Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,241 18 apr 2024 17:38
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 1,230 - 1,298
  • 2.916.414 Gem. (3M) 2,2M

PostNL juli 2021 | Business update Q2?

1.549 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 78 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 No-nonsense 24 juli 2021 16:35
    Het lijkt er op dat ze in België door Bpost willen laten doen wat in Nederland door de Thuiszorg wordt gedaan. Ik twijfel of dit de juiste aanpak is. Maar het zou wel eens goed uit kunnen pakken voor PostNL. Als Bpost zijn sociale taken uitvoert, kan PostNL mooi de pakjes bezorgen.
  2. forum rang 7 Jalen 24 juli 2021 17:04
    quote:

    No-nonsense schreef op 24 juli 2021 16:35:

    Het lijkt er op dat ze in België door Bpost willen laten doen wat in Nederland door de Thuiszorg wordt gedaan. Ik twijfel of dit de juiste aanpak is. Maar het zou wel eens goed uit kunnen pakken voor PostNL. Als Bpost zijn sociale taken uitvoert, kan PostNL mooi de pakjes bezorgen.
    Als ik het google kan ik het zo snel niet vinden, maar mij staat toch helder voor de geest dat ook vanuit PostNL een tijdje terug een gelijksoortig sociaal plan werd gelanceerd, om postbodes een rol te laten spelen om (sociaal) hulpbehoevenden te identificeren. Maar sindsdien heb ik er weinig over gelezen moet ik zeggen.
  3. junior192 24 juli 2021 17:18
    quote:

    No-nonsense schreef op 24 juli 2021 16:35:

    Het lijkt er op dat ze in België door Bpost willen laten doen wat in Nederland door de Thuiszorg wordt gedaan. Ik twijfel of dit de juiste aanpak is. Maar het zou wel eens goed uit kunnen pakken voor PostNL. Als Bpost zijn sociale taken uitvoert, kan PostNL mooi de pakjes bezorgen.
    Hahaha zo is het
  4. forum rang 6 prinszicht 24 juli 2021 20:23
    quote:

    No-nonsense schreef op 24 juli 2021 16:35:

    Het lijkt er op dat ze in België door Bpost willen laten doen wat in Nederland door de Thuiszorg wordt gedaan. Ik twijfel of dit de juiste aanpak is. Maar het zou wel eens goed uit kunnen pakken voor PostNL. Als Bpost zijn sociale taken uitvoert, kan PostNL mooi de pakjes bezorgen.
    Het lijkt er op dat ze een nieuwe weg gevonden hebben voor toegang tot 200 miljoen of meer subsidie per jaar van de overheid. Wat nu een toeslag is voor rondbrengen krantjes. Ter discussie staat in Brussel. En dan op deze manier door kan gaan!
  5. forum rang 4 Cedar 24 juli 2021 22:01
    quote:

    prinszicht schreef op 24 juli 2021 20:23:

    [...]

    Het lijkt er op dat ze een nieuwe weg gevonden hebben voor toegang tot 200 miljoen of meer subsidie per jaar van de overheid. Wat nu een toeslag is voor rondbrengen krantjes. Ter discussie staat in Brussel. En dan op deze manier door kan gaan!
    Jij hebt het door, niks meer en niks minder,

    Ik verwacht echter dat het bedrag van 200mln nog verder op zal lopen onder het mom dat deze weg goed is voor sociale cohesie en dat er meer geld bij moet dan de fooi van 200mln ( en natuurlijk op deze manier vervelende buitenlandse partijen buiten de deur houden).
  6. forum rang 6 prinszicht 25 juli 2021 10:22
    quote:

    Cedar schreef op 24 juli 2021 22:01:

    [...]

    Jij hebt het door, niks meer en niks minder,

    Ik verwacht echter dat het bedrag van 200mln nog verder op zal lopen onder het mom dat deze weg goed is voor sociale cohesie en dat er meer geld bij moet dan de fooi van 200mln ( en natuurlijk op deze manier vervelende buitenlandse partijen buiten de deur houden).
    Klopt! Het wordt meer. Nu vanuit Brusselse noodfonds gesubsidieerd. Ofwel, wij betalen waarschijnlijk mee. Dus graag een toontje lager in de media over misstanden bij de concurrent. Bespreek dat onderling. En wederom een lesje voor HV. Wij hebben ook nog een paar 100 miljoen tegoed uit Brussel en van de AFM. Iets met tnt en AMM.
  7. forum rang 4 Mr_Market 25 juli 2021 15:44
    quote:

    Makita schreef op 25 juli 2021 13:14:

    Robots sorteren voortaan pakjes met telefoons en fashion bij PostNL
    fd.nl/ondernemen/1403775/robots-sorte...

    Het kleine pakket sorteercentrum wordt opgeleverd, klaar voor de verdere groei in Q3/4!
    "Volgens Iris van Wees, directeur operatie pakketten, valt 40% van alle pakjes die de onderneming in Nederland verwerkt onder dat formaat."

    Nice!
  8. snipper 25 juli 2021 17:06
    quote:

    Makita schreef op 25 juli 2021 13:14:

    Robots sorteren voortaan pakjes met telefoons en fashion bij PostNL
    fd.nl/ondernemen/1403775/robots-sorte...
    ff de tekst erbij...

    Robots sorteren voortaan pakjes met telefoons en fashion bij PostNL

    In het nieuwe sorteercentrum voor kleine pakketten hoeven nog maar enkele tientallen mensen per dag aanwezig te zijn. Foto: PostNL
    In het kort
    Robots nemen het werk over in het nieuwste sorteercentrum van PostNL in Nieuwegein.
    Het draait om kleine pakketjes die gemakkelijk door robotarmen zijn te pakken.
    Het centrum kan vier tot vijf keer meer verwerken dan een traditioneel depot.
    Een temperatuurmeter bij de hoofdingang van het sorteercentrum is buiten gebruik. De koortsmeter, die een tijdje op proef was, zal in de toekomst sowieso minder vaak nodig zijn. Het nieuwe sorteercentrum voor kleine pakketten van PostNL in Nieuwegein wordt namelijk bijna volautomatisch.

    Er zullen dan nog maar enkele tientallen mensen per dag aanwezig hoeven te zijn in het enorme complex. Het gaat dan vooral om laders en lossers van trucks. In de hal zelf nemen robots van Franse makelij veel van het sorteerwerk over.

    Black Friday, Sinterklaas en Kerstmis
    In het sorteercentrum, dat op een steenworp afstand ligt van snelweg A27, draait PostNL sinds een paar maanden proef met geautomatiseerde verwerking van pakjes. In de herfst moet alles naar behoren werken en kunnen de robots in piekperiodes rond Black Friday, Sinterklaas en Kerstmis laten zien dat zij een aanwinst vormen.

    Drukte
    In de herfst moet alles naar behoren werken en kunnen de robots in piekperiodes rond Black Friday, Sinterklaas en Kerstmis laten zien dat zij een aanwinst vormen
    PostNL beschikt al over 26 depots, verspreid over heel Nederland. Deze in Nieuwegein is nummer 27. Wat voegt die toe? Volgens de onderneming werkt deze uitsluitend voor pakjes die kleiner of gelijk zijn aan een groot formaat schoenendoos en die maximaal drie kilogram wegen. Die laten zich gemakkelijk ‘pakken’ door robots. De installatie is ook in staat de barcodes te lezen als het pakje ondersteboven ligt.

    Het draait om bestellingen van kleding, boeken, drogisterijartikelen, telefoons en ook producten van de Chinese webgigant Alibaba. Volgens Iris van Wees, directeur operatie pakketten, valt 40% van alle pakjes die de onderneming in Nederland verwerkt onder dat formaat.

    Voor de lange termijn
    De post- en pakketbezorger steekt vele miljoenen in het sorteercentrum met het oog op de verwachte toekomstige volumes. De groei zal ook na coronatijd aanhouden. Het is een investering voor de lange termijn, zo blijkt uit de woorden van Van Wees.

    ‘Het sorteren van pakjes gaat in deze opzet veel efficiënter en bovendien kunnen we heel gemakkelijk opschalen naar grotere volumes’, zegt Van Wees. De PostNL-directeur is trots op wat er is bereikt. Na twee handelingen liggen de pakjes gesorteerd op postcodegebied, klaar voor transport naar een van de regionale centra. ‘We kunnen hier straks vier tot vijf keer zoveel pakjes sorteren als in een klassiek sorteercentrum. En dat op minder machines.’ Volgens haar berekeningen lopen er straks 240.000 pakjes per dag van de band.

    China
    Het draait om bestellingen van kleding, boeken, drogisterijartikelen, telefoons en ook producten van de Chinese webgigant Alibaba
    Zover is het nog lang niet. Het huidige aanbod kan in deze testfase nog gemakkelijk worden verwerkt op enkele sorteerlijnen. Ook zijn er meer medewerkers aan de slag dan straks de bedoeling is. Een groep buitenlandse uitzendkrachten is aan het werk om de pakjes op de juiste manier op de transportbanden te zetten. Een handeling die eigenlijk overbodig zou moeten zijn. ‘Maar dat is tijdelijk want straks nemen robotarmen dit over', verzekert depotmanager Johan ten Brinke tijdens de rondleiding.

    Minder lucht verplaatsen
    Iets verderop in het sorteerproces rijden automatische eenheden — kleurrijke wagens die nog het meest lijken op de autootjes in Pluk van de Petteflet — door de hal. Zij vervoeren tassen met gesorteerde pakjes voor de pakketbezorgers en verdelen deze over rolcontainers. Op afstand worden zij gevolgd door medewerkers van de Franse producent, gehuld in felgekleurde hesjes. Als het fout gaat, grijpen zij in.

    De bouw van dit sorteercentrum heeft volgens Van Wees nóg een belangrijk voordeel: ‘Er wordt minder lucht verplaatst.’ Vaak krijgen webwinkels en pakketbezorgers het verwijt dat de verpakkingen te groot zijn en dat er veel verspild wordt. Door dit nieuwe systeem, zo denkt PostNL, zullen grote klanten worden gestimuleerd te kiezen voor kleinere verpakkingen. PostNL vraagt de bedrijven wel hun bestellingen vooraf zelf te splitsen in groot en klein voordat de truck de pakjes komt ophalen bij webwinkel of leverancier. Zo kan het pakket uiteindelijk sneller worden afgeleverd bij de consument.

    Voor €150 mln aan investeringen
    PostNL huurt in Nieuwegein een bestaand pand van ruim 20.000 m², dat het heeft omgebouwd tot een hypermodern sorteercentrum. Op 500 meter afstand ligt een traditioneel sorteercentrum van PostNL waar een deel van de kleine pakjes naar toe gaat voor verdere distributie in de regio.

    De investering maakt deel uit van een reeks capaciteitsuitbreidingen die PostNL doet om het groeiende volume op de pakkettenmarkt op te vangen. Het gaat om in totaal €150 mln: behalve in Nieuwegein wordt er ook gebouwd in België. In Westzaan is recent nog een sorteercentrum geopend.
  9. Beertje 25 juli 2021 17:22
    quote:

    Makita schreef op 25 juli 2021 13:14:

    Robots sorteren voortaan pakjes met telefoons en fashion bij PostNL
    fd.nl/ondernemen/1403775/robots-sorte...

    Het kleine pakket sorteercentrum wordt opgeleverd, klaar voor de verdere groei in Q3/4!
    Ja geweldig dat pnl zich zo gigantisch ontwikkelt in robotisering en efficiëntie van de sorteercentra.
    Mooi is ook te lezen dat ze Alibaba hebben als klant!
    De volumes in parcels gaat gewoon nog extreme groei maken in 2021 en volgende jaren.
  10. Beertje 25 juli 2021 17:32
    Ben overigens nu al zenuwachtig naar morgenochtend 7.00 uur, of er een bericht staat bij persberichten PostNL. Spannend!
    Het is wel dubbel, want enerzijds hoop ik dat het zo is, omdat we dan eindelijk meer duidelijkheid krijgen , maar anderzijds is wachten misschien ook wel een goed idee, zodat we niet over twee weken een tikje krijgen omdat er dan geen nieuws meer wordt gedeeld met beleggers ( die teleurgesteld zijn)
    Maar als we morgen wel info krijgen kunnen de analisten wel reageren op de verwachtingen , die toch echt hoger moeten zijn dan in mei gemeld door pnl.
  11. forum rang 6 gpjf 25 juli 2021 18:25
    quote:

    Beertje€7plus schreef op 25 juli 2021 17:32:

    Ben overigens nu al zenuwachtig naar morgenochtend 7.00 uur, of er een bericht staat bij persberichten PostNL. Spannend!
    Het is wel dubbel, want enerzijds hoop ik dat het zo is, omdat we dan eindelijk meer duidelijkheid krijgen , maar anderzijds is wachten misschien ook wel een goed idee, zodat we niet over twee weken een tikje krijgen omdat er dan geen nieuws meer wordt gedeeld met beleggers ( die teleurgesteld zijn)
    Maar als we morgen wel info krijgen kunnen de analisten wel reageren op de verwachtingen , die toch echt hoger moeten zijn dan in mei gemeld door pnl.
    Inmiddels ben ik al niet zo zeker van dat we morgen een persbericht krijgen met een update. Ik vind de maandag daar als start van de week sowieso al niet zo’n lekkere dag voor. Iemand suggereerde van de week meen ik al iets van een update qua omzet en bij de presentatie een aandeleninkoop , tsja dan geef je ze misschien twee de kans om van de volatiliteit gebruik te maken. Hoe langer ik er over denk, gewoon wachten en echt knallen bij de presentatie zou ik zeggen,
  12. [verwijderd] 25 juli 2021 18:33
    quote:

    Beertje€7plus schreef op 25 juli 2021 17:32:

    Ben overigens nu al zenuwachtig naar morgenochtend 7.00 uur, of er een bericht staat bij persberichten PostNL. Spannend!
    Het is wel dubbel, want enerzijds hoop ik dat het zo is, omdat we dan eindelijk meer duidelijkheid krijgen , maar anderzijds is wachten misschien ook wel een goed idee, zodat we niet over twee weken een tikje krijgen omdat er dan geen nieuws meer wordt gedeeld met beleggers ( die teleurgesteld zijn)
    Maar als we morgen wel info krijgen kunnen de analisten wel reageren op de verwachtingen , die toch echt hoger moeten zijn dan in mei gemeld door pnl.
    Barclays en Jeffries hadden geen officieel bericht nodig om koersdoel naar EUR6 en EUR5,50 te verhogen.

    Ben uiteraard ook benieuwd morgen!
  13. forum rang 5 manuss 25 juli 2021 19:13
    quote:

    Makita schreef op 25 juli 2021 18:33:

    [...]
    Barclays en Jeffries hadden geen officieel bericht nodig om koersdoel naar EUR6 en EUR5,50 te verhogen.

    Ben uiteraard ook benieuwd morgen!
    Ik ben gematigd optimistisch of er morgenochtend een PB komt. Herna is een ongeleid projectiel, dat is het enige wat ik weet.
  14. I-trader 25 juli 2021 19:18
    Een-op-een contact
    PostNL heeft regelmatig bilateraal contact met bestaande en geïnteresseerde beleggers om te investeren in een lange termijn relatie met de beleggersgemeenschap. Bilateraal contact vindt in principe plaats met tenminste 2 vertegenwoordigers van PostNL. Daarbij worden altijd de geldende regels met betrekking tot selectieve disclosure, gelijke behandeling van beleggers en handel met voorwetenschap nageleefd.

    In een vastgelegde periode voorafgaand aan de publicatie van financiële resultaten (zoals vastgelegd in PostNL’s groepsprocedure ter voorkoming van handel met voorwetenschap), heeft PostNL een gesloten periode. Gedurende deze periode onthoudt de vennootschap zich van ontmoetingen en gesprekken met analisten (geïnteresseerde) beleggers en overige spelers in de financiële markt.

    Antwoord gevonden:

    Gesloten Periode:
    a. de periode van 30 kalenderdagen voorafgaand aan de eerste publicatie van de jaarrekening van de Vennootschap;
    b. de periode van 30 kalenderdagen voorafgaand aan de eerste publicatie van de cijfers over het eerste kwartaal van de Vennootschap, zolang de Vennootschap dergelijke kwartaalcijfers publiceert;
    c. de periode van 30 kalenderdagen voorafgaand aan de eerste publicatie van de halfjaarcijfers van de Vennootschap;
    d. de periode van 30 kalenderdagen voorafgaand aan de eerste publicatie van de cijfers over het derde kwartaal van de Vennootschap, zolang de Vennootschap dergelijke kwartaalcijfers publiceert;
    e. de periode van drie weken voorafgaand aan de eerste publicatie van een kennisgeving van uitbetaling van een (interim-)dividend, tenzij de periode van besluitvorming voorafgaand aan een dergelijke publicatie korter is dan drie weken, in welk geval het verbod op Handelen gedurende deze kortere periode geldt; en
    f. de periode van één maand voorafgaand aan de eerste publicatie van een prospectus voor uitgifte van aandelen of obligaties, tenzij de periode van besluitvorming voorafgaand aan de publicatie van een prospectus korter is dan één maand, in welk geval het verbod op Handelen gedurende deze kortere periode geldt.
    Vennootschap:
    PostNL N.V.
1.549 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 78 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links