Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel OCI AEX:OCI.NL, NL0010558797

  • 24,960 23 apr 2024 17:35
  • +0,160 (+0,65%) Dagrange 24,690 - 25,150
  • 235.353 Gem. (3M) 398,9K

OCI - 2021

7.828 Posts
Pagina: «« 1 ... 148 149 150 151 152 ... 392 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 de schaatser 28 juli 2021 15:30
    quote:

    BultiesBrothers schreef op 28 juli 2021 14:13:

    Voor OCI is het wel bijzonder dat de cijfers zo vroeg in augustus komen. Normaliter is dit pas ergens na de 20e van augustus (2019, 2020)
    Waarschijnlijk een andere accountant of men moet eerder de cijfers hebben, daar we in de laatste fase van de / een onderhandeling zit. En men er voor waakt dat de overige 33 % aandeelhouders achtergesteld wordt.

    Het kan natuurlijk ook wezen dat OCI een sexy aandeel wil uitstralen. Het is nu eenmaal zo, dat de minder relevante bedrijven vaak ook laat met de cijfers komen.

    Hoe dan ook we moeten naar de 30 euro!
  2. [verwijderd] 28 juli 2021 15:54
    En zo wordt methanol steeds meer belangrijker.

    Germany's MAN to build engine for methanol-fuelled ship
    Published date: 28 July 2021

    Share:
    Danish shipping company Maersk has ordered a low-speed, dual-fuel engine to run on green methanol for an already commissioned container vessel.

    The engine will be built by German multinational MAN Energy Solutions in South Korea where the vessel is being built by South Korea-based Hyundai Mipo Dockyards. The container ship is expected to be launched in 2023 and aims to become the first methanol-powered vessel that does not carry methanol as its cargo.

    The vessel will sail the Baltic shipping route between northern Europe and the Bay of Bothnia between Finland and Sweden, powered by green methanol and biofuels.

    This dual fuel technology is a key part of Maersk's decarbonisation strategy, as it allows for various alternative marine fuels to be used. Maersk earlier this year said that it will not be using LNG but instead opt for net-zero fuels directly.

    Methanol, when produced from renewable sources, is considered a clean, efficient and safe fuel, but its toxicity means that it needs to be handled carefully. Other alternative marine fuels include ammonia, LNG, hydrogen and biofuels.

    The International Maritime Organisation has set goals for the maritime industry to deliver CO2 emissions reductions of at least 40pc by 2030 and 70pc by 2050 compared with 2008 levels.

    By Sammy Six
  3. forum rang 4 eduardo3105 28 juli 2021 18:00
    En voor de zoveelste dag achter elkaar gaat de koers in de slotcall achteruit. Dat lijkt dus op een verkoper die door de dag niet verkoopt omdat de vraag zo beperkt is. Op zich geen goed teken maar misschien iemand die geld nodig heeft. Ik heb in ieder geval weer turbo's bijgekocht.
  4. forum rang 7 Just lucky 28 juli 2021 18:20
    quote:

    eduardo3105 schreef op 28 juli 2021 18:00:

    En voor de zoveelste dag achter elkaar gaat de koers in de slotcall achteruit. Dat lijkt dus op een verkoper die door de dag niet verkoopt omdat de vraag zo beperkt is. Op zich geen goed teken maar misschien iemand die geld nodig heeft. Ik heb in ieder geval weer turbo's bijgekocht.
    Kan ook gewoon de marketmaker zijn die zijn handeltje moet vlak strijken.
  5. forum rang 7 Just lucky 29 juli 2021 09:50
    quote:

    Daarom schreef op 29 juli 2021 09:45:

    Ik probeer nog flink wat bij te kopen. Ik heb veel vertrouwen in de cijferes en ik denk dat de verwachtingen overtroffen gaan worden. Dan moet de koers toch echt een keer naar € 30,- oplopen!! Dit scenario heb ik in ieder geval voor ogen. De huidige koers in bedroevend.
    Ik zie dat je aan het bijkopen bent, ga zo door.
  6. forum rang 6 Kruimeldief 29 juli 2021 10:45
    Doen!, Daarom en Schaatser. Ik heb maandag nog bijgekocht , maar zit nu even zonder ruimte.
    Daarnaast zou Kempen enige durf moeten kunnen tonen, door nu te publiceren, dat ze in afwachting van waarschijnlijk mooie cijfers, mooie vooruitzichten voor OCI zien en dus aankoop aanbevelen.
  7. forum rang 6 Kruimeldief 29 juli 2021 11:11
    Tja, lastig Lucky. Begrijp het. Had hetzelfde gisteren met Shell. Toch gedaan, dus nu even geen ruimte. Vandaag is OCI al in de 21 geweest. Na Q1 hebben we 23 gezien? Je kan, want de dag is nog lang en je hebt morgen nog, dus kans omhoog èn omlaag, een iets lagere limietorder inleggen. Probeer je toch mee te doen en wie weet, zelfs onder de huidige koers.
  8. forum rang 7 Just lucky 29 juli 2021 11:42
    quote:

    Kruimeldief schreef op 29 juli 2021 11:11:

    Tja, lastig Lucky. Begrijp het. Had hetzelfde gisteren met Shell. Toch gedaan, dus nu even geen ruimte. Vandaag is OCI al in de 21 geweest. Na Q1 hebben we 23 gezien? Je kan, want de dag is nog lang en je hebt morgen nog, dus kans omhoog èn omlaag, een iets lagere limietorder inleggen. Probeer je toch mee te doen en wie weet, zelfs onder de huidige koers.
    Shell zit ik ook mooi in, prima dagje. Toch net een positie OCI bijgekocht (voor de korte termijn). Ben zeeeer benieuwd.
7.828 Posts
Pagina: «« 1 ... 148 149 150 151 152 ... 392 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

OCI sluist minstens €3 miljard richting aandeelhouder

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links