Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 15,260 18 apr 2024 17:35
  • -0,220 (-1,42%) Dagrange 15,260 - 15,460
  • 29.779 Gem. (3M) 226,4K

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 804 805 806 807 808 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Long Short 27 april 2021 11:31
    Mijn verwachting is uitgekomen wat betreft newbuildings.
    splash247.com/yards-max-out-slots-for...

    De hoge prijzen op de tweedehandsmarkt zijn wel een tweesnijdend zwaard.
    Aan de ene kant leuk voor de NAV / KOERS verhouding
    Aan de andere kant een serieuze rem op het scrap-gebeuren.

    Zie ook meer en meer 'green shipping' / 'carbon reduction' verhalen opduiken met grote focus op milieuvriendelijke schepen en slow-steaming. Wederom in het voordeel van een jonge vloot.
    www.trafigura.com/press-releases/traf...

    Ik blijf nog steeds een grote believer in het EURONAV verhaal, wanneer het zal gebeuren daar durf ik wel geen uitspraken meer over doen. De immense discipline binnen OPEC+ blijft me immers verbazen.
    Gelukkig maakt GOLDEN OCEAN in mijn portefeuille goed waarin EURONAV achterblijft.
  2. forum rang 4 stockholder 27 april 2021 19:27
    quote:

    Jackpot1983 schreef op 27 april 2021 19:23:

    [...]

    Ik denk dat ik ook nog wat extras ga aanschaffen. Euronav heeft nog veel in te halen en mocht er een mooie Bullrun ontstaan zitten we der weer warmpjes bij.
    Nu moet het nog gebeuren..............
    Ik heb al wel door dat dit een aandeel is voor de lange adem
  3. forum rang 4 boothram 27 april 2021 23:30
    yards=.... dat is een probleem op 2 jaar, maarkan wel van langere duur zijn... een yard extra is niet meteen gebouwd...en er moeten zoveel grote boten vervangen worden. Ik voorzi dat de tekorten dan hoger zullenoplopen dan eind 2019...toen de boten aan tarieven werkten om in 2 jaar terugverdient te zijn. (65 000$/dag)..Alleen, geen nieuwbouw, waarschijnlijk ook weinig scraps, en nog wel een tijdje 'anriciperen'.. Ook daarom dat er nu zo weinig scrap is??
  4. Risky bets 28 april 2021 13:34
    www.offshore-energy.biz/one-quarter-o...

    More than 25% of the active tanker fleet, i.e., one quarter, is set to reach 20 years of age by 2023, creating quite a scrapping candidate list going forward.

    Data from VesselsValue shows that of the 13, 211 tankers in its data base, including small tankers, over 3,000 are 20 years old and older.

    Coupled with over 570 ships that are currently 18 and 19 years old, the estimate is on point, should low scrapping activity continue to prevail.
  5. Risky bets 29 april 2021 13:19
    Ik wil even een momentje nemen om ING en DNB te bedanken voor hun tanker sector downgrades vorige maand. Lekker getimed jongens ;)

    Heeft kans geboden om heel goedkoop weer in EURN te gaan laatste week. Ziet ernaar uit dat tankers heel stukkie hoger gaan komende weken. Momentum voor oil demand recovery story gaat snel op het moment. Gisteren Goldman Sachs met hun rapport bijvoorbeeld.
  6. forum rang 4 boothram 29 april 2021 17:18
    via hellenic shipping news...
    We expect the biggest jump in oil demand ever, a 5.2 million barrels per day (bpd) rise over the next six months,” Goldman said,
    even rekenen
    17 vlcc meer nodig per dag
    gemiddeld ritje ... 90 dagen
    transpor via andere kenalen? 60% ... blijft 7 vlcc
    x 90 dagen? 630 meer cnodig 300 vlcc en 300 andere boten
    tekort zonder scraps ??
    volgenden 5 jaar: telken 30 vlcc minder??
    voor een vlcc van 8 jaar, gemddelde leeftijd bij euronav is denav waarde 55 miljoen, 40 miljoen eien middelen..
    20% opbrengst op eigen middelen+ alle vaartkosten +minwaarde + intrestkosten + leenkosten = 14 miljoen (na inflat) is slechts 470000.... daarvoor zullen ze die niet krijgen!! : eerder de schaarstekoersen van eind 2019...toen alleen de chinese vloot geboycot was.
    Scraps zullen welwat uitblijven....ze zullen nodig zijn...maar aan 22,5 gaan ze er onverbiddelllik uit...
    en tegen 2025 zijn er dat 300.. waarvan zeker de helft niet vervanfgen. Begrijpelijk dat men euronav effen aanporde om enkele boten te kopen...tegen hun gewoonte in nieuwbouw... t

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 804 805 806 807 808 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Euronav loopt stevige averij op

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links