Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,276 16 apr 2024 11:46
  • +0,062 (+0,67%) Dagrange 9,008 - 9,280
  • 779.343 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 80 81 82 83 84 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 5 mei 2021 07:30
    Prima moment om nieuwe vliegmaatschappij te beginnen, dit is waarom
    36 minuten geleden
    Aangepast: 15 minuten geleden

    Het gaat slecht in de luchtvaart. Luchtvaartmaatschappijen lijden miljardenverliezen, maar veel nieuwkomers zien het zonnig in. Meer dan 100 maatschappijen hebben namelijk plannen om hun geluk te beproeven en daar hebben ze zo hun redenen voor.

    Islas Air, Uep Airways en Canarian Airways uit Spanje, Northern Air uit Zweden, EGO Airways en SkyAlps uit Italië, Flyr uit Noorwegen en Grecian Air uit Griekenland. Het zijn namen die je later dit jaar wel eens zou kunnen tegenkomen.

    Dit zijn volgens Allplane, een blog over de luchtvaart, namelijk bedrijven die al hebben aangegeven dit jaar van start te zullen gaan.

    Slecht moment?
    Maar is het niet een heel slecht moment om een luchtvaartmaatschappij te beginnen? Door corona vliegen we immers aanzienlijk minder en dat hakt erin. Air France-KLM boekte in 2020 een recordverlies van 7,1 miljard euro. KLM heeft nu meer schulden dan bezittingen en is dus technisch failliet. Belastingbetalers moeten flink in de buidel tasten om hun luchtvaartmaatschappijen te redden.

    En als het verlies van de Duitse concurrent Lufthansa van 1,1 miljard euro over het eerste kwartaal een voorbode is voor Air France-KLM, dan komt er donderdag slecht nieuws uit Parijs.

    'Ruim 100 nieuwkomers'
    Dit is juist een prima moment om van start te gaan, vinden meer dan 100 bedrijven die dit jaar het luchtruim willen kiezen. Want om zoveel maatschappijen gaat het, zegt Emmet Moloney, hoofd communicatie bij het Ierse Avolon, dat vliegtuigen least aan luchtvaartmaatschappijen. Hij denkt dat er daarvan meer dan 30 in Europa zullen starten.

    Verder wil hij hier niets over kwijt, maar directeur Dómhnal Slattery van Avolon zei vorige week in een persbericht over het eerste kwartaal dat het herstel in de sector wereldwijd duidelijk onderweg is.

    www.rtlnieuws.nl/economie/business/ar...

    of misschien V - air?

  2. [verwijderd] 5 mei 2021 09:18
    quote:

    John1995 schreef op 5 mei 2021 09:09:

    shortsell.nl/short/AirFrance-KLM slechts 6,3% ik dacht dat we begin april nog rond de 10% zaten?
    Het aantal aandelen is toegenomen, daarmee is de shortpositie ook verwaterd. Daarnaast zijn er bij shorters nog wat wijzigingen doorgevoerd.

    maar uh - ik moet het kort houden he?

    ;-)
  3. John1995 5 mei 2021 09:22
    quote:

    Knife Catcher schreef op 5 mei 2021 09:18:

    [...]
    Het aantal aandelen is toegenomen, daarmee is de shortpositie ook verwaterd. Daarnaast zijn er bij shorters nog wat wijzigingen doorgevoerd.

    maar uh - ik moet het kort houden he?

    ;-)
    Ohja tuurlijk, je hebt gelijk! Dacht even dat zij misschien meer wisten.
    Op de site van een broker (groen, begint met L en eindigt op ynx) staat een informatief stukje over de technische analyse AF-KLM.
  4. forum rang 6 gbakl 5 mei 2021 10:51
    www.rtlnieuws.nl/economie/beurs/artik...
    .
    wat een slecht stuk en ondoordachte journalistiek

    die koers kwam van hoog 830 roepie naar bijna niets, minder dan 20 roepie want zo goed als failliet
    en nu er eindelijk geruchten zijn over doorstart leeft die koers weer wat op want er zijn nog landingsrechten etc.

    iets van onderzoek en waarheidsvinding is soms taboe in de media en veel liever scoren met gemakkelijke
    sensatieberichten.

    dus: omdat het een trend lijkt dat er veel nieuwe airlines in oprichting zijn (en welk gedeelte daarvan is concreet)
    zou de luchtvaart sneller herstellen?

    en al die factoren (wereldwijd corona probleem en dubbele paspoorten nodig en overal beperkingen, jarenlang)
    dus verder maar negeren want dat beetje regionale toerisme gaat de hele luchtvaart redden?

    en nog snel ook ?

    ...helaas
  5. [verwijderd] 5 mei 2021 10:52
    Omdat inhoud zo gewaardeerd wordt hier nog 1 analyse:

    Kwartaalcijfers Air France-KLM maken eigenlijk weinig uit
    Air France-KLM publiceert morgen kwartaalcijfers. Maar eigenlijk heeft de groep nog een lange weg te gaan voordat het aandeel eventueel kan profiteren van mooie kwartaalcijfers.

    lees het hele stuk:

    www.ig.com/nl/nieuws-en-trading-ideee...
  6. Cacla 5 mei 2021 13:22
    quote:

    FairValue schreef op 5 mei 2021 11:43:

    Het lijkt er ook op dat bepaalde grote partijen de koers lange tijd boven de uitgifteprijs van nieuwe aandelen hebben willen houden. Nu gaan we langzaam maar zeker richting die 1 euro.
    Ja lijkt me duidelijk. Mijn puts zitten al in-the-money. Achteroverleunen dus de komende maanden.
  7. [verwijderd] 5 mei 2021 16:23
    "Er komen honderd nieuwe luchtvaartmaatschappijen bij" (RTLZ)
    Prijsvechters, vakantie pendelaars, shuttle hoppers, fly through concepten, je kunt het zo gek niet bedenken maar het gaat er komen, dus ook op Schiphol!

    Schiphol heeft nu 160 klanten, maatschappijen die dus vliegen op SPL, KLM is er daar een van en die gaat zeker geen prioriteit krijgen, gelijke monnikken, gelijke kappen.

    Minister Hoekstra zit met een waanzinnig dilemma, het gaat om meer dan 12 miljoen euro per dag, dat zijn veel centjes als daar nog een halfjaar aan wordt vastgeplakt.
  8. forum rang 6 gbakl 5 mei 2021 16:48
    ''Minister Hoekstra zit met een waanzinnig dilemma''
    .
    hij moet op Italiaanse wijze zien steeds maar weer steun richting de witte zwaan met het blauwe logo en de
    bloedrode toekomst te sluizen zonder alle goodwill te verspelen, stiekum dus.

    hij moet de toerist en elke andere potentiele luchtvaartklant zien te sensibiliseren richting AF/KLM.

    eerst maar weer eens zien opnieuw minister van financien te worden,hetgeen helemaal niet zo voor de hand
    zou moeten liggen omdat D66 nu eenmaal duidelijk de tweede partij is.

    hij moet solliciteren op een Kaagbaan !

  9. [verwijderd] 6 mei 2021 07:38
    PARIS, May 6 (Reuters) - Air France-KLM sales are so far showing little sign of the travel upturn it still hopes to see by summer, the airline group said on Thursday as it posted a wider first-quarter operating loss.
    Air France-KLM said it expects to operate 50% of its pre-pandemic flight capacity in the second quarter under way, ramping up to 55-65% in July-September.
    "We're waiting to see the first effects of vaccination," Chief Financial Officer Frederic Gagey said. For the moment, "we continue to see late-booking behaviour" by customers, he added.
    While rebounding U.S. and Chinese domestic markets are already benefiting incumbent airlines, European carriers are stuck waiting for the region's slower vaccine rollouts to give way to looser restrictions and an anticipated recovery.
    Lufthansa cut its 2021 capacity forecast last week while narrowing its first-quarter loss with a 19% workforce reduction. British Airways parent IAG posts quarterly earnings on Friday. [nL8N2MM14M]
    Air France-KLM's operating loss increased to 1.18 billion euros from 815 million in the first quarter of 2020, which was only partially affected by the onset of the pandemic. Revenue fell 57% to 2.16 billion euros.
    The group, which took a 10.4 billion euro government-backed bailout last year, raised 1 billion euros in an April share issue that saw the French state double its holding to 28.6%.
    Air France-KLM is seeking shareholder approval this month to raise more equity and hybrid capital, in a process Gagey said would see debt and state support "gradually transformed into market-credible products" as the outlook improves.
    The quarterly numbers beat the 2.07 billion in revenue and 1.31 billion-euro operating loss expected by analysts, according to the median of 12 estimates in a company poll.
    The net loss narrowed to 1.48 billion euros from 1.8 billion a year earlier - when the company took a 595 million-euro provision to cover fuel-hedging losses as traffic collapsed.
    Air France-KLM said net debt rose by 1.5 billion euros over the quarter to 12.5 billion at March 31, when it held 8.5 billion euros in liquidity and available credit.
    (Reporting by Laurence Frost; Editing by Cynthia Osterman)
    ((laurence.frost@thomsonreuters.com; +33 1 4949 5683 @Laurence_Frost DMs on; Reuters Messaging: N/A))
    Keywords: AIR FRANCE KLM RESULTS/ (URGENT)
  10. forum rang 10 voda 6 mei 2021 07:38
    Kwartaalverlies Air France-KLM groter dan verwacht
    Jan Verbeek 07:27

    Uit de cijfers blijkt dat KLM beter met de crisis in de luchtvaart omgaat dan de Franse partner. Foto: Reuters
    Air France-KLM AF€4,56-- heeft in het eerste kwartaal een nettoverlies geleden van €1,5 mrd, meer dan analisten hadden verwacht. Omdat er vanwege de pandemie nog steeds veel reisbeperkingen gelden in de luchtvaart, zullen de verliezen aanhouden. De Frans-Nederlandse groep geeft nog geen prognose voor het hele jaar.

    De luchtvaartmaatschappij heeft de kwartaalresultaten donderdag bekendgemaakt. Die leverden geen grote verrassingen op. Vorige maand had Air France-KLM al een raming afgegeven voor de operationele winst in de eerste drie maanden.

    Het operationeel resultaat daalde met €400 mln naar €1,2 mrd negatief en de omzet kelderde met 57% tot €2,2 mrd. Het nettoresultaat lag beneden de gemiddelde verwachting van analisten. Zij rekenden op een nettoverlies van €1,16 mrd en een omzet van €5 mrd.

    Uit de cijfers blijkt dat KLM beter met de crisis in de luchtvaart omgaat dan de Franse partner. Het operationeel verlies van Air France bedroeg €840 mln, tegen €337 mln verlies voor KLM. In het laatste kwartaal van 2020 leed het grotere Air France een verlies van bijna €1 mrd tegen een min van €152 mln voor KLM.

    Het noodlijdende Air France-KLM heeft al twee grote reddingsoperaties achter de rug. Vorige maand nog werd het eigen vermogen door een emissie met ruim €1 mrd versterkt. Ook zetten de Fransen een pakket leningen van €3 mrd om in eeuwigdurende obligaties. Na de herfinanciering heeft de holding nog steeds een negatief eigen vermogen. Air France-KLM houdt rekening met vervolgmaatregelen. Nederland deed niet mee aan de kapitaalinjectie.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/ondernemen/1382954/kwartaalverl...
  11. forum rang 10 voda 6 mei 2021 07:41
    Groot verlies voor Air France-KLM
    Blijvende uitdagingen.

    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft door de coronacrisis een groot verlies geleden in het eerste kwartaal van 2021 en voorziet ook voor het lopende tweede kwartaal veel uitdagingen. Dit bleek donderdag voorbeurs uit cijfers van de Frans-Nederlandse luchtvaartmaatschappij.

    De omzet van Air France-KLM daalde op jaarbasis met 57 procent naar 2,2 miljard euro. Er werden ruim 73 procent minder passagiers vervoerd in het afgelopen kwartaal.

    Bij KLM daalde de omzet in het afgelopen kwartaal met bijna 57 procent tot 930 miljoen euro. Air France behaalde een 56 procent lagere omzet van krap 1,3 miljard euro.

    Air France-KLM kwam zo uit op een operationeel verlies van 1,2 miljard euro, een verdere verslechtering ten opzichte van het verlies van 815 miljoen euro een jaar eerder. En netto leed de maatschappij een verlies van 1,5 miljard euro, hetgeen een verbetering betekende ten opzichte van het verlies van 1,8 miljard euro een jaar eerder, maar wel een stuk slechter dan de inschatting van analisten vooraf.

    Voor het eerste kwartaal rekenden analisten die bijdroegen aan de bedrijfsconsensus gemiddeld op een omzet van 2,0 miljard euro. Dit zou een operationeel verlies opleveren van 1,3 miljard euro, dachten de analisten, en een nettoverlies van 1,2 miljard euro.

    Outlook

    Air France-KLM verwacht dat het begin van het tweede kwartaal vergelijkbaar zal zijn als de ontwikkelingen in het eerste kwartaal, waarbij klanten vooral naar de korte termijn kijken. Belangrijk is de uitrol van vaccins, zo benadrukte de luchtvaarder opnieuw. De binnenlandse vraag in de VS, waar de uitrol voorspoedig verloopt, trekt snel aan, zo ziet Air France-KLM.

    De luchtvaarder verwacht in het tweede kwartaal op een capaciteit van 50 procent van de totale capaciteit in 2019 te kunnen vliegen. Afhankelijk van de vooruitgang in de uitrol van vaccins in Europa zal Air France-KLM de capaciteit verder opschroeven.

    Eind maart had Air France-KLM een nettoschuld van 12,6 miljard euro, circa 1,5 miljard euro meer dan een jaar terug.

    Verder had het luchtvaartconcern eind maart voor 8,5 miljard euro aan liquiditeiten en kredietlijnen. Dit was in december 2020 nog 9,8 miljard euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  12. forum rang 10 voda 6 mei 2021 10:23
    Beursblik: bemoedigend eerste kwartaal Air France-KLM
    Herstel heeft tijd nodig zo ziet ING.

    (ABM FN-Dow Jones) Air France-KLM heeft een bemoedigend eerste kwartaal achter de rug, maar het herstel kost tijd. Dit oordeelde analist Quirijn Mulder van ING donderdag.

    Dankzij sterkere resultaten bij vrachtvervoer viel de nettowinst uit huidige activiteiten 200 miljoen euro hoger uit dan ING had voorzien en 100 miljoen euro hoger dan waar de consensus op mikte. Desondanks was er nog steeds sprake van een materiaal verlies van meer dan 1,1 miljard euro als gevolg van de huidige lockdowns en reisbeperkingen.

    De outlook houdt volgens ING rekening met een geleidelijke verbetering, waarbij de capaciteit steeds verder opgeschroefd wordt. "Het herstel blijft evenwel trager verlopen dan verwacht", aldus analist Mulder. De analist wees wel op een sterkere balans na de kapitaalverhoging in april, maar sluit aanvullende maatregelen niet uit, hetgeen in de komende periode kan leiden tot een verdere verwatering voor aandeelhouders.

    "We verwachten dat Air France-KLM deze donkere periode kan overleven, maar de timing [van het herstel] is zeer onduidelijk en afhankelijk van de verdere ontwikkelingen rond de pandemie, vaccins en reisbeperkingen", aldus Mulder.

    ING heeft een Houden advies op Air France-KLM met een koersdoel van 8,00 euro. Het aandeel daalde donderdagochtend met 2,4 procent tot 4,46 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  13. [verwijderd] 6 mei 2021 10:43
    Man man man, "een sterkere balans" (alsof de balans al sterk was)
    - ja er is zat geld geleend om te verbranden
    - er is een negatief eigen vermogen
    - AF-KLM zal bij de huidige balans nooit in staat zijn om ook maar de rentekosten te verdienen met de activiteiten.

    Beste ING; doe zo'n analist in de kelder aan de ketting. Dit kan echt niet!
3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 80 81 82 83 84 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links