Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel NEL ASA CHX:NEL_O.CXE3, NO0010081235

  • 5,668 2 feb 2024 09:16
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 0,000 - 0,000
  • 0

NEL ASA 2021

3.100 Posts
Pagina: «« 1 ... 104 105 106 107 108 ... 155 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Underdog 11 augustus 2021 11:10
    Itm power en ceres blijven mooi vooruitgaan. Nel en mcphy staan er fundamenteel beter voor aangezien ze lid zijn in de EU hydrogen council en dus heel waarschijnlijk op de eerste plaats komen bij EU projecten(we gaan die brexit rakkers ons geld toch niet geven?).

    Undervalue dus.

    1 enkel project van paar honderd megawatt en dit knalt omhoog. Zie wat er gebeurde met Lightning E motors gisteren... zie ik hier ook gebeuren.
  2. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 11 augustus 2021 15:05
    August 11, 2021 – Oslo, Norway

    Nel ASA: Invitation to presentation of Q2 2021 results
    (Oslo, 11 August 2021) Nel ASA will announce its second quarter 2021 report on Thursday 19 August at 07:00 CET and will host a presentation at 08:00 CET.

    The presentation will be held at H7-2, Haakon VIIs gate, Oslo at 08:00 CET. The presenter will be Jon André Løkke, CEO. The presentation will be followed by Q&A based on submitted questions during the call.

    Due to Covid-19 restrictions, physical participation at the presentation in Oslo will be limited. Please contact ir@nelhydrogen.com to register your interest. A confirmation of participation will be needed to access the event.

    The presentation will be broadcasted live at www.nelhydrogen.com and can also be streamed at channel.royalcast.com/landingpage/heg...

    The report and presentation will be made available through www.newsweb.no and www.nelhydrogen.com.

    ENDS
  3. Rotel74 11 augustus 2021 17:21
    OSE-FILING
    August 11, 2021 – Oslo, Norway
    Nel ASA: Receives contract for a 1.25 MW containerized PEM electrolyzer for DOE H2@Scale project in the US
    (Oslo, 11 August 2021) Nel Hydrogen US, a subsidiary of Nel ASA (Nel, OSE:NEL), has received a contract for a 1.25 megawatt (MW) containerized PEM electrolyzer from a leading utility in the US.
    Nel Hydrogen US has received a purchase order for a 1.25 MW PEM electrolyzer for installation at a nuclear power plant in the US, a groundbreaking project for carbon-free hydrogen production. “This project represents an important first step toward developing a regional supply of zero carbon hydrogen, while supporting clean baseload electricity resources on the grid,” says Stephen Szymanski, Vice President Sales and Marketing at Nel Hydrogen US.
    The client will be installing an MC250 electrolyzer at a nuclear power plant for self-supply of hydrogen to meet their turbine cooling and chemistry control requirements. A primary project outcome includes the successful operation and control of what will be the first PEM electrolyzer at a nuclear generating plant in the US configured for dynamic dispatch. In addition, the project will demonstrate the economic feasibility of hydrogen production at nuclear sites and provide a blueprint for large scale carbon-free hydrogen export in support of DOE’s H2@Scale program objectives.
    The purchase order has a value of approximately USD 2.6 million, and the electrolyzer will be delivered in 2022. The project is funded by the Department of Energy’s Hydrogen and Fuel Cell Technologies Office, through the H2@Scale Program.
    ENDS
    For additional information, please contact:
    Jon André Løkke, CEO, +47 907 44 949
    Kjell Christian Bjørnsen, CFO, +47 917 02?097
    About Nel ASA | www.nelhydrogen.com
  4. forum rang 4 Dragstar 12 augustus 2021 09:12
    Lijkt me heel goed nieuws.
    een MC250-elektrolyzer installeren in een kerncentrale voor zelfvoorziening van waterstof om te voldoen aan de vereisten voor turbinekoeling en chemische controle. Een primair projectresultaat omvat de succesvolle werking en controle van wat de eerste PEM-elektrolyser zal zijn in een kerncentrale in de VS.
    Opent alweer nieuwe perspectieven.
  5. email2uwf 15 augustus 2021 11:02
    Wasserstoff: Deutz will H2-Verbrennungsmotor bauen
    worldunion.info/wasserstoff-deutz-wil...
    Wasserstoffmotor in Serie produzieren, der wie ein klassischer Ottomotor funktioniert. Dabei wird Wasserstoff nicht in einer Brennstoffzelle zu Strom umgewandelt, sondern direkt verbrannt.

    Für Deutz sei die Entwicklung ein Meilenstein, um einen Beitrag zum Klimaschutz zu leisten, sagte Vorstandschef Frank Hiller im Gespräch mit dem Handelsblatt. „In unseren Motoren verbrennen wir bisher Diesel, in diesem verbrennen wir Wasserstoff.“ Dieser Prozess sei auch klimaneutral, wenn der Wasserstoff grün ist, also mit erneuerbaren Energien produziert wurde.
  6. forum rang 4 Dragstar 16 augustus 2021 12:05
    Inderdaad mooi project voor bussen en dit voor Shell.voor het leveren van waterstof is in Groningen gekozen voor een drop and swap-methode, om de drukverschillen tussen de tankwagen en de opslag te vermijden. Een truck met volle waterstofbuizen wordt met trailer en al gelost, en de truck neemt de lege trailer met buizen weer mee. Montanari: “Het alternatief zou een bump fill zijn, maar bij het vullen kan de truck door drukverschillen niet leeggetankt worden, en dat is een stuk minder efficiënt. Wij weten gelukkig hoe we met waterstof om moeten gaan. Voor het bouwen van de installatie konden we terugvallen op onze leverancier Nel Hydrogen. Omdat iedereen vrijwel voor het eerst aan een dergelijk project werkte, hadden we een hele steile leercurve.”

    Omdat Shell snel meer waterstofprojecten gaat opzetten, is het team van Shell Hydrogen inmiddels verdubbeld, vertelt Montanari. Voor de nieuwe collega’s heeft ze een inwerkprogramma opgezet, nadat ze zelf vooral tijdens het werk leerde wat ervoor nodig was. “We zijn heel optimistisch begonnen, dus dit project was een goede start voor mijzelf. Zowel de korte tijd waarin het moest gebeuren, als de nieuwe ontwerpen, de nauwe relatie met de opdrachtgever en de samenwerking met nieuwe partners maakten het uitdagend.” Ze kijkt er trots op terug, want na een aantal waterstofvulpunten voor personenauto’s, is dit het eerste operationele busstation van Shell in de wereld waar waterstof kan worden getankt. “Een bus rijdt op de halve minuut nauwkeurig, en daarom moet de betrouwbaarheid extreem hoog zijn.”
  7. forum rang 4 Dragstar 16 augustus 2021 12:06
    Ook de leverancier van de installatie, het Noorweegse Nel Hydrogen, vormde een essentiële schakel in het project voor Qbuzz. Projectmanager Lasse Dam: “Je moet in dit soort samenwerkingen heel flexibel zijn, vanwege de vele partijen die meewerken en de snelheid waarmee het gedaan moet worden. De planningen zijn heel nauwkeurig op elkaar afgestemd, maar als er dan een truck vertraagd is, en de kraan is al wel klaar, kun je toch niet verder. We hebben de verschillende modules van de installatie in Denemarken, bij ons hoofdkantoor voor ‘fuelling’, verzameld en toen naar Groningen gebracht, waar ze op de bouwplaats zijn gehesen. Daarna moesten alle losse modules in elkaar worden gezet. We hadden al wel eerder een station met een waterstofvulpunt gebouwd en hadden verwacht bij een station met twee vulpunten wel wat synergievoordeel te hebben, maar dat bleek niet het geval. Alles is nog zo nieuw, dus er is nog veel te leren. We zien ernaar uit deze lessen mee te kunnen nemen in volgende projecten!” Dam, Ole? en Montanari zijn ervan overtuigd dat waterstof een rol zal spelen in de toekomst van mobiliteit. “Waterstof is een energiedrager die je kunt omzetten in elektriciteit, zo heb je geen zware batterij nodig. Vooral in het goederenvervoer is dat nuttig, maar ook bij een taxivloot of shuttlebussen op een vliegveld. Je kunt snel en schoner tanken.” Het inzetten van verschillende soorten brandstof voor verschillende doelen is precies wat Lisa Montanari waardeert aan de manier waarop de Groningse opdrachtgever Qbuzz naar de bussen kijkt. “Ze hebben echt een op maat gemaakt menu ontworpen om zoveel mogelijk zero-emissie te rijden. Qbuzz heeft een grote hoeveelheid batterij-elektrische bussen en 20 waterstofbussen. Waarbij de waterstofbussen vooral voor de langere afstanden zijn. Waterstof heeft een grotere actieradius en de bussen zijn veel lichter, omdat er geen zware batterijen in zitten.”
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 16 augustus 2021 13:25
    quote:

    Dragstar schreef op 16 augustus 2021 13:19:

    Dat waterstof een rol zal spelen in de toekomst van mobiliteit staat vast.
    Dus zwarte ridder de tijd zal het uitwijzen.
    Het gaat om de vraag of NEL ooit voldoende winst gaat maken om de huidige koers te rechtvaardigen.
  9. forum rang 4 Prijsman 16 augustus 2021 13:32
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 16 augustus 2021 12:59:

    [...]

    Dus daarom gaat de koers zo hard omlaag.....??
    Je roept op het BTC forum dat iedere BTC-hater zit ondergedoken en jij duikt weer eens op als de koers daalt?
    In de tijden dat de koers stijgt ben je er niet.

    Apart figuur ben jij ;-).
  10. forum rang 5 RW1963 16 augustus 2021 14:34
    quote:

    4finance schreef op 24 december 2020 07:53:

    NEL heeft beleggers in 2020 een hele mooie stijging laten zien. Ik was begin 2020 uitgegaan van NOK 15,00 - NOK 18,00. Dat was toen op basis van de koers een zeer behoorlijke stijging.

    Het is FORS meer geworden.

    Wat is mijn verwachting voor 2021 ??

    Ik zeg NOK 40,00 NOK - NOK 60,00


    Dit zal ook wel weer te voorzichtig zijn, want de H2 markt groeit knetterhard.

    Helaas komen wij steeds verder van 4finance's verwachtingen te staan :-(

    (Heeft DZR weer wat te zeiken. Doet hij toch al)
  11. [verwijderd] 16 augustus 2021 14:55
    quote:

    RW1963 schreef op 16 augustus 2021 14:34:

    [...]

    Helaas komen wij steeds verder van 4finance's verwachtingen te staan :-(

    (Heeft DZR weer wat te zeiken. Doet hij toch al)
    Corona heeft een aardige negatieve uitwerking gehad op alle voorspellingen uiteraard. Het consumentenvertrouwen in Amerika is op z'n laagste punt in 10 jaar. Het is ook echt niet alleen Nel die omlaag gaat. Beleggers kiezen even voor zekerheid/dividend. Als het straks weer omslaat kan het ook ineens weer heel hard omhoog gaan.

    Ik denk dat Corona er helaas even voor gezorgd heeft dat veel overheden en grote bedrijven de prioriteit op andere zaken hebben gelegd in plaats van Groene energie/CO2 Reductie. Dit is naar mijn mening vooral uitstel en geen afstel.
  12. forum rang 5 RW1963 16 augustus 2021 15:07
    quote:

    DennisTK schreef op 16 augustus 2021 14:55:

    [...]

    Corona heeft een aardige negatieve uitwerking gehad op alle voorspellingen uiteraard. Het consumentenvertrouwen in Amerika is op z'n laagste punt in 10 jaar. Het is ook echt niet alleen Nel die omlaag gaat. Beleggers kiezen even voor zekerheid/dividend. Als het straks weer omslaat kan het ook ineens weer heel hard omhoog gaan.

    Ik denk dat Corona er helaas even voor gezorgd heeft dat veel overheden en grote bedrijven de prioriteit op andere zaken hebben gelegd in plaats van Groene energie/CO2 Reductie. Dit is naar mijn mening vooral uitstel en geen afstel.
    Ik hoop het!
    Van de laatste 17 weken zijn er maar 6 positief afgesloten, en 11 negatief.
    En vóór die 17 weken was de koers al bijna NOK10 gedaald vanaf ATH.
    Vanaf ATH tot nu er al > NOK20 af!!!
  13. forum rang 4 Dragstar 16 augustus 2021 15:16
    In Europa is 24% van de CO2-uitstoot afkomstig van transport. Alleen de elektriciteitsproductie is een nog grotere bron van CO2. Het verklaart meteen waarom mobiliteit één van de speerpunten is van de Europese Green Deal. De doelstellingen voor 2030 zijn ambitieus. De Europese Commissie mikt onder meer op 30 miljoen elektrische wagens op de Europese wegen en nog eens 80.000 vrachtwagens die geen CO2 uitstoten. Europa kijkt voor dit vrachtvervoer vooral naar groene waterstof als alternatieve energiebron. Daarnaast wil men een toename van 25% van het transport over binnenwateren en een verdubbeling van het aanbod van hogesnelheidstreinen.
  14. forum rang 4 Dragstar 16 augustus 2021 15:21
    Voor de evolutie naar vrachtwagens op waterstof zijn investeringen in groene waterstofstructuur nodig: denk hierbij aan ‘elektrolysers’ die (groene) elektriciteit omzetten in groene energie, brandstofcellen om de waterstof terug om te zetten naar elektriciteit, opslagtanks voor waterstof en waterstofstations waar vrachtwagens kunnen tanken.
    Nel asa zal hier zeker een belangrijke rol in kunnen spelen.
  15. [verwijderd] 16 augustus 2021 16:24
    quote:

    RW1963 schreef op 16 augustus 2021 15:07:

    [...]

    Ik hoop het!
    Van de laatste 17 weken zijn er maar 6 positief afgesloten, en 11 negatief.
    En vóór die 17 weken was de koers al bijna NOK10 gedaald vanaf ATH.
    Vanaf ATH tot nu er al > NOK20 af!!!
    Daar weet ik helaas alles van. Tussendoor heb ik nog wel wat winst gepakt en later goedkoper teruggekocht. Dat het zo ver zou zakken had ik echter niet verwacht. Maar het is bij elk groen aandeel zo (plug, ITM en Siemens energy in mijn geval). En ook buiten de groene aandelen om zijn de beurzen niet al te groen. Lastige tijd en vooral geduld hebben, hoe moeilijk ook.
3.100 Posts
Pagina: «« 1 ... 104 105 106 107 108 ... 155 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links