Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel UNILEVER PLC AEX:UNA.NL, GB00B10RZP78

  • 44,470 19 apr 2024 17:38
  • +0,240 (+0,54%) Dagrange 44,040 - 44,860
  • 3.571.117 Gem. (3M) 1,3M

Unilever 2021

4.048 Posts
Pagina: «« 1 ... 160 161 162 163 164 ... 203 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 De Libertariër 22 juli 2021 13:31
    quote:

    ceesvanvliet schreef op 22 juli 2021 13:21:

    Cees stapt in en dat betekend stijging los van 4x 0,43 ct dividend............wat een zonnige toekomst na een strafje van 5 %
    Tja, ik spreek je vanmiddag na 15:30 wel als de yanks hem even naar -7% of lager gaan duwen.
  2. forum rang 7 Thorgall 22 juli 2021 14:28
    quote:

    Dividendbelegger schreef op 22 juli 2021 09:26:

    Wat een bedrijf is dit toch.
    Hoe kunnen bedrijven als Nestlé en Proctor&Gamble al jarenlang doorgroeien en dit bedrijf niet? Even een opmerking: alleen al die website van Unilever.nl, dat is een lachwekkende vertoning. Daar kan zo'n groot bedrijf toch niet mee aankomen?

    Tijd voor overname of ander bestuur.
    klopt. trieste site. Kijk dan even op P&G nederland ;-)
  3. forum rang 6 De Libertariër 22 juli 2021 14:57
    quote:

    Digit schreef op 22 juli 2021 14:10:

    [...]

    He is no wise man that will quit a certainty for an uncertainty...

    Ik heb zojuist ook weer bijgekocht.
    ik ook. Wat extra put opties.

    We gaan het zien welke kant op gaat bewegen.

    De vorige rit van 49 naar 43 zat ik long na de cijfers.
    Kijken of nu de andere kant op beter gaat.
  4. [verwijderd] 22 juli 2021 15:06
    (Bloomberg) -- Unilever Plc warned that costs for raw materials that go into shampoo, detergents and ice cream are increasing at the fastest pace in more than a decade, forcing the company to scale back profitability goals for this year.

    The maker of Cif cleaners and Dove soap lowered its guidance for profitability Thursday, forecasting 2021 margins near last year’s level as improvement becomes more difficult. The shares fell as much as 5.8%, the steepest drop since February.

    Unilever is joining rivals such as Procter & Gamble Co. in warning of rising price pressure. Higher raw material costs have become a growing concern for manufacturers as economies emerge from Covid-19 lockdowns. More expensive crude oil, palm oil, soybean oil and U.S. freight costs are forcing the U.K. consumer-goods maker to raise prices across product lines from bouillon cubes to hand sanitizer, though the company has to move slowly to avoid shocking shoppers, Unilever Chief Financial Officer Graeme Pitkethly said.

    “This is something that a business like Unilever is able to handle, but it takes time,” Pitkethly said by phone.

    Unilever is raising prices more quickly in markets such as Brazil, while remaining more cautious in France and Germany not to damp consumption and to honor agreements with retailers. It’s also raised prices of skin cleansing items in India and some products in the U.S. The company expects cost inflation to be in the high-teens in the second half, up from a previous estimate of low-to-mid teens, Pitkethly said. Unilever will increase prices at a faster pace through the remainder of the year to offset that impact, he said.

    The first-half underlying profit margin narrowed to 18.8% from 19.8% a year earlier. Higher crude prices make it more expensive to produce home-care products such as detergents, while shower gels and soap products are made with palm-oil derivatives. Unilever is still struggling to achieve the 20% margin it had aimed to reach by 2020, having approached the target just before the pandemic.

    P&G is implementing price hikes on diapers and feminine-care products by percentages in the mid-to-high single digits.

    Unilever’s revenue rose 5% in the second quarter on an adjusted basis. Chief Executive Officer Alan Jope said underlying sales growth will be in its 3% to 5% range this year, even as comparisons become more challenging.

    (Updates market reaction in second paragraph)

    More stories like this are available on bloomberg.com

    Subscribe now to stay ahead with the most trusted business news source.

    ©2021 Bloomberg L.P.
  5. [verwijderd] 22 juli 2021 15:40
    quote:

    Turbo Mckwek schreef op 22 juli 2021 15:32:

    [...]

    hahaha, o ja. ;)

    Maar of het nou kruit of kruid is, ik zie die -7% nog wel komen vandaag!
    En morgen weer 2% eraf.

    Dan maar in 1 keer 10 eraf . Ik heb liever een crash dat het leed in 1 keer geleden is dan een door-etterende daling die weken duurt.
  6. appiehappie 22 juli 2021 15:43
    lijkt me wel een waarschuwing: grondstof prijzen flink gestegen,...of niet doorberekenen. gaat het ten koste van de winst. of wel doorberekenen... producten worden duurder... mogelijk daardoor minder omzet en last but not least corona! wat gaat dit brengen! ik vermoed dat we dat an de koers gaan zien..Succes!
  7. forum rang 4 tmaster 22 juli 2021 16:03
    quote:

    appiehappie schreef op 22 juli 2021 15:43:

    lijkt me wel een waarschuwing: grondstof prijzen flink gestegen,...of niet doorberekenen. gaat het ten koste van de winst. of wel doorberekenen... producten worden duurder... mogelijk daardoor minder omzet en last but not least corona! wat gaat dit brengen! ik vermoed dat we dat an de koers gaan zien..Succes!
    Ook Jumbo had laatst al een bericht dat ze duidelijk konden zien dat de producten een stuk duurder zijn/worden. En dat zij twijfelden of ze alles wel aan de consument konden door rekenen (uhuh ze zijn gekke henkie niet..tuurlijk gaan ze dat doorbereken aan de klant)
    Maar als Unilever dat dus niet of nauwelijks doet wat tenkoste van hun marge gaan.. over welke producten heeft Jumbo het dan? die van P&G? Wil Unilever daarmee dus hun producten goedkoper maken in de supers? (ervanuit gaan de P&G wel alles gaat verhogen en dus hun producten WEL duurder worden in de winkel)..

    Ergens gaat iemand veel winst maken.. Of bij de leveranciers, distributeurs, winkels... maakt niet uit, consument krijgt uiteraard de rekening wel.
    De vraag is welk bedrijf gaat hier dus het meest van profiteren?
4.048 Posts
Pagina: «« 1 ... 160 161 162 163 164 ... 203 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

De kogel is door de kerk bij Unilever

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links