Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 24,300 15 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 24,200 - 24,720
  • 218.255 Gem. (3M) 243,4K

AMG - tweede kwartaal 2021

2.018 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 101 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 moneypocket 12 mei 2021 23:13
    quote:

    Helmonderke schreef op 12 mei 2021 23:08:

    Vraag voor moneypocket , is koersdoel 41 ook realistisch jij bent DE cijferkoning van dit forum.
    Dat is zeker realistisch, indien de contante waarde van de emissie wordt geïnvesteerd en hierbij een return of investment plaatsvindt. Zie mijn berekende bandbreedte zowel incl. Als excl. emissieopbrengst. Vandaar dat die emissiekoers van 32,50 euro ook een realistische emissiekoers is geweest.
  2. [verwijderd] 12 mei 2021 23:40
    quote:

    moneypocket schreef op 12 mei 2021 23:13:

    [...]

    Dat is zeker realistisch, indien de contante waarde van de emissie wordt geïnvesteerd en hierbij een return of investment plaatsvindt. Zie mijn berekende bandbreedte zowel incl. Als excl. emissieopbrengst. Vandaar dat die emissiekoers van 32,50 euro ook een realistische emissiekoers is geweest.
    De reden dat ik dit vraag ?
    Toevallig Just Eat Takeaway ook strong buy net als AMG sterkste dalers steeds .
    Zie die koersdoelen steeds meer als een getal roepen in de ruimte. Helaas niet te rijmen vaak.

  3. forum rang 4 moneypocket 13 mei 2021 00:12
    quote:

    Helmonderke schreef op 12 mei 2021 23:40:

    [...]

    De reden dat ik dit vraag ?
    Toevallig Just Eat Takeaway ook strong buy net als AMG sterkste dalers steeds .
    Zie die koersdoelen steeds meer als een getal roepen in de ruimte. Helaas niet te rijmen vaak.

    Vergis je niet; indien de Noorse Vikingen plots hun belang van 3,45% zeer snel gaan afbouwen geeft dit een geweldige koersdruk. Indien daarnaast ook paniekerige beleggers de stukken verkopen is de daling gauw verklaard.
  4. forum rang 6 Lamsrust 13 mei 2021 00:20
    Inzake een koersprijs target redeneer ik als volgt.

    In 2017 was de vanadiumprijs ongeveer gelijk aan de huidige prijs. De afdeling Critical Materials genereerde toen $ 100 mln EBITDA op jaarbasis. Dus dat zou ook nu dan ook moeten kunnnen. Nu valt dat uiteen in plm. $ 40 mln Critical Minerals (Q1: $ 9 mln) en plm. $ 60 mln Clean Energy Materials (Q1: $ 10 mln, maar door price lag effect en volume groei moet dit naar $ 15 mln gaan). De afdeling Critical Materials Technologies draaide in 2019 plm. $ 60 mln EBITDA (Q1: $ 9.0 mln, maar dat moet door terugkerende orders uit de aerospace en tezamen met de nieuwe orders uit de Aziatische high performance steel sector weer terug moeten naar minimaal $ 15 mln en op termijn zelfs $ 20 mln door inhaalvraag aerospace sector en nieuwe klanten uit de high performance steel sector). In totaal derhalve $ 160 miljoen EBITDA op jaarbasis runrate.

    BIj een EBITDA factor van 10x en een netto schuld van $ 50 mln (na aftrek emissie opbrengst) kom je dan op (10x $160 -/- $50 mln)/31.594.424 shares (geplaatst kapitaal minus ingekochte aandelen op balans AMG)/1.2 EUR/$ = EUR 42 per aandeel.

    Omgerekend naar K/W kom je dan op plm. 16x.

    Hier komt dan nog bij:
    - EBITDA uit Zanesville expension & (uiteraard) neemt dan de schuldpositie toe met $ 320 mln vanaf H2, 2022;
    - EBITDA uit het SP+ project: uitbreiding lithium capaciteit met 40,000 DMT vanaf H2, 2022;
    - EBITDA uit de Duitse Lithiumhydroxide fabricage vanaf H1, 2023 & toename schulden tgv dit project;
    - EBITDA uit Carbon credits project;
    - Solid state battery project upside;
    - Shell JV upside.

    Heinz schat de EBITDA uit al deze projecten op $ 350 mln. binnen nu en 5 jaar. Indien dit leidt tot een toename van de schulden met $ 300 mln bovenop de tax exempt loan van $ 600 mln, dan kom je op een aandelenkoers van plm. EUR 75 over 5 jaar bij een EBITDA multiple van 10.

    Dus niet onrustig worden van het georkesteerde koersgebeuren van heden, maar rustig blijven zitten.

    Ik zit zelf zeer fors long.
  5. forum rang 7 ff_relativeren 13 mei 2021 00:26
    Hoi @ Lamsrust, AB van mij met 2 kanttekeningen :

    1. Reken voor de Vanadiumprijs niet te veel met de stijgende marktprijs.
    In mijn herinnering wordt de 100% afname verkocht boven de produktieprijs, maar onder de marktprijs.

    2. Die Ebitda doelstelling van $ 350 miljoen is naar mijn onbescheiden mening 2 jaar geleden op papier gezet.
    Dat zou betekenen dat we daar moeten arriveren binnen 3 jaar vanaf nu. Aanvullingen en verbeteringen zijn meer dan welkom, dus graag je feedback.

    Greetzzz
  6. forum rang 4 moneypocket 13 mei 2021 00:33
    quote:

    Lamsrust schreef op 13 mei 2021 00:20:

    Inzake een koersprijs target redeneer ik als volgt.

    In 2017 was de vanadiumprijs ongeveer gelijk aan de huidige prijs. De afdeling Critical Materials genereerde toen $ 100 mln EBITDA op jaarbasis. Dus dat zou ook nu dan ook moeten kunnnen. Nu valt dat uiteen in plm. $ 40 mln Critical Minerals (Q1: $ 9 mln) en plm. $ 60 mln Clean Energy Materials (Q1: $ 10 mln, maar door price lag effect en volume groei moet dit naar $ 15 mln gaan). De afdeling Critical Materials Technologies draaide in 2019 plm. $ 60 mln EBITDA (Q1: $ 9.0 mln, maar dat moet door terugkerende orders uit de aerospace en tezamen met de nieuwe orders uit de Aziatische high performance steel sector weer terug moeten naar minimaal $ 15 mln en op termijn zelfs $ 20 mln door inhaalvraag aerospace sector en nieuwe klanten uit de high performance steel sector). In totaal derhalve $ 160 miljoen EBITDA op jaarbasis runrate.

    BIj een EBITDA factor van 10x en een netto schuld van $ 50 mln (na aftrek emissie opbrengst) kom je dan op (10x $160 -/- $50 mln)/31.594.424 shares (geplaatst kapitaal minus ingekochte aandelen op balans AMG)/1.2 EUR/$ = EUR 42 per aandeel.

    Omgerekend naar K/W kom je dan op plm. 16x.

    Hier komt dan nog bij:
    - EBITDA uit Zanesville expension & (uiteraard) neemt dan de schuldpositie toe met $ 320 mln vanaf H2, 2022;
    - EBITDA uit het SP+ project: uitbreiding lithium capaciteit met 40,000 DMT vanaf H2, 2022;
    - EBITDA uit de Duitse Lithiumhydroxide fabricage vanaf H1, 2023 & toename schulden tgv dit project;
    - EBITDA uit Carbon credits project;
    - Solid state battery project upside;
    - Shell JV upside.

    Heinz schat de EBITDA uit al deze projecten op $ 350 mln. binnen nu en 5 jaar. Indien dit leidt tot een toename van de schulden met $ 300 mln bovenop de tax exempt loan van $ 600 mln, dan kom je op een aandelenkoers van plm. EUR 75 over 5 jaar bij een EBITDA multiple van 10.

    Dus niet onrustig worden van het georkesteerde koersgebeuren van heden, maar rustig blijven zitten.

    Ik zit zelf zeer fors long.

    Lamsrust, bedankt voor jouw uitgebreide visie en bijbehorende berekeningen! Jouw visie deel ik volledig en komt overeen met mijn inzichten. Zelf zit ik ook long en blijf ook long zitten. Dat de continue koersdruk deze schamele koers oplevert is voor mij niet relevant. Het grotere plaatje is bepalend! Morgen koop ik weer bij indien de koers omlaag gezet wordt!
  7. [verwijderd] 13 mei 2021 00:34
    quote:

    Just lucky schreef op 12 mei 2021 20:30:

    [...]Op AMG zit gewoon een heel actief algo, bij andere fondsen zoals bijv. OCI zie je dat totaal niet., terwijl bij dat fonds de bied en laatboeken vol zitten. Dit algo heeft gewoon de voorkeur voor AMG en draait waarschijnlijk elke dag dikke winsten. Het is niet anders. Ben benieuwd naar morgen, zal ook wel een rode dag worden gezien de Amerikaanse futures. En de beurzen staan nog steeds op topstanden, de correctie moet nog beginnen en AMG heeft al een flinke voorsprong. Zou me niets verbazen als je AMG over enkele weken onder de 25 kan komen.
    Klopt, laat het gewoon uitrazen, koopkansen genoeg in de zomer. Ik blijf er nog even langer van af. Succes.
  8. forum rang 6 Lamsrust 13 mei 2021 00:45
    quote:

    ff_relativeren schreef op 13 mei 2021 00:26:

    Hoi @ Lamsrust, AB van mij met 2 kanttekeningen :

    1. Reken voor de Vanadiumprijs niet te veel met de stijgende marktprijs.
    In mijn herinnering wordt de 100% afname verkocht boven de produktieprijs, maar onder de marktprijs.

    2. Die Ebitda doelstelling van $ 350 miljoen is naar mijn onbescheiden mening 2 jaar geleden op papier gezet.
    Dat zou betekenen dat we daar moeten arriveren binnen 3 jaar vanaf nu. Aanvullingen en verbeteringen zijn meer dan welkom, dus graag je feedback.

    Greetzzz
    Dank.

    Ad 1. Ik kan mij herinnereren dat Heinz tijdens een investor call over de Glencore vanadium afname overeenkomst opmerkte dat de prijs gelijk is aan de marketindex minus een kleine afslag, i.e. als de marktprijs stijgt dan stijgt de verkoopprijs. Daarnaast zijn de recycling fees gestegen, zodat de EBITDA al hoger zou moeten zijn bij een identieke vanadiumprijs als 4 jaar geleden.

    Ad 2. Klopt. Ik geef ze nog 2 jaar extra de tijd, maar eerlijk gezegd verwacht ik dat Heinz AMG eind 2022/begin 2023 bij een corporate naar binnen schuift voor de jackpotprijs c.q. dan wel bij een corporate (CEM/CM) en een IPO (CTM).

    Door de emissie is AMG - afgezien van de tax exempt loan die pas in 2049 hoeft te worden afgelost en afgezien van CAPEX in lithiumhydroxy/Shell JV - eind 2021 bijna schuldenvrij, zodat hij de druk van de banken van tafel is. Dat vond ik de laatste tijd nog een onderschat risico. Daarom is het uiterst merkwaardig dat de koers nu daalt, i.e. de winstgevendheid neemt toe t.g.v. volume/prijsstijging grondstoffen/besparing kosten/nieuwe high performance steel klanten CMT en het risico is substantieel gedaald door EUR 110 mln extra cash op de plank. Typisch gevalletje spelen met de koers door hedge funds om lager weer in te stappen, ik koop maar weer bij dus.


  9. forum rang 7 ff_relativeren 13 mei 2021 00:56
    quote:

    Lamsrust schreef op 13 mei 2021 00:45:

    [...]

    Dank.

    Ad 1. Ik kan mij herinnereren dat Heinz tijdens een investor call over de Glencore vanadium afname overeenkomst opmerkte dat de prijs gelijk is aan de marketindex minus een kleine afslag, i.e. als de marktprijs stijgt dan stijgt de verkoopprijs. Daarnaast zijn de recycling fees gestegen, zodat de EBITDA al hoger zou moeten zijn bij een identieke vanadiumprijs als 4 jaar geleden.

    Ad 2. Klopt. Ik geef ze nog 2 jaar extra de tijd, maar eerlijk gezegd verwacht ik dat Heinz AMG eind 2022/begin 2023 bij een corporate naar binnen schuift voor de jackpotprijs c.q. dan wel bij een corporate (CEM/CM) en een IPO (CTM).

    Door de emissie is AMG - afgezien van de tax exempt loan die pas in 2049 hoeft te worden afgelost en afgezien van CAPEX in lithiumhydroxy/Shell JV - eind 2021 bijna schuldenvrij, zodat hij de druk van de banken van tafel is. Dat vond ik de laatste tijd nog een onderschat risico. Daarom is het uiterst merkwaardig dat de koers nu daalt, i.e. de winstgevendheid neemt toe t.g.v. volume/prijsstijging grondstoffen/besparing kosten/nieuwe high performance steel klanten CMT en het risico is substantieel gedaald door EUR 110 mln extra cash op de plank. Typisch gevalletje spelen met de koers door hedge funds om lager weer in te stappen, ik koop maar weer bij dus.


    Hmm, opnieuw een vraagje @ Lamsrust ; Je schrijft "Door de emissie is AMG -afgezien van (..) bijna schuldenvrij."
    Is dat zo ? Ik dacht dat AMG met de opbrengst van de emissie een stukje van het bedrijf gaat financieren.
    Een investering in assets, in plaats van een schuld-aflossing.

    Comments ?
  10. forum rang 5 Fox WIld 13 mei 2021 01:04
    quote:

    Lamsrust schreef op 13 mei 2021 00:45:

    [...]

    Door de emissie is AMG - afgezien van de tax exempt loan die pas in 2049 hoeft te worden afgelost en afgezien van CAPEX in lithiumhydroxy/Shell JV - eind 2021 bijna schuldenvrij, zodat hij de druk van de banken van tafel is. Dat vond ik de laatste tijd nog een onderschat risico. Daarom is het uiterst merkwaardig dat de koers nu daalt, i.e. de winstgevendheid neemt toe t.g.v. volume/prijsstijging grondstoffen/besparing kosten/nieuwe high performance steel klanten CMT en het risico is substantieel gedaald door EUR 110 mln extra cash op de plank. Typisch gevalletje spelen met de koers door hedge funds om lager weer in te stappen, ik koop maar weer bij dus.


    Ik heb vandaag wat bijgekocht en doe dat morgen weer als de koers onder de 28 euro zakt. En die kans schat ik vrij hoog in op zo'n rustige dag met weinig handel.
  11. forum rang 6 Lamsrust 13 mei 2021 09:33
    quote:

    ff_relativeren schreef op 13 mei 2021 00:56:

    [...]
    Hmm, opnieuw een vraagje @ Lamsrust ; Je schrijft "Door de emissie is AMG -afgezien van (..) bijna schuldenvrij."
    Is dat zo ? Ik dacht dat AMG met de opbrengst van de emissie een stukje van het bedrijf gaat financieren.
    Een investering in assets, in plaats van een schuld-aflossing.

    Comments ?

    AMG zal de opbrengst van de emissie inderdaad willen aanwenden ter financiering van het Duitse lithiumhydroxide project, maar vooralsnog ligt het geld op de plank en komt het dus in mindering op de schuldpositie waardoor deze pro forma per eind maart 2021 plm. USD 50 mln bedraagt. Per ultimo 2021 schat ik in dat dit bedrag naar nihil zal tenderen door de oplopende winstgevendheid.

    De schuld zal weer oplopen indien de investeringen in nieuwe projecten plaatsvinden, maar daar staat dan positieve EBITDA tegenover.

    Overigens moet het Heinz in Duitsland lukken om forse subsidies los te weken voor het lithiumhydroxideproject, doch minimaal een zeer gunstige lening van een overheidsinstituut gelet op de EUR 750 miljard die de EU heeft vrijgemaakt voor green deal infra investeringen.

    Om een zuivere berekening te maken op basis van een EBITDA multiple dien je alleen de schulden in mindering te brengen die ook gerelateerd zijn aan de EBITDA, i.e. de schuld van plm. USD 325 mln voor de OHIO II expansie moet je nu nog niet meenemen aangezien er nog geen EBITDA tegenover staat. Daarnaast is deze schuld quasi equity omdat deze pas in 2049 behoeft te worden afgelost.
  12. forum rang 4 moneypocket 13 mei 2021 09:39
    quote:

    Lamsrust schreef op 13 mei 2021 09:33:

    [...]

    AMG zal de opbrengst van de emissie inderdaad willen aanwenden ter financiering van het Duitse lithiumhydroxide project, maar vooralsnog ligt het geld op de plank en komt het dus in mindering op de schuldpositie waardoor deze pro forma per eind maart 2021 plm. USD 50 mln bedraagt. Per ultimo 2021 schat ik in dat dit bedrag naar nihil zal tenderen door de oplopende winstgevendheid.

    De schuld zal weer oplopen indien de investeringen in nieuwe projecten plaatsvinden, maar daar staat dan positieve EBITDA tegenover.

    Overigens moet het Heinz in Duitsland lukken om forse subsidies los te weken voor het lithiumhydroxideproject, doch minimaal een zeer gunstige lening van een overheidsinstituut gelet op de EUR 750 miljard die de EU heeft vrijgemaakt voor green deal infra investeringen.

    Om een zuivere berekening te maken op basis van een EBITDA multiple dien je alleen de schulden in mindering te brengen die ook gerelateerd zijn aan de EBITDA, i.e. de schuld van plm. USD 325 mln voor de OHIO II expansie moet je nu nog niet meenemen aangezien er nog geen EBITDA tegenover staat. Daarnaast is deze schuld quasi equity omdat deze pas in 2049 behoeft te worden afgelost.
    Ja, Lamsrust; een lage schuld indien de emissie wordt meegenomen.
  13. Sonic 13 mei 2021 09:44
    @Lamsrust die EU subsidiepot van 750 miljard is vnl voor innovatie en pilots rond TRl 4-6 bedoeld, niet voor uitrol. En dat geldt vooral voor investeringen in ‘rijkere’ EU landen zoals DL. En een gros van deze EU duurzaamheidssubsidies in DL zal bestemd zijn voor NoordRijn Westfalen en Saksen Anhalt.

    Net nog een pluk bijgekocht. Verwacht dat als Norges Bank stopt met deze afbouw we in rustiger vaarwater komen en deze koersreactie wordt gecompenseerd.
  14. forum rang 4 moneypocket 13 mei 2021 09:56
    quote:

    Sonic schreef op 13 mei 2021 09:44:

    @Lamsrust die EU subsidiepot van 750 miljard is vnl voor innovatie en pilots rond TRl 4-6 bedoeld, niet voor uitrol. En dat geldt vooral voor investeringen in ‘rijkere’ EU landen zoals DL. En een gros van deze EU duurzaamheidssubsidies in DL zal bestemd zijn voor NoordRijn Westfalen en Saksen Anhalt.

    Net nog een pluk bijgekocht. Verwacht dat als Norges Bank stopt met deze afbouw we in rustiger vaarwater komen en deze koersreactie wordt gecompenseerd.
    Ik heb liever dat die Noorse Vikingen afbouwen tot 0 en dat de koers nog verder zakt neem ik op de koop toe. Daarnaast hoop ik dat die Noren ook wegblijven uit AMG.
2.018 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 101 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links