Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,515 23 apr 2024 12:52
  • +0,055 (+1,01%) Dagrange 5,450 - 5,560
  • 269.138 Gem. (3M) 313,7K

TomTom Juni 2021.

845 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 ... 43 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 H. Berkhof 14 juni 2021 22:08
    quote:

    Ikkenietweten schreef op 14 juni 2021 19:43:

    [...]

    Het is ook hier net als de TV. Er zit een aan- en uit-knop aan. U doet het allemaal zelf.

    Bedenk dat niemand maar dan ook niemand op dit forum bij TT aan de directiekamer zit dus elke analyse is op drijfzand gebaseerd. Dus ook die van de zelfbenoemde intellectuele goeroes. Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest.
    U bent van harte welkom op de andere fora.
    Je mag natuurlijk niet aan de directiekamer komen.
    Moet natuurlijk zijn: in de directiekamer of aan de directietafel.
  2. forum rang 6 NewKidInTown 14 juni 2021 23:09
    Als je tussen de regels door leest bij sommigen, kun je toch opmaken dat hen niet zozeer de koersontwikkelingen voor hun belangrijk is maar dat ze meer interesse hebben in de wat verdere toekomst en mogelijkheden en potentie van dit bedrijf/aandeel. Kan ik me goed voorstellen, denk er precies zo over.

    Hierbij dan maar een tipje van de sluier:

    "Report Overview

    The global autonomous vehicle market demand is estimated to be at approximately 6.7 thousand units in 2020 and is anticipated to expand at a CAGR of 63.1% from 2021 to 2030. Self-driving cars, also known as autonomous vehicles (AV), are a key innovation in the automotive industry. They have high growth potential and are acting as a catalyst in the technological developments of automobiles."

    "Market Volume in 2020 6.7 Thousand Units

    Volume forecast in 2030 4,223.8 Thousand Units

    Growth Rate CAGR of 63.1% from 2021 to 2030"

    Volume dus 630 maal zo groot in 10 jaar, of 63.029 % of ruim 63 duizend procent.

    Bovenstaand de overall belangrijkste high-lights er uit gepakt.

    Het gehele rapport is te lezen hier:

    www.grandviewresearch.com/industry-an...

    Hoewel ik zo gauw TT niet met name genoemd zie, mag je aannemen dat TT door exclusieve samenwerkingsverbanden met de key-players ruim voldoende groei zal kunnen realiseren het komende decennium.

    Elders kom je soortgelijke groeicijfers tegen zoals:

    "Autonomous Vehicle Market is Exhibiting a CAGR of 63.5% By 2027

    Mar 24, 2021 (Market Insight Reports) -- The global autonomous vehicle market demand was estimated to be around 6.5 thousand units in the year 2019, rising at a market growth of 63.5% CAGR during the forecast period 2020 to 2027. The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, latest trends, key drivers, potential challenges, profitability graph and the overall market environment."

    www.marketwatch.com/press-release/aut...

    Let op: CAGR hebben we het over ANNUAL growth !

    Lees de reports even door, kun je lekker op slapen vannacht :-)

    En hoef je je de komende tijd niet meer op te winden over een duppie eraf of erbij op een dag, peanuts vergeleken met wat komen gaat.

  3. VanillaSky 15 juni 2021 08:19
    quote:

    NewKidInTown schreef op 14 juni 2021 23:09:

    Let op: CAGR hebben we het over ANNUAL growth !

    Lees de reports even door, kun je lekker op slapen vannacht :-)

    En hoef je je de komende tijd niet meer op te winden over een duppie eraf of erbij op een dag, peanuts vergeleken met wat komen gaat.

    Ik zou op dit soort prognoses niet teveel uit doen. We zouden al jaren in explosieve groei moeten zitten als je de rapporten van 5 jaar geleden had moeten geloven. Daarbij is een fikse groei in een bepaalde tak waar TT actief is absoluut geen garantie dat zij die groei ook pakken. Dat was ook te zien bij telematics daar haalde TT ook lang niet de groeicijfers die volgens dit soort rapporten er was.

    Het zal wel een deel liggen aan te rooskleurige rapporten eventueel in combinatie met niet het beste management om de groei die mogelijk is te behalen.

    Dat het management overigens ook niet gelooft in deze luchtfietserij getuigt van de CAGR prognose van TT zelf van 15% tot 2030. Waar bij valt op te merken dat ze sinds 2016 (meen de capital markets day) eigenlijk de toen al opgegeven CAGR niet gehaald hebben de afgelopen 5 jaar.

    Eerst maar eens topline omzetgroei laten zien, op zijn vroegst 2023.
  4. forum rang 8 Wereldbelegger 15 juni 2021 08:25
    Rapporten te over, voorspellingen richting de hemel maar een paar vragen blijven onbeantwoord.
    - Waarom the global autonomous vehicle market nog géén opzichtige belangstelling heeft getoond in de HD Maps van TT.
    - Waarom the global autonomous vehicle market of the Big Tech TomTom en haar opgebouwde kennis niet alvast opkoopt om dat al in huis te hebben.

    Je hoeft geen rekenwonder of visionair te zijn om te begrijpen dat TT een schijntje kost.
    Ook al zou TT op eigen kracht naar een koers van 10-12 Euro kunnen komen.

    De grote vraag blijft: heeft TT de potentie om op eigen kracht te blijven groeien en in echte (!) overname belangstelling te komen.
    Of wordt het één van de vele toeleveranciers van een klein onderdeel voor de autonomous vehicle market?

    quote:

    NewKidInTown schreef op 14 juni 2021 23:09:

    Als je tussen de regels door leest bij sommigen, kun je toch opmaken dat hen niet zozeer de koersontwikkelingen voor hun belangrijk is maar dat ze meer interesse hebben in de wat verdere toekomst en mogelijkheden en potentie van dit bedrijf/aandeel. Kan ik me goed voorstellen, denk er precies zo over.

    Hierbij dan maar een tipje van de sluier:

    "Report Overview

    The global autonomous vehicle market demand is estimated to be at approximately 6.7 thousand units in 2020 and is anticipated to expand at a CAGR of 63.1% from 2021 to 2030. Self-driving cars, also known as autonomous vehicles (AV), are a key innovation in the automotive industry. They have high growth potential and are acting as a catalyst in the technological developments of automobiles."

    "Market Volume in 2020 6.7 Thousand Units

    Volume forecast in 2030 4,223.8 Thousand Units

    Growth Rate CAGR of 63.1% from 2021 to 2030"

    Volume dus 630 maal zo groot in 10 jaar, of 63.029 % of ruim 63 duizend procent.

    Bovenstaand de overall belangrijkste high-lights er uit gepakt.

    Het gehele rapport is te lezen hier:

    www.grandviewresearch.com/industry-an...

    Hoewel ik zo gauw TT niet met name genoemd zie, mag je aannemen dat TT door exclusieve samenwerkingsverbanden met de key-players ruim voldoende groei zal kunnen realiseren het komende decennium.

    Elders kom je soortgelijke groeicijfers tegen zoals:

    "Autonomous Vehicle Market is Exhibiting a CAGR of 63.5% By 2027

    Mar 24, 2021 (Market Insight Reports) -- The global autonomous vehicle market demand was estimated to be around 6.5 thousand units in the year 2019, rising at a market growth of 63.5% CAGR during the forecast period 2020 to 2027. The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, latest trends, key drivers, potential challenges, profitability graph and the overall market environment."

    www.marketwatch.com/press-release/aut...

    Let op: CAGR hebben we het over ANNUAL growth !

    Lees de reports even door, kun je lekker op slapen vannacht :-)

    En hoef je je de komende tijd niet meer op te winden over een duppie eraf of erbij op een dag, peanuts vergeleken met wat komen gaat.

  5. forum rang 8 Wereldbelegger 15 juni 2021 08:28
    Juist!
    Het zou me dan ook niet verbazen dat de koers tot 2023 in dezelfde range blijft als van de afgelopen 12 jaar. Grofweg tussen de 6 en de 10.

    quote:

    VanillaSky schreef op 15 juni 2021 08:19:

    [...]

    Ik zou op dit soort prognoses niet teveel uit doen. We zouden al jaren in explosieve groei moeten zitten als je de rapporten van 5 jaar geleden had moeten geloven. Daarbij is een fikse groei in een bepaalde tak waar TT actief is absoluut geen garantie dat zij die groei ook pakken. Dat was ook te zien bij telematics daar haalde TT ook lang niet de groeicijfers die volgens dit soort rapporten er was.

    Het zal wel een deel liggen aan te rooskleurige rapporten eventueel in combinatie met niet het beste management om de groei die mogelijk is te behalen.

    Dat het management overigens ook niet gelooft in deze luchtfietserij getuigt van de CAGR prognose van TT zelf van 15% tot 2030. Waar bij valt op te merken dat ze sinds 2016 (meen de capital markets day) eigenlijk de toen al opgegeven CAGR niet gehaald hebben de afgelopen 5 jaar.

    Eerst maar eens topline omzetgroei laten zien, op zijn vroegst 2023.
  6. forum rang 8 Wereldbelegger 15 juni 2021 09:16
    Huawei Technologies streeft ernaar om tegen 2025 technologie voor auto’s zonder bestuurder te ontwikkelen.

    Omdat de smartphone-tak van Huawei verhinderd is door Amerikaanse sancties, zoekt het Chinese bedrijf andere mogelijkheden om hun producten te exporteren. Daarom richt het zich nu steeds meer op slimme, elektrische voertuigen. In april maakte het bekend ruim een miljard dollar te investeren in de ontwikkeling van elektrische voertuigen en technieken voor zelfrijdende auto’s. Op die auto’s zal hoogstwaarschijnlijk het bekende Huawei-logo pronken. Zij gaan op hun beurt de concurrentie aan met een andere grote Chinese techgigant: Xiaomi. Zij hebben ruim 8,5 miljard euro opzij gezet voor de ontwikkeling van elektrische auto’s.

    bron:
    www.autovisie.nl/nieuws/apple-krijgt-...
  7. forum rang 4 H. Berkhof 15 juni 2021 10:22
    quote:

    NewKidInTown schreef op 15 juni 2021 07:52:

    [...]
    Doe ik, zal je bellen dan, hoe laat schikt het je ?

    (niettemin kijk ik nu wel positiever naar het aandeel, serieus)
    Zou je mij die positievere kijk ook kunnen verklaren? Ik ben serieus geïnteresseerd omdat er ondanks alle rapporten in mijn ogen niets is veranderd. De koers is nog steeds dezelde koers. En ik zit juist ik te wachten op een stijging van de koers en minder op techniek.
    Of is het ingegeven door IRMA/CS ?
  8. forum rang 7 ketchup 15 juni 2021 11:07
    zodra HG opstapt, omvalt , verkoopt of het van de beurs haalt
    zolang HG deze toko runt moet je als reguliere aandeelhouder weinig verwachten, maar dat wil niet zeggen dat TT niet van een 7 euro aandeel naar een 9 of 10 euro aandeel kan, maar dat geeft nog geen verandering voor gedrag binnen TT , waar het bestuur weinig geeft om waarde te creëren als een beursgenoteerd bedrijf, of de belangen van derden behartigt

    HG heeft zo zijn eigen agenda, maar je kan er gif op innemen dat de man uiteindelijk wil scoren , hij zit er niet als hobbyist , zoals sommige hier denken, verre van -HG gaat nog ongelofelijk scoren op zijn belang , dus zolang je gelooft dat zijn belang ook jouw belang is en je verder geen direct rendement behoeft kun je wachten en zien of hij je meegaat laten profiteren wanneer Bonanza-tijd aanbreekt , zelf durf ik daar wel 2,5% van mijn belegd vermogen op inzetten
    zit nu aan 1.5% dus nog 1% tegaan.
  9. forum rang 7 Dutchy Ron 15 juni 2021 11:27
    Het is te hopen dat Huawei en MSFT mede mbv bijdrage TT en autofabrikant de heilige graal in de markt zetten….. al hoor je de laatste tijd weinig meer over MCVP…… ik heb hogere verwachtingen van Huawei, zie ook de vorige link met het filmpje met de zelfrijdende fiets van Huawei.
  10. forum rang 4 vreemdvermogen 15 juni 2021 11:47
    Nou ja ze zitten niet stil bij Baidu en Huawei, maar TT zwijgt als het graf. Misschien zijn ze alweer afgedankt.

    Arcfox, the BAIC-owned EV brand wowed a lot of people with the release of the Arcfox a-S model with Huawei's autonomous driving technology two months ago. Now the company is teaming up with Baidu's autonomous driving division Apollo.

    Veel over de hele mikmak aan radar, lidar en camera, maar geen maps.

    cnevpost.com/2021/06/15/arcfox-to-col...
  11. VanillaSky 15 juni 2021 12:08
    quote:

    ketchup schreef op 15 juni 2021 11:07:

    zodra HG opstapt, omvalt , verkoopt of het van de beurs haalt
    zolang HG deze toko runt moet je als reguliere aandeelhouder weinig verwachten, maar dat wil niet zeggen dat TT niet van een 7 euro aandeel naar een 9 of 10 euro aandeel kan, maar dat geeft nog geen verandering voor gedrag binnen TT , waar het bestuur weinig geeft om waarde te creëren als een beursgenoteerd bedrijf, of de belangen van derden behartigt

    HG heeft zo zijn eigen agenda, maar je kan er gif op innemen dat de man uiteindelijk wil scoren , hij zit er niet als hobbyist , zoals sommige hier denken, verre van -HG gaat nog ongelofelijk scoren op zijn belang , dus zolang je gelooft dat zijn belang ook jouw belang is en je verder geen direct rendement behoeft kun je wachten en zien of hij je meegaat laten profiteren wanneer Bonanza-tijd aanbreekt , zelf durf ik daar wel 2,5% van mijn belegd vermogen op inzetten
    zit nu aan 1.5% dus nog 1% tegaan.
    Exact, denk alleen dat dit nog wel tot max ca 5 jaar kan duren. Derhalve is tussentijds dit aandeel verhandelen de beste optie. Heb dit al een aantal jaren gedaan en dus een redelijk rendement, goudgerand is het echter niet.
  12. forum rang 4 H. Berkhof 15 juni 2021 12:35
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 15 juni 2021 11:47:

    Nou ja ze zitten niet stil bij Baidu en Huawei, maar TT zwijgt als het graf. Misschien zijn ze alweer afgedankt.

    Arcfox, the BAIC-owned EV brand wowed a lot of people with the release of the Arcfox a-S model with Huawei's autonomous driving technology two months ago. Now the company is teaming up with Baidu's autonomous driving division Apollo.

    Veel over de hele mikmak aan radar, lidar en camera, maar geen maps.

    cnevpost.com/2021/06/15/arcfox-to-col...
    In welke context bedoel je precies "Misschien zijn ze wel weer afgedankt"?
845 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 ... 43 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links