Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 15,490 25 apr 2024 09:00
  • -0,060 (-0,39%) Dagrange 15,490 - 15,490
  • 1.471 Gem. (3M) 224,4K

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 806 807 808 809 810 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Risky bets 5 mei 2021 08:51
    Eurnav gaat denk wat lager dan 17k/day spot realiseren omdat ze geen scrubbers hebben. DHT heeft ook meer hoge charters van de boom periode en EURN schrijft veel sneller af. Je moet er rekening mee houden dat EURN een veel slechter EPS rapport gaat laten zien.

    Dit is waarom DHT nog relatief goed zit voor Q1. Op 1 april 6 jaarcontracten op VLCC's voor $67.3k/day afgesloten midden in de boom periode. www.dhtankers.com/dht-holdings-inc-an... . Euronav's charters zijn veel meer lange termijn industriele contracten.

    EURN is wel een veel betere buy dan DHT hier vind ik, stuk goedkoper.
  2. forum rang 5 maci 6 mei 2021 08:20
    EURONAV MAAKT RESULTATEN EERSTE
    KWARTAAL 2021 BEKEND
    HOOGTEPUNTEN
    • Uitdagend kwartaal door achterblijvend herstel van de vraag en het beperkte
    aanbod van ruwe olie
    • Euronav blijft financiering diversifiëren met nieuwe duurzaamheidsgerelateerde
    financieringsbronnen
    • Investeren in de toekomst met vernieuwing van de VLCC- en Suezmax-vloot in de
    loop van het kwartaal
    ANTWERPEN, België, 6 mei 2021 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN)
    (“Euronav” of de “Vennootschap”) maakte vandaag de niet-geauditeerde financiële
    resultaten bekend voor het eerste kwartaal van 2021, eindigend op 31 maart 2021.
    Hugo De Stoop, CEO van Euronav: “De vrachttarieven zijn gedurende Q1 en het huidige
    kwartaal laag gebleven. Mobiliteitsbeperkingen als gevolg van de COVID-19-pandemie
    blijven het wereldwijde verbruik van ruwe olie beïnvloeden. Hoewel de afbouw van de
    OPEC+ productieverlagingen later deze maand een bemoedigend teken is, blijft het
    overaanbod aan vervoerscapaciteit wegen op onze sector. Wij blijven ervan overtuigd dat
    de markt zich op middellange termijn zal herstellen. Daarom hebben we tijdens het eerste
    kwartaal gebruik gemaakt van de huidige lage waarderingen om anticyclische
    investeringen te doen in zowel het VLCC- als het Suezmax-segment. Naast onze
    uitstekende relaties met de scheepswerven, zullen onze nieuwe eco-schepen een
    belangrijk onderdeel vormen van onze energietransitiestrategie om de emissies van onze
    vloot te verminderen.”

    Het hele PB lees je hier: tinyurl.com/yz6yu6rk
  3. forum rang 4 boothram 6 mei 2021 08:55
    het 'negatieve' resultaat wordt bepaald enkel door 'depreciatie' van de actieva (40 ct/aandel)
    in feite izijn het afschrijvingen op nieuwwaarden... 1,25% kwartaal. De nieuwe boten zijn waarschijnlijk ook naar beneden gehrwaardeerd: nieuwe aankopen zijn goedkoper dan 2 jaar geleden.
    Dit is geen cash-drain...
    opvallend lage boekingsgraad voor q2: waarschijnlijk omdat de bijkomende capaciteit van de nieuwe boten nog niet helemaal beschikbaar iis: olang er geen termijncontract vastligt worden ze wellicht als spot geboekt,...
    het is best mogelijk dat ze klaar staan om vanaf mei aan hogere tarieven te worden geboekt...
    De herwaardering van de vlooot zou ook wel eens kunnen beinvloed zijn door de drydockingskosten ...
    Een 'Normale' afschrijving is eerder op een totale nieuwwaarde van 5 miljard, 1,25% 62.5
    De afbetalingen en intresten zijn daarvan nog niet de helft...
    Overigens, de waardeverminderingen komen niet overeen met effectieve waardeverminderngen., de vloot is integendeel meer waard geworden, (behalve dan de nieuwbouw is de rest alleen maar meer waard geworden)
    De illegale vloot... vraag of men er nog zonder zal kunnen als de markt zich hersteld: het kan alle kanten op, met voor en tegen voor euronav. Wel voorzie ik in q2 nog een aantal tc's.....en een normalisatie van de afschrijvingen...en in q3 opnieuw winstgevend...
19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 806 807 808 809 810 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links