Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,460 22 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,420 - 5,755
  • 957.240 Gem. (3M) 313,7K

TomTom Juni 2021.

845 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 43 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 25 juni 2021 18:13
    Kijk naar het programma van Gordon Ramsay.

    Heb nog nooit zulke onnozele mensen gezien.

    Tenminste op TV :-)

    Standbeeld voor Harold, betaald door de Amsterdamse gemeenschap.

    TT, het duurt ff, maar dan heb je ook wat !

    Hoop dat corona helemaal wordt opgelost en de economie floreert als nooit te voren.

    We zullen het allemaal zien in dit theater.

    Ik zie het wel zitten met TT.

    De koers beheersen heeft een doel.

    Eens komt de aap uit de mouw :-)

    Hoop en denk dat ik het goed zie.
  2. forum rang 8 Wereldbelegger 25 juni 2021 18:29
    Nog 13 dagen tot Q2 cijfers op donderdag 15 juli
    In de vergelijkbare periode tot aan Q4 and FY 2020 Results op 4 febr ging de koers met 1,71% omhoog
    In de vergelijkbare periode tot aan Q1 Results op 14 febr ging de koers met 4,40% omhoog
    Helaas is de koers van 9,53 op 3 febr inmiddels gezakt naar 7,16 op 25 juni met bijna min 25%

    In 4,5 maand bijna 25% omlaag.
    Er moet een hoop goed gemaakt worden op Q2 cijferdag op donderdag 15 juli

    12 dagen
    26-3-2021 7,72
    13-4-2021 8,06
    verschil 0,34
    in% 4,40%

    13 dagen
    15-1-2021 9,37
    3-2-2021 9,53
    verschil 0,16
    in% 1,71%

    4-2-2021 9,53
    25-6-2021 7,16
    verschil -2,37
    in% -24,87%

  3. forum rang 6 win some... 25 juni 2021 18:59
    quote:

    *JustMe* schreef op 25 juni 2021 18:03:

    [...]

    Ik denk van wel, want destijds zat daar nog een flinke chunk Consumer in en in die 650 zit al minimaal 550 mio aan Content & Services en voorzichtigheidshalve heb ik maar met 100 mio Consumer rekening gehouden. Bovendien kan outlook omhoog indien er inhaalvraag is na het instorten automarkt door Corona.
    Dat is inderdaad waar. Tegelijkertijd is het ook zo dat, ondanks het feit dat een flink deel aan lage marge hardware-omzet is ingewisseld voor hoge marge software-omzet, de free cash flow niet toeneemt. Dit komt door stijgende R&D-uitgaven bij Content & Services. De omzetgroei die er bij C&S wordt geboekt is vervolgens te beperkt om het verschil te maken.

    Ik maak ook even een vergelijking met Garmin. Over 2020 is daar een omzet geboekt van 4,2 miljard dollar. Verdeeld over de divisies Fitness, Outdoor, Aviation, Marine en Automotive, waarbij Automotive met 460 mio dollar de kleinste divisie is. Vergelijk dat eens met de auto gerelateerde omzet bij TT. In 2020 was daar een omzet van 227 mio euro voor Automotive + 136 mio euro voor Consumer. Bij elkaar 363 mio euro en dus minder dan de 460 mio dollar van Garmin.

    Dus na de miljardenaankoop van Teleatlas in 2008 en vervolgens een jarenlange focus op Automotive gepaard met vele miljarden aan R&D-uitgaven is het TT nog niet gelukt een hogere Automotive omzet te behalen dan Garmin. Garmin dat de focus niet alleen op Automotive had en er ook vele miljarden minder aan heeft uitgegeven. Dan is het m.i. niet vreemd dat het aandeel TT zo laag wordt gewaardeerd.

    Desondanks zie ik ook nog wel perspectief. Een versnelling op het gebied van elektrisch rijden in de komende jaren kan bijvoorbeeld voor extra omzetgroei zorgen. Een verdubbeling van de free cash flow naar 1 euro per aandeel en bijbehorende koersstijging is dan heel goed mogelijk. Maar dat zal m.i. uit de groei van de markt als geheel moeten komen en niet zozeer uit het zelfstandig veroveren van meer marktaandeel door TT.
  4. [verwijderd] 25 juni 2021 19:36
    quote:

    *JustMe* schreef op 25 juni 2021 18:03:

    [...]

    Ik denk van wel, want destijds zat daar nog een flinke chunk Consumer in en in die 650 zit al minimaal 550 mio aan Content & Services en voorzichtigheidshalve heb ik maar met 100 mio Consumer rekening gehouden. Bovendien kan outlook omhoog indien er inhaalvraag is na het instorten automarkt door Corona.
    Nou, op naar de 16,50 dan maar, die jij voor december 2015 (of was het 2016?) voorspelde toen je nog dagelijks met zo’n 20 zeer inhoudelijke en deskundige postings per dag TomTom en Harold Goddijn de hemel in prees
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 26 juni 2021 08:32
    Elektrische Volvo XC90 krijgt lidar voor autonoom rijden

    Volvo wil een grote stap zitten in het autonoom rijden en rust daarvoor zijn volgende, elektrische Volvo XC90 standaard uit met een lidarsysteem, dat na verloop van tijd beter moet kunnen rijden dan een mens.

    Volvo zet zijn strijd voort naar een meer geavanceerd geautomatiseerd rijden, met het volledig autonoom rijden van de auto als doel. De Zweedse constructeur zal zijn volgende generatie elektrische XC90, die in 2022 uitkomt, standaard uitrusten met lidartechnologie. Een "beslissend moment" dat de grenzen voor standaard veiligheidsuitrusting zou kunnen verleggen.

    Tegengestelde van Tesla
    Er is duidelijk meer dan één weg naar veilig autonoom rijden, want Volvo (eigendom van de Chinese Geely-groep) kiest voor een andere richting dan de Amerikaanse 'specialist' Tesla, dat zelfs zijn radars opgeeft om volledig te steunen op camera's voor zijn Autopilot en Full Self Driving-systemen. Volvo kiest dan weer om beroep te doen op sensoren en lidartechnologie, waarvoor het samenwerkt met Luminar Technologies, een start-up die is gespecialiseerd in sensoren voor auto's met autonome functies.

    bron:
    www.autogids.be/autonieuws/veiligheid...

    Luminar Technologies
    LAZR (NASDAQ) US$ 24,27 +0,32 (+1,34%)
  6. forum rang 8 Wereldbelegger 26 juni 2021 08:35
    Luminar-oprichter Austin Russell is de jongste selfmade miljardair ter wereld.

    Tegenwoordig heeft Luminar 350 werknemers in dienst die werken vanuit een 4.500 vierkante meter grote fabriek in de Amerikaanse stad Orlando en het Californische Palo Alto.

    Hij bracht Luminar in december naar de beurs door een fusie met het al aan de beurs genoteerde blancochequebedrijf Gores Metropoulos.

    In de eerste dagen na de beursgang steeg de koers van Luminar Technologies met meer dan 110 procent. Sindsdien gaat de koers sterk op en neer.

    bron:
    www.businessinsider.nl/austin-russell...
  7. forum rang 6 tatje 26 juni 2021 10:42
    quote:

    sniklaas schreef op 26 juni 2021 09:21:

    Wie wil er nog een auto van de zaak? De ondergang dreigt

    www.ad.nl/auto/wie-wil-er-nog-een-aut...
    Na dat je dit hebt gelezen, zul je wel alle TT aandelen verkopen.

    Je blijft toch niet eigenwijs.

    Ik wil nooit een auto delen :-)
    Ik wil nooit een auto zonder stuur.

    Wat je met kaarten kunt, is oneindig.

    Here is eigenlijk failliet en wordt door de aandeelhouders in leven gehouden.

    En toch zien ze buiten de auto industrie geweldige kansen.

    We staan pas aan het begin met TT.

    Van 1,7 miljard in 2007 naar 528 miljoen in 2020 en volgens de ambitie naar 1,8 miljard in 2030.

    Van hardware naar software.

    TT is gewoon een start up in een wereld, waarin de oems steeds de worst verhangen, niet TT.

    Een topper uit Eindhoven zei, zonder stuur in een stad waar je ook fietsers brommers wandelaars dieren hebt, nooit.

    Level 4 op de autoweg en dan alleen als de oem dat stuk weg vrijgeeft.

    Maar ik houd wel respect voor jou werkwijze.

  8. forum rang 6 tatje 26 juni 2021 11:06
    Op 6 juni plaatste wim some cijfers en toelichting over Here.

    Here waar de aandeelhouders al ruim 600 miljoen hebben bijgedragen .

    In 2020 158 miljoen en toen was de bok vet.

    In 2020 125 miljoen als lening, niets meer aandeelhouders bijdrage, gewoon een lening.

    In 2021 25 miljoen als lening.

    Van Here !

    HERE kijkt naar mogelijkheden om meer geld op te halen:
    For 2021, we target a return to strong sales growth. However, to fully exploit the opportunities in front of us over the long-term, we are presently exploring a wide range of options for raising additional capital to accelerate the company's growth and value creation. The assessment includes the possibility of accessing funding through public and private equity markets.

    Nieuwe eigenaren ?
    Naar de beurs ?

    Wat moeten die duitse oems nog in Here.

    Here zegt de automotive wereld eigenlijk vaarwel.

    Ik denk dat er dit jaar bij Here veel gaat gebeuren :-)

    Voor de duitse oems is Here een blok aan het been.

    Voor mij is de vergelijking TT en Here een bevestiging.

    Here

    opex zonder D en A
    2019 1003
    2020 654 daling van 35% tov 2019

    Tom Tom ( in stand houden R en D )
    opex zonder D en A
    2019 454
    2020 425 6,3% daling tov 2019

    Tja.

  9. forum rang 7 sniklaas 26 juni 2021 13:28
    quote:

    tatje schreef op 26 juni 2021 10:42:

    [...]Na dat je dit hebt gelezen, zul je wel alle TT aandelen verkopen.

    Je blijft toch niet eigenwijs.
    eigenwijs is ook wijs Tatje..

    zoals eerder aangegeven houd ik mijn stukken @TOM2 tot het bittere of goudgerande einde in portefeuille en ben niet verrast wanneer op donderdag 15 juli de positie verder uitgebreid kan worden met aankopen < €6,50..
  10. [verwijderd] 26 juni 2021 16:47
    De reputatieschade voor de drie founders en mevrouw Goddijn begint enorm te worden. De kritiek op sociale media begint serieuze vormen aan te nemen.

    Terwijl de VEB hen openlijk graaiers noemde behaagde het onze Koning hen te benoemen tot Officier in de orde van Oranje Nassau. De reden daarvoor is me nooit helemaal duidelijk geworden.

    TomTom is inmiddels 15 jaar een verliesgevend krimpbedrijf. De CEO is meerdere malen betrapt op grove leugens. Mevrouw Corinne Goddijn heeft de Business Unit ‘Sports’ vakkundig om zeep geholpen en het bedrijf daarmee opgezadeld met een verlies van € 169.000.000,00.
    Het aandeel is na een fiere AEX notering gedegenereerd tot een schlemiel ASCX fondsje dat niet meer op interesse van de markt kan rekenen.

    De waarde van de bedrijfsonderdelen is gedaald van 1,7 miljard naar bijkans 500 miljoen.

    De bestuurders beroepen zich immer op pech, maar inmiddels is duidelijk dat de PND’s een éénmalige toevalstreffer zijn geweest en dat Goddijn c.s. incapabel zijn gebleken het bedrijfssucces te consolideren.

    Ik ben steeds banger dat er helemaal geen verborgen waarde meer in dit navigatiebedrijfje zit. Goddijn schuift waarschijnlijk terecht steeds meer bedrijfsgeld naar zijn privé vermogen. Met anderen, en zeker de particuliere aandeelhouders, heeft dit heerschap zich nooit bezig gehouden. Geld is met TomTom zijn enige drijfveer geweest (en de daarmee gepaard gaande erkenning in het Quote-500 circuit).

    Eigenlijk best triest.
  11. forum rang 8 Wereldbelegger 26 juni 2021 17:35
    Gezien onderstaande is het des te opvallender, dat er nog steeds beleggers zijn die rotsvast vertrouwen blijven houden in hun overtuiging dat wanneer de heer en mevrouw Goddijn zich nog verder verrijken met TomTom ook hun PietParticulier aandelen goud gerand worden.

    quote:

    Riet v. Milt schreef op 26 juni 2021 16:47:

    De reputatieschade voor de drie founders en mevrouw Goddijn begint enorm te worden. De kritiek op sociale media begint serieuze vormen aan te nemen.

    Terwijl de VEB hen openlijk graaiers noemde behaagde het onze Koning hen te benoemen tot Officier in de orde van Oranje Nassau. De reden daarvoor is me nooit helemaal duidelijk geworden.

    TomTom is inmiddels 15 jaar een verliesgevend krimpbedrijf. De CEO is meerdere malen betrapt op grove leugens. Mevrouw Corinne Goddijn heeft de Business Unit ‘Sports’ vakkundig om zeep geholpen en het bedrijf daarmee opgezadeld met een verlies van € 169.000.000,00.
    Het aandeel is na een fiere AEX notering gedegenereerd tot een schlemiel ASCX fondsje dat niet meer op interesse van de markt kan rekenen.

    De waarde van de bedrijfsonderdelen is gedaald van 1,7 miljard naar bijkans 500 miljoen.

    De bestuurders beroepen zich immer op pech, maar inmiddels is duidelijk dat de PND’s een éénmalige toevalstreffer zijn geweest en dat Goddijn c.s. incapabel zijn gebleken het bedrijfssucces te consolideren.

    Ik ben steeds banger dat er helemaal geen verborgen waarde meer in dit navigatiebedrijfje zit. Goddijn schuift waarschijnlijk terecht steeds meer bedrijfsgeld naar zijn privé vermogen. Met anderen, en zeker de particuliere aandeelhouders, heeft dit heerschap zich nooit bezig gehouden. Geld is met TomTom zijn enige drijfveer geweest (en de daarmee gepaard gaande erkenning in het Quote-500 circuit).

    Eigenlijk best triest.
  12. forum rang 8 Wereldbelegger 26 juni 2021 17:40
    Nog niet zo lang geleden zou u afgeschilderd worden als iemand die er baat bij heeft om de koers laag te houden.
    Dat u nog niet gevraagd bent of u in dienst bent bij de 'de grote inkoper' mis ik ook.
    Kan maar een ding betekenen. De hardcore believers zijn van hun aandelen af.

    Enkelingen houden zich stil tot de Dag des Oordeels wanneer deze goed uitvalt.
    Dan komen ze uit hun schuilplaatsen en blijken 'volgeladen'te zijn met TT aandelen.
    Volgens de rekenwonders rekenkundigen onder ons zal die dag plaatsvinden medio 2030.

    quote:

    Riet v. Milt schreef op 26 juni 2021 16:47:

    De reputatieschade voor de drie founders en mevrouw Goddijn begint enorm te worden. De kritiek op sociale media begint serieuze vormen aan te nemen.

    Terwijl de VEB hen openlijk graaiers noemde behaagde het onze Koning hen te benoemen tot Officier in de orde van Oranje Nassau. De reden daarvoor is me nooit helemaal duidelijk geworden.

    TomTom is inmiddels 15 jaar een verliesgevend krimpbedrijf. De CEO is meerdere malen betrapt op grove leugens. Mevrouw Corinne Goddijn heeft de Business Unit ‘Sports’ vakkundig om zeep geholpen en het bedrijf daarmee opgezadeld met een verlies van € 169.000.000,00.
    Het aandeel is na een fiere AEX notering gedegenereerd tot een schlemiel ASCX fondsje dat niet meer op interesse van de markt kan rekenen.

    De waarde van de bedrijfsonderdelen is gedaald van 1,7 miljard naar bijkans 500 miljoen.

    De bestuurders beroepen zich immer op pech, maar inmiddels is duidelijk dat de PND’s een éénmalige toevalstreffer zijn geweest en dat Goddijn c.s. incapabel zijn gebleken het bedrijfssucces te consolideren.

    Ik ben steeds banger dat er helemaal geen verborgen waarde meer in dit navigatiebedrijfje zit. Goddijn schuift waarschijnlijk terecht steeds meer bedrijfsgeld naar zijn privé vermogen. Met anderen, en zeker de particuliere aandeelhouders, heeft dit heerschap zich nooit bezig gehouden. Geld is met TomTom zijn enige drijfveer geweest (en de daarmee gepaard gaande erkenning in het Quote-500 circuit).

    Eigenlijk best triest.
  13. forum rang 7 ketchup 26 juni 2021 20:30
    Zie het zo voor stappenplan _ blue sky scenario
    1) bij 2023 HG koopt voor 350 mio eigen aandelen in , koers aan 12 euro
    2) uitstaande aandelen gereduceerd naar 100 mio
    3) FY 24 Total rev / sales 700 mio bij opex/capex van 575 mio , result 125 mio , of 1,25 euro per share cash wpa
    4) waardering x 15 tot x 20 geeft 17 @ 20 euro
    5) Barclays veilt de toko 35 _50% premie 27 _ 30 euro

    Daar durf ik wel 2,5% weging in mijn porto aan te spenderen

  14. forum rang 4 tomtom100 26 juni 2021 21:34
    quote:

    ketchup schreef op 26 juni 2021 20:30:

    Zie het zo voor stappenplan _ blue sky scenario
    1) bij 2023 HG koopt voor 350 mio eigen aandelen in , koers aan 12 euro
    2) uitstaande aandelen gereduceerd naar 100 mio
    3) FY 24 Total rev / sales 700 mio bij opex/capex van 575 mio , result 125 mio , of 1,25 euro per share cash wpa
    4) waardering x 15 tot x 20 geeft 17 @ 20 euro
    5) Barclays veilt de toko 35 _50% premie 27 _ 30 euro

    Daar durf ik wel 2,5% weging in mijn porto aan te spenderen

    Ik ga voor 10% van mijn porto. Ik vertrouw het zaakje meer en meer.
845 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 43 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links