Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 34,010 25 apr 2024 17:15
  • -0,005 (-0,01%) Dagrange 33,845 - 34,270
  • 4.540.379 Gem. (3M) 7,6M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 6071 6072 6073 6074 6075 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Arthuradis 13 juli 2021 15:27
    quote:

    bp5ah schreef op 13 juli 2021 15:17:

    [...]
    Stel er zijn alleen nog maar elektrische auto's op de wereld en Shell heeft een groot deel van de laadpalen.

    Denk dat je in zo'n situatie als bedrijf daar gewoon een prijskaartje aan gaat hangen voor het gebruik daarvan, om zo wel aan je marge te komen, anders hoef je 't ook niet aan te bieden.

    Laat dan elke particulier zijn eigen laadpaal maar financieren.
    De kwh prijs van die snellaadpalen al eens gezien? Daar valt een pak geld mee te verdienen.
  2. forum rang 7 Pandjesbaas 13 juli 2021 15:42
    quote:

    upsidedown schreef op 13 juli 2021 15:21:

    Volgens mij valt er geen droog brood te verdienen met windenergie ...
    Misschien niet met het opwekken. Maar ik denk dat het plan van Shell eerder is om er in te handelen: koop het op wanneer het vrijwel gratis is, omdat het hard waait en er niet genoeg gebruik is om alle aanbod af te nemen, en maak er waterstof van om het op te slaan. Maak van die waterstof later elektriciteit op momenten dat het niet waait, en er veel vraag is, om die duur te verkopen.
  3. Ben_aan 13 juli 2021 15:46
    quote:

    Pandjesbaas schreef op 13 juli 2021 15:42:

    [...]
    Misschien niet met het opwekken. Maar ik denk dat het plan van Shell eerder is om er in te handelen: koop het op wanneer het vrijwel gratis is, omdat het hard waait en er niet genoeg gebruik is om alle aanbod af te nemen, en maak er waterstof van om het op te slaan. Maak van die waterstof later elektriciteit op momenten dat het niet waait, en er veel vraag is, om die duur te verkopen.

    ja inderdaad, ze zijn ook aan het onderzoeken of ze die energie op andere manieren kunnen opslaan en dan later aan "de grid" kunnen verkopen.
  4. forum rang 5 upsidedown 13 juli 2021 16:00
    quote:

    Pandjesbaas schreef op 13 juli 2021 15:42:

    [...]
    Misschien niet met het opwekken. Maar ik denk dat het plan van Shell eerder is om er in te handelen: koop het op wanneer het vrijwel gratis is, omdat het hard waait en er niet genoeg gebruik is om alle aanbod af te nemen, en maak er waterstof van om het op te slaan. Maak van die waterstof later elektriciteit op momenten dat het niet waait, en er veel vraag is, om die duur te verkopen.

    Shell wil een soort van groothandel en tussenhandel worden voor consumenten denk ik.
    Maareh wat zeg je hiervan?

    “WATERSTOFAUTO WINT VAN ELEKTRISCHE AUTO”
    In aantallen, binnen tien jaar
    Prof. Dr. Ad van Wijk, hoogleraar Future Energy Systems aan de TU Delft, is ervan overtuigd dat de waterstofauto in aantallen zal winnen van de elektrische auto. In een interview gepubliceerd op Energiepodium.nl legt hij uit waarom.

    Waterstofauto’s rijden ook op stroom, alleen komt de elektriciteit niet uit een oplaadbare batterij. Onder de motorkap zit een zogeheten brandstofcel die waterstof door middel van een chemische reactie omzet in elektriciteit. Daarmee wordt de elektromotor gevoed. Het voltanken van een waterstofauto is vergelijkbaar met het tanken van benzine of diesel en is binnen een paar minuten gepiept.

    Het rendement van een waterstofauto bedraagt zo’n 60%, terwijl benzine- en dieselauto’s niet verder komen dan 25 tot 35%. Dat betekent dat je met 1 liter waterstof veel verder rijdt dan met 1 liter benzine. Door de verdere ontwikkeling van de technologie verwachten experts dat het rendement van de brandstofcel zal toenemen tot 70 à 75%.

    Kip-en-eiverhaal
    Waterstofauto’s zijn niet alleen schoon, maar ook praktisch in gebruik aangezien die niet urenlang moeten worden opgeladen. Het is niet voor niets dat vrijwel alle grote autofabrikanten een model hebben ontwikkeld of die binnenkort presenteren. De volgende verbetering wordt de prijs. Hoe groter het productieaantal, hoe betaalbaarder de auto’s worden.

    Maar wie koopt een waterstofauto als je vrijwel nergens kunt tanken? En wie opent een waterstoftankstation als er geen waterstofauto’s rondrijden? Het is een kip-en-eiverhaal.
    ------
    Ik ben benieuwd of de waterstof-technologie zal doorzetten.
  5. forum rang 6 Hendrik65 13 juli 2021 16:05
    Vind ik zelf een interessant bedrijf dat mij sinds een aantal jaren bekend is. Gevestigd in Beieren. Reusachtige, stationaire batterijen met lignine - een 'afvalproduct' uit de houtindustrie - voor elektriciteitsopslag. Goedkoop, milieuvriendelijk et cetera. Niet te verwarren met lignine als brandstof voor brandstofcellen. De site van dit Duitse bedrijf is Engelstalig.

    www.cmblu.com/en/home/
  6. [verwijderd] 13 juli 2021 16:06
    als de inflatie indicatoren blijven doorzetten , wat ze nu al meerder weken doen, ,gaan alle aandelen helaas zuid, Je zal dan de koersen een ongeziene ruk zuidwaarts zien krijgen nu ze op deze unieke hoogte staan. . Ik verwacht dat de tech en de energieaandelen de dans wat ontspringen maar toch mee in de klappen zullen delen. Als de inflatie , lang dood gewaand weer om het hoekje komt kijken stopt ook het inkoopprogramma van de ECB en de FED wat weer een extra trigger is.. Inflatie kan je lang ontkennen maar op de duur is het daar en gaat er weer een hoop geld naar de obligatiemarkt.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 6071 6072 6073 6074 6075 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links