Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,814 18 apr 2024 13:05
  • -0,008 (-0,21%) Dagrange 3,798 - 3,868
  • 227.942 Gem. (3M) 1,4M

BAM juni 2021

1.320 Posts
Pagina: «« 1 ... 47 48 49 50 51 ... 66 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. JVDP 20 juni 2021 22:58
    quote:

    Kranenburg schreef op 20 juni 2021 21:28:

    Ik had een draadje aangemaakt die meer over BAM moest gaan. Dat is alweer aardig mislukt.
    Jongens punt erachter niet eindeloos op elkaar door gaan. 't heb geen zin en voegt niks toe. Toepasselijke uitspraak:
    de wereld verandert door jou voorbeeld
    Niet door jou mening

    Fijne avond tot morgen.
    Alleen nog “jou” vervangen door “jouw” en dan klopt die stelling van JOU.
  2. forum rang 8 HenkdeV 21 juni 2021 07:27
    DEN HAAG (ANP) – Een nieuw kabinet moet meer geld uittrekken voor het aanleggen van nieuwe wegen, wegenonderhoud en -beheer. Dat stelt demissionair minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) in een interview met De Telegraaf. Bezuinigen op wegen, zoals D66, PvdA en GroenLinks willen, is volgens haar onverantwoord. “Er moet echt fors meer geld bij. Dat is onvermijdelijk.”

    De VVD-bewindsvrouw kampt nu al met tekorten door de gigantische operatie van renovatie en vervanging van bruggen, sluizen en tunnels uit jaren ’50 en ’60. Van Nieuwenhuizen verwacht dat de kosten nog verder oplopen door klimaat- en veiligheidseisen. Naast deze tegenvaller stellen experts al dat er minstens een miljard per jaar extra nodig is.

    “Er komt steeds meer op ons af. Dat heeft voor een deel te maken met dat we steeds meer eisen stellen”, stelt Van Nieuwenhuizen in een gesprek met de krant. “Er zijn allerlei nieuwe dingen waar we rekening mee moeten houden. We moeten bijvoorbeeld klimaatadaptief bouwen om te voorkomen dat bij iedere forse regenbui tunnels onder water staan. Verder is cybersecurity veel belangrijker geworden. We hebben al die bedieningsapparatuur wat vroeger met de hand of mechanisch ging digitaal gemaakt.”

    Bovendien zijn brandveiligheidseisen voor tunnels verscherpt en loopt Rijkswaterstaat tegen verrassingen aan bij projecten. “We hebben bijvoorbeeld met chroom-6 te maken gehad. Op zo’n moment moeten we met een soort maanmannetjes, net als bij asbest, in de weer om veilig te kunnen werken”, licht de verkeersminister toe. “De Waalburg hebben we niet kunnen afschilderen, omdat we al fors over het budget heen gingen.”

    Of de benodigde miljarden tijdens de formatie op tafel komen is nog maar de vraag. Van VVD, CDA, D66, ChristenUnie, PvdA en GroenLinks wil alleen de partij van Van Nieuwenhuizen zelf meer investeren in wegen. Uit een analyse van de verkiezingsprogramma’s door het Planbureau van de Leefomgeving blijkt dat het CDA niet wil bezuinigen. De andere partijen willen tot 2030 korten. D66 vindt dat er 1,9 miljard euro af kan en GroenLinks zelfs 6,3 miljard.

    “Dat kan gewoon niet, het is onverantwoord”, zegt de minister. “We hebben het niet alleen zelf vastgesteld dat er meer geld nodig is, maar we hebben tot twee keer toe van externe experts bevestiging gekregen. We hebben een naam hoog te houden. De Amerikaanse president Biden heeft ons genoemd als land waar ze een voorbeeld aan nemen. Iedereen die naar het zuiden gaat ziet én voelt hoe het anders kan in België. Dat willen we gewoon niet.”
  3. forum rang 8 HenkdeV 21 juni 2021 08:15
    Europese beurzen openen stevig lager

    Door ABM Financial News op maandag 21 juni 2021

    (ABM FN-Dow Jones) De Europese beurzen gaan maandag een lagere opening tegemoet, na de afstraffing vrijdag op Wall Street en de verliezen vanochtend in Azië.

    IG voorziet een openingsverlies van 121 punten voor de Duitse DAX, een min van 28 punten voor de Franse CAC 40 en een daling van 48 punten voor de Britse FTSE 100.

    De Europese beurzen zijn vrijdag lager gesloten.

    Europese aandelenmarkten sloten vrijdag lager, waarbij beleggers de agressieve ommezwaai van de Federal Reserve verwerkten. Hoewel de Amerikaanse centrale bank conform de verwachting zijn belangrijkste rentetarief en het obligatie-opkoopprogramma handhaafde, hintte de begeleidende dot plot op twee renteverhogingen in 2023.

    Fed-bestuurder James Bullard deed er vrijdag in een interview met CNBC nog een schep bovenop met de opmerking dat de rente ook volgend jaar al omhoog kan. Bullard, van de St. Louis Fed, heeft dit jaar geen vaste plek in het beleidscomité van de Fed maar volgend jaar wel.

    "De toon is gezet voor wat volgens mij een periode van hogere volatiliteit, aangezien de omstandigheden veranderen en handelaren zich aanpassen aan een toekomstige vermindering van de liquiditeit", zei marktanalist Chris Weston van Pepperstone. "Centrale banken zullen duidelijk maken dat eventuele veranderingen geleidelijk zullen zijn en ruim van te voren zullen worden gecommuniceerd en er is geen reden om aan te nemen dat we een ineenstorting van het risicosentiment zullen zien", voegde hij toe.
  4. forum rang 4 Tartessos 21 juni 2021 11:57
    quote:

    HenkdeV schreef op 21 juni 2021 07:27:

    DEN HAAG (ANP) – Een nieuw kabinet moet meer geld uittrekken voor het aanleggen van nieuwe wegen, wegenonderhoud en -beheer. Dat stelt demissionair minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) in een interview met De Telegraaf. Bezuinigen op wegen, zoals D66, PvdA en GroenLinks willen, is volgens haar onverantwoord. “Er moet echt fors meer geld bij. Dat is onvermijdelijk.”

    De VVD-bewindsvrouw kampt nu al met tekorten door de gigantische operatie van renovatie en vervanging van bruggen, sluizen en tunnels uit jaren ’50 en ’60. Van Nieuwenhuizen verwacht dat de kosten nog verder oplopen door klimaat- en veiligheidseisen. Naast deze tegenvaller stellen experts al dat er minstens een miljard per jaar extra nodig is.

    “Er komt steeds meer op ons af. Dat heeft voor een deel te maken met dat we steeds meer eisen stellen”, stelt Van Nieuwenhuizen in een gesprek met de krant. “Er zijn allerlei nieuwe dingen waar we rekening mee moeten houden. We moeten bijvoorbeeld klimaatadaptief bouwen om te voorkomen dat bij iedere forse regenbui tunnels onder water staan. Verder is cybersecurity veel belangrijker geworden. We hebben al die bedieningsapparatuur wat vroeger met de hand of mechanisch ging digitaal gemaakt.”

    Bovendien zijn brandveiligheidseisen voor tunnels verscherpt en loopt Rijkswaterstaat tegen verrassingen aan bij projecten. “We hebben bijvoorbeeld met chroom-6 te maken gehad. Op zo’n moment moeten we met een soort maanmannetjes, net als bij asbest, in de weer om veilig te kunnen werken”, licht de verkeersminister toe. “De Waalburg hebben we niet kunnen afschilderen, omdat we al fors over het budget heen gingen.”

    Of de benodigde miljarden tijdens de formatie op tafel komen is nog maar de vraag. Van VVD, CDA, D66, ChristenUnie, PvdA en GroenLinks wil alleen de partij van Van Nieuwenhuizen zelf meer investeren in wegen. Uit een analyse van de verkiezingsprogramma’s door het Planbureau van de Leefomgeving blijkt dat het CDA niet wil bezuinigen. De andere partijen willen tot 2030 korten. D66 vindt dat er 1,9 miljard euro af kan en GroenLinks zelfs 6,3 miljard.

    “Dat kan gewoon niet, het is onverantwoord”, zegt de minister. “We hebben het niet alleen zelf vastgesteld dat er meer geld nodig is, maar we hebben tot twee keer toe van externe experts bevestiging gekregen. We hebben een naam hoog te houden. De Amerikaanse president Biden heeft ons genoemd als land waar ze een voorbeeld aan nemen. Iedereen die naar het zuiden gaat ziet én voelt hoe het anders kan in België. Dat willen we gewoon niet.”

    Dit statement van het kabinet is een zeer welkome uitspraak voor de gehele infrasector. Ik kan beamen dat er verschrikkelijk veel achterstallig onderhoud is bij bruggen, bedienbare bruggen, sluizen en andere Rijkswaterstaat gerelateerde infrastructuur. Het onderhoud wat mondjesmaat wordt uitgevoerd is een druppel op een gloeiende plaat en ook nog amateuristisch uitgevoerd gezien de (zeer oude) staat van de infra.

    Dit gaat zorgen voor een explosie van infra opdrachten voor de gehele sector.
  5. Kbg 21 juni 2021 13:35
    Feestelijke officiële start realisatie energieneutrale winkelcentrum Hart van de Waalsprong in Nijmegen
    21 juni 2021 11:12 - AM bv
    Feestelijke officiële start realisatie energieneutrale winkelcentrum Hart van de Waalsprong in Nijmegen
    Nijmegen, 21 juni 2021 - Samen met wethouder Noël Vergunst (wethouder stedelijke ontwikkeling, ruimtelijke ordening, cultuurhistorie, grondbeleid en cultuur) van de gemeente Nijmegen vieren gebiedsontwikkelaars AM en VanWonen (verenigd in de Ontwikkelcombinatie Hart van de Waalsprong) de feestelijke officiële start van Hart van de Waalsprong in Nijmegen. Met een paar flinke klappen met een stok door wethouder Vergunst is symbolisch de hartslag van het nieuwe centrum van de Waalsprong op gang gebracht, het centrum dat het kloppende hart van de Waalsprong gaat worden. Voor alle bewoners van Nijmegen is Nieuw Nijmeegs hartlopen geïntroduceerd: een wandelroute die loopt van het oude naar het nieuwe centrum in de vorm van een hart. Het afgelopen weekend konden op de route diverse hartige hapjes worden genuttigd.

    Noël Vergunst, wethouder Stedelijke Ontwikkeling van de gemeente Nijmegen: ‘In Hart van de Waalsprong - onderdeel van Hof van Holland - komen 500 grondgebonden (stads)woningen, koop- en huurappartementen en sociale huurwoningen. Daarmee bieden we een oplossing voor nieuwe doelgroepen op een krappe woningmarkt. Ik ben óók blij dat we met de komst van dit eigentijdse centrumgebied een belofte inlossen voor de bewoners van Lent en Oosterhout om meer winkels te realiseren. Het wordt een duurzame, bruisende stadswijk met een uitgesproken karakter.’

    Marien Kleinjan, directeur AM, namens de ontwikkelcombinatie: ‘Een integrale aanpak van wonen, commerciële en maatschappelijke voorzieningen zorgt ervoor dat Hart van de Waalsprong echt een stadswijk wordt voor iedereen. We zijn trots op deze stap en de bijdrage die we als maatschappelijk betrokken gebiedsontwikkelaar hebben.’

    Mireille Jeurnink, directeur Vastgoedontwikkeling VanWonen: “We maken hier een plek die op de toekomst en klimaatverandering voorbereid is. Met een zonnepark op de daken, waardoor het winkelcentrum en de woningen energieneutraal zijn. En met een openbare ruimte die echt ingericht is op elkaar ontmoeten.”

    Hart van de Waalsprong: divers en energieneutraal wonen en winkelen
    Hart van de Waalsprong is een integrale ontwikkeling van de gebiedsontwikkelaar AM en gebieds- en vastgoedontwikkelaar VanWonen. Het plangebied omvat in totaal ruim zes hectare en biedt ruimte aan 11.800 m² aan centrumfuncties en 500 woningen. Deze worden verdeeld over negen blokken. De 280 koopwoningen en 220 huurwoningen, waarvan 101 sociale huur en 119 vrije sector huurwoningen, liggen verspreid in de wijk. Ontmoeting is het centrale thema bij de stedenbouwkundige opzet van het centrumgebied. Dat is mogelijk op het centrale plein maar ook in de verschillende parkjes en hofjes met uiteenlopende recreatiemogelijkheden. De ambitie om hier het eerste energiecentrale winkelcentrum van Nederland te maken, toont zich in het bijzonder middels zonnepanelen waarvan via een energiecoöperatie lokaal stroom afgenomen kan worden. Klimaatadaptief toont Hart van de Waalsprong zich door de innovatieve wadi’s, waterbergende daken en het vele groen en bomen die voor waterbeheersing en verkoeling zorgen. Verder is er sprake van duurzame mobiliteitsoplossingen. De elektrische deelauto’s van We Drive Solar zijn vanaf het moment van oplevering beschikbaar voor de nieuwe bewoners en reduceren het autobezit en CO2 uitstoot.

    Uitvoering
    Hart van de Waalsprong bestaat uit negen bouwblokken. De eerste vijf blokken zijn nu ondergebracht bij aannemers waarvan gebouw Bliek als eerste van start is gegaan. De blokken Alver, Bliek en Crevas worden gebouwd door Janssen de Jong Bouw en zijn een ontwerp van Monadnock, Brink Architectuur en Stedenbouw, Level of Detail architecten en Korthtielens. Het eerste deel van het blok Bliek bestaat uit 50 sociale huurappartementen. Nog voor de zomer start de bouw van gebouw Crevas, bestaande uit 30 grondgebonden koopwoningen en 30 huurappartementen, gevolgd door de 37 grondgebonden koopwoningen in Alver. In het najaar start de bouw van het resterende deel van gebouw Bliek bestaande uit acht stadswoningen en een parkeerhuis voor de wijk.

    De appartementengebouwen Donk en Elft worden gebouwd door Dura Vermeer en zijn een ontwerp van de Zwarte Hond. Ze bevatten een gemengd programma met circa 9.000 m2 commerciële units en 221 woningen. Naast een grote Albert Heijn en de Aldi komen er ruim 20 compactere winkel-, diensten- en horeca-units. Er worden 51 sociale huurappartementen, 89 overige huurappartementen en 81 koopappartementen gerealiseerd. De bouw duurt naar verwachting tot en met de herfst van 2023.
  6. Kbg 21 juni 2021 14:31
    Autoluwe, groene wijk Bajeskwartier krijgt ondergrondse parkeergarage
    21 juni 2021 13:03 - AM bv
    Autoluwe, groene wijk Bajeskwartier krijgt ondergrondse parkeergarage
    Volgende fase bouw van hoofdstedelijke stadswijk

    Amsterdam, 21 juni 2021 - In opdracht van Bajes Kwartier Ontwikkeling C.V., een samenwerkingsverband van gebiedsontwikkelaar AM, AT Capital en Cairn, start op 21 juni de bouw van de parkeergarage en mobiliteitshub in Bajeskwartier. Dit is een nieuwe stap in de realisatie van dit multifunctionele gebied en markeert tegelijkertijd een volgende fase in de ontwikkeling van deze nieuwe Amsterdamse stadswijk op het terrein van de voormalige Bijlmerbajes. In totaal komen er ongeveer 1.350 huur- en koopwoningen voor een breed publiek. Daarnaast biedt Bajeskwartier ruimte aan een middelbare school, werkplekken, een hotel, cultuur en design en een unieke landmark, ‘de Groene Toren’.

    Ondergronds parkeren betekent meer groen en alle ruimte voor wandelaar en fietser
    Bajeskwartier heeft hoge ambities op het gebied van duurzaamheid, groen en gezondheid. Eén van de doelstellingen is dat bewoners langer en gezond leven. Om dat te bereiken wordt de wijk autoluw gemaakt, op veel plekken vrijwel geheel autovrij, komt er veel groen en nodigen de opzet van de wijk en de gebouwen uit tot een gezonde levensstijl. Het parkeren wordt ondergronds opgelost, zodat bovengronds alle ruimte overblijft voor bijna 70 aaneengesloten, voornamelijk publieke tuinen, hoven en waterpartijen. Wandelaars en fietsers krijgen zo vrij baan.

    Mobiliteitshub
    In de tweelaagse, ondergrondse parkeergarage komen ongeveer 410 parkeerplekken. Naast openbare parkeerplaatsen en plaatsen voor bewoners, komt er ook een mobiliteitshub met leenvoertuigen waaronder elektrische auto’s. Zo hebben bewoners van Bajeskwartier, zeker ook vanwege het metrostation Spaklerweg dat naast de wijk ligt, altijd een passend vervoermiddel tot hun beschikking, zonder de lasten van het eigendom ervan.

    Harko Kloeze, projectdirecteur namens Bajes Kwartier Ontwikkeling C.V.: ‘We zijn blij dat we nu echt snelheid gaan maken met de realisatie van Bajeskwartier. De bouw van de school Spinoza20First is sinds begin dit jaar al in volle gang en daar komt de parkeergarage nu bij. Daar bovenop komen straks meerdere moderne, architectonische woongebouwen te staan. Ook het openbaar gebied is volledig door landschapsarchitecten ontworpen met als uitgangspunt dat je vanuit elk gebouw meteen in het groen stapt. In de gebouwen komen in totaal zo’n 1.350 huur- en koopwoningen in alle soorten en maten: sociale huur, vrije sector huur en koopwoningen. Daarnaast komen er inspirerende werkplekken, horeca, design en maatschappelijke voorzieningen. Starters, gezinnen en alleenstaanden zullen hier allemaal hun thuis vinden. Bajeskwartier wordt een groene en duurzame wijk voor iedereen.’

    De realisatie van de parkeergarage is in handen van BAM Wonen en gaat naar verwachting tot eind 2022 duren. Eind 2021 wordt volgens planning ook de eerste woontoren in aanbouw genomen.

    Energieneutraal en circulair
    Bajeskwartier wordt het eerste gebied in Amsterdam waar GFT-afval uit de wijk wordt opgehaald en ter plekke wordt omgezet in stroom ten behoeve van de volledig energie neutrale wijk. Daarnaast wordt een percentage van bijna 100% circulariteit gehaald door het hergebruik van materiaal uit de voormalige Bijlmerbajes.

    Gunstige ligging
    Bajeskwartier ligt in stadsdeel Oost van de gemeente Amsterdam en is onderdeel van het plangebied Overamstel. Het gebied is gunstig gelegen binnen de ring en ligt centraal tussen het centrum, de Zuidas en het centrumgebied Zuidoost. Maar ook het groene buitengebied van de Amstelscheg is direct bereikbaar.

    "Autoluwe, groene wijk Bajeskwartier krijgt ondergrondse parkeergarage | Koninklijke BAM Groep / Royal BAM Group" www.bam.com/nl/pers/persberichten/202...
1.320 Posts
Pagina: «« 1 ... 47 48 49 50 51 ... 66 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links