Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 33,090 19 apr 2024 14:18
  • -0,380 (-1,14%) Dagrange 32,920 - 33,430
  • 3.238.269 Gem. (3M) 7,5M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 6031 6032 6033 6034 6035 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 bp5ah 8 juli 2021 00:43
    quote:

    The Next Warren Buffet schreef op 8 juli 2021:

    [...]
    Shell is op 12 euro weer koopwaardig.
    Je ratelt nog meer als mij ...., maar dan kan jij ze voor €6 krijgen TNWB, je koopt toch altijd in voor de helft van de prijs ?

    Kan je dat weer mooi posten in een bijlage :) ....

    Waarom niet een forum hier waar info staat waar iedereen wat aan kan hebben ?

    Of Shell nu koopwaardig is op €12 of op op €2, dat is interessante info.

    Leg dan lekker een order in op €12 of ga lekker short of ga knikkeren voor mijn part, who cares ....

  2. [verwijderd] 8 juli 2021 01:11
    Blijkbaar zitten veel mensen aan de put kant... maar vergis je niet...olie staat meer dan hoog genoeg voor Shell om grote winst op te leveren en de economie is nog maar aan het herstellen... Duitsland zal als eerste Europese land mogelijks eind dit jaar op niveau zijn van voor covid19... eind deze maand boven de 18.. en Q3 of eindejaars rally boven de 20.

  3. forum rang 4 Erieperie 8 juli 2021 01:13
    Ik zag een post van ‘the next warren buffet’ over dat de 4% rendement eerst door dividendbelasting 3% wordt en dat er daarna nog 1% vanaf gaat voor vermogensbelasting.
    Dat er dan 2% overblijft wat gelijk staat aan de inflatie.
    Wat een onzin.
    1) dividendbelasting is 15% en kan teruggevraagd worden; 15% van 4% is 0,6%
    2) De heffing over het vermogen stijgt naarmate je meer bezit. De heffing varieert van 0,59 procent tot maximaal 1,76 procent over je vermogen minus de vrijstelling.
    Over een vermogen tot 100.000 euro betaal je aan heffing: 100.000 – 50.000 (vrijstelling) = 50.000 euro x 0,59 procent = 295 euro.
    Over het meerdere tot een bedrag van 1.000.000 euro bedraagt de heffing 1,4 procent. Een alleenstaande met een vermogen van 250.000 euro betaalt dus aan heffing:
    250.000 – 50.000 = 200.000 euro. Hier wordt de heffing over berekend:
    50.000 x 0,59 procent = 295 euro
    150.000 x 1,4 procent = 2.100 euro
    Totaal 2.395 euro
    Zonaar roepen dat er 1% af gaat is dus nonsens.
    Bedenk ook dat de vrijstelling dubbel hoog is, als je n partner hebt.
    3) inflatie is rond de 2% maar t is behoorlijk dom om te zeggen ‘ga niet voor dividend want t gaat op aan inflatie’
    Ga je niet voor dividend (of koerswinst ), weet je zeker dat je geld ieder jaar minder waard wordt door inflatie…
  4. forum rang 4 Opgelet 8 juli 2021 06:52
    quote:

    Erieperie schreef op 8 juli 2021 01:13:

    Ik zag een post van ‘the next warren buffet’ over dat de 4% rendement eerst door dividendbelasting 3% wordt en dat er daarna nog 1% vanaf gaat voor vermogensbelasting.
    Dat er dan 2% overblijft wat gelijk staat aan de inflatie.
    Wat een onzin.
    1) dividendbelasting is 15% en kan teruggevraagd worden; 15% van 4% is 0,6%
    2) De heffing over het vermogen stijgt naarmate je meer bezit. De heffing varieert van 0,59 procent tot maximaal 1,76 procent over je vermogen minus de vrijstelling.
    Over een vermogen tot 100.000 euro betaal je aan heffing: 100.000 – 50.000 (vrijstelling) = 50.000 euro x 0,59 procent = 295 euro.
    Over het meerdere tot een bedrag van 1.000.000 euro bedraagt de heffing 1,4 procent. Een alleenstaande met een vermogen van 250.000 euro betaalt dus aan heffing:
    250.000 – 50.000 = 200.000 euro. Hier wordt de heffing over berekend:
    50.000 x 0,59 procent = 295 euro
    150.000 x 1,4 procent = 2.100 euro
    Totaal 2.395 euro
    Zonaar roepen dat er 1% af gaat is dus nonsens.
    Bedenk ook dat de vrijstelling dubbel hoog is, als je n partner hebt.
    3) inflatie is rond de 2% maar t is behoorlijk dom om te zeggen ‘ga niet voor dividend want t gaat op aan inflatie’
    Ga je niet voor dividend (of koerswinst ), weet je zeker dat je geld ieder jaar minder waard wordt door inflatie…
    Mooie info.
    Ik ben er niet zo goed in maar kan jij dan eens vergelijken met vermogensbeheer van kapitaal in dubai.
    Daar betaal je als klant gewoon heel simpel 25% op winsten en dividenden.(geen vaste kosten).
    4% dividend heel simpel is 3% voor de klant en 1% voor de beheerder.
    Taxen op winsten en dividenden bestaan daar niet.
    Maakt het fonds 8% winst dan krijg je 6%.
    Neem nu je zet er een vermogen van 10miljoen eur en er is dividend van 4% wat doe je in vergelijking met Nederland?
    Bedankt alvast op voorhand.
  5. forum rang 4 ischav2 8 juli 2021 07:05
    Uit het NHD :

    Vete in oliekartel drijft de benzineprijs verder op
    ANALYSE Overleg over productieafspraken tot mislukken gedoemd

    Oliehandelaren turen nerveus naar hun schermen en lezen in de grafieken een rampscenario voor automobilisten waarbij de benzineprijs snel oploopt tot wel drie euro per liter. Niemand ziet een oplossing.

    Theo Besteman

    AMSTERDAM Hoe lang nog gijzelen oliekartel Opec en bondgenoten de automobilist met peperdure benzine? De prijzen aan de pomp zijn in Nederland, door een afgeknepen olieproductie, al naar het hoogste punt ooit gegaan. Een hogere prijs is denkbaar na de knallende publieke ruzie maandag tussen Opec-marktleider Saoedi-Arabië en de felle Verenigde Arabische Emiraten, niet zonder reden ’Klein Sparta’ genoemd.

    De vete tussen de twee blokkeert een broodnodige productieafspraak van tien Opec-leden en veertien ’partners’ over olielevering vanaf augustus richting eind 2022. Zonder zo’n deal, waarvoor alle leden meerdere keren per jaar in Wenen bijeen komen, zetten de oliesjeiks de kraan niet verder open.

    Beperkingen

    De bestaande Opec-afspraken, met krachtige productiebeperkingen, opgetuigd nadat begin 2020 de vraag naar olie door corona totaal was ingestort, blijft nu van kracht. Tegelijkertijd heropent wel de economie na de coronalockdowns: bedrijven, luchtvaartmaatschappijen en automobilisten gaan veel meer benzine, diesel en gas verbruiken. Met minder geraffineerde brandstoffen aan de pomp mogen automobilisten opnieuw extra aftikken.

    Kan dat zomaar? Ja. Anders dan tussen bedrijven zijn zulke productie- en dus prijsafspraken tussen landen niet verboden. De Organisatie van olie-exporterende landen, waar staatsbedrijven de dienst uitmaken, heeft van de prijsbepaling sinds 1960 een verfijnd politiek en economisch spel gemaakt. Nederland voelde in 1973 daarvan de knoet, toen het in de Jom Kipoeroorlog de zijde van Israël koos. Arabische staten draaiden hun oliekranen voor Nederland dicht. Met een tiental autoloze zondagen als gevolg.

    Zoals Rusland nu dreigt de gastoevoer naar Europa te beperken, zo laat het inmiddels 24 landen sterke Opec+ zich ook gelden, voor en achter de schermen.

    Schalieolie

    Voorheen gaven de Verenigde Staten tegenwicht. Zodra Opec de prijzen te veel verhoogde, schroefden de Amerikanen hun olielevering stevig omhoog. De eigen, onder hoge druk uit aardlagen geperste schalieolie was jarenlang een goedkope brandstof. Maar zelfs met een prijs die in drie jaar niet zo hoog was blijven deze olieleveranciers nu nog uit de markt.

    De VS voelde eerder de macht van Opec. Zodra Amerikaanse concurrenten te machtig werden, overspoelden de sjeiks met de grote leverancier Rusland aan hun zijde de wereldmarkt met olie. Ze drukten zo de prijzen, waardoor de duizenden Amerikaanse schaliebedrijven alleen met verlies konden werken. Veel kleine Amerikaanse wild cats kozen het hazenpad.

    Biden

    In de arena van de wereldmacht beginnen bij deze topprijzen nu wel de olifanten namens hun tankende consumenten en bedrijven te stampvoeten: grootverbruikers China en India eisen tariefsverlagingen. Ook de Amerikaanse president Biden bonkt publiekelijk bij Opec op de deuren. Die blijven nog gesloten.

    Oliehandelaren zijn nerveuzer dan in veel voorgaande jaren. Op hun scherm stond dinsdag een prijs van zo’n 77,40 dollar per vat Noordzee-olie of Brent. In hun achterhoofd, ook na een daling woensdag, zit echter een rode stippellijn bij 78 dollar, een technische grens die in 2007 langer werd doorbroken, waarna de prijs explodeerde tot 140 dollar. Dat tarief zou de benzineprijs snel naar drie euro per liter brengen. Energieanalisten zijn ook somber over een structurele oplossing. Investeringen in onderhoud en nieuwe oliewinning lopen terug. Oude installaties worden steeds minder vervangen.

    Shell onder druk

    De allergrootste oliebedrijven zoals Shell, samen goed voor vijftien procent van de olieverwerking, staan onder druk van milieugroeperingen en pensioenfondsen om versneld uit fossiele brandstoffen te stappen. Ze mogen er al helemaal niet extra in investeren, wat de huidige olieprijs zou kunnen laten dalen. Amerikaanse banken trekken zich onder druk van de milieulobby terug als financier uit de schaliewinning.

    Het klimaatakkoord van Parijs vereist drastische afbouw van CO2-uitstoot en olieverbruik. Maar personenauto’s en trucks die kunnen rijden op andere energiebronnen vormen nog maar een fractie van de hele vloot die fossiele brandstof slurpt.

    „Iedereen is wel leuk bezig met de hippe energietransitie. Het grootste probleem is hoe we daar de komende jaren naartoe gaan, terwijl bedrijven en burgers nog zo veel olie nodig hebben”, verzucht een analist.

    Iraanse oplossing

    Een onorthodoxe - en politiek heikele oplossing - voor de korte termijn biedt Iran. Dat land kan direct anderhalf miljoen vaten per dag de markt op brengen, en de prijzen wereldwijd drukken. De streng-islamitische staat, met recent de hardliner Ebrahim Raisi als president, zucht sinds mei 2018 onder de laatste van een serie handelssancties van de Verenigde Staten. Die kwamen nadat Teheran afspraken over een stop van zijn kernenergieprogramma had geschonden. President Biden zou nu gevorderd zijn met een nieuw concept-akkoord over het atoomprogramma van Teheran. Dat zou het einde van de sancties betekenen waarna Iraanse olie snel op de markt kan komen. Daarmee zou Biden Irans aartsvijanden Saoedi-Arabië en de Emiraten overigens wel hard tegen de schenen schoppen.

    Automobilist

    Voor de Nederlandse automobilist zijn de prijzen onzeker. Zelfs met Iraanse olieproductie straks als prijsdemper erbij kunnen in deze piepende en krakende oude oliewereld door langdurig gebrek aan goede olie de tarieven zo weer stijgen.

    Iedereen is leuk bezig met de hippe energietransitie terwijl er nog zoveel olie nodig is

    Hoogste prijs ooit

    De adviesprijs van een liter benzine staat nu landelijk gemiddeld op 1,951 euro, aldus consumentenorganisatie UnitedConsumers begin deze week. Dat is de hoogste prijs ooit als gevolg van de almaar oplopende olieprijzen. De laatste weken stijgt de prijs voor benzine steeds verder nadat halverwege juni de oude recordprijs uit 2012 uit de boeken ging. Voor een liter diesel moet sinds begin deze week gemiddeld 1,582 euro worden afgerekend.
  6. forum rang 4 Ernie1966 zonder Bert 8 juli 2021 07:16

    Aramco heeft substantiële uitgavenplannen, ook al probeert het zijn schulden te verminderen en ervoor te zorgen dat het $ 75 miljard aan jaarlijkse dividenden kan blijven betalen, die bijna allemaal naar de Saoedische regering gaan.

    De kapitaaluitgaven zullen dit jaar waarschijnlijk met een kwart stijgen tot $ 35 miljard. Op de langere termijn is het van plan 110 miljard dollar te besteden aan de ontwikkeling van het Jafurah-gasveld en een extra bedrag om zijn dagelijkse olieproductiecapaciteit te verhogen van 12 miljoen tot 13 miljoen vaten.

    Oftewel, de westerse oliemajors verminderen onder druk hun zoektocht naar olie en gas, waar anderen gewoon de markt overnemen. Ze lachen zich een deuk
  7. forum rang 4 Erieperie 8 juli 2021 07:49
    quote:

    Opgelet schreef op 8 juli 2021 06:52:

    [...]

    Mooie info.
    Ik ben er niet zo goed in maar kan jij dan eens vergelijken met vermogensbeheer van kapitaal in dubai.
    Daar betaal je als klant gewoon heel simpel 25% op winsten en dividenden.(geen vaste kosten).
    4% dividend heel simpel is 3% voor de klant en 1% voor de beheerder.
    Taxen op winsten en dividenden bestaan daar niet.
    Maakt het fonds 8% winst dan krijg je 6%.
    Neem nu je zet er een vermogen van 10miljoen eur en er is dividend van 4% wat doe je in vergelijking met Nederland?
    Bedankt alvast op voorhand.

    Ik ben geen adviseur.
    Ik ken de situatie in Dubai niet, maar als je idd daar 25% betaald en that’s it, hou je daar dus meer over blijkbaar dan hier.
    Ik moet eerlijk zeggen dat als ik 10m zou hebben, ik het grotendeels in steen zou stoppen en niet in aandelen. 10m is meer dan genoeg om een bijzonder leuk leven te leiden zonder de stress van beleggen en de zucht naar meer.
  8. forum rang 4 Opgelet 8 juli 2021 08:10
    quote:

    Erieperie schreef op 8 juli 2021 07:49:

    [...]

    Ik ben geen adviseur.
    Ik ken de situatie in Dubai niet, maar als je idd daar 25% betaald en that’s it, hou je daar dus meer over blijkbaar dan hier.
    Ik moet eerlijk zeggen dat als ik 10m zou hebben, ik het grotendeels in steen zou stoppen en niet in aandelen. 10m is meer dan genoeg om een bijzonder leuk leven te leiden zonder de stress van beleggen en de zucht naar meer.
    Bedankt
    Maar dat doen deze klanten nu juist ze laten hun geld gewoon beheren en betalen die fee i.p.v taxen en doen leuke dingen zonder zich met beleggen bezig te houden,
    Mijn vader spreekt ook altijd over vastgoed want het meeste kapitaal zit in steen ook daar en aandelen zijn maar kleiner onderdeel.
    Als jij hier je geld in steen steekt zit je met last van verhuur en beheer en taxen.
    En ook niet vergeten geld is verslavend hoe meer hoe meer zucht naar meer.

    Maar belangrijker vandaag herstel shell?
  9. forum rang 5 Betweter 8 juli 2021 08:49
    quote:

    ischav2 schreef op 8 juli 2021 07:05:

    Uit het NHD :

    Vete in oliekartel drijft de benzineprijs verder op

    Iedereen is leuk bezig met de hippe energietransitie terwijl er nog zoveel olie nodig is

    Hoogste prijs ooit

    De adviesprijs van een liter benzine staat nu landelijk gemiddeld op 1,951 euro, aldus consumentenorganisatie UnitedConsumers begin deze week. Dat is de hoogste prijs ooit als gevolg van de almaar oplopende olieprijzen. De laatste weken stijgt de prijs voor benzine steeds verder nadat halverwege juni de oude recordprijs uit 2012 uit de boeken ging. Voor een liter diesel moet sinds begin deze week gemiddeld 1,582 euro worden afgerekend.
    Klinkt misschien wat vreemd maar het is wel eens goed dat dit allemaal gebeurt.
    Klimaat roeptoeters hebben sowieso totaal geen benul wat er gebeurt als de kraan dicht gedraaid wordt. De blinde vlek bij deze gasten is tenenkrommend.
    Als inderdaad namelijk olie van ondergeschikte aard was met de huidige groene alternatieven, dan had je deze situatie met OPEC niet.
    Deze ontwikkeling met OPEC bewijst maar weer eens dat olie nog heel lang nodig zal zijn.
    En aangezien OPEC weet dat er veel minder is geïnvesteerd door de mayors krijgen ze dus nu de overhand en kunnen de economische wereld dicteren.
    Onze literprijs is overigens merendeel accijns.
  10. +32498861261 8 juli 2021 09:06
    quote:

    Ernie1966 zonder Bert - Forecast schreef op 8 juli 2021 07:16:

    (...)

    Oftewel, de westerse oliemajors verminderen onder druk hun zoektocht naar olie en gas, waar anderen gewoon de markt overnemen. Ze lachen zich een deuk
    Klopt volledig. Wat een "dwazigheid" tegenwoordig op dat vlak...
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 6031 6032 6033 6034 6035 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links