Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel UNIBAIL-RODAMCO-WESTFIELD PSE:URW.FR, FR0013326246

  • 75,100 19 apr 2024 17:35
  • +0,220 (+0,29%) Dagrange 73,980 - 75,440
  • 302.757 Gem. (3M) 375,5K

Unibail-Rodamco-Westfield - 2021

6.809 Posts
Pagina: «« 1 ... 202 203 204 205 206 ... 341 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 HCohen 16 juli 2021 16:35
    www.wsj.com/articles/new-alliance-cre...
    markets.businessinsider.com/news/stoc...
    New Alliance Creates Roadmap to Equity in Commercial Real Estate
    PRESS RELEASE PR Newswire
    Jul. 16, 2021, 07:18 AM
    BETHESDA, Md., July 16, 2021 /PRNewswire/ -- The commercial real estate industry's lack of diversity is glaring, and industry leaders agree that transformation is imperative. While minorities account for over 48 percent of the U.S. renter population, according to the U.S. Census, just four percent of real estate companies are owned by women or minorities. According to a study by Harvard University, minority-owned companies control only a little over 1.2 percent of all assets under management (AUM). To bridge this gap, Walker & Dunlop has launched CREUnited – an alliance amongst industry heavyweights and minority-owned businesses – dedicated to increasing minority representation and AUM.

    With member companies such as Fannie Mae, Freddie Mac, Camber Creek, Greystar, Kayne Anderson Real Estate, KKR, Pacific Life, Symetra, Manulife Investment Management, and Unibail-Rodamco-Westfield, the partnership covers all aspects of the industry, including lenders and private equity firms, institutional investors, and owners and operators of all asset classes.
  2. forum rang 7 HCohen 16 juli 2021 16:50
    Helaas geen artikel, maar het staat nu in elk geval volledig(incl koersdoel) op GuruWatch.
    www.guruwatch.nl/adviezen/default.asp...

    Guruwatch - URW

    Geachte heer Cohen.

    Bedankt voor uw feedback.

    We hadden de advies wijziging van Verkoop naar Koop al sinds 07.00 uur maar het koersdoel hebben we nu toegevoegd.

    Met vriendelijke groet,
    Henk,
    IEX Media Support

    Onderdeel van IEX Group
    Beursplein 5, 1012 JW,
    Amsterdam
  3. Gato 16 juli 2021 17:39
    quote:

    zitten blijver schreef op 16 juli 2021 12:27:

    Indien aandelen van URW worden verkocht en later op dezelfde dag weer gekocht. wordt er dan telkens de franse belasting over betaald of geldt dit alleen bij aan- en verkopen op verschillende dagen.
    Dit is mij nog steeds niet geheel duidelijk aangezien ik dit nog niet eerder heb gedaan echter met deze verschillen in de koers misschien het overwegen waard, vandaar deze vraag.
    Alvast bedankt voor een antwoord.

    Bij DeGiro is het zo dat je rond middernacht de transactiebelasting automatisch terug gestort krijgt. Mits je op dezelfde dag verkoopt als dat je hebt aangekocht.
  4. [verwijderd] 16 juli 2021 17:40
    Toelating voor de uitbreiding van La Maquinista in Barcelona, 21.000m2 extra en 812 woningen....
    Wordt blijkbaar al 5 jaar over gediscussieerd.....de derde musketier zal dit wel versneld hebben... Barcelona is haar thuishaven.

    Voor zij die wat Spaans kennen of willen leren.... Hier het artikel

    www.ejeprime.com/comercial/el-ayuntam...
  5. forum rang 7 HCohen 16 juli 2021 18:18
    quote:

    zitten blijver schreef op 16 juli 2021 12:27:

    Indien aandelen van URW worden verkocht en later op dezelfde dag weer gekocht. wordt er dan telkens de franse belasting over betaald of geldt dit alleen bij aan- en verkopen op verschillende dagen.
    Dit is mij nog steeds niet geheel duidelijk aangezien ik dit nog niet eerder heb gedaan echter met deze verschillen in de koers misschien het overwegen waard, vandaar deze vraag.
    Alvast bedankt voor een antwoord.

    Ik woon kennelijk al te lang in Frankrijk en had de vraag te vluchtig gelezen.
    Sorry voor het niet passende/domme antwoord(transactiebelasting dus).
  6. forum rang 7 HCohen 16 juli 2021 18:19
    quote:

    PhilipBe schreef op 16 juli 2021 17:40:

    Toelating voor de uitbreiding van La Maquinista in Barcelona, 21.000m2 extra en 812 woningen....
    Wordt blijkbaar al 5 jaar over gediscussieerd.....de derde musketier zal dit wel versneld hebben... Barcelona is haar thuishaven.

    Voor zij die wat Spaans kennen of willen leren.... Hier het artikel

    www.ejeprime.com/comercial/el-ayuntam...
    Mooie vondst!
  7. [verwijderd] 17 juli 2021 00:01
    quote:

    HCohen schreef op 16 juli 2021 18:19:

    [...]

    Mooie vondst!
    Nog eentje...is wel al een week geleden maar nu pas ontdekt.....

    VIA Outlets appoints Jaap Tonckens as an Advisor to the Board

    www.egi.co.uk/news/former-unibail-rod...

    En nu even op de webiste van VIA outlets gezocht....
    www.viaoutlets.com/press-room/via-out...

    En dan lees je dit: "VIA Outlets was founded in 2014. It is owned by Dutch pension fund asset manager APG"

    @Que Sera, wat denk je daarvan ? APG weer eens actief....

  8. forum rang 8 Branco P 17 juli 2021 11:40
    quote:

    PhilipBe schreef op 17 juli 2021 00:01:

    [...]

    Nog eentje...is wel al een week geleden maar nu pas ontdekt.....

    VIA Outlets appoints Jaap Tonckens as an Advisor to the Board

    www.egi.co.uk/news/former-unibail-rod...

    En nu even op de webiste van VIA outlets gezocht....
    www.viaoutlets.com/press-room/via-out...

    En dan lees je dit: "VIA Outlets was founded in 2014. It is owned by Dutch pension fund asset manager APG"

    @Que Sera, wat denk je daarvan ? APG weer eens actief....

    Via Outlets was joint venture APG-Hammerson. Opgericht en gemanaged door Hammerson. Het Hammerson-aandeel heeft APG voor een zacht prijsje overgenomen tijdens de Corona-dip.

    Uit dit bericht blijkt maar weer eens hoe introvert het kleine winkelvastgoedwereldje is. CFO die op straat wordt gezet bij URW krijgt mooie schnabbel bij collega VIA Outlets.
  9. forum rang 8 Branco P 17 juli 2021 12:06
    quote:

    PhilipBe schreef op 16 juli 2021 17:40:

    Toelating voor de uitbreiding van La Maquinista in Barcelona, 21.000m2 extra en 812 woningen....
    Wordt blijkbaar al 5 jaar over gediscussieerd.....de derde musketier zal dit wel versneld hebben... Barcelona is haar thuishaven.

    Voor zij die wat Spaans kennen of willen leren.... Hier het artikel

    www.ejeprime.com/comercial/el-ayuntam...
    Google Translate doet ook wonderen.

    Daarnaast wordt met de wijziging van het akkoord de maximale hoogte van de gebouwen teruggebracht tot zeventien verdiepingen, terwijl in 2015 is afgesproken dat de gebouwen 25 verdiepingen hoog kunnen worden . De acties zullen worden uitgevoerd op grond naast het winkelcentrum, nu bezet door een parkeerplaats, en in de wijk Potosí, achter een sector achter het winkelcentrum. Deze laatste ruimte openbare grond is in het project opgenomen om de vierkante meters te kunnen vergroten en zo de hoogte van de gebouwen te verminderen.

    Ik heb het winkelcentrum even onder de loep genomen:
    * goede locatie
    * goed opgezet (open karakter)
    * Goede huurdersmix met o.a. een grote Carrefour, MediaMarkt, Decathlon en Leroy Merlin als trekkers, naast uiteraard de hele fashionscene
    * Helaas verdeeld over twee verdiepingen, maar je kunt niet alles hebben. Heel misschien kan deze locatie het hebben. Op de derde verdieping ook nog een bioscoop. Dat is dan weer mooi.
    * Mooi parkeren, zowel onder het object als op een grote open parkeerplaats buiten direct voor de deur

    En wat is nu het plan? Men gaat die grote open parkeerplaats direct voor de deur volbouwen met méér winkels en woningen. Met zo'n 25 kleine winkelunitjes leeg, verdeeld over het winkelcentrum (daardoor 3,4% leegstand, wat op zich nog acceptabel is). Niet duidelijk is of die hele parkeerplaats verdwijnt, maar als ik het goed interpreteer, dan denk ik van wel.

    De vraag is uiteraard of hier de juiste keuze wordt gemaakt. Een mega USP (mooie grote parkeerplaats buiten direct voor de deur) wordt (grotendeels) opgeofferd voor nog meer winkels en woningen. Beter was wat mij betreft geweest om alleen twee woontorens toe te voegen en die parkeerplaats buiten zoveel mogelijk te behouden.

    Enfin, mijn mening uiteraard.
  10. forum rang 7 HCohen 17 juli 2021 12:58
    www.bloomberg.com/news/articles/2021-...
    Economics
    Gain in U.S. Retail Sales Underscores Solid, Steady Consumer
    Nine of 13 retail categories showed increased sales in June
    The 0.6% advance in overall sales topped all forecasts
    16 juillet 2021, 14:32 UTC+2 Updated on 16 juillet 2021, 14:52

    U.S. retail sales rose unexpectedly in June, reflecting fairly broad gains across spending categories and wrapping up a solid quarter for household demand.
  11. forum rang 7 HCohen 17 juli 2021 14:58
    quote:

    Branco P schreef op 17 juli 2021 12:06:

    [...]

    Google Translate doet ook wonderen.

    Daarnaast wordt met de wijziging van het akkoord de maximale hoogte van de gebouwen teruggebracht tot zeventien verdiepingen, terwijl in 2015 is afgesproken dat de gebouwen 25 verdiepingen hoog kunnen worden . De acties zullen worden uitgevoerd op grond naast het winkelcentrum, nu bezet door een parkeerplaats, en in de wijk Potosí, achter een sector achter het winkelcentrum. Deze laatste ruimte openbare grond is in het project opgenomen om de vierkante meters te kunnen vergroten en zo de hoogte van de gebouwen te verminderen.

    Ik heb het winkelcentrum even onder de loep genomen:
    * goede locatie
    * goed opgezet (open karakter)
    * Goede huurdersmix met o.a. een grote Carrefour, MediaMarkt, Decathlon en Leroy Merlin als trekkers, naast uiteraard de hele fashionscene
    * Helaas verdeeld over twee verdiepingen, maar je kunt niet alles hebben. Heel misschien kan deze locatie het hebben. Op de derde verdieping ook nog een bioscoop. Dat is dan weer mooi.
    * Mooi parkeren, zowel onder het object als op een grote open parkeerplaats buiten direct voor de deur

    En wat is nu het plan? Men gaat die grote open parkeerplaats direct voor de deur volbouwen met méér winkels en woningen. Met zo'n 25 kleine winkelunitjes leeg, verdeeld over het winkelcentrum (daardoor 3,4% leegstand, wat op zich nog acceptabel is). Niet duidelijk is of die hele parkeerplaats verdwijnt, maar als ik het goed interpreteer, dan denk ik van wel.

    De vraag is uiteraard of hier de juiste keuze wordt gemaakt. Een mega USP (mooie grote parkeerplaats buiten direct voor de deur) wordt (grotendeels) opgeofferd voor nog meer winkels en woningen. Beter was wat mij betreft geweest om alleen twee woontorens toe te voegen en die parkeerplaats buiten zoveel mogelijk te behouden.

    Enfin, mijn mening uiteraard.
    AB voor eerste deel van je analyse.

    Over de plannen en de parkeerplaats; heb je een analyse gemaakt van de omgeving van het centrum(parkeergelegenheden/ -frequenties en alternatieven vs gemm aantal bezoekers) voor tot die conclusie te zijn gekomen?

    De vraag lijkt me legitiem, maar ik kan me zo voorstellen dat er met een grote loep planningstechnisch is gekeken naar het project alvorens vergunningen aan te vragen enz. Het lijkt mij dat er een aardig team aan professionals hun visie hebben gegeven alvorens tijd geld en energie in een dergelijk project te stoppen(niet over één nacht gegaan i.e.g.).
    Waarbij ik uiteraard niet uitsluit dat er evt. toch een foute inschatting gemaakt is, maar wel voorzichig zou zijn om bij twijfels direct de conclusie te trekken dat het een 'foute keuze' is.

    Mijn visie/ reactie; de vraag lijkt me legitiem, maar de conclusie obv aanwezige info en bij gebrek aan uitgevoerd onderzoek wellicht prematuur.
  12. forum rang 7 HCohen 18 juli 2021 12:30
    Hier een artikel van n ander dagblad over hetzelfde onderwerp(inhoud komt overéén)
    www.thenewbarcelonapost.com/ca/desenc...
    Enkele fragmenten dankzij google translate;
    URW, tevens eigenaar van winkelcentrum Glòries en de Splau de Cornellà, investeert in totaal 250 miljoen euro in deze uitbreiding
    iets hoger dan verwacht in 2015. Met deze investering wordt twee miljoen euro gestimuleerd door nieuwe vervoermiddelen, zoals fietsen, elektrische auto's of auto's. De parkeergarage krijgt 860 plaatsen op twee ondergrondse verdiepingen, 1.200 minder dan zes jaar geleden. Nieuwe fietspaden en busbanen zullen ook worden ingeschakeld, evenals het verbeteren van de toegang. Evenzo zullen de ontwikkelaars uitgaan van de verstedelijking van de omgeving van La Maquinista.

    Evenzo zal de gemeenteraad openbare grond opnemen in deze stedelijke operatie, grenzend aan het commerciële gebied, om te garanderen dat de hoogten van de nieuwe gebouwen worden verminderd. De vrije ruimte die zal worden achtergelaten door de vermindering van de uitbreiding zal ook dienen om kantoren, coworking ruimtes en sportscholen te lokaliseren, met 5.000 vierkante meter, en lokale winkels, met 1.000 vierkante meter.

    Met de som van 21.000 vierkante meter zal La Maquinista 121.000 vierkante meter bereiken en het grootste winkelcentrum in Catalonië worden. Het nieuwe centrum voegt 1.000 banen toe. Voor de werken zullen naar schatting 500 werknemers worden aangenomen.

  13. forum rang 8 Branco P 18 juli 2021 21:38
    quote:

    HCohen schreef op 17 juli 2021 14:58:

    [...]

    AB voor eerste deel van je analyse.

    Over de plannen en de parkeerplaats; heb je een analyse gemaakt van de omgeving van het centrum(parkeergelegenheden/ -frequenties en alternatieven vs gemiddeld aantal bezoekers) voor tot die conclusie te zijn gekomen?

    De vraag lijkt me legitiem, maar ik kan me zo voorstellen dat er met een grote loep planningstechnisch is gekeken naar het project alvorens vergunningen aan te vragen enz. Het lijkt mij dat er een aardig team aan professionals hun visie hebben gegeven alvorens tijd geld en energie in een dergelijk project te stoppen(niet over één nacht gegaan i.e.g.).
    Waarbij ik uiteraard niet uitsluit dat er evt. toch een foute inschatting gemaakt is, maar wel voorzichtig zou zijn om bij twijfels direct de conclusie te trekken dat het een 'foute keuze' is.

    Mijn visie/ reactie; de vraag lijkt me legitiem, maar de conclusie obv aanwezige info en bij gebrek aan uitgevoerd onderzoek wellicht prematuur.

    Bij dit soort projecten wordt een parkeerterrein op maaiveld altijd gezien als een kans om waarde toe te voegen (geld te verdienen) op korte termijn terwijl het parkeren op maaiveld nu juist een grote USP voor het functioneren van het bestaande winkelcentrum is. De vraag "moeten we dit eigenlijk wel willen?" wordt bij dit soort projecten vrijwel nooit meer gesteld. URW wil het en de stad wil het. Waarde toevoegen en woningen toevoegen. Dat zo'n grote parkeerplaats op maaiveldniveau door consumenten anders gewaardeerd wordt dan een parkeerkelder, dat speelt nooit meer een rol wanneer alle partijen bezig zijn om zo'n project te realiseren. Het zal echter niet het eerste project zijn waarbij het toevoegen van winkels ter kosten van prettig/makkelijk parkeren averechts uitpakt.

    Ik heb verder geen verkeerskundige analyse gemaakt en dat is ook helemaal niet nodig. Ik kijk naar wat het plan op microniveau betekent. Dus wat het betekent voor het functioneren van het winkelcentrum zelf. Open google earth en ga naar het winkelcentrum. Je ziet een parkeerterrein direct ten westen van het winkelcentrum met ruim 600 parkeerplaatsen. Ultra gemak dus. Die parkeerplaats gaat geheel of gedeeltelijk vervangen worden door een parkeerkelder op diezelfde plek (met daarboven winkels en woningen). Je hoeft geen winkelvastgoedexpert te zijn om dat in te zien. Je kunt je ook gewoon verplaatsen in de gemiddelde consument.

    Ik zeg niet dat het op voorhand een foute keuze is. Ik geef wel aan dat het bovenstaande een risico kan vormen voor het functioneren van het winkelcentrum en heb toegelicht waarom dat in mijn ogen zo is. Op dit moment lijkt het winkelcentrum aardig goed te functioneren met circa 3,4% leegstand. Om dan nog weer extra winkels toe te voegen ten kosten van het parkeerterrein op maaiveld, daar spring ik op aan.
  14. forum rang 8 Branco P 18 juli 2021 21:49
    Relevant is om de psyche van de gemiddelde consument goed te begrijpen. Die loopt nog geen twee meter om en maakt een eigen olifantenpaadje in een plantsoentje. Kan hij een kilometer verderop wel nog voor de deur parkeren en moet hij hier een garage in duiken met alle relatieve ongemakken van dien, gaat hij wellicht toch liever naar dat winkelcentrum een kilometer verderop. Twee aspecten zijn daarbij van belang:
    * veel mensen kunnen niet goed rijden en al helemaal niet goed parkeren
    * mensen houden niet van lopen dus zo weinig mogelijk lopen is een groot goed.

    Enfin, dit zijn mijn eigen constateringen na zo'n 20 jaar in het winkelvastgoedvak. Uiteraard wel maar gewoon een mening (Lamsrust zal trots op me zijn)
  15. forum rang 7 HCohen 18 juli 2021 22:38
    quote:

    Branco P schreef op 18 juli 2021 21:38:

    [...]
    Ik zeg niet dat het op voorhand een foute keuze is. Ik geef wel aan dat het bovenstaande een risico kan vormen voor het functioneren van het winkelcentrum en heb toegelicht waarom dat in mijn ogen zo is. Op dit moment lijkt het winkelcentrum aardig goed te functioneren met circa 3,4% leegstand. Om dan nog weer extra winkels toe te voegen ten kosten van het parkeerterrein op maaiveld, daar spring ik op aan.

    Dank voor je reactie Branco, een goed beargumenteerd verhaal.
    Ik geef het plan voor nu(zonder inzage ontwikkelingsplan van de mall en omgeving) het voordeel van de twijfel, maar begrijp en hoor je kantkening.
    Over onderstaande opmerking; kennelijk ben ik geen typische consument. Voor kleine en dagelijkse boodschappen wil ik geen seconde teveel verliezen en pas dan in het door jou geschetste profiel. Maar als ik echt 'ga winkelen'(kleding, luxe- en grote aanschaffingen of gewoon een 'dagje-uit'), dan neem ik daar de tijd voor en vindt het dan ook niet erg om 10 minuutjes te lopen etc. Ik heb het gevoel dat dat niet alleen voor mij geld.
    In hoeverre (o.a.) met gedragsprofielen van klantengroepen rekening is gehouden in het ontwikkelingsplan (?), ik hoop en neem aan van wel. Ik zou graag meer van het plan zien en bij ontbreken daarvan de ontwikkeling moeten afwachten.

    Bedankt voor je visie.

    Quote
    Relevant is om de psyche van de gemiddelde consument goed te begrijpen. Die loopt nog geen twee meter om en maakt een eigen olifantenpaadje in een plantsoentje. Kan hij een kilometer verderop wel nog voor de deur parkeren en moet hij hier een garage in duiken met alle relatieve ongemakken van dien, gaat hij wellicht toch liever naar dat winkelcentrum een kilometer verderop. Twee aspecten zijn daarbij van belang:
    * veel mensen kunnen niet goed rijden en al helemaal niet goed parkeren
    * mensen houden niet van lopen dus zo weinig mogelijk lopen is een groot goed.
    Endquote
6.809 Posts
Pagina: «« 1 ... 202 203 204 205 206 ... 341 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Unibail-Rodamco-Westfield keert weer dividend uit

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links