Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 321,3K

TomTom Augustus 2021

1.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 99 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Gvv2024 17 augustus 2021 15:56
    quote:

    Optiebelegger schreef op 17 augustus 2021 15:51:

    [...]
    Dit verzin ik niet, dat heb jezelf in een eerder bericht vermeld.
    Ik kan het niet zo snel terugvinden.

    Een GAK is niet iets statisch. Maar misschien bij jou wel !! Dus met vele kleine winstjes kun je het laten dalen, je moet wel een lange adem hebben bij een aandeel als TT.
  2. forum rang 6 pwijsneus 17 augustus 2021 16:00
    quote:

    *JustMe* schreef op 17 augustus 2021 15:30:

    @pwijsneus. TomTom Telematics leverde vroeger zo’n 60 miljoen per jaar op ex afschrijvingen (ebitda) en leverde 910 miljoen op bij de verkoop. Dus een overname voor 15x ebitda. Waarna TT het aantal aandelen verlaagde van 230 mio naar 130 mio en 300 miljoen cash op de bank zette.

    Die factor 15 lijkt niet zoveel en er waren naar verluidt hogere biedingen, ware het niet dat de nieuwe eigenaar Bridgestone gebruik blijft maken van tomtom maps en telematica software. Een deel van die 60 miljoen omzet blijft dus in tact.

    In datzelfde jaar (2019) steeg de licensing omzet met 33 miljoen en is op dat niveau gebleven. Het is heel goed mogelijk dat dit grotendeels aan Microsoft toe te schrijven is, maar ook voor een deel aan een licentie aan Bridgestone.

    En ook een grote voormalige concurrent, Verizon, doet al een en ander met tomtom (google maar op) en kan als telematica klant gewonnen worden.

    Er is dus goede kans dat tomtom die ‘verloren’ 60 miljoen na de verkoop voor een groot deel via licenties kan terugverdienen. In dat geval is die factor 15 een goede deal geweest.

    Zie hier ‘fleetmanagement & logistics’ als doelgroep binnen Licensing. Waar je ook leest dat Bridgestone klant is gebleven.
    www.tomtom.com/industries/fleet-manag...

    De voornaamste reden was dat de founders EUR 337.856.400,00 belastingvrij uit de onderneming konden graaien. Gewoon een goeie deal, die eigenlijk onopgemerkt is gebleven. Heb zelden gezien dat een (privaat) bestuurder zo onopgemerkt zo'n groot bedrag kon cashen. Chapeau!

    Hun belang in de onderneming is ook nog eens gelijk gebleven, en hebben hun controlerend belang aangehouden. Erg geraffineerd, die Goddijn is briljant.
  3. [verwijderd] 17 augustus 2021 16:16
    quote:

    pwijsneus schreef op 17 augustus 2021 16:00:

    [...]

    De voornaamste reden was dat de founders EUR 337.856.400,00 belastingvrij uit de onderneming konden graaien. Gewoon een goeie deal, die eigenlijk onopgemerkt is gebleven. Heb zelden gezien dat een (privaat) bestuurder zo onopgemerkt zo'n groot bedrag kon cashen. Chapeau!

    Hun belang in de onderneming is ook nog eens gelijk gebleven, en hebben hun controlerend belang aangehouden. Erg geraffineerd, die Goddijn is briljant.
    Ik zie het meer als een geste van de respectabele Raad van Commissarissen aan trouwe particuliere aandeelhouders die bij de IPO 17,50 hadden neergelegd.

    Geheel toevallig kelderde het aandeel naar € 7,31 bij de vaststelling van dit ‘cadeautje’, waardoor er ruim tien euro verloren ging, waarschijnlijk als dank om de founders in 2005 in de Quote-500 te helpen.
  4. forum rang 7 ketchup 17 augustus 2021 16:17
    niet lullen maar kopen, een gegeven paard moet je niet in de bek kijken - deze koers is een gift , in ieder geval voor de komende 2 jaar
    kan het lager ? natuurlijk kan altijd, maar gaat dat lang duren - Neen

    nu HG nog zover krijgen de cash aan het werk te zetten

    bij Pfizer kunnen de kurken knallen, wat een ongelofelijke omzet toename voor dit jaar !
  5. forum rang 6 pwijsneus 17 augustus 2021 16:22
    quote:

    *JustMe* schreef op 17 augustus 2021 16:17:

    @Pwijsneus Als morgen TT wordt overgenomen voor 10 euro (hope not) dan ontvangen de founders 45% van de opbrengst en de overige 55% naar de rest vd aandeelhouders. Dat is gewoon het gevolg van het eigenaarschap.
    Indien er inbound calls zijn, zouden ze wederom advies moeten inkopen welke de kapitaalteruggaaf en aandelenconsolidatie hebben verzorgd. Die kunnen goed rekenen.

    Eerst een exit, vervolgens een verkoop van assets. Dat lijkt me de meest gunstige oplossing voor de meerderheidsaandeelhouders.

    Let wel, als er uberhaupt inbound calls zijn geweest.
  6. Optiebelegger 17 augustus 2021 16:25
    quote:

    Testcase2020 schreef op 17 augustus 2021 15:56:

    [...]

    Een GAK is niet iets statisch. Maar misschien bij jou wel !! Dus met vele kleine winstjes kun je het laten dalen, je moet wel een lange adem hebben bij een aandeel als TT.
    Ik heb het terug gelezen, je schreef:
    Ik heb mijn aandelen verkocht met een mega-verlies en zit nu op 6,80.
    Dat is wel lekker rekenen als je het mega-verlies niet mee rekent.
  7. forum rang 7 Dutchy Ron 17 augustus 2021 16:53
    De Internationale Automobil-Ausstellung (IAA) hoort al sinds jaar en dag tot de absolute hoogtepunten voor de automobielsector. De eerste tentoonstelling van moderne voertuigen was in 1897 in Berlijn. Tot 1939 bleef het festival daar. Na de oorlog verhuisde de autoshow naar Frankfurt am Main, waar de autobeurs elke twee jaar werd gehouden tót 2019, want dat was voorlopig de laatste IAA-show in Frankfurt.

    Het hele circus verhuist naar München, waar de IAA van 7 t/m 12 september gehouden zal worden onder een iets andere naam: IAA Mobility

    Autonoom rijden
    Er is een hoofdrol weggelegd voor het autonome rijden. De echte kenners zullen hier het meest op letten. Denk aan de laatste radar- en lidar-systemen, optimalisering van communicatienetwerken, de laatste digitale routekaarten en de hele software en kunstmatige intelligentie die nodig is om die systemen aan te sturen.

    Dit is volgens veel kenners het gebied waar het grote geld te verdienen valt. De helemaal zelfrijdende auto is het slotstuk van een proces dat nog jaren kan duren. Maar even wegdutten op de snelweg is misschien binnenkort al mogelijk.

    Het autonome rijden is bovendien een concurrentiestrijd tussen de klassieke autoconcerns en technologieconcerns als Apple, Google en Huawei. Wie wordt daarbij de bovenliggende partij?

    Enkele hoogtepunten

    Voor de autoliefhebbers valt er desondanks genoeg te beleven. De experts kijken onder andere uit naar de nieuwe Mégane E-Tech Electric van Renault die is ontwikkeld samen met Nissan.

    innovationorigins.com/nl/iaa-verschui...
  8. forum rang 7 Dutchy Ron 17 augustus 2021 17:06
    Benieuwd nu TT deal sloot met Genisis wanneer ze bij Hyundai van HERE naar TT overstappen voor de full stack…… een kwestie van tijd. Hyundai en KIA gebruiken nu kaarten van HERE en de rest van TT.

    www.tomtom.com/customers/hyundai-moto...

    www.hyundai.com/nl/services/audio-nav...

    IAA is een mooi podium om een dergelijke full swing naar TT bekend te maken…… om te beginnen met de Hyundai Ioniq
  9. forum rang 8 Wereldbelegger 17 augustus 2021 17:07
    Maand later zijn de Q3 cijfers op 14 oktober.
    Vorig jaar een non-event.
    Dit jaar?

    quote:

    Dutchy Ron schreef op 17 augustus 2021 16:49:

    Ondanks dat TT niet zelf aanwezig is op de IAA in Munchen verwacht ik wel de nodige persberichten, ook uit de koker van TT.

    IAA is vanaf 7 september….. je kunt TT nu nog onder de 7 kopen ;-)
  10. [verwijderd] 17 augustus 2021 17:07
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 17 augustus 2021 16:53:

    Er is een hoofdrol weggelegd voor het autonome rijden. De echte kenners zullen hier het meest op letten. Denk aan de laatste radar- en lidar-systemen, optimalisering van communicatienetwerken, de laatste digitale routekaarten en de hele software en kunstmatige intelligentie die nodig is om die systemen aan te sturen.

    Dit is volgens veel kenners het gebied waar het grote geld te verdienen valt. De helemaal zelfrijdende auto is het slotstuk van een proces dat nog jaren kan duren. Maar even wegdutten op de snelweg is misschien binnenkort al mogelijk.

    Jammer dat Stellantis er niet is. Die gaan TT in veel modellen uitrollen. Misschien gebruiken ze wel het moment om eea aan te kondigen.
  11. forum rang 7 Dutchy Ron 17 augustus 2021 17:10
    quote:

    Optiebelegger schreef op 17 augustus 2021 16:53:

    [...]
    Jammer voor je, Kid.
    Ben je niet in de war met Prosus ?
    Op rode Prosus dagen zie je hem niet op het Prosus forum en ook een stuk minder hier ;-)
    Mijn Prosus calls aug 70 die ik vanochtend op 69,80 kocht voor 1,90 doen het lekker en gaan er op 72,50 of uiterlijk morgenvroeg weer uit….. koers Prosus nu net even 72,00 ….. mooi aandeel voor daytraden.

    EDIT: Prosus calls net verkocht met 50% winst…
  12. forum rang 7 Dutchy Ron 17 augustus 2021 17:24
    Huawei staat ook op de IAA met 3 producten

    ADAS
    exhibitors.iaa.de/exhibitor-portal/20...

    Zie plaatje: Integrated HD positioning (kan alleen maar TT zijn)

    Autonomous Driving Solution
    The Autonomous Driving Solution (ADS) is a full-stack autonomous driving system designed by Huawei for roads and traffic environments in China. It aims to provide users with a superior driving experience. HUAWEI ADS uses the top full-stack AI algorithms, high-quality data lake, powerful computing center, and advanced sensors to provide point-to-point navigation at a single click, allowing private car users to access seamless urban commuting in all scenarios and weather conditions. By the end of 2021, Huawei will begin to mass-produce HUAWEI ADS.

    Zie ook
    exhibitors.iaa.de/exhibitor-portal/20...
1.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 99 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links