Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 33,465 19 apr 2024 17:37
  • -0,005 (-0,01%) Dagrange 32,920 - 33,550
  • 9.995.595 Gem. (3M) 7,5M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 5149 5150 5151 5152 5153 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Opgelet 2 mei 2021 00:40
    Wij jeugd 50% hebben geen intresse in autorijden gewoon de fiets trappen en klaar 0 co2.
    Probleem ineens opgelost.
    Shell pompt deze ook banden op?
    Auto=melkkoe staat.
    Groot huis met tuin hoeft ook niet gewoon blijven inwonen tot 30jaar en daarna makkelijk klein appartementje of studio met grote led tv.
    Daar ligt de toekomst tv/mobile/netflix/facebook niet in olie hoor.
    Olijfolie in de keuken dat wel.

  2. Former glory 2 mei 2021 00:46
    quote:

    Opgelet schreef op 2 mei 2021 00:40:

    Wij jeugd 50% hebben geen intresse in autorijden gewoon de fiets trappen en klaar 0 co2.
    Probleem ineens opgelost.
    Shell pompt deze ook banden op?
    Auto=melkkoe staat.
    Groot huis met tuin hoeft ook niet gewoon blijven inwonen tot 30jaar en daarna makkelijk klein appartementje of studio met grote led tv.
    Daar ligt de toekomst tv/mobile/netflix/facebook niet in olie hoor.
    Olijfolie in de keuken dat wel.

    Spreken je wel weer zodra je ballen gaan indalen...
  3. forum rang 4 Opgelet 2 mei 2021 00:50
    quote:

    Former glory schreef op 2 mei 2021 00:35:

    Kan iemand mij de weg naar het Shell forum wijzen? Wat een irritant gezever over EV...
    Over shell dan en belangrijk nieuws grote kans dat india voor 3weken volledig dichtgaat vanaf nu dinsdag.
    3de grootste olieafnemer dat gaat een impact geven op de oliemarkt.
    Nog niet officieel dus opgelet maar .....
  4. Arthuradis 2 mei 2021 08:05
    quote:

    ff_relativeren schreef op 1 mei 2021 22:40:

    Waterstof is meer dan een nieuwe brandstof. De enige uitstoot na "verbranding" is schoon water. Dat is de zogenaamde "back-end". Als ook de "front-end" , dus het produceren van waterstof schoon wordt, is dat een wereld van verschil. Heel letterlijk voor onze wereld, en voor de volgende generaties die op deze aarde zullen wonen.

    En dat is de omslag die op dit moment bezig is om zich te voltrekken. Dat maakt waterstof tot de grootste gamechanger. Ook voor RD Shell.
    En met het rendementsverlies tussen front en backend ziet het er goed uit. Je moet een pak meer energie opwekken om ene kw aan waterstof te maken.
  5. Harry Nik 2 mei 2021 09:02
    Hallootjes

    Even een tijd afwezig geweest want was helemaal klaar met Shell. Of de koers er van dan.
    Maar na de laatste berg etappe naar beneden was ik wel benieuwd of er toch nog de nodige 3x up roepers zouden wonen hier.. ..maar zelfs die zijn na de laatste daling stil.

    Ik stap wel weer in als de slowmo crash is afgelopen. Dus houdt moed.

    Mvg Harry
  6. forum rang 7 Pandjesbaas 2 mei 2021 09:09
    Elektrochemisch gezien is waterstof een heel vervelende substantie om elektrische energie vast te leggen. dat heeft ermee te maken dat het als gas uit moleculen van 2 atomen bestaat, terwijl het als losse atomen uit de oplossing ontladen wordt. dus eigenlijk moet je iets maken (atomaire waterstof) dat een veel hogere energie-inhoud heeft, en die extra energie gaat verloren (als warmte) wanneer die atomen op de elektroden tot H2 gas recombineren.

    Het zou veel prettiger zijn als je de energie kon vastleggen in een stof die zonder hobbels in de elektroden werd opgenomen, zoals een metaal. Maar die je toch kon afvoeren, (en weer aanvullen) zodat het concept 'volle/lege batterij' geen betekenis meer heeft.
  7. [verwijderd] 2 mei 2021 09:26
    quote:

    Pandjesbaas schreef op 2 mei 2021 09:09:

    Elektrochemisch gezien is waterstof een heel vervelende substantie om elektrische energie vast te leggen. dat heeft ermee te maken dat het als gas uit moleculen van 2 atomen bestaat, terwijl het als losse atomen uit de oplossing ontladen wordt. dus eigenlijk moet je iets maken (atomaire waterstof) dat een veel hogere energie-inhoud heeft, en die extra energie gaat verloren (als warmte) wanneer die atomen op de elektroden tot H2 gas recombineren.

    Het zou veel prettiger zijn als je de energie kon vastleggen in een stof die zonder hobbels in de elektroden werd opgenomen, zoals een metaal. Maar die je toch kon afvoeren, (en weer aanvullen) zodat het concept 'volle/lege batterij' geen betekenis meer heeft.
    Wekelijke probleem voor het voortzetten van huidige leefstijl is het opraken van iets simpels als het simpel te winnen Fosfaat.
    Als dat op is zullen er ongelofelijke hoeveelheden energie nodig zijn om dat nog ergens vandaan te toveren bv zeewater .
    Het is maar te hopen dat er ooit fusie reactoren commercieel gebouwd kunnen worden anders is de mensheid in huidige vorm gedoomd .
  8. forum rang 7 Pandjesbaas 2 mei 2021 09:55
    de mensheid is in de huidige vorm toch geen houdbaar model. We kunnen ons via technische hoogstandjes in allerlei bochten wringen om met kunst en vliegwerk het net te redden. Om 10 jaar later 50% gebrek te leiden, omdat de wereldbevolking alwaar verdubbeld is. En als de mensen eenmaal 10-diep over het hele aardoppervlak opgestapeld liggen, waar moeten we dan nog windmolens zetten?
  9. forum rang 4 Opgelet 2 mei 2021 09:59
    quote:

    Daan 008 schreef op 1 mei 2021 23:39:

    [...]

    Wat levert één paneel gemiddeld per dag (winter, zomer, zon,regen dagen)
    ongeveer 0.7Kw x 12 = 8.4Kw
    dan rijdt je wel niet erg ver per dag en woon je ook niet in een gemeente met veel verkeerslichten.

    Persoonlijk verbruiken wij met het gezin ongeveer 18.5Kw/dag gewoon voor het leven, dus zonder elektrische voertuigen.

    Onze auto's zijn 2.0 TDI diesels wel euro 6 norm.
    Wanneer ik ongeveer 750 km op 1 dag rijdt heb ik 1 tankbeurt nodig van enkele minuten en kan dan weer verder. Elektrisch is dit voor mij zelfs niet eens haalbaar.

    Dat is inderdaad gemiddeld, maar A-labels, LED-lampen, en de TV een uur per dag aan en vijf dagen per week op kantoor werken.. Met een inbouw koelkast die wat ouder is zit je al snel op een viervoudig gebruik vergeleken met een A+. Ik red retourtje woonwerk met een halve tank en soms laad ik hem nog bij kantoor. Maar 750 km per dag is inderdaad een dieseltje.
  10. [verwijderd] 2 mei 2021 10:01
    quote:

    Pandjesbaas schreef op 2 mei 2021 09:09:

    Elektrochemisch gezien is waterstof een heel vervelende substantie om elektrische energie vast te leggen.
    Als je CH4 gebruikt kan je maar liefst 2 H2 moleculen binden.
    CH4 is acetyleen, wat een superhoge verbrandingstemperatuur geeft.
    Het wordt nu gemaakt uit carbid. Carbid kan je gewoon als vaste korrels opslaan, bijvoorbeeld in wat vroeger het kolenhok was.
    Om carbid te maken gebruikt men cokes, want er is koolstof nodig. Bij het traditionele proces laat men CO2 als restproduct ontsnappen. Daar moeten we even wat op vinden... maar gelukkig zijn er zat materialen waar koolstof in zit.
    Verder gebruikt men héél veel electriciteit bij het carbid maken. Komt goed uit als we te veel zonne- of windstroom hebben.

    www.carbidbus.nl/?page_id=49

    "Ze" moeten nog een beetje sleutelen dat carbidproces. Maar op zich lijkt me carbid een mooie energiedrager.
  11. forum rang 7 Pandjesbaas 2 mei 2021 10:14
    quote:

    Bowski schreef op 2 mei 2021 10:01:

    [...]
    Als je CH4 gebruikt kan je maar liefst 2 H2 moleculen binden.
    CH4 is acetyleen, wat een superhoge verbrandingstemperatuur geeft.
    Even voor de correctheid: acetyleen (wat inderdaad uit carbid en water ontstaat) is C2H2. CH4 is methaan (hoodbestanddeel van aardgas). C2H4 is ethyleen (en heeft verder niets met dit verhaal te maken).
  12. forum rang 4 meneer Euro 2 mei 2021 10:40
    quote:

    Clown Bassie schreef op 2 mei 2021 09:26:

    [...]
    Wekelijke probleem voor het voortzetten van huidige leefstijl is het opraken van iets simpels als het simpel te winnen Fosfaat.
    Als dat op is zullen er ongelofelijke hoeveelheden energie nodig zijn om dat nog ergens vandaan te toveren bv zeewater .
    Het is maar te hopen dat er ooit fusie reactoren commercieel gebouwd kunnen worden anders is de mensheid in huidige vorm gedoomd .
    Dat hoef je niet te toveren hoor. Mest.
  13. DannyS 2 mei 2021 10:53
    quote:

    Pandjesbaas schreef op 2 mei 2021 09:55:

    de mensheid is in de huidige vorm toch geen houdbaar model. We kunnen ons via technische hoogstandjes in allerlei bochten wringen om met kunst en vliegwerk het net te redden. Om 10 jaar later 50% gebrek te leiden, omdat de wereldbevolking alwaar verdubbeld is. En als de mensen eenmaal 10-diep over het hele aardoppervlak opgestapeld liggen, waar moeten we dan nog windmolens zetten?
    Linkje speciaal voor jou.

    www.youtube.com/watch?v=2LyzBoHo5EI&a...

  14. forum rang 5 Marco1962 2 mei 2021 11:42
    Duidelijk is in ieder geval dat het niet zo simpel is om uit de mogelijkheden te kiezen wat het beste is. Ik vind de strategie van Shell dan ook steeds positiever worden en energie trader te blijven. Daarnaast blijven ze zich ontwikkelen op het groene gebied. Dat ze vaag blijven kan ook niet anders want het is ook een vage materie.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 5149 5150 5151 5152 5153 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Er staat extreem veel op het spel voor Shell

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links