Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 321,3K

TomTom Juli 2021.

1.673 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 84 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 6 juli 2021 10:12
    Uw opmerking is te kort door de bocht.
    TA kan een hulpmiddel zijn om te bepalen aan welke kant je van het touw wilt staan.
    Geloof je niet in hulpmiddelen dan moet je het niet gebruiken.

    Wat de chart van TT betreft:
    De richting is naar beneden, ik zal niet eerder bijkopen wanneer er een duidelijke draai wordt gemaakt.

    quote:

    JIBA schreef op 6 juli 2021 10:04:

    [...]

    De weg naar 10 ook. Het is maar net wie er aan welke kant van het touw staat of wil staan.

    quote:

    Wereldbelegger schreef op 6 juli 2021 10:00:

    Er is geen steunlijntje te trekken.
    De weg richting de 6,- ligt geheel open.

    [...]
  2. forum rang 8 Wereldbelegger 6 juli 2021 10:14
    Voor de beleggers en de gokkers

    Technical Summary
    Type 5 Min 15 Min Hourly Daily Monthly
    Moving Averages Strong Sell Strong Sell Strong Sell Strong Sell Strong Sell
    Technical Indicators Strong Sell Strong Sell Strong Sell Strong Sell Strong Sell
    Summary Strong Sell Strong Sell Strong Sell Strong Sell Strong Sell
  3. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 6 juli 2021 10:16
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 6 juli 2021 10:00:

    Er is geen steunlijntje te trekken.
    De weg richting de 6,- ligt geheel open.

    [...]
    Wat zul jij blij zijn!
    Maar denk dat na het schudden de koers toch weer hoger gaat.
    Stoploss ordrrs even af laten gaan en ingepikt.
  4. forum rang 7 tatje 6 juli 2021 10:20
    Kijk je naar de consensus, dan valt mij het volgende op.

    Q2 2020
    A 51,6
    E 42,2
    C 29.9
    totaal 123,7
    Marge 86%

    Consensus HOOG
    A 70 groei 35,6%
    E 44 groei 4,2%
    C 28 daling 6,3%
    totaal 142
    marge 79% daling 8,1%

    Ik zie bij gem 79% marge
    Ik zie bij laag 78% marge
    Ik zie bij hoog 79% marge

    Vorig jaar Q2 2020 marge 86%

    Mij lijkt dat de analisten weten dat de kosten van het ontwikkelen embedded voor een nieuw model worden genomen.

    Hoe weten de analisten dat, ik denk gewoon van Tom Tom.

    Harold zei er over : die kosten zijn hoog en zijn er niet meer bij connected online.

    Kunnen dus Q2 2021 maken zoals ze zelf willen.

    Het lijkt nog geen tijd.
  5. [verwijderd] 6 juli 2021 10:21
    quote:

    *JustMe* schreef op 6 juli 2021 01:16:

    [...]

    Je hebt inderdaad iets gemist.

    ‘Voor aandeelhouders betekent dit dat zij voor elke 16 oude aandelen 9 nieuwe aandelen TomTom zullen terugkrijgen. Het verschil van 7 aandelen, ontvangen zij in contanten, wat overeenkomt met 5,74 euro per aandeel’

    www.veb.net/artikel/06954/tomtom-de-k...

    Na dat traject is er ook nog een aandelen inkoop programma van 50 miljoen euro geweest. Daardoor zijn er nu 130 miljoen aandelen in plaats van 230 miljoen. Voor de EPS is dat goed, die stijgt bijna 2x sneller bij winstgroei dan voorheen het geval was.
    Als we dit soort onzin voorgeschoteld krijgen terwijl het in huize Goddijn-Vigreux feest is, weet ik genoeg. Doe weer eens een voorspelling Maarten!
  6. forum rang 7 tatje 6 juli 2021 10:51
    Alles wat er gebeurt, zit in de dichtgetimmerde overeenkomst Microsoft - Tom Tom.

    Wij houden de boel laag en wat er met de koers gebeurt, "" “Wir haben es nicht gewusst ""

    Pilatus zei ik was mijn handen in onschuld.

    Indirect met de cijfers werkt TT mee, maar direct natuurlijk niet.

    Om de marge van 86% naar 79% te laten gaan, komt om dat je die hoge embedded kosten voor een nieuw model nu neemt.

    Nu, is Q2 2021, je had ze ook kunnen verdelen over Q2 en de komende kwartalen.

    Als inderdaad de marge van 86% naar 78 a 79% gaat zal de volgende zin wel in Q2 2021 staan.

    This quater gross margin was impacted by the start of production of new software platforms in automotive.
    The start of production triggers the release of capitalized contract costs associated with costomized non recurring engineering ( NRE ) lowering the gross margin in Q2 2021.

    Bij een gross margin van 78 of 79% zal dit er staan, lijkt me.

    Dus ondanks een veel hogere omzet kan door de marge de ebitda tegenvallen.

    Ben ook over enkele weken op Mallorca en Ibiza, zal hem daar zeker zien :-)
  7. [verwijderd] 6 juli 2021 11:30
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 6 juli 2021 10:12:

    Uw opmerking is te kort door de bocht.
    TA kan een hulpmiddel zijn om te bepalen aan welke kant je van het touw wilt staan.
    Geloof je niet in hulpmiddelen dan moet je het niet gebruiken.

    Wat de chart van TT betreft:
    De richting is naar beneden, ik zal niet eerder bijkopen wanneer er een duidelijke draai wordt gemaakt.

    [...]

    quote:

    Wereldbelegger schreef op 6 juli 2021 10:00:

    Er is geen steunlijntje te trekken.
    De weg richting de 6,- ligt geheel open.

    [...]
    Bijzonder onbetrouwbaar. Kijk eens naar de TA 'goeroes', je kunt ze vast zo allemaal opnoemen, ik hoef geen namen te noemen.
    Uiteindelijk klopt er vaak geen hout van de voorspellingen.

    Wel interessant hoor, om te lezen. Maar je moet toch ook toegeven dat het er te vaak faliekant naast zit. Beetje schrijnzekerheid.

    Bij TT is het natuurlijk ook niet heel moeilijk. Dat gaat meestal naar beneden, en dan plotseling even heel hard omhoog.
    Dat is ook de reden waarom ik zeg:
    De weg naar 10 ook. Het is maar net wie er aan welke kant van het touw staat of wil staan.
  8. forum rang 7 tatje 6 juli 2021 11:33
    Q1 2020
    A 49,8
    E 41,5
    C 37,9 is 28,8% van de totale omzet
    totaal 131,2
    Marge 78%

    Q2 2020
    A 51,6
    E 42,2
    C 29,9 is 24% van de totale omzet.
    totaal 123,7
    marge 86%

    Q3 2020
    A 65,9
    E 39,7
    C 42,2 is 28,6% van de totale omzet.
    totaal 147,4
    marge 76% ivm MET DIE KOSTEN

    Q4 2020
    A 59,8
    E 41,7
    C 23,9
    totaal 125,4
    marge 82%

    Door die kosten in Q3 te nemen, verlaag je daar de marge

    Bekijk hierdoor de gross profit
    Q1 2020 102,6
    Q2 2020 105,6
    Q3 2020 112,0
    Q4 2020 103,1

    Zou je die kosten niet in Q3 hebben genomen maar in een ander kwartaal dan zou de gross profit in Q3 2020 zeker 123 zijn geweest.

    En dat willen we niet.

    Dus Q 2 2021 zal de omzet goed zijn, dus nemen we in Q 2 2021 die kosten voor het nieuwe model en laten zo bij een hoge omzet de gross margin en dus de gross profit dalen en dat willen we ook.

    Als de analisten in Q2 2021 de marge op 78 a 79% zetten, terwijl de marge in Q2 2020 86% was, weet je genoeg.
    Dan worden die kosten in Q2 2021 genomen, terwijl TT zegt in Q3 en 4 2021 verwachten we een groter herstel.

    Dus Q2 2021 mag niet shinnen.

    De cijfers kun je zeker met 10% aanpassen, als je dat wil.

    Gewoon mijn mening en van mijn vriend ( heeft iets meer geleerd dan ik )
1.673 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 84 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links