forum rang 7 Dutchy Ron 24 augustus 2021 17:07
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 24 augustus 2021 17:04:

    Hoewel ik net als *JustMe* die elders aan het werk zegt te zijn ook weg ben hier, wil ik jullie toch niet onthouden dat de AEX in de rebound is en zijn record heeft aangescherpt, terwijl ons verliesgevende krimpbedrijfje doodleuk in het rood is gedoken.

    Kom op mensen, méér en langere positieve kletskoek aub!
    Het heeft niets met kletskoek te maken, het zijn allemaal feiten met bronvermelding. Dat de koers zo laag staat is ook een feit.
  9. forum rang 6 pwijsneus 24 augustus 2021 17:12
    quote:

    *JustMe* schreef op 24 augustus 2021 16:58:

    [...]

    In plaats van dit soort kinderachtige posts kun je ook nadenken: als BMW en Stellantis samen een autonoom rijden platform aan het ontwikkelen zijn (wat zo is) en Stellantis werkt met TT aan HD Maps en BMW is de kleine partner in dat verhaal. Met wie gaat BMW dan in zee voor HD maps? En wat doet dat voor HERE?
    Dit is allemaal giswerk, net zoals dat Tesla klant zou zijn van TomTom. Zien we dat aan de cijfers van TomTom: Nee.

    Ben aandeelhouder van TomTom, en heb totaal geen behoefte om met een heel leger nerds een brij aan informatie afkomstig van internet-fora en linked-in profielen aan elkaar te knopen om daar onze eigen conclusies aan te verbinden. Dat is een beetje kinderachtig namelijk.

    Waarom informeert TomTom zijn aandeelhouders niet gewoon, en informeert zijn investeerders of Tesla bijvoorbeeld een klant is ja of nee. Of als Stellantis volledig voor TomTom kiest. Dat zeg je namelijk hier, dat TomTom 8 miljoen voertuigen gaat uitrusten met services. Waar is het persbericht Justme? Wat is de bron van je claim?! Pure misleiding van Justme als je het mij vraagt.

    Ik vraag me wel af, waarom zijn die groeicijfers van TT dan zo belabberd?
  10. [verwijderd] 24 augustus 2021 17:26
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 24 augustus 2021 17:07:

    [...]

    Dat de koers zo laag staat is ook een feit.
    En daar gaat het om bij beleggen! De rest is van marginale waarde. Ik herken deze sfeer van 2015 toen TT 12,43 aantikte en moneymaker_BX wijselijk hoogtevrees kreeg terwijl ene *Justin* toen iedereen gek ging maken met een koersdoel van 16,50.

    Trap er niet in! TomTom werkt niet aan aandeelhouderswaarde, de lieden die het daar voor het zeggen hebben, hebben andere intenties.
  11. forum rang 7 Dutchy Ron 24 augustus 2021 17:31
    Ik volg alleen de sector en TT, de koers is de koers….. daar heb ik geen enkele invloed op. Die research bevestigt dat het neerwaarts risico beperkt is en ik met mijn GAK van 6,79 weinig risico loop. Al kan het natuurlijk nog steeds lager ….. staat alles skyhigh en staan we aan de vooravond van een algehele correctie…… maar de 6 zie ik persoonlijk wel als bodem. Verder zal je mij niet zo snel kunnen betrappen op voorspellingen qua koersdoelen…. Wel ben ik van mening dat er maar weinig echte positieve triggers nodig zijn om het aandeel TT flink te doen stijgen…… en dan doel ik niet op een overname of exit.
  12. forum rang 8 Wereldbelegger 24 augustus 2021 17:33
    Ik lees uw posts met belangstelling en constateer dat u min of meer alleen staat in uw mening over het chiptekort.
    Dat u denkt te lezen dat ik schrijf dat u alleen staat is, is aan u.
    Ik geloof dat de term hiervoor is: 'begrijpend lezen'.

    Bovendien plaatste ik een post daaronder die gaat over een enigszins positief beeld m.b.t. de duur van het chiptekort. Iets wat prima in uw denken daarover past.

    quote:

    marathon 11 schreef op 24 augustus 2021 14:11:

    [...]
    Leest u nu eerst eens goed wat ik zeg voordat u roept dat ik alleen sta.
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 24 augustus 2021 13:29:

    Ik denk dat u min of meer alleen staat met uw idee dat het chiptekort voor auto's redelijk snel wordt opgelost. Ik zie ook tot op heden geen onderbouwing in media-artikelen over dit onderwerp.

    We gaan het inderdaad allemaal zien in welke mate TT er last van heeft in 2021 en verwacht voor 2022.
    Q3 cijfers en q4/FY cijfers in februari met de daarbij behorende outlook voor 2022 zullen deze keer een minder non-event zijn dan de eerdere kwartaalcijfers dit jaar.
    Maar dat is mijn mening.
  13. forum rang 7 Dutchy Ron 24 augustus 2021 17:36
    Indien TT de cash wil aanwenden voor nog een inkoopprogramma dan is het natuurlijk nog steeds gebaat bij een lage koers, of ze opdracht kunnen geven de koers laag te houden geen idee, sluit ik niet uit. Hoe het zich verhoudt tot hun eigen opties en de opties van personeelsleden ook geen idee. Wat ik al zei, ondanks dat TT 14% van mijn portefeuille is is het nog steeds hobby en hangt mijn geluk niet af van de koers van TT of de waarde van mijn portefeuille. We zien wel wat het wordt en hoe lang we moeten wachten.
  14. forum rang 6 pwijsneus 24 augustus 2021 17:37
    quote:

    *JustMe* schreef op 24 augustus 2021 17:30:

    Als informatie aan elkaar knopen 'kinderachtig' is, dan kun je net zo goed IEX integraal opdoeken. Bovendien komt veel van de 'gescharrelde' informatie rechtstreeks van TomTom berichten en wordt slechts aangevuld met en niet ingevuld door info uit de periferie.
    Waar het mij om gaat is dat je hier mededeelt dat TomTom 8 miljoen voertuigen van Stellantis gaat bedienen van allerhande services, alsof het een gegeven is. Dat is het niet.. Heb jij inside info? Wat gaat dit bijdragen? Bedoel, dit zou toch wel een serieuze opdracht zijn, mochten ze het niet gratis weggeven zoals bij Apple. Dus, dit moet gewoon via een persbericht verlopen, en we moeten hier niet elkaar vanalles wijsmaken. Dat riekt naar misleiding.

    Dus wees een beetje voorzichtig, voordat mensen zelf conclusies trekken en zichzelf rijk gaan rekenen. Iets waarbij je in het geval van TomTom altijd de deksel op je neus krijgt namelijk.

    Jij weet na jarenang TomTom-wappie te zijn inmiddels ook wel dat slechts een select groepje aandeelhouders geinformeerd worden. En die hebben namelijk alle informatie, en zitten ook nog eens aan de knoppen. Het zijn er maar 4, de rest wordt niet geinformeerd. En waarom zou je ook, dat zijn alleen maar opportunisten. Sta er niet verstelt van als uiteindelijk de meest gunstige oplossing wordt gekozen voor de oprichters (goedkope buyout, en assets verkopen). Dan staan jij en ik met lege handen...
1.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 76 77 78 79 80 ... 99 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links