Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 33,470 18 apr 2024 17:37
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 33,180 - 33,555
  • 6.212.668 Gem. (3M) 7,5M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 5984 5985 5986 5987 5988 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 JJJS 5 juli 2021 12:08
    quote:

    clearfederer schreef op 5 juli 2021 11:59:

    [...]

    Makkelijk? Wanneer heb jij daar op de stoep gelegen?
    Jezelf een goed gevoel geven? Die zin zegt meer over jou dan die activisten.
    Vind je? Get real!

    0,4% van de wereldwijde uitstoot is NL. Het grootste deel is China, de US en India, bij far! Probleem is de toegenomen bevolking, die allemaal aan de welvaart willen gaan snuiven. Ja, ik vind het vrij makkelijk om Shell of investeringen hierin als de grote demon af te schetsen. En ik vind het ook vrij kortzichtig om ook alleen maar naar je eigen navel te staren. En ik geloof ook niet dat ze met deze bezetting een enorme persoonlijke opoffering betrachten.

    Maar jij ziet het duidelijk anders en dat mag. Zal om die reden niet bij jou op de stoep komen liggen....
  2. Houtwerf-2017 5 juli 2021 12:15
    quote:

    Opgelet schreef op 4 juli 2021 23:31:

    Vandaag eens teruggelezen en een les psychologie is er niets tegen.
    WTI zal de 77usd voor woensdag passeren en shell zal stevig in de plus gaan thats it.
    Theorie is dat een akkoord in de maak is en de olie naar 85-90usd gaat en dit is nogmaals allemaal al geregeld om de pensioenkas in de Emiraten terug op pre corona peil te brengen.
    Meer of minder moet je er niet achter zoeken.
    Toch mooi koersgarantie naar 19eur hebben we in onze zak.

    Zitten we op één lijn, opgelet. Laat het maar gebeuren.
  3. forum rang 7 Pandjesbaas 5 juli 2021 12:37
    quote:

    clearfederer schreef op 5 juli 2021 11:49:

    [...]

    Voor jou en pandjesbaas geef ik hieronder enkele definities van "kortzichtig":
    1) Bekrompen 2) Beperkt 3) Bijziend 4) De gevolgen niet overziend 5) De gevolgen van iets niet voorziend 6) De gevolgen van iets niet willen zien 7) Dom 8) Enggeestig 9) Geborneerd 10) Kippig 11) Kleingeestig 12) Kneuterig 13) Kortziend 14) Myoop 15) Niet vooruitzien 16) Ongenuanceerd 17) Onverstandig
    Het zou belangwekkender zijn als je hier jouw definitie van 'activist' zou posten, als je denkt dat degene die ik gaf niet geheel correct is.

    Door alleen maar in bedekte of onbedekte termen te schoppen tegen personen die iets constateren wat jou misschien niet uitkomt, zul je niet veel mensen overtuigen.
  4. Runnersluck 5 juli 2021 12:39
    quote:

    WTShell schreef op 5 juli 2021 12:03:

    [...]

    Nee nee, zo werkt dat niet bij deze activisten. De leraren welke zojuist bij het hoofdkantoor van ABP stonden te prosteren zullen ook vooraan staan bij de protesten van leraren wanneer het pensioen wordt gekort.

    Het is een hypocriet zooitje!
    Elke hobby kost geld en dat zou ook zo moeten zijn voor de activisten. Hier is nu de rechterlijke macht aan de beurt en deze zou de activisten moeten veroordelen tot het vergoeden van de (gemaakte) kosten, natuurlijk ook de kosten voor politie etc. Zal wel weer niet gebeuren met ons links georienteerde linkse rechters.
  5. [verwijderd] 5 juli 2021 12:42
    quote:

    De moeder van Juul schreef op 5 juli 2021 12:03:

    [...]
    Met deze gas- en olieprijzen is dat minstens $60 miljard!
    Dan gaat er jaarlijks $12 - tot $18 miljard naar ons toe hahaha. Dat is 3 x zoveel als nu hahaha.

    Ik ga *NU* extra aandelen bijkopen!
    Het enige dat jij nog bent is een contra-indicator!
    Net als Patrick 22, maar jij bent echt vermoeiend.
    Ik zal binnenkort eens een hartig woordje met je moeder spreken dat je constant dit forum zit te vervuilen met haar account! Let een beetje op je woorden vanaf nu, anders mag je mij binnenkort bonuspapa noemen!
  6. [verwijderd] 5 juli 2021 12:46
    quote:

    Carl2-8 schreef op 5 juli 2021 12:31:

    Hier op de helft toch maar winst genomen 17,47eur want er komt geen schot in.
    Zit er vrij stevig in daarom maar eieren voor men geld:)

    Amerika is dicht vandaag, logisch dat de koers blijft hangen. Op basis waarvan neem je nu winst? De goed nieuws show gaat binnenkort beginnen. OPEC+ deal en Q2 cijfers, aandelen terugkoop en mogelijk dividend verhoging.

    Enige risico dat ik zie is dat de hele beurs een flinke correctie krijgt.
  7. Bas2012 5 juli 2021 12:46
    quote:

    Pandjesbaas schreef op 5 juli 2021 12:37:

    [...]
    Het zou belangwekkender zijn als je hier jouw definitie van 'activist' zou posten, als je denkt dat degene die ik gaf niet geheel correct is.

    Door alleen maar in bedekte of onbedekte termen te schoppen tegen personen die iets constateren wat jou misschien niet uitkomt, zul je niet veel mensen overtuigen.
    Don’t feed the troll Pandjesbaas ;)
  8. forum rang 9 Ron-tron system 5 juli 2021 12:54
    quote:

    EenTweetje schreef op 5 juli 2021 12:46:

    [...]

    Amerika is dicht vandaag, logisch dat de koers blijft hangen. Op basis waarvan neem je nu winst? De goed nieuws show gaat binnenkort beginnen. OPEC+ deal en Q2 cijfers, aandelen terugkoop en mogelijk dividend verhoging.

    Enige risico dat ik zie is dat de hele beurs een flinke correctie krijgt.
    De helft loopt nog dus echt afscheid heb ik niet genomen.
    Op basis van het handelsaandeel shell neem ik winst en even terug naar 17,25-17,35eur kan zomaar.
  9. forum rang 9 nine_inch_nerd 5 juli 2021 13:06
    Brussel mikt op belasting op kerosine
    12:12
    Een vliegtuig van KLM tankt kerosine.
    Een vliegtuig van KLM tankt kerosine. Foto: Koen van Weel/ANP
    De Europese luchtvaartindustrie moet in het kader van de strijd tegen klimaatverandering belasting gaan betalen over kerosine. Dat stelt de Europese Commissie in uitgelekte voorstellen voor herziening van de Europese regels voor energiebelasting. Ook de scheepvaart moet zich voorbereiden op een taks op bunkerolie.

    Volgens Brussel moeten de EU-lidstaten begin 2023 gradueel een minimumbelastingtarief voor kerosine gaan doorvoeren. De Commissie voorziet volgens haar concept-voorstellen, in handen van deze krant, een overgangstermijn van tien jaar. Pas in 2033 geldt het minimumtarief dus volledig. Hoeveel taks Brussel per ton wil instellen, is nog niet bekend.

    De aanpassing van de energiebelastingregels is onderdeel van het Europees doel om in 2030 55% minder broeikasgas CO2 uit te stoten dan in 1990. In 2050 wil de EU klimaatneutraal zijn.

    De fiscale vrijstelling voor energie, waar de internationale scheepvaart en luchtvaart nu nog van profiteren, is volgens Brussel 'problematisch'. De Europese Commissie vindt bovendien dat de huidige regels hernieuwbare brandstof benadelen ten opzichte van fossiele brandstof. In het nieuwe stramien moet volgens Brussel voor duurzame waterstof en andere brandstoffen uit hernieuwbare bronnen een nultarief gaan gelden.

    Het dagelijkse bestuur van de EU acht herziening van de regels ook nodig omdat nu sprake is van een lappendeken aan nationale regelingen. Veel lidstaten hanteren ontheffingen van belastingen. Die regelingen komen neer op het subsidiëren van fossiele brandstoffen, meent Brussel. De nationale belastingtarieven lopen zo sterk uiteen dat de interne markt is gefragmenteerd.

    Het concept-voorstel van de Commissie schrapt dan ook alle huidige nationale regelingen. Voor een akkoord over de plannen is, zoals in elk Europees belastingdossier, wel unanieme steun van de lidstaten nodig.

    Hevig verzet luchtvaart verwacht

    A4E, de belangenorganisatie van Europese luchtvaartbedrijven, verzette zich de afgelopen jaren met hand en tand tegen de invoering van een minimumtaks op kerosine. Als het gaat om reductie van de CO2-uitstoot van de luchtvaart, kan de Europese Unie volgens de associatie beter de regels voor het Europese luchtruim harmoniseren. Dat is nu nog nationaal versnipperd. Eén luchtruim zou 6% tot 10% aan emissies schelen, aldus A4E.

    Maar volgens de Europese Commissie moet de luchtvaart er nu toch aan geloven, zij het dat Brussel het aan de EU-lidstaten wil laten of ze belasting willen heffen over kerosine voor intra-Europese vrachtvluchten. Verder kunnen de lidstaten de taks op kerosine voor passagiersvluchten buiten het Europese luchtruim buiten werking stellen. Het minimumtarief geldt dan dus alleen voor intra-Europese vluchten.

    Dezelfde systematiek zou gelden voor intra-Europese scheepvaart. Reders zouden geen taks hoeven te betalen over bunkerolie voor tochten buiten de EU, maar wel voor brandstof bij intra-Europees transport. De ECSA, de lobby van Europese scheepvaartbedrijven, waarschuwde er enkele jaren geleden voor dat als reders belasting over bunkerolie moeten gaan betalen, ze die buiten de EU gaan inslaan.

    De aangescherpte regels moeten ook gelden voor de particuliere stroomconsumptie. Maar volgens de Commissie kan de Unie besluiten 'kwetsbare huishoudens' voor een periode van tien jaar vrij te stellen van het betalen van belasting over elektriciteit of andere energievormen.

    Verder kunnen er lagere tarieven gelden voor stroom die energie-intensieve bedrijfstakken zoals de aluminiumindustrie afneemt.
  10. forum rang 5 Go Go Go ! 5 juli 2021 13:18
    Daar moet je ook echt ambtenaar voor zijn om een “knip” te bedenken op de mogelijk in te voeren belasting op kerosine. Om te bedenken dat uitstoot CO2 ophoudt bij de buitengrenzen van Europa.

    Dit en andersoortige verzinsels ... we worden door Brussel naar de kloten geholpen.
  11. forum rang 5 manuss 5 juli 2021 13:19

    Vraag naar gas neemt de komende jaren fors toe'

    De mondiale vraag naar aardgas blijft in de komende jaren toenemen en zal een stuk hoger zijn dan in de periode vóór de coronacrisis. Dat verwacht het Internationaal Energie Agentschap (IEA) in zijn driemaandelijkse Gas Market Report.

    De vraag neemt dit jaar met 3,6% toe en zal in de komende drie jaar met gemiddeld 1,7% blijven groeien. Tegen 2024 ligt de groeiverwachting naar verwachting 7% hoger ten opzichte van 2019.

    Die groei heeft volgens het IEA niet enkel te maken met het economisch herstel van de coronacrisis, maar wordt in de komende jaren ook aangedreven doordat gas andere meer vervuilende brandstoffen als kolen en olie zal vervangen in sectoren als de energie-opwekking, industrie en transport.

    Bijna de helft van de toegenomen gasvraag tussen 2020 en 2040 zal uit de Aziatisch-Pacifische regio komen. Voor het behalen van de doelstellingen uit het Klimaatakkoord, de uitstoot van broeikasgassen met 95% te verminderen ten opzichte van 1990, zijn er nieuwe maatregelen nodig om verdere brandstofvervanging en efficiëntiewinsten te bevorderen, zo schrijft het IEA. Het agentschap roept meer ontwikkelde markten op om hierin het voortouw te nemen en pleit voor nieuwe regels voor efficiënter gebruik van gas.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/economie-politiek/1390732/vraag...
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 5984 5985 5986 5987 5988 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links