Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,822 17 apr 2024 17:35
  • +0,044 (+1,16%) Dagrange 3,752 - 3,848
  • 943.988 Gem. (3M) 1,4M

BAM juli 2021

1.150 Posts
Pagina: «« 1 ... 53 54 55 56 57 58 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 bartbas 30 juli 2021 09:42
    quote:

    bartbas schreef op 30 juli 2021 09:37:

    [...]

    Degelijke strategie Maria. Wanneer je dat met je hele portefeuille doet maak je vrijwel altijd een redelijk rendement. Je moet wel per aandeel bekijken of en hoever je out of the money moet schrijven. Ook de premie wil nog wel eens flinke verschillen per uitoefen maand. Soms speelt een dividendbetaling op het aandeel een rol, maar vaak ook niet. Bij Bam zijn de optiepremies voor calls vrij laag.

    Succes.

    Bb
  2. forum rang 8 HenkdeV 30 juli 2021 10:21
    quote:

    bartbas schreef op 30 juli 2021 09:37:

    [...]

    Degelijke strategie Maria. Wanneer je dat met je hele portefeuille doet maak je vrijwel altijd een redelijk rendement. Je moet wel per aandeel bekijken of en hoever je out of the money moet schrijven. Ook de premie wil nog wel eens flinke verschillen per uitoefen maand. Soms speelt een dividendbetaling op het aandeel een rol, maar vaak ook niet. Bij Bam zijn de optiepremies voor calls vrij laag. Interessant zijn de lange termijn calls op bijvoorbeeld ing. Met het dividend zit je dan al snel op 15 % per jaar.

    Succes.

    Bb
    Tenzij de beurs fors onderuit gaat.
  3. forum rang 7 innicksname 30 juli 2021 10:30
    quote:

    Positief2021 schreef op 30 juli 2021 10:28:

    Overal verhogingen koersdoelen, cijfers van bedrijven knallen omhoog, alsof er geen crisis is. Het blijft me verbazen. Dit kan toch niet goed aflopen?!
    Jawel hoor, maar je moet de eindstreep dan of niet te ver weg leggen of juist extreem ver weg (lange termijn lijkt redelijk zeker, korte termijn eveneens). Maar eens komt de dag (zie mrt 2020) dat er een flinke dip kan ontstaan.
  4. Positief2021 30 juli 2021 10:35
    quote:

    innicksname schreef op 30 juli 2021 10:30:

    [...]
    Jawel hoor, maar je moet de eindstreep dan of niet te ver weg leggen of juist extreem ver weg (lange termijn lijkt redelijk zeker, korte termijn eveneens). Maar eens komt de dag (zie mrt 2020) dat er een flinke dip kan ontstaan.
    Ben er niet gerust op, onzekere periode hangt in de lucht
  5. Schuinsmarcheerder 30 juli 2021 11:46
    quote:

    Jvdpee schreef op 29 juli 2021 18:35:

    [...]

    Of liever nog met een aandeel Berkshire Hathaway (van Warren Buffet), dat aandeel kost nu ca 423.000 US Dollar, maar daar zijn er geen 270 miljoen van in omloop :-)
    Voor de varkenshouders onder ons ........ mooi ras ........ Berkshire.
  6. forum rang 7 innicksname 30 juli 2021 11:59
    quote:

    popie schreef op 30 juli 2021 10:58:

    Winst BAM vandaag moet van ver komen maar we wachten maar af,het is hier al een paar dagen bloedheet nog nooit zo mee gemaakt,en in Nederland valt het weer tegen hoor ik.
    Je kunt de KLM steunen door even heen en weer te vliegen voor een cooling down.
  7. Schuinsmarcheerder 30 juli 2021 12:27
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 30 juli 2021 07:40:

    Maria,
    Ik heb pas een jaar of 13 , sinds ca 12 euro, geduld met BAM, waarin zeer actief werd gehandeld om een megaverlies te keren naar een acceptabel resultaat. Aan ieder geduld of poging komt ooit een eind. Bam is het enige fonds dat ik nog heb en achteroverleunend nog volg. Betere tijden zullen vast wel aanbreken daar lig ik niet wakker van, maar of ik dat nog mag meemaken wordt steeds onzekerder gezien het huidige desastreuze beleid van de centrale banken.

    Ja, enig geduld kan je niet ontzegd worden. Ik kan daar een attestatie op afgeven. Toen wij voor het eerst de degens kruisten was de koers rond €4,40 (halverwege het jaar 2016?). Door de strategie van Maria te volgen heb ik destijds wat van de opgelopen verliezen kunnen 'terugverdienen', maar ik vind optiepremies van een paar cent per aandeel te laag. Zeker als je de kosten van verkoop en eventuele 'assignment' er nog vanaf moet aftrekken. En 'in-the-money'-opties schrijven vind ik op dit moment een beetje risicovol. Ja, wat dat betreft heb ik last van FOMO ......... (Vaak ten onrechte overigens).

    Ik wacht met jou op een 'plotselinge ommekeer' voor ons knutselbedrijfje ............... de dag waarvan je weet dat die komen gaat (of hoe zongen ze dat ook alweer in dat koeterwaalse Nederlands?)
  8. forum rang 8 HenkdeV 30 juli 2021 13:21
    quote:

    popie schreef op 30 juli 2021 10:58:

    Winst BAM vandaag moet van ver komen maar we wachten maar af,het is hier al een paar dagen bloedheet nog nooit zo mee gemaakt,en in Nederland valt het weer tegen hoor ik.
    Liever 20 graden dan 40 graden Popie. Op de beurs is het mij trouwens niet gauw te warm:-).
  9. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 30 juli 2021 13:53

    Hoe de ader door Hart van Brabant voortaan niet meer dichtslibt: populaire N261 kan drukte aan

    WAALWIJK/TILBURG - Het wordt steeds drukker op de Midden-Brabantweg (N261) tussen Tilburg en Waalwijk. Toch lijkt de tijd van de beruchte ‘Efteling-files’ voorbij. Het is provincie en gemeenten veel waard dat deze ader door het Hart van Brabant niet dichtslibt.
    Michel Koster 30-07-21, 13:30 Bron: BD

    Wie nu over de N261 rijdt, kan het zich nog moeilijk voorstellen. De autoweg was amper zes, zeven jaar geleden vaak een beproeving. Een autorit met stoplichten, lastige kruisingen en regelmatig een kop-staartbotsing. En als het tegen zat, was het ook nog achteraan aanschuiven bij de kilometerslange files voor de Efteling.

    Het is zeker niet rustiger geworden op de Midden-Brabantweg. Toch is het nu meestal wel lekker doorrijden, in ieder geval tot de stadsentree van Tilburg en het bedrijventerrein in Waalwijk. Om dat te bereiken is de weg flink op de schop gegaan. Voor de ombouw werd een slordige 120 miljoen euro opzij gezet.
    Populaire route

    De ruim dertig jaar oude N261 is niet alleen een populaire route naar de Efteling, maar ook naar andere trekkers zoals de Waalwijkse meubelboulevard, nieuwe woonwijken en bedrijventerreinen in Waalwijk en Tilburg.

    Uit verkeerstellingen blijkt dat er dagelijks vele tienduizenden automobilisten over deze weg kachelen. Van 2014 tot 2019 nam dat aantal met zo’n 20 procent toe. Recentere cijfers zijn nog niet bekend, maar zullen door corona, de tijdelijke sluiting van de Efteling en het vele thuiswerken wellicht een wat ander, vertekend beeld geven. Maar de verwachting is dat de druk op de weg de komende tijd nog flink toe zal nemen. De Efteling wil fors groeien, ook de steden en bedrijventerreinen breiden uit. Verder mikken de gemeenten op veel meer recreatieve bezoekers.

    (Tekst loopt door onder de foto)
    De N261 bij Kaatsheuvel, vanuit de lucht.
    De N261 bij Kaatsheuvel, vanuit de lucht. © Airpro Waalwijk

    ,,Het is een heel belangrijke verbinding, één van de drukkere provinciale wegen in Brabant”, stelt Christophe van der Maat. Als kersvers Brabants gedeputeerde mocht hij in 2015 de vernieuwde N261 openen. ,,Dat was bijzonder. Je praat hier toch over een mega-project.”

    Het is inderdaad een hele metamorfose. Niet zo groot als voormalig Efteling-directeur Bart de Boer ooit voor zich zag. Hij zag kansen om van de N261 een bijzondere entree en visitekaartje te maken van ‘Dreamport’. Nieuwe viaducten met zeer opvallende, kleurrijke panelen: alles om de bezoeker van deze regio te verwonderen. Maar het leidde volgens anderen wat al te veel af. En dat is niet handig op een drukke weg als de N261.
    Verkeerslichten verdwenen

    Toch is geen half werk geleverd. De vijf kruisingen en verkeerslichten zijn verdwenen. Er kwamen nieuwe toegangswegen, viaducten en rotondes bij Loon op Zand, Kaatsheuvel en Waalwijk. Op een aantal plekken is de weg verdiept. En het knooppunt N261/A59 veranderde in een complex verkeersplein met drie rotondes. Tussen Tilburg en Sprang-Capelle kwam bovendien een busstrook.

    Overal op de provinciale weg N261 ging dezelfde snelheid gelden: 100 kilometer per uur. Met grote borden langs de kant wordt daar nog altijd op gewezen. De weg nodigt blijkbaar uit om het gaspedaal dieper in te drukken. Tussen Tilburg en Loon op Zand mocht je vroeger ook 120 km/u.

    De weg staat bij de provincie overigens niet bekend als onveilig, er gebeuren relatief weinig ongelukken. Net na de ombouw was dat overigens anders, vooral bij Kaatsheuvel. Niet iedereen bleek op de hoogte van de veranderde verkeerssituatie. Wie blind op zijn verouderde TomTom vertrouwde kwam bedrogen uit. Maar met de tijd werd dat minder.

    Asfalt, al die auto's en natuur, het is geen al te populaire combinatie. De Midden-Brabantweg loopt voor een deel door fraai natuurgebied, met aan de ene kant de Loonsche en Drunense Duinen en aan de andere kant Huis ter Heide. ,,Ook daar hou je uiteraard rekening mee”, aldus Van der Maat. Bij de plannen is daarom gekozen voor het huidige ecoduct ten noorden van Loon op Zand, zodat de dieren veilig de weg kunnen oversteken.

    ,,Er wordt waarschijnlijk volgend jaar ook nog een ecopassage gerealiseerd onder de N261 door, ter hoogte van de waterzuivering tussen de Efteling en Tilburg”, laat de provinciewoordvoerder weten.

    Volgens de provincie heeft bouwcombinatie BAM 261 Non Stop een huzarenstukje geleverd met de ombouw van de weg. Na jaren van voorbereidingen is de klus in anderhalf jaar geklaard, terwijl voorzichtig met drie jaar rekening was gehouden. En zonder al te veel verkeershinder.
    Files opgelost

    De files bij topdrukte in de Efteling waren er overigens niet meteen mee opgelost. Daar bleek meer voor nodig. Niet op de N261 zelf, maar in de directe omgeving. Eind 2018 kwam op de Europalaan in Kaatsheuvel een speciaal wisselstrokensysteem, dat al het Efteling-verkeer in goede banen leidt. ,,Het loopt bijna niet meer vast”, concludeert de gedeputeerde. ,,Het is een succes, en trekt de aandacht.”

    Het zou wellicht ook helpen als meer mensen hun auto laten staan, en vaker voor openbaar vervoer of fiets kiezen. Provincie en gemeenten zien die noodzaak ook. Ze staken miljoenen in de onlangs officieel geopende snelfietsroute F261 tussen Tilburg en Waalwijk, die voor een groot deel langs de drukke Midden-Brabantweg loopt.

    Het is een nieuwe blikvanger langs deze populaire route. Al zal de voorbijrazende automobilist er waarschijnlijk weinig oog voor hebben.
1.150 Posts
Pagina: «« 1 ... 53 54 55 56 57 58 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links