Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel FASTNED AEX:FAST.NL, NL0013654809

  • 24,200 15 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 23,800 - 24,500
  • 11.890 Gem. (3M) 16,4K

Forum Fastned geopend

2.229 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 ... 112 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. windmolen1 30 juni 2021 10:11
    Sec Brut graag met berichten komen die hout snijden en geen onzin verkopen.
    Ga eens kijken in Arnhem. Bij de Pleijroute is een groot Shell tankstation. En raadt eens wat?
    Daar wordt aangeboden gewone benzine enz. Er staan een aantal opladers en er is tevens een tankstation voor waterstof.
    Je geeft in je berichtje aan dat dit niet mogelijk zou zijn?????!!?????
  2. forum rang 10 voda 30 juni 2021 10:59
    Beursblik: ING start volgen Fastned met Houden advies

    Door ABM Financial News op woensdag 30 juni 2021
    Views: 1.479

    (ABM FN-Dow Jones) ING is woensdag gestart met het volgen van Fastned met een Houden advies en een koersdoel van 60,00 euro.

    Met een belegging in Fastned spelen beleggers in op een snel aantrekkende penetratie van elektrische auto's in combinatie met een "agressieve" uitrol van laadstations, aldus analisten van ING.

    Bij een hogere penetratie van elektrische auto's zijn de laadstations van Fastned volgens ING "zeer aantrekkelijk" met een "buitengewoon hoog" rendement op het geïnvesteerd kapitaal. "Met dat gezegd hebbende, zijn we van mening dat in de waardering van het aandeel al rekening wordt gehouden met de uitrol van meer laadstations dan nu in de pijplijn zitten."

    ING ziet de omzet van Fastned dit jaar stijgen met 6 miljoen euro naar 13 miljoen euro. In 2022 zal de omzet op 31 miljoen euro zitten en in 2023 zelfs ruimschoots verdubbelen naar 66 miljoen euro. In 2022 zal de genormaliseerde EBITDA ook voor het eerst positief zijn, denkt de bank.

    Het aandeel Fastned steeg woensdagochtend met 0,4 procent tot 55,70 euro.
  3. forum rang 10 voda 30 juni 2021 11:01
    Sectorbericht:

    Shell en Renault willen belang in snellaadbedrijf Ionity - media

    Door ABM Financial News op woensdag 30 juni 2021
    Views: 1.657

    (ABM FN-Dow Jones) Royal Dutch Shell en Renault zouden interesse hebben in een belang in snellaadbedrijf Ionity. Dit schreef persbureau Reuters dinsdagavond op basis van bronnen.

    Ionity, waar onder meer Volkswagen, Daimler, BMW en Ford al een belang in hebben, liet in maart weten dat het manieren onderzoekt om zijn netwerk van snellaadstations uit te rollen in Europa. Daarbij gaf het aan nieuwe aandeelhouders te willen verwelkomen.

    Volgens één van de bronnen zouden de biedingen voor een belang van 20 tot 25 procent in Ionity oplopen van 400 tot 500 miljoen euro. In juli moeten de definitieve biedingen op tafel liggen, aldus een bron tegenover Reuters.

    Ionity wordt bijgestaan door BNP Paribas, aldus de bronnen. Shell en Renault wilden tegenover Reuters niet reageren op de geruchten.

    "Op basis van de vele aandeelhouders zal Ionity vermoedelijk geen gefocuste concurrent zijn ten opzichte van het flexibele Fastned", aldus analist Marc Hesselink van ING. "Desondanks zal een grote kapitaalinjectie waarschijnlijk resulteren in meer concurrentie voor opkomende tenders, zeker gezien een bedrijf als Shell andere beweegredenen heeft dan de eerste investeerders." Autofabrikanten willen meer elektrische auto's verkopen en daarvoor is een goed netwerk van laadstations vereist. Shell wil volgens ING het verlies aan brandstofverkopen goedmaken.

    Uitgaande van de prijzen die Reuters noemt, wordt Ionity gewaardeerd op 1,6 tot 2,5 miljard euro voor 336 laadstations. Fastned heeft 134 laadstations en een ondernemingswaarde van 1,0 miljard euro. "Aan de bovenkant van de bandbreedte", aldus ING.
  4. forum rang 10 voda 6 juli 2021 07:50
    Fastned verwerft 10 nieuwe locaties langs Belgische snelweg
    Ontvangt subsidie van 0,6 miljoen euro.

    (ABM FN-Dow Jones) Fastned heeft tien nieuwe locaties verworven direct aan de op- en afritten van enkele Vlaamse snelwegen. Dit maakte het Nederlandse snellaadbedrijf dinsdagochtend bekend.

    Aan deze toekenning van locaties door de Vlaams minister voor Mobiliteit, Lydia Peeters, is ook een BENEFIC subsidie gekoppeld van 0,6 miljoen euro. Op de locaties is Fastned van plan om snellaadstations realiseren waar honderden elektrische voertuigen per dag kunnen opladen met een laadsnelheid tot 300 kW.

    Het Europese project BENEFIC heeft in februari van dit jaar een derde projectoproep gelanceerd voor infrastructuur voor milieuvriendelijke voer- en vaartuigen. Overheden en privébedrijven konden in aanmerking komen voor subsidies voor de aanleg van laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen. Voor deze projectoproep is een maximum subsidiebedrag van 1,77 miljoen euro beschikbaar gesteld. Tot 20 procent van de investeringskosten worden gesubsidieerd, aldus Fastned.

    Minister Peeters heeft volgens Fastned de ambitie om tegen 2025 35.000 extra laadpalen te realiseren in Vlaanderen.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  5. Sec_Brut 6 juli 2021 08:15
    quote:

    windmolen1 schreef op 30 juni 2021 10:11:

    Sec Brut graag met berichten komen die hout snijden en geen onzin verkopen.
    Ga eens kijken in Arnhem. Bij de Pleijroute is een groot Shell tankstation. En raadt eens wat?
    Daar wordt aangeboden gewone benzine enz. Er staan een aantal opladers en er is tevens een tankstation voor waterstof.
    Je geeft in je berichtje aan dat dit niet mogelijk zou zijn?????!!?????
    Bedoel niet op de schaal zoals Fastned dat kan, als er 2 auto's staan te laden bij Shell, is het station voor de eerstkomende 20 minuten onbereikbaar voor andere auto's die willen laden, daar heeft Fastned dus geen last van.
  6. forum rang 4 Tonydwi 6 juli 2021 09:08
    Fastned verwerft tien extra locaties langs Vlaamse snelwegen
    De Nederlandse laadpalenspecialist Fastned heeft nieuwe locaties verworven aan de op- en afritten van belangrijke snelwegen. Dat kondigt het bedrijf deze ochtend samen met Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters in een persbericht aan.


    Fastned heeft er sinds de beursintroductie in Amsterdam midden 2019 al een bewogen parcours opzitten. Op de eerste beursdag vervijfvoudigde het aandeel tegenover de intekenprijs van 10 euro, mede door geklungel van Euronext zelf. Daarna viel de koers terug, om even later mede door tot de verbeelding sprekende contracten met Tesla een comeback te maken.
  7. florida_tower 6 juli 2021 10:56
    quote:

    Tonydwi schreef op 6 juli 2021 09:08:

    Fastned verwerft tien extra locaties langs Vlaamse snelwegen
    De Nederlandse laadpalenspecialist Fastned heeft nieuwe locaties verworven aan de op- en afritten van belangrijke snelwegen. Dat kondigt het bedrijf deze ochtend samen met Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters in een persbericht aan.

    Ze liggen aardig op koers met de uitbreiding van de locaties dit jaar. Belangrijk dat later dit jaar ook nog een aantal locaties in frankrijk en duitsland kunnen worden toegevoegd aan het netwerk. Om (een van de) marktleider(s) te worden is het belangrijk dat de snelwegen in heel west-europa gedekt worden door het fastned-netwerk.
  8. Rikky007 13 juli 2021 18:07
    Fastned heeft een veelal verouderd netwerk met te trage laders. Daarnaast zijn deze in de basis niet geschikt voor het zware transport / vrachtwagens waar juist de behoefte komt door kleine overkappingen en oppervlakte. Eerder ook al aangehaald op dit forum, range wordt steeds beter, behoefte minder. Pieken tijdens vakantie, veel meer spelers nu en Shell haalt Fastned links en rechts in. Kapitaal genoeg en A-locatie. Hierbij wordt Fastned een B locatie.. Dromen van een overname die niet komt door zware overwaardering. En ceo die uitspraak doet dat ze vergelijkbaar zijn met Tesla….. grapje zeker. Geen patenten, uniek concept, sterk merk etc. Niets van dat alles. Veel succes voor de zittenblijvers, .

    Stukje van de VEB:

    www.veb.net/artikel/08265/laadnetwerk...
  9. forum rang 10 voda 15 juli 2021 10:09
    Sectornieuws:

    Daimler Truck, TRATON & Volvo Plan to Truck Charging Network

    The three leading commercial vehicle manufacturers Daimler Truck, the TRATON GROUP and Volvo Group have signed a non-binding agreement to install and operate a high-performance public charging network for battery electric heavy-duty long-haul trucks and coaches across Europe. The joint aim is to initiate and accelerate the build-up of charging infrastructure to enhance customer confidence and to support EU’s transformation to climate-neutral transportation.

    The agreement lays the foundation of a future joint venture (JV) – equally owned by the three parties, planning to start operations in 2022. The parties intend to invest together 500 million Euros to install and operate at least 1,700 high-performance green energy charging points close to highways as well as at logistic and destination points, within five years from the establishment of the JV. The number of charging points is with time intended to be increased significantly by seeking additional partners as well as public funding. The future JV is planned to operate under its own corporate identity and be based in Amsterdam, Netherlands. The future JV will be able to build on the broad experience and knowledge of its founding partners in heavy-duty trucking.

    The future JV will act as catalyst and enabler for realizing the European Union’s Green Deal for a carbon-neutral freight transportation by 2050 – both by providing the necessary infrastructure and targeting for green energy at the charging points. The joint action of Volvo Group, Daimler Truck and the TRATON GROUP addresses the urgent need for a high-performance charging network to support truck operators with their transition to CO2-neutral transport solutions, especially in heavy-duty long-distance trucking. High-performance charging infrastructure enabling long-haul trucking is a cost-efficient way towards significant, fast-to-realize emission reductions.

    Source - Strategic Research Institute
  10. forum rang 4 Tonydwi 16 juli 2021 06:34
    Vanaf 2035 zullen in de Europese Unie geen auto’s meer mogen worden verkocht die op benzine of diesel rijden. Ook hybride wagens zullen in de ban geslagen worden, ten voordele van 100 procent elektrische wagens. Dat zou de Europese Commissie woensdag voorstellen in het kader van haar klimaatpakket.

    De Commissie legt de laatste hand aan een pakket van maar liefst twaalf voorstellen die de Europese klimaatwet moeten omzetten. Die legt het kader vast voor het Europese klimaatbeleid voor de komende dertig jaar. De doelstelling is duidelijk: tegen 2030 moet de uitstoot van broeikasgassen met minstens 55 procent afgebouwd zijn ten opzichte van het referentiejaar 1990, vanaf 2050 mag de Europese Unie netto geen broeikasgassen meer uitstoten. Woensdag stelt de Commissie voor hoe zij denkt dat dit kan worden gerealiseerd.

    Verschillende elementen van het ‘Fit for 55’-pakket lekten al uit. Een van de blikvangers is een verbod op de verkoop van auto’s met een verbrandingsmotor vanaf 2035. Dit zou gerealiseerd worden door het afbouwen van de norm voor de CO2-uitstoot per kilometer. Die bedraagt nu 95g/km, maar zou tegen 2035 naar 0g/km worden teruggebracht. Dit betekent een de facto verbod op de verkoop van benzine- en dieselwagens. Om de verkoop en het gebruik van elektrische wagens aan te zwengelen, zou de Commissie voorstellen om langs autosnelwegen elke 150 kilometer een oplaadstation te voorzien.

    Leveranciers zouden een hogere prijs voor hun brandstoffen moeten betalen. Het principe past in een hervorming van het Europese emissiehandelssysteem (ETS). Voor de transportsector en voor gebouwen wordt een aparte ETS opgezet, de scheepvaart en in de internationale luchtvaart worden in het bestaande ETS opgenomen, die evenwel zal worden hervormd. Wat de luchtvaartsector betreft, zal rekening moeten worden gehouden met het internationale reductie- en compensatieprogramma CORSIA. Er zou ook een belasting op kerosine worden ingevoerd.

    Woensdag zal Europees commissaris Frans Timmermans, die bevoegd is voor klimaatbeleid, duidelijk maken hoe hij de CO2-grenstaks wil realiseren. Zo’n heffing moet de Europese industrie beschermen tegen concurrenten uit derde landen die de Europese klimaatregels niet moeten naleven. De Europese handelspartners, met Rusland voorop, reageerden al ongerust dat zij de dupe dreigen te worden van die grenstaks. Hoe dan ook zou de grenstaks jaarlijks bijna 10 miljard euro moeten opbrengen - geld dat gebruikt kan worden voor het aflossen van de schulden die Europa aangaat om zijn economisch herstel te financieren. De grenstaks wordt als een aanvulling op het nieuwe ETS-systeem gezien.

    In Europese kringen wordt benadrukt dat het hele pakket er is om alle actoren - burgers, bedrijven, overheden... - zekerheid en voorspelbaarheid te bieden voor een periode van dertig jaar. Dat de transitie naar een klimaatneutrale economie rechtvaardig en solidair moet blijven, is een van de leidende principes. Dat geldt tussen de verschillende lidstaten, maar ook in elke individuele lidstaat. Zo wil de Commissie een sociaal klimaatfonds in het leven roepen om de kosten van de energietransitie te helpen dragen. Want dat het leven duurder zal worden voor burgers en bedrijven die niet op ‘groen’ overschakelen, staat nu al vast.
  11. [verwijderd] 29 juli 2021 09:17
    De infrastructuur in Nederland is ver vooruit, je ziet steeds meer laadpalen in woonwijken en parkeerplaatsen. Maar als je echt iedereen wilt voorzien van een laadpaal dan is Nederland nog te klein. Er zijn veel woningen, appartementen waar je niet zo eenvoudig snel even je auto kan opladen. Niet iedereen heeft een eigen oprit bijvoorbeeld. Dus (snel)laden op de snelweg blijft m.i. interessant ook omdat FastNed nogal prominent aanwezig is op snelwegen (goede PR). Daarbij denk ik dat FastNed misschien ooit in de toekomst wordt overgenomen door Shell, maar zeker weten doe ik niet en ik geef geen enkele garantie.
  12. forum rang 10 voda 6 augustus 2021 10:27
    Beursblik: verliezen Fastned lopen op
    Ondanks meer omzet.

    (ABM FN-Dow Jones) Fastned heeft in de eerste helft van dit jaar vermoedelijk meer omzet gerealiseerd, maar dit voorkwam niet dat de verliezen opliepen. Dit is de verwachting van analist Marc Hesselink in aanloop naar de cijfers van de oplaadspecialist.

    Voor de eerste jaarhelft mikt ING op een omzet van 4,6 miljoen euro. Dat is 1,6 miljoen euro meer dan in de eerste helft van 2020. Vermoedelijk speelde de coronarestricties, waardoor reizen wordt bemoeilijkt, Fastned nog altijd parten.

    Het EBITDA-verlies verslechterde volgens ING van 1,9 miljoen naar 3,0 miljoen euro. "We verwachten dat het EBITDA-verlies in de eerste helft van 2021 piekte", aldus analist Marc Hesselink.

    Netto leed Fastned volgens ING een verlies van 7,8 miljoen euro. Dat was een jaar eerder 6,4 miljoen euro verlies. Dit leverde volgens de analisten een negatieve vrije kasstroom op van 18,9 miljoen euro, een ruimschootse verdubbeling ten opzichte van de 7,3 miljoen euro in de eerste zes maanden van 2020.

    ING heeft een Houden advies op Fastned met een koersdoel van 60,00 euro.

    Fastned opent dinsdag 10 augustus de boeken.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  13. florida_tower 6 augustus 2021 11:30
    Het is lastig dat de coronamaatregelen begin vorig jaar ongeveer samen gingen met de verlaging van de max snelheid in Nederland naar 100 km/u. Daardoor is niet zichtbaar of de langzamere stijging komt door coronamaatregelen of zuiniger rijden.
    Ik ben vooral benieuwd naar de resultaten in het buitenland, daar heeft Fastned te bewijzen dat ze locaties kunnen binnenhalen, bouwen en winstgevend uitbaten.
    Houden op 60 lijkt me op dit moment realistisch
  14. forum rang 10 voda 6 augustus 2021 14:54
    Sectorbericht:

    Snelladers voor Europees vrachtverkeer
    11:38

    Een consortium van Europese fabrikanten van vrachtwagens, Traton (Volkswagen Group, o.a. Scania en MAN), Daimler Truck en Volvo, heeft onlangs aangekondigd samen te gaan werken om de benodigde laadinfrastructuur voor zware vrachtwagens aan te leggen in Europa. De joint venture begint vanaf 2022 met het neerzetten van 1700 snellaadstations.

    Consortium Traton plaatst vanaf volgend jaar 1700 snellaadstations voor zware vrachtwagens. Foto: iStock

    Als chauffeur moet je je truck daar straks kunnen opladen binnen de wettelijk verplichte rusttijd van 45 minuten, overdag en ’s nachts. Alle vrachtwagenfabrikanten moeten de laadpalen kunnen gebruiken, en het doel is om de elektriciteit altijd van groene bronnen te betrekken — iets wat vroeg of laat overigens voor alle stroom zal gelden. Bovendien is het de bedoeling dat ook het langeafstandsbusvervoer er gebruik van kan maken. De joint venture wordt gehuisvest in Amsterdam, wat ook nog eens een extra pluim betekent voor onze Nederlandse actieve rol in laadpalen en de daarbij benodigde software. De recente beursgangen van EVBox en Allego, beide inmiddels ruim meer dan €1 mrd waard, versterken dat beeld, evenals het succes van onder andere Fastned.

    Het nieuws is opnieuw een bevestiging dat vrijwel de gehele auto-industrie inzet op elektrische aandrijving. Nu ook duidelijke stappen worden gezet voor elektrisch aangedreven langeafstandsvrachtvervoer, is de variant waterstof ook hier naar het tweede plan geschoven. De stadsbussenindustrie is al vrijwel helemaal om, en personenautofabrikanten kondigen steeds vaker aan wanneer ze gaan stoppen met het verkopen van benzinemotoren en volledig overgaan op de verkoop van elektrische modellen.

    Ook bij het lange-afstandsvervoer is de variant waterstof naar het tweede plan geschoven
    Zelfs Toyota, dat lang heeft vastgehouden aan personenauto’s op waterstof, moet nu tandenknarsend toegeven dat elektrisch de toekomst is. Gelukkig betekent dit ook het einde van hun misleidende reclame over zogenaamde zelfoplaadbare auto’s; die ging immers gewoon over hun benzine-hybrideaandrijvingen. Dat de elektrische aandrijving nu ook de volle aandacht heeft van de fabrikanten voor de langeafstands- en dus zware vrachtwagens, kan een doorbraak worden genoemd.

    In deze columnreeks hebben we al eerder besproken dat groene waterstof ongeveer driemaal minder efficiënt is dan het gebruik van elektriciteit in een batterijaandrijving. Hierdoor is de businesscase voor elektrische aandrijving in het zware wegtransport feitelijk een no-brainer, want vrijwel de helft van de operationele kosten betreft de brandstof. De steeds goedkoper en compacter wordende batterijpakketten maken de initiële aanschafprijs lager, en daarmee wordt de terugverdientijd korter. Met de aangekondigde plannen van Traton wordt straks ook voldaan aan de eis dat er een goede laadinfrastructuur is, waarbij je met ten minste 1 MW kunt laden en dus in drie kwartier je reis weer kunt vervolgen. In combinatie met de verplichte rustpauze van 45 minuten wordt laden zelfs een kostenneutrale operatie.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/futures/1406707/snelladers-voor...
  15. Blub 6 augustus 2021 17:12
    Volgende week de boeken open... Ik ben benieuwd, kan enorm meevallen en een piek in de koers veroorzaken.
    Zal mij niet verbazen dat er gerommeld wordt me de koers. Maar kan het fout hebben.
    Was zelf van mening dat ook de wegen in Frankrijk en Duitsland punten met fastNED kregen.

    Wat niet is kan nog komen...
    Goed weekend
  16. [verwijderd] 9 augustus 2021 11:57
    quote:

    Hangyodon schreef op 24 juli 2021 08:50:

    Jammer is dat de meeste autos tegen 2035 een hoge accu heeft en thuis of op werk word geladen en niet op de snelweg.
    Ik verwacht nog steeds dat FastNed ook in de toekomst voor auto's met hogere actieradius relevant zal zijn. Vooral bij langere afstanden, zoals in de zomers als heel Europa lange afstanden aflegt per auto.

    Daarnaast is het elektriciteitsnet van NL helemaal niet bestand tegen een laadpaal in of om elk huis. Voor de infrastructuur hier tegen bestand is (de huizen gaan immers ook nog eens van het gas af, wat de infrastructuur alleen nog maar meer belast), zal het jaar 2035 naar ik vermoed ruimschoots gepasseerd zijn.

    Snelladen is naar mijn mening toch nog wel het devies de komende tien jaar voor langere afstanden. Kijk naar het SuperCharger netwerk van Tesla, dat wordt volop gebruikt, ook al hebben veel europeanen/nederlanders gewoon een laadpaal in de buurt van hun huis. Fastned werkt nu zelfs samen met Tesla.

    De tarieven van Fastned zijn wel aan de exorbitante kant, ik betaal 0,59 cent per KWh als ik aan een snellader van Fastned sta. Dat zal klanten/bedrijven afschrikken. Aan de supercharger betaal ik 0,21 cent per KWh.
  17. [verwijderd] 9 augustus 2021 13:00
    Het rapport van het klimaatpanel van de VN liegt er niet om. Dat Fastned gaat groeien is overduidelijk overheden kunnen niet meer wegkijken. Dit fonds staat binnen aantal jaar in de AEX. De kosten lopen nu eenmaal voor de baten uit bij dit soort bedrijven, we gaan het morgen zien.
    www.ed.nl/dossier-klimaatrapport-vn/k...
2.229 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 ... 112 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Koersdoelverlaging voor ambitieus Fastned

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links