Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,986 23 apr 2024 17:35
  • +0,180 (+4,73%) Dagrange 3,790 - 3,988
  • 1.515.663 Gem. (3M) 1,4M

BAM juni 2021

1.320 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 66 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 havik of duif 9 juni 2021 12:44
    quote:

    HenkdeV schreef op 9 juni 2021 12:34:

    [...]

    Deze CEO niet afrekenen op zaken waar hij niets aan kan doen. Beide opdrachten (Kinderziekenhuis en de Afsluitdijk) zijn aangenomen voor hij bij BAM in dienst is getreden.
    Het is de interne kwaliteit van het personeel die telkens miscalculeerd, groot gebrek aan vakkennis. Ik lees nood berichten van andere grote bouwers dat ze om de zoveel tijd weer tientallen miljoenen moeten toeleggen op een project. Bam heeft hierin de exclusiviteit.
  2. forum rang 8 HenkdeV 9 juni 2021 12:52
    quote:

    havik of duif schreef op 9 juni 2021 12:44:

    [...]Het is de interne kwaliteit van het personeel die telkens miscalculeerd, groot gebrek aan vakkennis. Ik lees nood berichten van andere grote bouwers dat ze om de zoveel tijd weer tientallen miljoenen moeten toeleggen op een project. Bam heeft hierin de exclusiviteit.
    Ach, verdiep je eens in de geschiedenis van bouwer Heijmans.
    Laat ik de overige bouwers, voor wie hetzelfde geldt, nog even onbenoemd.
    Anders wordt het zo'n lange opsomming, komt daar weer commentaar op:-).
  3. Horizongloort 9 juni 2021 12:55
    quote:

    Positief2021 schreef op 9 juni 2021 12:28:

    Nog 10 cent eraf en ik heb weer veel interesse;-)

    Hoop voor de zitten blijvers dat het niet gebeurd!
    Als goed is dan heb je al aandelen BAM gekocht....:).

    quote:
    €d_Modus Vivendi schreef op 25 mei 2021 15:55:

    2 duppen ingeleverd sinds de 2,61 hoog. Het mag weer wat kosten.

    Nog 10 cent eraf en ik ben weer van de partij ;-)

  4. Positief2021 9 juni 2021 13:01
    quote:

    Horizongloort schreef op 9 juni 2021 12:55:

    [...]

    Als goed is dan heb je al aandelen BAM gekocht....:).

    quote:
    €d_Modus Vivendi schreef op 25 mei 2021 15:55:

    2 duppen ingeleverd sinds de 2,61 hoog. Het mag weer wat kosten.

    Nog 10 cent eraf en ik ben weer van de partij ;-)

    Destijds dus niet gekocht, ik heb er nu 0 stuks

    Ik koop niet snel in een neerwaartse trend!
  5. sher 9 juni 2021 13:11
    Gratis advies aan BAM. Begin niet aan het Feyenoordproject
    Je hebt er de kennis niet voor en ook geen projectmanagement om zo'n gecompliceerd project aan te kunnen.Je kunt nog geen zaken doen met rijkswaterstaat met goede resultaten, laat staan met Amerikanen bij Feyenoord.
    Neem projecten aan die je kunt overzien!
  6. forum rang 8 HenkdeV 9 juni 2021 13:25
    quote:

    havik of duif schreef op 9 juni 2021 13:00:

    Ik leg even de koersen naast elkaar:
    Heijmans 4 januari 2021 toen € 9,26 nu € 13,06
    Bam 4 januari 2021 toen € 1,65 nu € 2,29
    Jij zegt dingen die niet kloppen en die weerleg ik.

    Joosten werkte niet bij BAM toen de twee orders (Kinderziekenhuis en Afsluitdijk werden aangenomen.
    En BAM is echt niet het enige bouwbedrijf dat aan miscalculatie deed/doet.

    En wanneer je koersen naast elkaar legt, moet je er de volgende keer ook even de stijgingspercentages bijzetten.

    Bij Heijmans is dat 41% en bij BAM 38%.
    Nou, dat is een verschil dat inslaat als een bom:-).

    Tijd voor de fiets.
    Visje eten in Zoutkamp, van de winst.
  7. forum rang 5 havik of duif 9 juni 2021 13:49
    quote:

    HenkdeV schreef op 9 juni 2021 13:25:

    [...]

    Jij zegt dingen die niet kloppen en die weerleg ik.

    Joosten werkte niet bij BAM toen de twee orders (Kinderziekenhuis en Afsluitdijk werden aangenomen.
    En BAM is echt niet het enige bouwbedrijf dat aan miscalculatie deed/doet.

    En wanneer je koersen naast elkaar legt, moet je er de volgende keer ook even de stijgingspercentages bijzetten.

    Bij Heijmans is dat 41% en bij BAM 38%.
    Nou, dat is een verschil dat inslaat als een bom:-).

    Tijd voor de fiets.
    Visje eten in Zoutkamp, van de winst.
    Het is prima dat je uitspraken weerlegt waarvan je vind dat ze niet juist zijn daar kan ik alleen maar van leren.
    Het verschil in 3% rendement is de vergelijking is niet zo groot maar ik kies toch liever voor 41% rendement op een koers van 9,26 dan 38% van een koers van 1,65 want dat is wel een heel groot verschil.
    Ik hoop dat de fietstocht je goed heeft gedaan.
  8. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 9 juni 2021 14:05
    quote:

    sher schreef op 9 juni 2021 13:11:

    Gratis advies aan BAM. Begin niet aan het Feyenoordproject
    Je hebt er de kennis niet voor en ook geen projectmanagement om zo'n gecompliceerd project aan te kunnen.Je kunt nog geen zaken doen met rijkswaterstaat met goede resultaten, laat staan met Amerikanen bij Feyenoord.
    Neem projecten aan die je kunt overzien!
    Jemig, alsof dit het eerste stadion is dat BAM zal gaan bouwen!!!
    Je hebt gelijk als je dat gemiereneuk destijds tussen BAM Feijenoord en Gemeente R'dam in de eerste aanleg als voorbeeld neemt. Dat ging gelukkig niet door. Een herhaling zou best kunnen maar ook hier zal geleerd zijn. Overigens doet Bam wel mee aan die nieuwe woonwijk die daar gepland werd.

    In Nederland is BAM betrokken (geweest) bij de Johan Cruyff ArenA, het PSV-stadion, Euroborg, Gelredome en De Kuip. In Duitsland bouwde BAM onder meer nieuwe stadions in Berlijn, Mainz, Wolfsburg, Karlsruhe, Dresden en Stuttgart. BAM realiseerde in Johannesburg Soccer City, waar de finale van het WK 2010 werd gespeeld. Thans in Manchester Stadion.
  9. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 9 juni 2021 14:17
    speciaal voor JvdPeeee: don't shoot me ;)

    Denmark Hill station shortlisted for Sustainable Business Award at Rail Awards 2021
    9 June 2021 12:33 - BAM Nuttall Ltd
    Denmark Hill station

    Camberley, 4 June 2021 - Denmark Station Enhancement Project in London has been shortlisted for the Sustainable Business Award at Rail Awards 2021.

    Denmark Hill station is one of the busiest stations in South London, with annual passenger numbers reaching 7 million. It is located between King’s College hospital and Maudsley hospital, and has remained busy throughout the pandemic.

    BAM’s work at Denmark Hill station included creating an additional station entrance conveniently located between the two hospital entrances to help reduce the station congestion.

    As station overcrowding and passenger safety needed to be addressed urgently, BAM Nuttall worked closely with Network Rail, Train Operator GTR and their design contractor INVVU to reduce the design and delivery stages from what usually takes 4-5 years, down to just two and a half years.

    Sustainability was at the heart of the planning and design phases, and well as being integral to the station’s construction and operation. The project used sustainable materials in more efficient ways including sheet piling made of 60% recycled steel which was then capped and left in place to become part of the permanent works. Low-emissions construction plant was also used on the project. This helped reduced needless traffic in and out of the site, and vehicle mileage and emissions.

    The station’s new roof space saw an innovative voltaic film installed instead of standard voltaic glass panels, which will generate electricity to power the station. The film is more damage resistant than voltaic glass panels, has a typical life span of over 40 years and is easier to inspect and maintain.

    The use of this new super-lightweight film is a first at a UK station and can be added to any roof surface. The film charges without direct sunlight, and produces electricity even when it’s cloudy. The voltaic film generates more electricity than the station requires, reducing the station’s carbon emissions, with surplus electricity fed back to the National Grid making the station the first carbon-positive station enhancement in the UK.

    The project also included the creation of new overhead canopies for platforms 2, 3 and 4. The needs of the station users was also considered with the final design including the provision of perching places for those with mobility issues, embossed signage and single colour flooring for those with sight restrictions. A new secure 85 space bicycle parking facility (including spaces for disability cycles) was also created outside the additional entrance, which station users had requested.

    Huw Jones, Divisional Director Rail, said: ‘We’re delighted to have been part of delivering new innovative, sustainable solutions across the rail network, creating the first carbon net-positive station enhancement in the UK, developed over a compressed timescale in full alignment with the principles of Project SPEED, and in close partnership with Network Rail and GTR. Our work at this station significantly improves the passenger experience, whilst the opportunity to generate electricity on site will not only help the rail industry in reducing its carbon emissions, but also offers substantial cost savings to Network Rail. The project’s nomination for the Sustainable Business Award at the Rail Awards 2021 recognises the use of innovative solutions that help meet our commitment to the rail industry’s common sustainability goals. Congratulations to the team for the nomination, we wish them the best of luck.’

  10. JVDP 9 juni 2021 14:30
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 9 juni 2021 14:17:

    speciaal voor JvdPeeee: don't shoot me ;)

    Denmark Hill station shortlisted for Sustainable Business Award at Rail Awards 2021
    9 June 2021 12:33 - BAM Nuttall Ltd
    Denmark Hill station

    Camberley, 4 June 2021 - Denmark Station Enhancement Project in London has been shortlisted for the Sustainable Business Award at Rail Awards 2021.

    Denmark Hill station is one of the busiest stations in South London, with annual passenger numbers reaching 7 million. It is located between King’s College hospital and Maudsley hospital, and has remained busy throughout the pandemic.

    BAM’s work at Denmark Hill station included creating an additional station entrance conveniently located between the two hospital entrances to help reduce the station congestion.

    As station overcrowding and passenger safety needed to be addressed urgently, BAM Nuttall worked closely with Network Rail, Train Operator GTR and their design contractor INVVU to reduce the design and delivery stages from what usually takes 4-5 years, down to just two and a half years.

    Sustainability was at the heart of the planning and design phases, and well as being integral to the station’s construction and operation. The project used sustainable materials in more efficient ways including sheet piling made of 60% recycled steel which was then capped and left in place to become part of the permanent works. Low-emissions construction plant was also used on the project. This helped reduced needless traffic in and out of the site, and vehicle mileage and emissions.

    The station’s new roof space saw an innovative voltaic film installed instead of standard voltaic glass panels, which will generate electricity to power the station. The film is more damage resistant than voltaic glass panels, has a typical life span of over 40 years and is easier to inspect and maintain.

    The use of this new super-lightweight film is a first at a UK station and can be added to any roof surface. The film charges without direct sunlight, and produces electricity even when it’s cloudy. The voltaic film generates more electricity than the station requires, reducing the station’s carbon emissions, with surplus electricity fed back to the National Grid making the station the first carbon-positive station enhancement in the UK.

    The project also included the creation of new overhead canopies for platforms 2, 3 and 4. The needs of the station users was also considered with the final design including the provision of perching places for those with mobility issues, embossed signage and single colour flooring for those with sight restrictions. A new secure 85 space bicycle parking facility (including spaces for disability cycles) was also created outside the additional entrance, which station users had requested.

    Huw Jones, Divisional Director Rail, said: ‘We’re delighted to have been part of delivering new innovative, sustainable solutions across the rail network, creating the first carbon net-positive station enhancement in the UK, developed over a compressed timescale in full alignment with the principles of Project SPEED, and in close partnership with Network Rail and GTR. Our work at this station significantly improves the passenger experience, whilst the opportunity to generate electricity on site will not only help the rail industry in reducing its carbon emissions, but also offers substantial cost savings to Network Rail. The project’s nomination for the Sustainable Business Award at the Rail Awards 2021 recognises the use of innovative solutions that help meet our commitment to the rail industry’s common sustainability goals. Congratulations to the team for the nomination, we wish them the best of luck.’

    Sorry Ed, I’m out of bullets.
  11. forum rang 8 HenkdeV 9 juni 2021 14:49
    quote:

    havik of duif schreef op 9 juni 2021 13:49:

    [...] Het is prima dat je uitspraken weerlegt waarvan je vind dat ze niet juist zijn daar kan ik alleen maar van leren.
    Het verschil in 3% rendement is de vergelijking is niet zo groot maar ik kies toch liever voor 41% rendement op een koers van 9,26 dan 38% van een koers van 1,65 want dat is wel een heel groot verschil.
    Ik hoop dat de fietstocht je goed heeft gedaan.
    Nee hoor. Wanneer je in beide aandelen hetzelfde bedrag belegt (zeg 10.000 euro) dan blijft dat verschil 3%.
    De fietstocht was lekker en het lekkerbekje deed zijn naam eer aan:-)).
  12. Positief2021 9 juni 2021 14:59
    quote:

    HenkdeV schreef op 9 juni 2021 14:49:

    [...]

    Nee hoor. Wanneer je in beide aandelen hetzelfde bedrag belegt (zeg 10.000 euro) dan blijft dat verschil 3%.
    De fietstocht was lekker en het lekkerbekje deed zijn naam eer aan:-)).
    En nu? Koekhappen onder het genot van de Bam koers ;-)
1.320 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 66 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links