Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Forum geopend voor Euronav
Volgen
Eurnav gaat denk wat lager dan 17k/day spot realiseren omdat ze geen scrubbers hebben. DHT heeft ook meer hoge charters van de boom periode en EURN schrijft veel sneller af. Je moet er rekening mee houden dat EURN een veel slechter EPS rapport gaat laten zien. Dit is waarom DHT nog relatief goed zit voor Q1. Op 1 april 6 jaarcontracten op VLCC's voor $67.3k/day afgesloten midden in de boom periode. www.dhtankers.com/dht-holdings-inc-an... . Euronav's charters zijn veel meer lange termijn industriele contracten. EURN is wel een veel betere buy dan DHT hier vind ik, stuk goedkoper.
Zijn er al adviezen bekend voor DHT na de cijfers ?
Nog niet. Uiteraard wachten de analisten tot na de conference call vandaag om 14h voor ook de vooruitzichten te aanhoren.
Denk dat morgen bij Euronav zal afhangen tussen de verhouding Spot en Fixed prijzen , DHT zegt dat de tarieven licht stijgen maar voor 2de kwartaal niet veel zal geven , misschien tegen de winter ?
Zonet 25% verkocht , zijn er nog die een deel terugtrekken in de hoop morgen lager te kunnen instappen ?? of denken jullie dat euronav morgen gaat standhouden .
Door deze acties uit te voeren en dat geld voor iedereen die dit bezit ,word het nooit wat met dit fonds mvg
Als VLCC collega DHT meer dan 3 % daalt op redelijk goede cijfers , dek ik me in voor morgen .
Hoe laat morgen de kwartaalcijfers?
72 milj verlies en Q2 al even slecht, pfffffffff
Wordt een bijkoopmomentje zeker vandaag? :-)
-0.35$ eps. Ik had hierboven -0.4$ genoemd. Dit zit rond de verwachtingen. Verder een goed verhaal over de outlook. Ben benieuwd vandaag. Voor mij is EURN een super play voor Q4 2022+, korte termijn werd duidelijk niet veel soeps.
Inderdaad. Cijfers zijn beter dan verwacht. Ze maken nog winst maar door hoge afschrijvingen verlies van 0,35. Verwacht was minimum 0,40. Markt werd verstoord door OPEC en gebrek aan scrap van oudere schepen die naar Iran gingen.
EURONAV MAAKT RESULTATEN EERSTE KWARTAAL 2021 BEKEND HOOGTEPUNTEN • Uitdagend kwartaal door achterblijvend herstel van de vraag en het beperkte aanbod van ruwe olie • Euronav blijft financiering diversifiëren met nieuwe duurzaamheidsgerelateerde financieringsbronnen • Investeren in de toekomst met vernieuwing van de VLCC- en Suezmax-vloot in de loop van het kwartaal ANTWERPEN, België, 6 mei 2021 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN) (“Euronav” of de “Vennootschap”) maakte vandaag de niet-geauditeerde financiële resultaten bekend voor het eerste kwartaal van 2021, eindigend op 31 maart 2021. Hugo De Stoop, CEO van Euronav: “De vrachttarieven zijn gedurende Q1 en het huidige kwartaal laag gebleven. Mobiliteitsbeperkingen als gevolg van de COVID-19-pandemie blijven het wereldwijde verbruik van ruwe olie beïnvloeden. Hoewel de afbouw van de OPEC+ productieverlagingen later deze maand een bemoedigend teken is, blijft het overaanbod aan vervoerscapaciteit wegen op onze sector. Wij blijven ervan overtuigd dat de markt zich op middellange termijn zal herstellen. Daarom hebben we tijdens het eerste kwartaal gebruik gemaakt van de huidige lage waarderingen om anticyclische investeringen te doen in zowel het VLCC- als het Suezmax-segment. Naast onze uitstekende relaties met de scheepswerven, zullen onze nieuwe eco-schepen een belangrijk onderdeel vormen van onze energietransitiestrategie om de emissies van onze vloot te verminderen.” Het hele PB lees je hier: tinyurl.com/yz6yu6rk
Gaat "wel" met het verhaal, toch nog maar even wachten!
www.tradewindsnews.com/tankers/intern... Interessante clausule. Misschien speelt er iets en koopt EURN haar JV partner INSW uit in de FSO joint venture.
het 'negatieve' resultaat wordt bepaald enkel door 'depreciatie' van de actieva (40 ct/aandel) in feite izijn het afschrijvingen op nieuwwaarden... 1,25% kwartaal. De nieuwe boten zijn waarschijnlijk ook naar beneden gehrwaardeerd: nieuwe aankopen zijn goedkoper dan 2 jaar geleden. Dit is geen cash-drain... opvallend lage boekingsgraad voor q2: waarschijnlijk omdat de bijkomende capaciteit van de nieuwe boten nog niet helemaal beschikbaar iis: olang er geen termijncontract vastligt worden ze wellicht als spot geboekt,... het is best mogelijk dat ze klaar staan om vanaf mei aan hogere tarieven te worden geboekt... De herwaardering van de vlooot zou ook wel eens kunnen beinvloed zijn door de drydockingskosten ... Een 'Normale' afschrijving is eerder op een totale nieuwwaarde van 5 miljard, 1,25% 62.5 De afbetalingen en intresten zijn daarvan nog niet de helft... Overigens, de waardeverminderingen komen niet overeen met effectieve waardeverminderngen., de vloot is integendeel meer waard geworden, (behalve dan de nieuwbouw is de rest alleen maar meer waard geworden) De illegale vloot... vraag of men er nog zonder zal kunnen als de markt zich hersteld: het kan alle kanten op, met voor en tegen voor euronav. Wel voorzie ik in q2 nog een aantal tc's.....en een normalisatie van de afschrijvingen...en in q3 opnieuw winstgevend...
En niet vergeten dat ze vanaf nu weer aandelen kunnen inkopen
Terug naar 6,60 denk ik. Dat is een goed langetermijn koopmoment
Kortom ,n groot KUT fonds
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --