Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • -0,205 (-3,31%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 304,1K

TomTom Mei 2021.

1.106 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 56 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 4 mei 2021 13:59
    klopt!
    nog 1.089.918 aandelen te gaan tegen gem 7,34
    dan is de 50 miljoen volgemaakt
    dat betekent dat de koers nog vier tot vijf weken onder invloed staat van het inkoopprogramma

    quote:

    Brouwer285 schreef op 4 mei 2021 12:20:

    Nog maar een paar weken te gaan voor aandelen inkoop. Om op het magische getal van 7.5 te komen voor de gemiddelde aankoop prijs, zal de komende weken de gemiddelde aankoop prijs voor het resterende deel zo ongeveer op 7.34 uit moeten komen.
  2. forum rang 6 boem! 4 mei 2021 14:16
    Ik vind het ronduit ontluisterend dat een groot gedeelte van dit forum een rol ziet weggelegd vooor PE.

    De feitelijke situatie is dat naast de 4 FF's ook JdM en DNB met hun stemgedrag de koers bepalen van TT.
    Zij hebben nl 60-65% van de aandelen in handen.

    Het is mi de grootste inschattingsfout van de forumleden om deze personen neer te zetten als onbenullige beleggers die niet zouden weten waar Abraham de mosterd haalt.

    Al deze beleggers zijn professionals en zullen gaan voor het maximale.

    Vanuit deze professionaliteit weten zij ook donders goed dat voor een maximaal beleggingsresultaat de keuze gemaakt moet worden tussen verkoop van de assets nu dan wel zelfstandig doorgaan met de exploitatie.

    Het lijkt erop dat HG zijn medegrootaandeelhouders heeft weten te overtuigen van de zelfstandige voortzetting.
    De vraag die zich nu aandient is hoe lang HG de worst die wordt voorgehouden kan blijven verhangen.
    Zeker voor de overige FF's duurt het al lange tijd en men weet uit ervaring als geen ander dat een disruptie het hele verhaal kan doen kantelen.

    Ik kan me heel goed voorstellen dat na 15 jaar het geduld bij deze groep haar grenzen heeft bereikt en dat men uit is op een compromis voorstel waarbij de zelfstandige voortzetting gecombineerd wordt met dividendbetaling.

    Ik denk dat een JdM en een DNB vierkant achter een dergelijk advies zouden staan omdat dat het toekomstig verdienmodel ongemoeid laat maar tegelijkertijd zorgt voor een koerssprong en een positieve cashflow bij de FF's , JdM en DNB.
  3. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 4 mei 2021 14:32
    quote:

    boem! schreef op 4 mei 2021 14:16:

    Ik vind het ronduit ontluisterend dat een groot gedeelte van dit forum een rol ziet weggelegd vooor PE.

    De feitelijke situatie is dat naast de 4 FF's ook JdM en DNB met hun stemgedrag de koers bepalen van TT.
    Zij hebben nl 60-65% van de aandelen in handen.

    Het is mi de grootste inschattingsfout van de forumleden om deze personen neer te zetten als onbenullige beleggers die niet zouden weten waar Abraham de mosterd haalt.

    Al deze beleggers zijn professionals en zullen gaan voor het maximale.

    Vanuit deze professionaliteit weten zij ook donders goed dat voor een maximaal beleggingsresultaat de keuze gemaakt moet worden tussen verkoop van de assets nu dan wel zelfstandig doorgaan met de exploitatie.

    Het lijkt erop dat HG zijn medegrootaandeelhouders heeft weten te overtuigen van de zelfstandige voortzetting.
    De vraag die zich nu aandient is hoe lang HG de worst die wordt voorgehouden kan blijven verhangen.
    Zeker voor de overige FF's duurt het al lange tijd en men weet uit ervaring als geen ander dat een disruptie het hele verhaal kan doen kantelen.

    Ik kan me heel goed voorstellen dat na 15 jaar het geduld bij deze groep haar grenzen heeft bereikt en dat men uit is op een compromis voorstel waarbij de zelfstandige voortzetting gecombineerd wordt met dividendbetaling.

    Ik denk dat een JdM en een DNB vierkant achter een dergelijk advies zouden staan omdat dat het toekomstig verdienmodel ongemoeid laat maar tegelijkertijd zorgt voor een koerssprong en een positieve cashflow bij de FF's , JdM en DNB.
    Neemt niet weg dat huidige koersgedrag vanaf vrijdag helemaal nergens op slaat en niet normaal is!
  4. Dickit o 4 mei 2021 14:32
    Hoe heeft hij zijn mede grootaandeelhouders weten te overtuigen?
    Informatie geven die de ''kleine'' aandeelhouders wordt onthouden.
    Ik dacht altijd dat informatie voor ALLE aandeelhouders beschikbaar MOET zijn en niet voor een select clubje.

    quote:

    boem! schreef op 4 mei 2021 14:16:

    Ik vind het ronduit ontluisterend dat een groot gedeelte van dit forum een rol ziet weggelegd vooor PE.

    De feitelijke situatie is dat naast de 4 FF's ook JdM en DNB met hun stemgedrag de koers bepalen van TT.
    Zij hebben nl 60-65% van de aandelen in handen.

    Het is mi de grootste inschattingsfout van de forumleden om deze personen neer te zetten als onbenullige beleggers die niet zouden weten waar Abraham de mosterd haalt.

    Al deze beleggers zijn professionals en zullen gaan voor het maximale.

    Vanuit deze professionaliteit weten zij ook donders goed dat voor een maximaal beleggingsresultaat de keuze gemaakt moet worden tussen verkoop van de assets nu dan wel zelfstandig doorgaan met de exploitatie.

    Het lijkt erop dat HG zijn medegrootaandeelhouders heeft weten te overtuigen van de zelfstandige voortzetting.
    De vraag die zich nu aandient is hoe lang HG de worst die wordt voorgehouden kan blijven verhangen.
    Zeker voor de overige FF's duurt het al lange tijd en men weet uit ervaring als geen ander dat een disruptie het hele verhaal kan doen kantelen.

    Ik kan me heel goed voorstellen dat na 15 jaar het geduld bij deze groep haar grenzen heeft bereikt en dat men uit is op een compromis voorstel waarbij de zelfstandige voortzetting gecombineerd wordt met dividendbetaling.

    Ik denk dat een JdM en een DNB vierkant achter een dergelijk advies zouden staan omdat dat het toekomstig verdienmodel ongemoeid laat maar tegelijkertijd zorgt voor een koerssprong en een positieve cashflow bij de FF's , JdM en DNB.
  5. forum rang 6 boem! 4 mei 2021 14:48
    quote:

    Dickit o schreef op 4 mei 2021 14:32:

    Hoe heeft hij zijn mede grootaandeelhouders weten te overtuigen?
    Informatie geven die de ''kleine'' aandeelhouders wordt onthouden.
    Ik dacht altijd dat informatie voor ALLE aandeelhouders beschikbaar MOET zijn en niet voor een select clubje.

    [...]
    Ik denk dat dat vertrouwen hoofdzakelijk is veroorzaaakt door wat HG tijdens de CMD heeft aangegeven wat de te volgen route moet zijn.
    Het daarbij getoonde vergezicht heeft mij als kleine aandeelhouder in ieder geval wel dat vertrouwen gegeven.
  6. forum rang 6 tatje 4 mei 2021 17:22
    Kan iemand het artikel met Harold in de DFT plaatsen.

    Ik kan het niet.

    Het is premium.

    Topman TomTom: spelregels auto-industrie veranderen ...

    www.telegraaf.nl/financieel/136048718...

    15 uur geleden · Twintig jaar staat Harold Goddijn aan het roer van TomTom, maar aan stoppen denkt hij nog niet. Dat hij deze maand voor nog eens vier jaar …
  7. forum rang 6 win some... 4 mei 2021 17:44
    quote:

    tatje schreef op 4 mei 2021 17:22:

    Kan iemand het artikel met Harold in de DFT plaatsen.

    Ik kan het niet.

    Het is premium.

    Topman TomTom: spelregels auto-industrie veranderen ...

    www.telegraaf.nl/financieel/136048718...

    15 uur geleden · Twintig jaar staat Harold Goddijn aan het roer van TomTom, maar aan stoppen denkt hij nog niet. Dat hij deze maand voor nog eens vier jaar …

    Kan ook alleen het eerst stuk lezen:

    "Twintig jaar staat Harold Goddijn aan het roer van TomTom, maar aan stoppen denkt hij nog niet. Dat hij deze maand voor nog eens vier jaar is aangesteld als ceo van het navigatiebedrijf waar hij mede-oprichter van is, is niet echt een discussiepunt met zijn commissarissen geweest. „Eigenlijk een formaliteit”, stelt hij. „Het is min of meer een automatisch ding, waar niet heel veel overleg aan voorafgaat.

    Eerlijk gezegd is dat ook wel genoeg.....
  8. sjeroen 4 mei 2021 17:55
    De hele hut exclusief cash is een schamele 600 mln waard? wat een aandeel voor de stalen zenuwen. Ik had een flinke pluk bijgekocht op 7,41 maar wat een slechte zet was dat voor mijn porto. Ik kan alleen maar hopen op een buy out, overname want op eigen kracht gaan ze alleen naar het zuiden.
  9. sjeroen 4 mei 2021 17:59
    Aan diepgaand zelfonderzoek heeft Goddijn voor de beslissing ook niet gedaan. „Natuurlijk kijk je zo nu en dan of het team goed loopt en of je de juiste mensen aan boord hebt om aan te kunnen wat op ons afkomt. En dat zit goed. We kunnen er met volle energie tegenaan. We hebben de duidelijke ambitie om de leider worden als onafhankelijke locatiespecialist in de wereld en hebben een strategie om dat te kunnen bereiken”, meent hij.
    Waarom Goddijn zijn baan ook al nog steeds ’fantastisch’ blijft vinden, is dat het ’een spannende tijd is’: „Zowel op de markt waar je ziet dat de techbedrijven aan de Amerikaanse Westkust maar geld blijven genereren en er op de automobielmarkt grote veranderingen plaatsvinden. Dat is spannend en leuk om te zien. In de automotive zie je dat door de combinatie van elektrificatie en het toenemende belang van software ervoor zorgt dat er allerlei nieuwe toetreders en startups verschijnen. Als je ziet wat er wordt aangekondigd op de beurs van Sjanghai is aangekondigd, dat zie je dat er ik denk wel veertig à vijftig nieuwe automerken opstaan die elektrische auto’s willen verkopen.”

    Merkjes

    Goddijn ziet parallellen met het verleden: „Als je de geschiedenis leest, lijkt het een beetje op de periode vlak voor en na de oorlog, toen er heel veel nieuwe initiatieven opkwamen en de toegangsdrempel laag was. Die nieuwe merkjes hebben het niet allemaal volgehouden, maar het lijkt alsof we weer in vergelijkbare situatie komen, waarbij de regels van het spel aan het veranderen zijn. Dan denk ik aan die nieuwe chinese merken, maar ook partijen als Lightyear in Nederland, Tesla, Lucid en Nicola.”

    Dat biedt ook kansen voor een partij als TomTom, denkt Goddijn: „Nieuwe partijen hebben andere ideeën over innovatie en het uitbesteden aan fabricage. Dan krijg je een model als Foxconn (dat de iPhones voor Apple bouwt, red.). Wij kunnen een rol spelen in de navigatie en rij-hulpfeatures in die auto’s, maar ook in de ontwikkeling van het softwareplatform. De automobielindustrie werkt buitengewoon inefficient en ik denk dat er voor ons een rol is weggelegd in het simplificeren op een manier die meer lijkt op hoe de smartphone-industrie het doet, met gestandaardiseerde bouwstenen en focus op gebruikerservaring in plaats van het toevoegen van allemaal features waarvan de meeste nooit gebruikt worden”, zegt hij.
    „Je hebt Google en die is groot, maar wij zien dat daarnaast echt behoefte is aan een onafhankelijke speler. Niet iedereen zit erop te wachten om al zijn data met hen te delen en hun technologie heeft ook beperkingen. Wij zijn meer ingericht om met onze partners samen te werken.”

    Chauffeurloos

    De ontwikkeling van kaarten en software die de zelfrijdende auto dichterbij moet brengen hoort ook bij die ambitie, al gaat de opmars van het chauffeurloos vervoer niet zo snel als TomTom eerder had gehoopt. „We zijn hier een jaar of zeven geleden begonnen en toen dachten de autobouwers dat het nog een jaar of drie zou duren voordat de zelfrijdende auto er zou zijn. Als je het ze nu vraagt, denken ze nog steeds dat het nog drie jaar duurt. Ondertussen is er wel vooruitgang, maar het gaat langzaam, niet in een big bang. Wij maken daarvoor HD-kaarten, die eind dit jaar in de eerste auto’s zullen zitten die in Europa en Noord-Amerika rondrijden.”
    Die zullen dan volgens Goddijn in staat zijn zelf op de snelweg te rijden, daarvan de maximumsnelheid te kennen in sommige gevallen in te halen. Pas als de automatische piloot op de afrit rijdt en daar is afgeremd, hoeft de bestuurder die over te nemen.” En als de bestuurder dat op dat moment niet doet? „In het ergste geval overleeft een bestuurder dat niet”, aldus Goddijn. „Die momenten dat het stuur weer wordt overgenomen zijn nog wel gevaarlijk. Daar moet nog veel mee geëxperimenteerd worden.”

    Coronajaar

    De ontwikkeling van nieuwe producten en het aangaan van contracten is tijdens corona goed doorgegaan, maar dat wil niet zeggen dat TomTom ongeschonden door het afgelopen jaar is gekomen. „Ik denk dat we zo’n €150 miljoen aan omzet zijn misgelopen op wat we van plan waren. Je ziet een rebound in de autoverkopen die in maart goed was, maar ik denk niet dat we het helemaal weer inhalen. Ik reken erop dat we de opgaande lijn die we in 2019 hadden weer oppakken, maar het is wel jammer. Het jaar 2020 had financieel toch een oogstjaar moeten zijn.”

    Ook om andere reden moeten de beperkingen vanwege corona maar snel voorbij zijn, vindt Goddijn, die in de hele maatschappij ziet dat ’de fut er wel uit is’. Ook zelf mist hij het contact en de bezoeken die horen bij zijn baan. „Wat nu gebeurt, is leuk en spannend en daar ziten we midden in. Ik kom normaal gesproken zoveel leuke mensen tegen; in deze industrie, maar ook binnen het bedrijf. Beurzen zijn wel een dingetje, maar in het vliegtuigstappen en klanten bezoeken, dat is voor mij toch de kers op de taart. Dat zijn de momenten dat je tot nieuwe inzichten en inspiratie komt. Dat moet maar snel terugkomen.”

    DFT Dagelijks

    Elke ochtend het belangrijkste financiële nieuws.

  10. forum rang 8 Wereldbelegger 4 mei 2021 18:08
    quote:

    Profitmaker schreef op 4 mei 2021 17:40:

    Zo de enige echte PM zit er weer in ! En nu omhoog. Dan kan haast niet anders .
    Inderdaad! We weten wat het betekent....

    Profitmaker 14 april 2021 13:36

    Profitmaker is zojuist rond 8,15 ook aan boord gekomen en als PM aan boord komt dan weet u het intussen wel :-)
  11. [verwijderd] 4 mei 2021 18:12
    "Beurzen zijn wel een dingetje, maar in het vliegtuigstappen en klanten bezoeken, dat is voor mij toch de kers op de taart. Dat zijn de momenten dat je tot nieuwe inzichten en inspiratie komt. Dat moet maar snel terugkomen"

    Of misschien moet hij maar snel opstappen. Voor mij is er een andere beurs die telt
  12. [verwijderd] 4 mei 2021 18:16
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 4 mei 2021 18:08:

    [...]

    Inderdaad! We weten wat het betekent....

    Profitmaker 14 april 2021 13:36

    Profitmaker is zojuist rond 8,15 ook aan boord gekomen en als PM aan boord komt dan weet u het intussen wel :-)
    ja klein plukje toen gekocht. mag geen naam hebben :-)
1.106 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 56 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links