Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
JeroentjeP schreef op 6 augustus 2021 06:31 :
[...]
Ik begrijp wat je bedoeld, maar je moet ook snappen wat ik probeer te zeggen.je hebt in een jaar niets verdiend als je er voor de lange termijn inzit. Je had het beter op de bank kunnen laten staan.
Bedoel je dan te zeggen, ik verwacht als lange termijn belegger ieder kalenderjaar een positief rendement te maken? In dat geval, stop er mee. Beleggen is geen spaarrekening. Schommelingen zijn er en ze zijn onvoorspelbaar. Daarom A spreiding B tijd. Its gonna be a bumpy ride, zeker met waterstof. Kans is dat je over 2 jaar op dik verlies staat en dat dit in jaar 3 tot 5 of 10 wordt goedgemaakt en je op gegeven moment in een situatie zit dat je gemiddeld terug bekeken een veel mooier rendement per jaar hebt dan met sparen.
Nel ASA NOK 14,715 +0,43 (+3,01%) . het is een begin (van herstel) :0o)
Bob1234560 schreef op 6 augustus 2021 08:34 :
[...]
Bedoel je dan te zeggen, ik verwacht als lange termijn belegger ieder kalenderjaar een positief rendement te maken? In dat geval, stop er mee. Beleggen is geen spaarrekening. Schommelingen zijn er en ze zijn onvoorspelbaar. Daarom A spreiding B tijd. Its gonna be a bumpy ride, zeker met waterstof. Kans is dat je over 2 jaar op dik verlies staat en dat dit in jaar 3 tot 5 of 10 wordt goedgemaakt en je op gegeven moment in een situatie zit dat je gemiddeld terug bekeken een veel mooier rendement per jaar hebt dan met sparen.
Je slaat een spijker op zn kop. Als je dit niet in je achterhoofd hebt, kan je maar beter ver weg blijven bij waterstof en lekker apple of microsoft kopen ofso
Waarom waterstof de toekomst van transport is Door Joanna Sampson 04 aug. 2021 In de wereld zijn momenteel proeven aan de gang met op waterstof gestookte interne verbrandingsmotoren. Westport Fuel Systems en Cummins testen beide de technologie om het koolstofvrij maken van bedrijfsvoertuigen te versnellen. Jeremy Clarkson, voormalig Top Gear-presentator en huidige ster van The Grand Tour, schreef in zijn laatste column in The Sunday Times dat hij nu "verwend is met het idee om de bekende technologie te gebruiken, maar deze aan te passen om op waterstof te rijden in plaats van op benzine, zodat het enige afvalproduct water is”. “De verbrandingsmotor (ICE) bestaat al meer dan honderd jaar. We kennen het allemaal en we zijn er nu heel goed in om het betrouwbaar en goedkoop te maken”, schreef Clarkson in The Times. Kan waterstof het opladen van batterij-elektrische voertuigen stoppen, of het nu gaat om een ??waterstof-aangedreven ICE of een waterstof-aangedreven brandstofcel? Met een batterij-elektrisch voertuig is uw hele ervaring anders dan wat u vandaag de dag gewend bent te rijden met een conventionele benzine- of dieselauto. Mijn broer heeft onlangs een Tesla Model 3 gekocht. Het kost hem acht tot twaalf uur om hem thuis volledig op te laden of als hij een Tesla Supercharger bezoekt, kan hij in ongeveer 15-20 minuten ongeveer 200 mijl aan actieradius toevoegen - een Tesla Supercharger biedt in feite een snellere lading. Hij kan ongeveer 350 mijl rijden tot een volledige lading, hij heeft angst voor het bereik. Vorige week ging ik voor het eerst in een waterstof aangedreven brandstofcelauto tijdens een bezoek aan ITM Power, een Toyota Mirai. De Mirai tankt in drie tot vijf minuten bij en heeft een actieradius van zo'n 400 mijl – net als de benzineauto waarmee ik tegenwoordig rijd – behalve dat de enige uitstoot water is. Voor alle duidelijkheid: een auto met brandstofcel op waterstof is nog steeds een elektrische auto. Als je niet weet hoe een waterstof-brandstofcelauto werkt, in de Mirai wordt elektriciteit opgewekt door een reactie tussen waterstof en zuurstof. Je tankt waterstof zoals je benzine of diesel koopt bij een tankstation. De brandstof bevindt zich in hogedruktanks en wordt naar een brandstofcelstapel gevoerd, waar de waterstof en de zuurstof die van nature in de lucht aanwezig zijn, met elkaar reageren en elektriciteit opwekken. De Mirai heeft een 'H2O'-knop op het dashboard waardoor als je erop drukt het water uit de uitlaat komt. En de hele ervaring van het tanken van een waterstofauto bij een waterstofstation is precies hetzelfde als het tanken bij een benzine- of dieselstation vandaag; het is nog steeds met een klassieke brandstofpomp en duurt drie tot vijf minuten. Ik kreeg vorige week de kans om twee waterstofstations in het VK te bezoeken - het gloednieuwe station van ITM Power in Tyseley Energy Park in Birmingham en het waterstofstation voor windenergie van het bedrijf in Rotherham. Het aantal waterstoftankstations wereldwijd is de afgelopen vijf jaar meer dan verdubbeld, wat het pad markeert naar een meer wijdverbreide commerciële inzet. Volgens H2stations.org, een informatiedienst van Ludwig-Bölkow-Systemtechnik (LBST), zijn in 2020 wereldwijd 107 waterstofstations in gebruik genomen – meer dan ooit tevoren. 29 nieuwe stations geopend in Europa, 72 in Azië en zes in Noord-Amerika.
H2stations.org zegt dat er eind 2020 wereldwijd 553 waterstofstations in gebruik waren, met concrete plannen voor nog eens 225 stationslocaties. Waterstof is niet langer een curiositeit voor onderzoek, het is niet meer alleen een wetenschappelijk concept. Waterstofauto's, bussen, vrachtwagens en treinen zijn er tegenwoordig in de wereld, samen met de bijbehorende infrastructuur. Met mensen als Jeremy Clarkson die erover schrijft in de pers, neemt de publieke belangstelling toe en zal het grote publiek een belangrijke rol spelen waarin technologie de groene beweging leidt, als aanjagers van de economie. Hoewel er plaats is voor zowel batterij-elektrische als waterstoftechnologie voor personenauto's, is waterstof de enige voorloper voor het koolstofarm maken van andere vervoerswijzen; er zijn en zullen gewoon niet genoeg batterijen zijn om alles van stroom te voorzien, en dat is zonder het elektriciteitsnet erin te brengen. The Conversation meldt dat de batterijproductiecapaciteit die momenteel in aanbouw is, de productie mogelijk zal maken van het equivalent van 40 miljoen elektrische voertuigen per jaar tegen 2028. In 2019 produceerde de wereld bijna 100 miljoen auto's, bestelwagens, bussen en vrachtwagens en er zijn ongeveer 1,4 miljard motorvoertuigen in de wereld vandaag. Zelfs op het verwachte niveau van de batterijproductiecapaciteit in 2028, schat The Conversation dat het 35 jaar zou duren om dit wereldwijde wagenpark te vervangen door elektrische modellen, wat niet snel genoeg is om de ergste gevolgen van klimaatverandering te voorkomen.
Bob1234560 schreef op 6 augustus 2021 08:34 :
[...]
Bedoel je dan te zeggen, ik verwacht als lange termijn belegger ieder kalenderjaar een positief rendement te maken? In dat geval, stop er mee. Beleggen is geen spaarrekening. Schommelingen zijn er en ze zijn onvoorspelbaar. Daarom A spreiding B tijd. Its gonna be a bumpy ride, zeker met waterstof. Kans is dat je over 2 jaar op dik verlies staat en dat dit in jaar 3 tot 5 of 10 wordt goedgemaakt en je op gegeven moment in een situatie zit dat je gemiddeld terug bekeken een veel mooier rendement per jaar hebt dan met sparen.
Wanneer ga je dan achter je oren krabben of je de juiste keuze hebt gemaakt? Na 3 jaar geen rendement bijvoorbeeld? Het is gewoon pijnlijk om te zien dit. Ik kan het nu niet verkopen, dan kost het geld.
Bob1234560 schreef op 6 augustus 2021 08:34 :
[...]
Bedoel je dan te zeggen, ik verwacht als lange termijn belegger ieder kalenderjaar een positief rendement te maken? In dat geval, stop er mee. Beleggen is geen spaarrekening. Schommelingen zijn er en ze zijn onvoorspelbaar. Daarom A spreiding B tijd. Its gonna be a bumpy ride, zeker met waterstof. Kans is dat je over 2 jaar op dik verlies staat en dat dit in jaar 3 tot 5 of 10 wordt goedgemaakt en je op gegeven moment in een situatie zit dat je gemiddeld terug bekeken een veel mooier rendement per jaar hebt dan met sparen.
En je hebt volkomen gelijk trouwens, ik ben hier niet geschikt voor. Ik verwacht inderdaad na een jaar iets van positief vermogen. een jaar geleden (voor mijn doen) veel geld geïnvesteerd in verschillende bedrijven, sommige doen het ok, de meeste niet. -28% volgens mij. Ik kan er niet meer naar kijken. En zodra het wat beter gaat hou ik er denk ik ook mee op.heeft te veel ellende en stress veroorzaakt. Voor mij is het de moeite niet.
Ik snap je punt JeroenP. Er is altijd wel een aandeel in mijn porto die behoorlijk rood staat voor mijn gevoel. Instapmoment is lastig en winst nemen bij dit soort aandelen is niet iets dat ik snel doe. Wat als de koers verder omhoog gaat. Je weet immers nooit. Met NEL stond ik mooi in het groen. Zelfs de terugloop naar 18 NOK goed opgevangen. Maar de neerwaardse gang naar 15 NOK en lager had ik niet zo snel verwacht. Toch blijf ik handelen om de GAK te verlagen. Stukje bij beetje, lange adem. Nu met een GAK van ongeveer 16,5 NOK. Als ik niets had gedaan had ik nog met een GAK van 23 NOK gezeten. Het kost wel tijd om je porto te repareren. Wat ik heb geleerd van deze correctie is dat ik mijn GAK ook had kunnen verlagen bij de opwaardse beweging, niet gedaan, kans gemist, nu even op de blaren zitten.
tomtom100 schreef op 6 augustus 2021 07:08 :
[...]
Haha die Ridder :-)
Zie je maar weer dat hij totaal niet weet waar hij het over heeft. Hij zit volgens mij aan de ...
Kan niet stuk op de beurzen lijkt het.
Alle US-waterstof bedrijven gingen gisteren van +6% tot +14% (inclusief Nikola)
Hexagon Purus volgt braaf met +10% deze ochtend. NEL voorlopig nog weinig beweging
UpUpAndAbove schreef op 10 augustus 2021 10:08 :
Hexagon Purus volgt braaf met +10% deze ochtend. NEL voorlopig nog weinig beweging
Heeft ook een stuk meer geleden dan NEL. Wordt echter met weinig volume het aandeel omlaag gebracht, kan ook weer vice versa gebeuren.
Prijsman schreef op 10 augustus 2021 10:09 :
[...]
Heeft ook een stuk meer geleden dan NEL.
Wordt echter met weinig volume het aandeel omlaag gebracht, kan ook weer vice versa gebeuren.
Vaak het geval idd (helaas)
JeroentjeP schreef op 9 augustus 2021 20:34 :
[...]
Wanneer ga je dan achter je oren krabben of je de juiste keuze hebt gemaakt? Na 3 jaar geen rendement bijvoorbeeld?
Het is gewoon pijnlijk om te zien dit. Ik kan het nu niet verkopen, dan kost het geld.
Tip, pak een ETF en leg maandelijks een bedrag in: Vanguard FTSE All-World UCITS ETF USD Dis (gratis aan te kopen één keer per maand) iShares Core MSCI World UCITS ETF USD (Acc) Of bekijk Peaks eens. Dan kan je rustig op de bank blijven zitten en wordt het voor je gedaan. En zo zijn er nog tig andere.
Man man man, van 5 procent plus naar 0. Ik parkeer dit even een jaar want dit slaat nergens meer op.
Nel was vorig jaar teveel op zichzelf vooruit gelopen (net als de hele groene energiesector), en de underperformance is ook terug te vinden in die hele sector.... Het UN klimaatrapport zal waarschijnlijk/hopelijk een positieve catalysator zijn voor een nieuwe groeispurt ...
Prijsman schreef op 10 augustus 2021 10:14 :
[...]
Tip, pak een ETF en leg maandelijks een bedrag in:
iShares Core MSCI World UCITS ETF USD (Acc) Ik zie ze voor ca. € 70,- en ik zie ze voor ca. € 7,-. Wat is het verschil?
RW1963 schreef op 10 augustus 2021 16:01 :
[...]
Ik zie ze voor ca. € 70,- en ik zie ze voor ca. € 7,-.
Wat is het verschil?
Ik zal mijn reactie even op onderstaande link posten, dan vervuil ik hier het forum niet: www.iex.nl/forum/Topic/1377013/Koffie...
RW1963 schreef op 10 augustus 2021 16:01 :
[...]
Ik zie ze voor ca. € 70,- en ik zie ze voor ca. € 7,-.
Wat is het verschil?
Die van € 7,- keert dividend uit, bevat een EUR/USD hedge en kost jaarlijks 0,10% meer. Plus nog wat andere opmerkingen, zie verder het ETF-topic waar Prijsman naar verwijst.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
Premium
Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!
Word abonnee