Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 33,465 19 apr 2024 17:37
  • -0,005 (-0,01%) Dagrange 32,920 - 33,550
  • 9.995.595 Gem. (3M) 7,6M

Shell nieuwtjes.

5.740 Posts
Pagina: «« 1 ... 249 250 251 252 253 ... 287 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 7 juli 2021 09:44
    Shell gaat aandeelhouder ruimer belonen
    Van onze redacteur 09:32

    Shell wil zijn aandeelhouders beter belonen nu het gewenste schuldniveau in het vizier is. De hogere olieprijs heeft duidelijk zijn weerslag op de resultaten van de Brits-Nederlandse oliegigant. Dat schrijft Shell RDSA€17,68+3,02% woensdag voorbeurs in een handelsupdate.

    Het energiebedrijf verwacht 20% tot 30% van zijn cash flow uit operationele bezigheden te kunnen uitkeren als dividend. Hoeveel dat precies is, moet blijken bij de presentatie van de cijfers over het tweede kwartaal eind juli.

    Het concern spreekt van 'beter dan verwachte' marges. Die zijn het gevolg van zowel de stijgende prijzen, als een herstel naar de vraag naar energie. Shell benadrukt zowel de operationeel als financieel sterke prestaties, in combinatie met verbeterde macro-economische vooruitzichten.

    Het is een opsteker na de impact van de coronapandemie. Die sloeg een gat in de resultaten van Shell, en dwong het concern voor het eerst sinds de Tweede Wereldoorlog het dividend te verlagen omdat het bedrijf zich anders teveel in de schulden zou steken. Shell moest ook voor ongeveer $20 mrd aan bezittingen eenmalig afboeken door de verslechterde marktomstandigheden. Vorig jaar bereikte olieprijs nog nieuwe dieptepunten, waarbij in nichemarkten zelfs negatieve prijzen werden vastgesteld. De olieprijs is in 2021 aan een opmars bezig.

    Netto-schuld
    Shell verwacht in het tweede kwartaal de nettoschuld verder te hebben afgebouwd, hoewel de vermindering wordt gematigd door bewegingen in het werkkapitaal, schrijft het bedrijf. De nettoschuld is gedaald tot onder de $65 mrd. Shell wil de balans verder versterken, evenals de AA-kredietwaardering.

    Wel moest het bedrijf afgelopen kwartaal meer geld uitgeven aan onderhoud. In de gasdivisie zijn de handelsresultaten 'duidelijk onder het gemiddelde en vergelijkbaar met het eerste kwartaal'. Ook werd er minder LNG, vloeibaar aardgas, verwerkt. Dat was het gevolg van extra ongepland onderhoud.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/ondernemen/1390950/shell-gaat-a...
  2. forum rang 10 voda 7 juli 2021 09:52
    Beursblik: Shell hervat spoedig inkoop eigen aandelen
    ING rekent op handhaven progressief dividendbeleid.

    (ABM FN-Dow Jones) Royal Dutch Shell zal spoedig weer starten met het inkopen van eigen aandelen. Dit stelde analist Quirijn Mulder van ING, nadat Shell voorbeurs meldde dat het voortaan 20 tot 30 procent van de operationele vrije kasstroom wil laten terugvloeien naar aandeelhouders.

    Mulder rekent op een inkoopbedrag van 1 tot 1,2 miljard dollar per kwartaal in de tweede helft van dit jaar. En dit bedrag zal later stijgen, vermoedt hij.

    Shell zal daarnaast blijven vasthouden aan het verhogen van het dividend met 4 procent per jaar, verwacht Mulder.

    "Hoewel beleggers vermoedelijk enthousiast zullen reageren op deze hogere teruggave, denken we dat het verstandig is om voorzichtig te zijn met de cash, gezien de onvoorspelbare olieprijzen en de ambities van het bedrijf om versneld CO2 neutraal te zijn in 2050."

    ING heeft een Houden advies op Shell met een koersdoel van 16,50 euro. Het aandeel steeg woensdag 2,8 procent naar 17,64 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  3. forum rang 10 voda 8 juli 2021 08:55
    Shell Starts PEM Green Hydrogen Electrolyser

    Europe’s largest PEM hydrogen electrolyser began operations at Shell’s Energy and Chemicals Park Rheinland, producing green hydrogen. As part of the Refhyne European consortium and with European Commission funding through the Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking, the fully operational plant is the first to use this technology at such a large scale in a refinery.

    Plans are under way to expand capacity of the electrolyser from 10 megawatts to 100 megawatts at the Rheinland site, near Cologne, where Shell also intends to produce sustainable aviation fuel using renewable power and biomass in the future. A plant for liquefied renewable natural gas (bio-LNG) is also in development.

    Shell has a target to become a net-zero-emissions energy business by 2050, in step with society. As part of its Powering Progress strategy, Shell plans to transform its refinery footprint to five core energy and chemicals parks. This means Shell will reduce the production of traditional fuels by 55% by 2030.

    The Rheinland electrolyser will use renewable electricity to produce up to 1,300 tonnes of green hydrogen a year. This will initially be used to produce fuels with lower carbon intensity. The green hydrogen will also be used to help decarbonise other industries.

    The European consortium backing the project consists of Shell, ITM Power, research organisation SINTEF, consultants Sphera and Element Energy. The electrolyser was manufactured by ITM power in Sheffield, UK, and includes parts made in Italy, Sweden, Spain and Germany.

    Source - Strategic Research Institute
  4. forum rang 10 voda 8 juli 2021 14:52
    Beursblik: Credit Suisse verhoogt koersdoel Shell

    Door ABM Financial News op donderdag 8 juli 2021
    Views: 2.608

    (ABM FN-Dow Jones) Credit Suisse heeft donderdag het koersdoel voor Shell verhoogd van 18,60 naar 19,15 Britse pond en herhaalde het Outperform advies.

    Shell zal bij de komende halfjaarcijfers een aandeleninkoopprogramma lanceren en dat is een kwartaal eerder dan Credit Suisse had verwacht. Deze meevaller is te danken aan de sterke operationele vrije kasstroom van de energiereus. Daarvan wil Shell 20 tot 30 procent uitkeren aan de aandeelhouder.

    De analisten denken dat Shell aan het einde van het tweede kwartaal op een schuld van 66,5 miljard dollar zat. De doelstelling van Shell is 65 miljard dollar.

    Bij een olieprijs van circa 70 dollar voor een vat Brent, kan Shell volgens Credit Suisse een operationele vrije kasstroom realiseren van 50 miljard dollar. Uitgaande van een uitkeringspercentage van 30 procent, betekent dit dat er 15 miljard dollar richting de aandeelhouders stroomt, waarvan 5 miljard dollar in de vorm van dividend.

    Kwartaalcijfers

    Credit Suisse denkt dat Shell in het tweede kwartaal een winst behaalde van 5,45 miljard dollar. De consensus samengesteld door Vara mikt op 4,3 miljard dollar.
  5. forum rang 10 voda 8 juli 2021 16:33
    Shell verkoopt belang in PCK Schwedt-raffinaderij
    Financiele details niet gemeld.

    (ABM FN-Dow Jones) Royal Dutch Shell verkoopt het minderheidsbelang in de Duitse PCK Schwedt-raffinaderij aan Alcmene. Dit meldde het Brits-Nederlandse energiebedrijf donderdag.

    Shell heeft een belang in deze joint venture van 37,5 procent. De andere aandeelhouders zijn Rosneft met 54,17 procent en Eni met 8,33 procent.

    De financiële details van de transactie werden niet gemeld.

    De verkoop is onderdeel van de strategische plannen van Shell om het aantal raffinaderijen te terug te brengen tot de kernlocaties.

    De transactie zal naar verwachting in de tweede helft van 2021 worden afgerond onder voorbehoud van de goedkeuring van de regelgevende instanties.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  6. forum rang 10 voda 9 juli 2021 08:18
    Directeur Shell Pernis: ‘We investeren miljarden in schone energie’

    Shell gaat de komende jaren miljarden investeren om de raffinaderij in Pernis klaar te stomen voor de energietransitie. Het bedrijf meldt niet langer geld te stoppen in nieuwe fabrieken voor de verwerking van olie en gas.

    Peet Vogels 07-07-21, 12:01

    Vanaf het dakterras van het grote kantoorgebouw midden op het raffinagecomplex wordt duidelijk hoe enorm uitgestrekt de raffinaderij is. Volgens Jos van Winsen, directeur van Shell Pernis en Shell Moerdijk, zelfs ‘de grootste van Europa en een van de grootste in de wereld.’ ,,Ginds achter dat blauwe gebouwtje komt de biobrandstoffenfabriek’’, wijst de topman naar een plekje in de verte tussen de kilometers pijpleidingen en rokende schoorstenen.

    Lees ook
    Gaat Shell ten onder aan de eisen van de rechter? Zeven vragen over een unieke uitspraak
    Eneco gaat radicaal vergroenen: niet in 2050, maar al in 2035 klimaatneutraal

    Aan de andere kant liggen de opslagtanks, helemaal tot aan de snelweg. De fotograaf vindt de opslagtank met Shell-logo en regenboogvlag wel een mooie locatie voor een foto. ,,Dat is te ver, dan moeten we met de auto’’, krijgt hij te horen.

    En dat is niet klimaatvriendelijk, want Van Winsen rijdt zelf nog een dieselauto. Marjan van Loon, president-directeur van Shell Nederland, laat zich milieubewust in een waterstofauto rondrijden. ,,Mijn diesel rijdt nog goed’’, verontschuldigt hij zich bijna. ,,Mijn volgende auto wordt denk ik wel elektrisch. Ik zie de actieradius van elektrische auto’s flink verbeteren.’’

    We mengen al biobrand­stof­fen bij, bijvoor­beeld in E10. Veel van die biobrand­stof kopen we in en die gaan we zelf maken

    De toekomstige elektrische auto van Van Winsen zal het verschil niet maken voor de CO2 uitstoot. Daarvoor heeft Shell ambitieuzere plannen met Pernis, dat samen met het petrochemische complex in Moerdijk tot een van de grote CO2-uitstoters van Nederland behoort. ,,De komende jaren gaan we miljarden investeren in schone energieproducten en beperking van de CO2-uitstoot.’’ De oliemaatschappij, al noemt Shell zich liever een energiebedrijf, beloofde als een van de eerste oliemaatschappijen om in 2050 netto geen CO2 uit te stoten. Dat geldt niet alleen voor de eigen productie, maar ook voor de producten die het verkoopt. De raffinaderij sluit aan bij die ambitie. ,,De strategie staat. We kunnen wel versnellen als de maatschappij daarom vraagt’’, verzekert Van Winsen. Daarvoor heeft Shell drie ijzers in het vuur. Op het terrein worden voorbereidingen getroffen voor een biobrandstoffenfabriek. ,,We mengen al biobrandstoffen bij, bijvoorbeeld in E10. Veel van die biobrandstof kopen we in en die gaan we zelf maken.’’ Van Winsen rekent nog dit jaar op groen licht van de Shell-top om de bouw te starten.

    Waterstof
    Datzelfde geldt voor het plan om een mega-elektrolyser te bouwen op de Maasvlakte. ,,Dat wordt er een van 200 megawatt, de grootste ter wereld’’, zegt Van Winsen trots. Met dat apparaat, dat wordt gevoed met stroom van een windpark op zee, gaat Shell groene waterstof maken. ,,Dat waterstof kan als brandstof dienen voor waterstofvrachtwagens, als die op de markt komen.’’ Tot die tijd gebruikt de raffinaderij de waterstof om de eigen processen, zoals de productie van diesel, te vergroenen.

    De 200 megawatt elektrolyser is nog maar het begin. ,,We moeten toe naar gigawatts. Dat kan op de Maasvlakte bij Rotterdam. En de Noordzee is groot genoeg om al die windmolens neer te zetten’’, denkt Van Winsen. Daarnaast gaat Shell de CO2 die nu vrijkomt bij de raffinage opvangen en opslaan in lege gasvelden in de Noordzee. Een groot deel van de infrastructuur ligt er al, omdat Shell een deel van de CO2 nu levert aan tuinders in het Westland. Die gebruiken het om de planten in de kassen te laten groeien.

    Arie Kievit
    © Arie Kievit

    Opvang en opslag van CO2, CCS in jargon, vraagt de nodige investeringen, maar Shell ziet er ook een verdienmodel in. De bedoeling is om de pijpleiding door te trekken naar Limburg en Duitsland, zo dat de vervuilende bedrijven daar ook hun CO2 naar de lege gasvelden in de Noordzee kunnen transporteren. Tegen een passende vergoeding uiteraard.

    Afval
    CCS is omstreden. De milieubeweging wil dat de productie van energie geen CO2 oplevert. Afval opslaan is niet de manier, maar zo produceren dat er geen afval ontstaat, is de enige duurzame oplossing zeggen de milieuclubs. Maar CO2 is ook geen afval volgens de Pernis directeur. ,,Brandstof bestaat chemisch uit een verbinding van koolstof C en waterstof H. Nu maken we diesel uit olie. In de toekomst willen we die C uit de CO2 halen en de H uit groene waterstof.’’

    Die brandstof is CO2-neutraal en zorgt er voor dat Shell de groene ambities kan waarmaken, is de verwachting. Maar het is geen oplossing voor de korte termijn, volgens Van Winsen. ,,De methode is nu nog veel te duur.’’

    Vandaar de investeringen in biobrandstoffen. ,,Personenauto’s kun je relatief eenvoudig elektrificeren. Bij zwaar transport voor lange afstanden, tractoren en de luchtvaart zie ik dat niet zo snel gebeuren.’’

    In 2016 heb ik hier als nieuwe directeur een oliefa­briek opgestart. Dat was mijn eerste investe­ring in fossiel hier en meteen de laatste

    Technisch is al veel mogelijk. KLM vloog onlangs met deels synthetische kerosine op een Europese vlucht. Bij Shell zijn ze trots op deze wetenschappelijke prestatie. Commercieel is het nog niet interessant. De brandstoffenmarkt is zeer prijsgevoelig. ,,Voor een paar cent meer per liter vaart een olietanker naar de VS in plaats van naar Europa. Een automobilist rijdt niet om voor een paar cent korting per liter, maar een olietanker wel’’, zegt Van Winsen. Om de nieuwe techniek concurrerend te maken zullen de kosten nog flink omlaag moeten. En de kosten voor uitstoot van CO2 omhoog. Nu kost het bedrijven zo’n 50 euro om een ton CO2 uit te stoten. Die prijs moet naar 150 tot 200 euro denkt Van Winsen. ,,Anders is er niet voldoende prikkel om CO2-neutraal te worden.’’ Daarnaast is volgens Van Winsen noodzakelijk dat er een ‘grensbelasting’ op CO2 komt. Dat is een belasting op import van producten uit landen met minder strenge CO2 regels en dus lagere kosten. Dat voordeel moet worden wegbelast om oneerlijke concurrentie te voorkomen.

    Recent leed Shell nog een nederlaag in de rechtbank. Het bedrijf moet sneller dan gepland de CO2-uitstoot verminderen. Die uitspraak heeft niet tot paniek geleid. ,,De strategie staat. We kijken waar we die verder kunnen versnellen’’, zegt Van Winsen. ,,Het is echt een gigantische omslag in het denken. In 2016 heb ik hier als nieuwe directeur een oliefabriek opgestart. Dat was mijn eerste investering in fossiel hier en meteen de laatste.’’

    www.ad.nl/economie/directeur-shell-pe...
  7. forum rang 6 andre68 9 juli 2021 08:46
    quote:

    voda schreef op 9 juli 2021 08:18:

    Directeur Shell Pernis: ‘We investeren miljarden in schone energie’

    Shell gaat de komende jaren miljarden investeren om de raffinaderij in Pernis klaar te stomen voor de energietransitie. Het bedrijf meldt niet langer geld te stoppen in nieuwe fabrieken voor de verwerking van olie en gas.

    Peet Vogels 07-07-21, 12:01

    Vanaf het dakterras van het grote kantoorgebouw midden op het raffinagecomplex wordt duidelijk hoe enorm uitgestrekt de raffinaderij is. Volgens Jos van Winsen, directeur van Shell Pernis en Shell Moerdijk, zelfs ‘de grootste van Europa en een van de grootste in de wereld.’ ,,Ginds achter dat blauwe gebouwtje komt de biobrandstoffenfabriek’’, wijst de topman naar een plekje in de verte tussen de kilometers pijpleidingen en rokende schoorstenen.

    Lees ook
    Gaat Shell ten onder aan de eisen van de rechter? Zeven vragen over een unieke uitspraak
    Eneco gaat radicaal vergroenen: niet in 2050, maar al in 2035 klimaatneutraal

    Aan de andere kant liggen de opslagtanks, helemaal tot aan de snelweg. De fotograaf vindt de opslagtank met Shell-logo en regenboogvlag wel een mooie locatie voor een foto. ,,Dat is te ver, dan moeten we met de auto’’, krijgt hij te horen.

    En dat is niet klimaatvriendelijk, want Van Winsen rijdt zelf nog een dieselauto. Marjan van Loon, president-directeur van Shell Nederland, laat zich milieubewust in een waterstofauto rondrijden. ,,Mijn diesel rijdt nog goed’’, verontschuldigt hij zich bijna. ,,Mijn volgende auto wordt denk ik wel elektrisch. Ik zie de actieradius van elektrische auto’s flink verbeteren.’’

    We mengen al biobrand­stof­fen bij, bijvoor­beeld in E10. Veel van die biobrand­stof kopen we in en die gaan we zelf maken

    De toekomstige elektrische auto van Van Winsen zal het verschil niet maken voor de CO2 uitstoot. Daarvoor heeft Shell ambitieuzere plannen met Pernis, dat samen met het petrochemische complex in Moerdijk tot een van de grote CO2-uitstoters van Nederland behoort. ,,De komende jaren gaan we miljarden investeren in schone energieproducten en beperking van de CO2-uitstoot.’’ De oliemaatschappij, al noemt Shell zich liever een energiebedrijf, beloofde als een van de eerste oliemaatschappijen om in 2050 netto geen CO2 uit te stoten. Dat geldt niet alleen voor de eigen productie, maar ook voor de producten die het verkoopt. De raffinaderij sluit aan bij die ambitie. ,,De strategie staat. We kunnen wel versnellen als de maatschappij daarom vraagt’’, verzekert Van Winsen. Daarvoor heeft Shell drie ijzers in het vuur. Op het terrein worden voorbereidingen getroffen voor een biobrandstoffenfabriek. ,,We mengen al biobrandstoffen bij, bijvoorbeeld in E10. Veel van die biobrandstof kopen we in en die gaan we zelf maken.’’ Van Winsen rekent nog dit jaar op groen licht van de Shell-top om de bouw te starten.

    Waterstof
    Datzelfde geldt voor het plan om een mega-elektrolyser te bouwen op de Maasvlakte. ,,Dat wordt er een van 200 megawatt, de grootste ter wereld’’, zegt Van Winsen trots. Met dat apparaat, dat wordt gevoed met stroom van een windpark op zee, gaat Shell groene waterstof maken. ,,Dat waterstof kan als brandstof dienen voor waterstofvrachtwagens, als die op de markt komen.’’ Tot die tijd gebruikt de raffinaderij de waterstof om de eigen processen, zoals de productie van diesel, te vergroenen.

    De 200 megawatt elektrolyser is nog maar het begin. ,,We moeten toe naar gigawatts. Dat kan op de Maasvlakte bij Rotterdam. En de Noordzee is groot genoeg om al die windmolens neer te zetten’’, denkt Van Winsen. Daarnaast gaat Shell de CO2 die nu vrijkomt bij de raffinage opvangen en opslaan in lege gasvelden in de Noordzee. Een groot deel van de infrastructuur ligt er al, omdat Shell een deel van de CO2 nu levert aan tuinders in het Westland. Die gebruiken het om de planten in de kassen te laten groeien.

    Arie Kievit
    © Arie Kievit

    Opvang en opslag van CO2, CCS in jargon, vraagt de nodige investeringen, maar Shell ziet er ook een verdienmodel in. De bedoeling is om de pijpleiding door te trekken naar Limburg en Duitsland, zo dat de vervuilende bedrijven daar ook hun CO2 naar de lege gasvelden in de Noordzee kunnen transporteren. Tegen een passende vergoeding uiteraard.

    Afval
    CCS is omstreden. De milieubeweging wil dat de productie van energie geen CO2 oplevert. Afval opslaan is niet de manier, maar zo produceren dat er geen afval ontstaat, is de enige duurzame oplossing zeggen de milieuclubs. Maar CO2 is ook geen afval volgens de Pernis directeur. ,,Brandstof bestaat chemisch uit een verbinding van koolstof C en waterstof H. Nu maken we diesel uit olie. In de toekomst willen we die C uit de CO2 halen en de H uit groene waterstof.’’

    Die brandstof is CO2-neutraal en zorgt er voor dat Shell de groene ambities kan waarmaken, is de verwachting. Maar het is geen oplossing voor de korte termijn, volgens Van Winsen. ,,De methode is nu nog veel te duur.’’

    Vandaar de investeringen in biobrandstoffen. ,,Personenauto’s kun je relatief eenvoudig elektrificeren. Bij zwaar transport voor lange afstanden, tractoren en de luchtvaart zie ik dat niet zo snel gebeuren.’’

    In 2016 heb ik hier als nieuwe directeur een oliefa­briek opgestart. Dat was mijn eerste investe­ring in fossiel hier en meteen de laatste

    Technisch is al veel mogelijk. KLM vloog onlangs met deels synthetische kerosine op een Europese vlucht. Bij Shell zijn ze trots op deze wetenschappelijke prestatie. Commercieel is het nog niet interessant. De brandstoffenmarkt is zeer prijsgevoelig. ,,Voor een paar cent meer per liter vaart een olietanker naar de VS in plaats van naar Europa. Een automobilist rijdt niet om voor een paar cent korting per liter, maar een olietanker wel’’, zegt Van Winsen. Om de nieuwe techniek concurrerend te maken zullen de kosten nog flink omlaag moeten. En de kosten voor uitstoot van CO2 omhoog. Nu kost het bedrijven zo’n 50 euro om een ton CO2 uit te stoten. Die prijs moet naar 150 tot 200 euro denkt Van Winsen. ,,Anders is er niet voldoende prikkel om CO2-neutraal te worden.’’ Daarnaast is volgens Van Winsen noodzakelijk dat er een ‘grensbelasting’ op CO2 komt. Dat is een belasting op import van producten uit landen met minder strenge CO2 regels en dus lagere kosten. Dat voordeel moet worden wegbelast om oneerlijke concurrentie te voorkomen.

    Recent leed Shell nog een nederlaag in de rechtbank. Het bedrijf moet sneller dan gepland de CO2-uitstoot verminderen. Die uitspraak heeft niet tot paniek geleid. ,,De strategie staat. We kijken waar we die verder kunnen versnellen’’, zegt Van Winsen. ,,Het is echt een gigantische omslag in het denken. In 2016 heb ik hier als nieuwe directeur een oliefabriek opgestart. Dat was mijn eerste investering in fossiel hier en meteen de laatste.’’

    www.ad.nl/economie/directeur-shell-pe...
    Goed dat ie zijn oude diesel eerst "op" rijdt. Zo lang mogelijk met spullen ( wat dan ook) doen is over het algemeen het beste voor het milieu (CO2, biodiversiteit). Dat realiseren een hoop mensen zich niet. Niet het primaire verbranden van fossiele brandstoffen t.b.v. vervoer produceert het meeste CO2, maar de winning, het transport en de verwerking van grondstoffen om nieuwe produkten te maken. Van auto's tot kleding tot de Chinese meuk die bij de Action ligt.
  8. forum rang 10 voda 9 juli 2021 16:18
    Shell & EDF JV Atlantic Shores to Power New Jersey with Wind Energy

    The New Jersey Board of Public Utilities issued an order giving Atlantic Shores Offshore Wind, the 50-50 joint venture between EDF Renewables North America and Shell New Energies US LLC, the right to provide clean offshore wind energy to power the state of New Jersey. Through a rigorous bid and selection process, Atlantic Shores won the rights to provide 1.5 gigawatts of renewable offshore energy, enough energy to power over 700,000 homes.

    Subject to a future investment decision, once constructed Atlantic Shores will develop and operate in a lease area located approximately 10-20 miles off the coast of New Jersey between Atlantic City and Barnegat Light. In addition, Atlantic Shores has pledged a range of comprehensive job training, academic, community and manufacturing initiatives to boost the local economy and communities.

    “This win by Atlantic Shores progresses Shell’s investment in renewable power and the communities we serve,” said James Cotter, GM of US Offshore Wind. “Shell remains confident about the future of offshore wind and this latest achievement will help us deliver on our low carbon ambitions and help to provide more of the clean power options that the world needs.”

    Source - Strategic Research Institute
  9. forum rang 10 voda 13 juli 2021 07:55
    Beursblik: Barclays zet Shell op kooplijst
    Koersdoel van 19,50 Britse pond.

    (ABM FN-Dow Jones) Barclays heeft dinsdag het advies voor Royal Dutch Shell verhoogd van Gelijkgewogen naar Overwogen met een koersdoelverhoging van 17,00 naar 19,50 Britse pond.

    De analisten van Barclays wezen op de stijgende olieprijs en een gasprijs die in veel regio's al meer dan tien jaar niet meer zijn gezien. Dat betekent dat Shell een vrije kasstroom realiseert die "we nog nooit hebben gezien", aldus de analisten.

    Die kasstroom zal Shell volgens Barclays aanwenden voor het terugbrengen van de schulden, het belonen van de aandeelhouder en het financieren van de energietransitie.

    De aanstaande kwartaalcijfers beloven volgens de bank een aanjager van de koers te worden. Het aandeel is "te goedkoop geworden om te negeren".

    Europese oliemaatschappijen bieden mogelijk het beste van twee werelden: op korte termijn een sterke vrije kasstroom, terwijl er wordt gebouwd aan een duurzaam bedrijfsmodel voor de lange termijn.

    Barclays voorziet dat Shell dit jaar 2,45 dollar per aandeel zal verdienen en volgend jaar 2,51 dollar.

    In een optimistisch scenario ziet Barclays zelfs ruimte voor een koersdoel van 28,50 pond.

    Maandag sloot het aandeel in Londen op 14,57 pond.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  10. forum rang 10 voda 14 juli 2021 08:15
    Joint venture Shell en Cosan mikt op waardering van 11,5 miljard euro - media

    Door ABM Financial News op woensdag 14 juli 2021
    Views: 650

    (ABM FN-Dow Jones) Het Braziliaanse Raízen, een joint venture van Royal Dutch Shell en Cosan, mikt bij zijn aanstaande IPO op een waardering van 11,5 miljard euro. Dit schreef persbureau Reuters op basis van bronnen.

    De waardering ligt volgens de bronnen tussen de 60 en 80 miljard real.

    Eind april van dit jaar werd al bekend dat Raízen vier zakenbanken in de arm had genomen om circa 13 miljard real, omgerekend ruim 2 miljard euro, op te halen met een beursgang. Volgens de bronnen van Reuters is dit bijgesteld naar 6 miljard real. Onduidelijk is volgens het persbureau waarom het bedrag is verlaagd.

    Raízen produceert onder meer ethanol en exploiteert een netwerk van benzinestations.
  11. forum rang 10 voda 16 juli 2021 11:16
    Shell met Scottishpower in biedingsrace voor Schots windpark
    Gecreëerd: 09:15

    (ABM FN-Dow Jones) Royal Dutsch Shell gaat samen met ScottishPower meebieden in een investeringsronde voor de ontwikkeling van een windenergiepark in het noordoostelijk deel van de Schotse wateren. Dit maakte Shell vrijdag bekend zonder vermelding van financiële gegevens.

    Vrijdag is de laatste dag van inschrijving voor de biedingsronde voor het project dat onderdeel uitmaakt van ScotWind Leasing.

    De resultaten van de biedingsronde worden door de Crown Estate Scotland begin 2022 verwacht.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  12. forum rang 10 voda 16 juli 2021 11:54
    Shell & Deutsche Telekom to Work on EV Charging

    Shell Gas & Power Developments BV and T-Systems International GmbH, Deutsche Telekom's corporate customers arm, have signed a memorandum of understanding to advance digital innovation as both companies accelerate their transitions to net-zero emissions. The MOU builds on an existing technological relationship between Shell and T-Systems. Under the terms of the agreement the two companies will

    1. Pursue the net-zero goals of both companies, their supply chains and customers

    2. Collaborate on innovations and services to accelerate Shell’s digital transformation

    3. Work together to identify opportunities to co-invest and participate in new business models focused on the decarbonisation of society

    To accelerate the transition to net zero, Shell is supplying renewable energy to T-Systems sister company, T-Mobile US, which is working towards a goal of operating on 100% renewable energy by the end of 2021.

    In turn, NewMotion and ubitricity, subsidiaries of Shell which provide electric vehicle charging solutions across Europe, have awarded T-Systems a contract for Deutsche Telekom field engineers to install more than 10,000 EV chargers in Germany over the next three years.

    The collaboration on innovations and services, reflected in the renewed global master services agreement entered into between Shell and T-Systems in 2020, will see Shell’s current Dynamic Hosting Services solution replaced with the next version of Private Cloud.

    Both companies will also aim to deepen their IT products and service capabilities and explore new areas of digital innovation, including Hybrid and Edge Computing, which are different forms of data storage, as well as 5G connectivity. Shell has also installed immersion cooling technology for greater computing and energy efficiency in one of the T-Systems data centres in Amsterdam, the Netherlands.

    Deutsche Telekom and Shell are also exploring the viability of smart city solutions, aimed at helping cities decarbonise and providing aggregated city data. For example, “Citykey”, which could deliver EV-charging and mobility data on an easy-to-use app. The two companies are also exploring the potential of smart lighting projects with streetlight-based EV-charging possibilities.

    Source - Strategic Research Institute
  13. forum rang 10 voda 19 juli 2021 08:06
    Shell Brasil & Gerdau to Build Solar Power Plant in Minas Gerais

    Shell Brasil and Gerdau have signed a cooperation agreement for the development of a photovoltaic park in the municipality of Brasilândia de Minas in north of Minas Gerais. The term establishes the premises for discussing and setting up a joint venture. With an installed capacity of 190MWdc, the Aquarii park will supply part of the clean energy to Gerdau's steel production units and another part to be traded on the free market through Shell's energy trading company, as of 2024.

    The joint venture, which will have equal participation by the two companies, is part of the energy transition and decarbonization strategy of both. This is Shell Brasil's voluntary step in offering more renewable and sustainable energy products and services, in full alignment with Gerdau's quest for a cleaner energy matrix. Aquarii will also sell energy to free consumers, helping to increase the generation park in the state of Minas Gerais and contributing to the region's energy security with more renewable energy.

    About three years ago, Shell Brasil began its strategy of organically developing its portfolio in solar energy generation, which in the energy area are added to the investments in its energy trader, Shell Energy Brasil, and in the Marlim Azul thermoelectric plant. Today, the company has plans to develop solar parks in the states of Minas Gerais and Paraíba. At the same time, this is yet another step by Gerdau towards energy self-sufficiency, together with the strategic direction of entry into the renewable energy generation segment, part of the portfolio of new businesses carried out through Gerdau Next.

    Source - Strategic Research Institute
  14. forum rang 10 voda 19 juli 2021 09:34
    SHELL Joins Norway’s Aukra Hydrogen Hub

    Aker Clean Hydrogen and CapeOmega have signed a Memorandum of Understanding with AS Norske Shell to explore opportunities to develop the Aukra Hydrogen Hub to a large-scale production facility for clean hydrogen using natural gas from the local gas processing plant at Nyhamna. Shell is the operator of the Ormen Lange gas field on the Norwegian continental shelf and Technical Service Provider at the related gas plant at Nyhamna in Aukra. The company is also an owner in the Northern Lights Joint Venture, a CO2 transportation and storage partnership. The clean hydrogen produced in Aukra can be used to decarbonize local industrial processes, provide emission-free fuel for sea and road transport as well as being exported to European hydrogen consumers.

    Earlier this year Aker Clean Hydrogen and Aukra municipality entered into a cooperation agreement granting Aker Clean Hydrogen exclusive rights to explore and develop a project for production of hydrogen, ammonia, and related products in Aukra. Later, in June, Aker Clean Hydrogen and CapeOmega entered into a MoU to explore the opportunity to develop the Aukra Hydrogen Hub.

    The Norwegian Government recently published a White Paper on long term value creation from Norway’s energy resources. The White Paper presents a roadmap for hydrogen, expressing specific ambitions on providing support for maritime hydrogen hubs.

    Source - Strategic Research Institute
  15. forum rang 10 voda 22 juli 2021 08:37
    ScottishPower & Shell to Bid for Floating Windfarms in UK

    ScottishPower and Shell have joined forces to bid to develop the world’s first large-scale floating offshore windfarms in the north-east of Scotland. The proposed projects, part of Crown Estate Scotland’s ScotWind Leasing, will help decarbonise the UK and support the green economic recovery. The partnership has submitted multiple proposals for new large-scale floating offshore windfarms as part of Crown Estate Scotland’s ScotWind Leasing, which closed for submissions on 16 July.

    With decades of experience working offshore, a significant presence in Scotland and strong innovation capabilities derived from delivering large scale energy infrastructure projects, ScottishPower and Shell together provide the right blend of skills and experience to successfully deliver these exciting projects.

    Floating offshore wind, a technology that is poised to scale up, is suitable for use in deeper water zones, where fixed foundations aren’t feasible, making it ideal for Scottish waters. It will become an increasingly important part of the energy mix in the UK as more and more offshore wind power is brought on to the grid to meet Net Zero targets.

    ScotWind Leasing is the first round of seabed leasing for offshore wind in Scottish waters in over a decade and will grant property rights for new large-scale offshore wind project development, including floating wind for the first time.

    Crown Estate Scotland is expected to announce the results of this round of ScotWind Leasing in early 2022.

    Source - Strategic Research Institute
  16. forum rang 10 voda 22 juli 2021 08:44
    MSC & Shell to Decarbonising Shipping

    MSC Mediterranean Shipping Company and Shell International Petroleum Company Limited have agreed to work closely together to help accelerate the decarbonisation of the global shipping sector. The long-term memorandum of understanding will help MSC and Shell to play enhanced roles in the energy transformation of shipping, as developers and early adopters of innovative technologies and fuel solutions. The companies plan to develop a range of safe, sustainable and competitive technologies that can reduce emissions from existing assets and help to enable a net-zero emissions future for shipping.

    MSC and Shell technical and commercial teams will collaborate to develop and deploy net-zero solutions such as zero-emission fuels of the future and the technologies that will enable them, including fuel cells, with the ambition of contributing towards a zero-carbon flexi-fuel concept vessel. They will also work together on energy efficiency technologies, including digital services and platforms.

    The partners continue to envisage a range of fuel solutions on the route to a net zero future and are also exploring options such as hydrogen-derived fuels and the use of methanol as a marine fuel. Both companies each have been exploring the significant potential benefits of progressing from fossil-based liquefied natural gas (LNG) to bio-LNG or synthetic variants. Together, the partners will explore opportunities for MSC to use LNG in its fleet, as the lowest emissions fuel widely available today. They will also consider future pathways, including methane-slip abatement technologies that will further bring down LNG’s emissions.

    The partnership also offers an opportunity for Shell and MSC to work together to engage the industry and its stakeholders on strategic policy issues, bringing their dual perspectives with the purpose of enabling constructive dialogue and to accelerate decarbonisation in the sector.

    Source - Strategic Research Institute
5.740 Posts
Pagina: «« 1 ... 249 250 251 252 253 ... 287 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links