Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

elektrische auto, redding van de autobranche?

3.212 Posts
Pagina: «« 1 ... 106 107 108 109 110 ... 161 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 24 april 2021 12:05
    Chinese voertuigfabrikant investeert $7,7 mrd in elektrisch rijden
    Van onze redacteur 11:33

    Het Chinese technologiebedrijf Baidu en Geely, een autofabrikant uit China, steken samen miljarden in een nieuwe onderneming. Jidu Auto ontvangt de komende vijf jaar 50 mrd yuan, omgerekend $7,7 mrd, van de twee bedrijven.

    Dat tekent persagentschap Reuters op uit de mond van de topman Xia Yiping. Volgens hem gaat het eerste model elektrisch voertuig eruit zien als een robot. Daarmee wil het bedrijf voornamelijk jonge consumenten bereiken. Wel moet er nog een grote analyse op basis van marktgegevens uitgevoerd worden.

    Jidu, dat opereert vanuit Shanghai en Peking, hoopt in het derde kwartaal van dit jaar de marketing, waaronder het symbool en design, van het model te presenteren, aldus Xia.

    Fabrieken
    Voor de techniek van elektrisch rijden maakt Jidu gebruik van de kennis van Geely, bekend als eigenaar van de Zweedse autofabrikant Volvo. De voertuigen moeten van de band rollen in Hangzhoubaai, het oosten van China, waar Geely verschillende fabrieken heeft staan.

    Xia verklaart dat het bedrijf voertuigen direct wil verkopen aan de consument, zonder gebruik te maken van dealers. Om de plannen te realiseren verwacht Jidu aankomende drie jaar tot 3.000 werknemers nodig te hebben, waaronder tot 500 software-ontwikkelaars.

    Baidu, bekend van de gelijknamige zoekmachine, maakte in januari bekend een onderneming te willen starten met Geely. In deze joint venture levert Baidu mogelijk de halfgeleiders. Afgelopen jaren heeft het bedrijf chips ontwikkeld voor auto-oplossingen zoals autonoom rijden en actuele navigatiekaarten. Zo werkt Baidu al samen met Volvo.

    Originele link van het artikel: fd.nl/ondernemen/1381578/chinese-voer...
  2. [verwijderd] 24 april 2021 16:20
    Mitsubishi Chemical leads charge against China's EV battery giants

    Company to boost electrolyte production by 50% to compete for surging demand.

    asia.nikkei.com/Business/Materials/Mi...

    De overheden gaan de productie van benzine en diesel motoren aan banden leggen vanaf 2030. Dit betekent dat de autoindustie electrische en hybride auto's zal moeten gaan leveren. Er is dan een grote vraag naar EV batterijen.
  3. [verwijderd] 24 april 2021 16:23
    The Province of Noord-Brabant, Economic Affairs & Climate Policy and TNO invest in Holst Centre’s new generation battery technology

    www.tno.nl/en/about-tno/news/2020/6/n...

    3 Ways Solid State Battery Technology Will Change The Automotive Industry

    www.torquenews.com/8113/3-ways-solid-...
  4. [verwijderd] 25 april 2021 19:38
    quote:

    Jorry schreef op 25 april 2021 12:19:

    Het blijft een aflopende zaak letterlijk en figuurlijk,die batterijtechnologie .
    Het is veel te duur om waterstof in vloeibare vorm te maken. De elektrische en hybride auto's zijn de toekomst. Je denkt toch niet dat ze het in China en Japan bij het verkeerde eind hebben?
  5. Jorry 26 april 2021 12:28
    Elektrificatie is wat momenteel de klok slaat in autoland. Maar, gelooft er iemand eigenlijk nog in waterstof?

    De consensus in autoland lijkt momenteel toch wel te zijn dat Elon Musk gewonnen heeft. De Muskias pionierde een dikke tien jaar geleden met moderne elektrische auto’s en met dank aan wat politieke steun is hij nu de rijkste man ter wereld. Het voelt alsof de auto’s die nog nieuw verkocht worden met een verbrandingsmotor de laatste der Mohikanen zijn. Zelfs als het misschien nog even duurt totdat de ICE’s allemaal verdwenen zullen zijn, zeker in de landen waar ze niet simpelweg keihard verboden worden door de autoriteiten.
    Nadelen accu

    Toch blijven de nadelen die de elektrische auto altijd al had en nu nog heeft voorlopig wel bestaan. Accu’s zijn loodzwaar, zeker als ze een acceptabele range moeten bieden of heel veel power moeten leveren, zoals in trucks en boten. Dat ongewenste gewicht in beweging brengen en afremmen kost energie. In de accu’s zitten ook materialen die net als dinosap uit de grond moeten komen, eindig zijn en niet altijd even milieuvriendelijk gewonnen worden.

    Daarbij is die range nog steeds gewoon een dingetje. Ja, voor de dagelijkse commute van Jan Modaal hoeft het allemaal geen probleem meer te zijn. Maar elke keer dat je tóch weer onderweg moet opladen en een half uur uit je neus staat te peuteren, is er een teveel.
    Waterstof

    Maar goed, als teruggaan naar traditioneel dinosap echt niet meer kan, zijn er dan alternatieven? Sommige partijen hopen van wel. Zo droomt Porsche over een 911 op synthetische brandstof. Maar het meest gehoorde alternatief voor de Battery Electric Vehicle is de auto op waterstof. Terwijl merken als Volkswagen en Mercedes voorlopig gestopt zijn met het ontwikkelen van dit soort auto’s, geloven sommige fabrikanten er nog heilig in.

    BMW en Toyota bijvoorbeeld, lijken de EV eigenlijk liever over te willen slaan ten faveure van de waterstofauto. Met Europa als belangrijke markt, heeft met name BMW echter geen keuze. Ze moeten wel aan de EV om te overleven de komende jaren. Ondertussen werken de Münchenaren echter stug door met hun Japanse partner om waterstof alsnog te laten gebeuren. Toyota heeft al een tijdje de Miraj in het gamma. Hieronder zie je een plaatje van de BMW X5 op waterstof, die als het goed is volgend jaar op de markt komt. Fraai ding zo.
  6. forum rang 10 voda 27 april 2021 08:40
    DHL Partners with Fiat for Eelectrification of Last-Mile Delivery

    Global leading Express service provider DHL Express has taken another step in its Zero Emissions strategy. The company announced its partnership with Fiat Professional, purchasing the first 100 units of Fiat’s new E-Ducato. The automotive company introduced the new model to the public. These large vans are 100% electric and convince with their large capacity and long life battery. With a range of more than 200 km, the E-Ducato is very well suited for last mile logistics. In line with the recently launched Sustainability Roadmap of DPDHL Group, DHL Express plans to have more than 14,000 electric vans in operation in Europe by 2030 to reduce their carbon emissions.

    In Europe DHL Express connects consumers and businesses in more than 60 countries and territories relying on a pickup and delivery fleet that consists of around 500 electric vans, mainly operating in urban regions and 14,000 non-electric vehicles today. Due to the high customer demand for international Express deliveries the company expects its European last-mile fleet growing to approximately 20,000 vans by 2030. To transform its sustainability strategy into reality the company is strongly committed that 60% of its fleet operate electric by end of the current decade (approximately 14,000 vehicles).

    A majority are large vans used for urban and metropolitan deliveries. Together with Fiat Professional, the E-Ducato was trialed through tests under different real-world operating conditions such as very low temperatures, extreme slopes, and long distances, to check its response to the whole range of DHL usage patterns.

    For Eric Laforge, Head of LCV Enlarged Europe at Stellantis, the E-Ducato project is a journey towards innovation and the future: “We’re proud that a player as important as DHL Express has chosen the E-Ducato as part of such an ambitious goal. With the E-Ducato, our task was not only to develop a sustainable product from both an economic and environmental perspective, but most of all to provide a complete mobility solution for our partners.”

    For DHL Express the strategic partnership with Fiat represents the next evolution of the so far already taken measures to deliver shipments without any CO2 emissions to its customers. So the company is using cargo bikes in metropolis and urban areas such as Barcelona, Copenhagen, Frankfurt am Main and many more and connecting its distribution facilities in the city centers of London and Amsterdam via boat to reduce inner city traffic volume and CO2 emissions.

    In addition to the vehicles itself a totally electric mobility chain needs comprehensive area-wide charging infrastructure. To enable a further expansion of its charging network DHL Express is currently working in collaboration with several specialized companies on a roadmap to significantly increase the number of charging points across Europe within the next years.

    The electrification of last mile logistics is one of the main pillars of DPDHL Group’s recently announced Sustainability roadmap. The Group is investing a total of 7 billion euros (Opex and Capex) by 2030 in measures to reduce its CO2 emissions. In addition to the electrification of the vehicles, the funds will go in particular towards sustainable aviation fuels and climate-neutral buildings. On the way to the zero emissions target by 2050, which has already been in place for 4 years, the company is committing to new, ambitious interim targets. For example, as part of the renowned Science Based Target Initiative (SBTi), Deutsche Post DHL Group is committed to reducing its greenhouse gas emissions by 2030 in line with the Paris Climate Agreement.

    Source - Strategic Research Institute
  7. forum rang 10 voda 27 april 2021 08:45
    Tevva & Vattenfall to Cut Emissions in Transportation

    Pioneer in developing long-range zero emission truck capabilities UK based Tevva and Vattenfall Network Solutions have joined forces to help businesses switch to a zero-emission vehicle fleet and to reduce the overall carbon impact of their operations. As the sale of new petrol and diesel cars and vans are phased out to reduce carbon emissions, Tevva and Vattenfall Network Solutions are exploring ways of providing a complete zero emission transport solution, by supplying energy infrastructure and sustainable electricity and hydrogen supply solutions, as well as Tevva’s long range electric vehicles to businesses to help them on their journey to electrification.

    Tevva is an electric truck company whose range extension technology allows its 7.5-19t (Class 5-8) vehicles to go further than competitors with minimal environmental impact. While the main energy source to Tevva’s electric trucks is grid electricity, the company optimises hydrogen and fuel cell (H2FC) range extension to support the unique full-day, long-distance duty cycles of freight trucks.

    Vattenfall Network Solutions can provide connections to the electricity grid along with the electrical and hydrogen infrastructure for a vehicle fleet or depot. Vattenfall Energy Trading GmbH, a wholly-owned entity of Vattenfall AB, offers UK businesses, including operators of hydrogen electrolyzers, the option to purchase renewable electricity, generated by harnessing renewable energy sources such as wind and solar through Power Purchase Agreements.

    Source - Strategic Research Institute
  8. forum rang 6 Rowi62 27 april 2021 09:42
    Het betalen met crypto (oa Cardano ) wordt steeds makkelijker in bepaalde landen. Die Tesla kan je straks echt zo betalen.

    According to their website, NOWPayments enables merchants to accept over 50 coins including large-cap coins Bitcoin (BTC), Ethereum (ETH), Binance Coin (BNB), and Cardano with the option to send the coins directly to the receiver’s wallet. For online sellers who don’t have wallets, NOWPayments highlights that these merchants can still accept ADA and other crypto assets.
  9. [verwijderd] 27 april 2021 09:54
    De waterstofprijs is (nog) vrijgesteld van accijnzen. Dat betekent dat de overheid niets verdient op waterstof aan de pomp en we kunnen op onze vingers natellen dat dit zal veranderen. Dat maakt op waterstof rijden straks, als de subsidiebron opdroogt, veel duurder.

    Tenslotte, dat wordt ook erkend, is de huidige waterstof afkomstig uit aardgas (grijze waterstof) en dus niet schoon. Voor het maken van groene waterstof is veel stroom nodig waardoor de prijs per kg fors gaat stijgen.

    waterstofgate.nl/Mobiliteit/Personena...
  10. forum rang 10 voda 27 april 2021 10:54
    Samenwerking Lightyear en Bridgestone: speciale banden voor elektrische auto op zonne-energie

    Lightyear, de Nederlandse fabrikant van de elektrische auto op zonne-energie Lightyear One, heeft een samenwerkingsverband met Bridgestone. De bandfabrikant heeft een speciale autoband voor de auto ontwikkeld.

    Bridgestone heeft zijn lichtgewicht en milieuvriendelijke ENLITEN-technologie toegepast op de Turanza Eco-banden die speciaal voor Lightyear zijn ontwikkeld. De banden hebben een zeer lage rolweerstand en een lichter gewicht.

    Actieradius
    De banden leveren volgens de 2 bedrijven een aanzienlijke bijdrage aan de efficiëntie van de auto, zodat de batterij langer meegaat, de actieradius zo groot mogelijk is en het milieu minder wordt belast.

    Uit recent onderzoek van Bridgestone is gebleken dat bijna 50 procent van de Europese automobilisten overweegt een volledig elektrische auto aan te schaffen. Daarentegen is 37 procent daar nog steeds sceptisch over vanwege zorgen over de efficiëntie en de beperkte actieradius.

    Lightyear One pakt deze bezorgdheid aan door een actieradius van 725 kilometer te bieden. Tegelijkertijd is de auto volgens de fabrikant tot 3 keer energiezuiniger dan alternatieve elektrische voertuigen die momenteel op de markt zijn. Het voertuig wordt rechtstreeks door de zon opgeladen via een zonnedak. Hierdoor wordt de CO2-uitstoot en de laadbehoefte van de gebruiker tot een minimum beperkt en de efficiëntie gemaximaliseerd. Lightyear One verschijnt in het tweede kwartaal van 2021 op de testbaan en is aan het eind van het vierde kwartaal commercieel verkrijgbaar.

    10 procent lichter
    Voor de Turanza Eco-banden heeft Bridgestone voor het eerst de revolutionaire lichtgewicht ENLITEN- en ologic-technologieën zijn gecombineerd. Deze technologieën zorgen voor gewichtsreductie door het gebruik van minder grondstoffen tijdens het productieproces. Bovendien wordt de rolweerstand verlaagd door een innovatief profiel, grotere diameters, hoge bandenspanning en een slank ontwerp.

    Door de lage rolweerstand van de banden kan Lightyear One ook van een lichtere accu profiteren. In vergelijking met alternatieve Bridgestone specifieke banden voor elektrische auto’s zijn de Turanza Eco-banden dusdanig ontworpen om de actieradius te vergroten, wat neerkomt op een equivalente gewichtsvermindering van meer dan 90 kilogram . Naast het feit dat Lightyear One verder kan rijden tussen 2 laadbeurten, is de verspreiding van silica van de band verbeterd door een nieuwe mengtechnologie toe te passen. Het totale gewicht van de band per voertuig is met 3,6 kilogram – ongeveer 10 procent – verminderd, zonder dat dit ten koste gaat van de kilometrage en grip.

    Door Els Stultiens

    solarmagazine.nl/nieuws-zonne-energie...
  11. forum rang 10 voda 29 april 2021 09:40
    Breaking News: Global EV market to rise to 145m units by 2030: IEA

    Global electric vehicle sales are forecast to see strong growth this decade as adoption is boosted by more affordable offers, increased customer appeal and supportive government policies.

    The International Energy Agency said in its new Global Electric Vehicle Outlook 2021 report, published on Thursday, that the number of EVs on global roads will rise to 145 million units by 2030. Last year, new EV sales rose 41% year-on-year to 3m cars, bringing the total global EV fleet to 11m units.

    The Paris-based agency told Kallanish the outlook is bright and at least 230m EVs would be needed to meet the Paris Agreement goals.

    “And if governments around the world pull together to pursue the even more ambitious goal of reaching net-zero emissions globally by 2050, the global electric vehicle fleet would grow even bigger,” it adds.

    The momentum built in 2020, despite the pandemic and the slowdown in automotive sales in general, is expected to continue through 2021. In the first quarter of the year, EV sales already rose 140% y-o-y to 1.1m units, with EV market share doubling on-year.

    Europe and China will continue to lead global EV markets, although sales in the US are also expected to increase. By 2030, EV sales (all modes) in India and Japan are forecast to reach market shares of 30% and 25%, respectively. The IEA notes that many countries around the world are yet to develop a clear vision or set targets for e-mobility.

    While government policies and subsidies play a key role in the electrification of transport, the IEA reveals that the share of government spending on EVs is declining and currently stands at around 10%. According to the report, consumer spending in 2020 totalled $120 billion, compared to $14 billion from government spending.

    There were 370 electric car models on offer in 2020, which is 40% higher than in 2019. Offers and options are set to increase as 18 of the 20 largest carmakers announce their plans to further increase their electric line-ups and boost production of light-duty vehicles. These carmakers account for 90% of all global auto sales.

    “Current sales trends are very encouraging, but our shared climate and energy goals call for even faster market uptake,” comments Fatih Birol, executive director of the IEA. “Governments should now be doing the essential groundwork to accelerate the adoption of electric vehicles by using economic recovery packages to invest in battery manufacturing and the development of widespread and reliable charging infrastructure.”

    Bron Kallanish
  12. [verwijderd] 29 april 2021 09:44
    quote:

    voda schreef op 29 april 2021 09:40:

    Breaking News: Global EV market to rise to 145m units by 2030: IEA

    Global electric vehicle sales are forecast to see strong growth this decade as adoption is boosted by more affordable offers, increased customer appeal and supportive government policies.

    The International Energy Agency said in its new Global Electric Vehicle Outlook 2021 report, published on Thursday, that the number of EVs on global roads will rise to 145 million units by 2030. Last year, new EV sales rose 41% year-on-year to 3m cars, bringing the total global EV fleet to 11m units.

    The Paris-based agency told Kallanish the outlook is bright and at least 230m EVs would be needed to meet the Paris Agreement goals.

    “And if governments around the world pull together to pursue the even more ambitious goal of reaching net-zero emissions globally by 2050, the global electric vehicle fleet would grow even bigger,” it adds.

    The momentum built in 2020, despite the pandemic and the slowdown in automotive sales in general, is expected to continue through 2021. In the first quarter of the year, EV sales already rose 140% y-o-y to 1.1m units, with EV market share doubling on-year.

    Europe and China will continue to lead global EV markets, although sales in the US are also expected to increase. By 2030, EV sales (all modes) in India and Japan are forecast to reach market shares of 30% and 25%, respectively. The IEA notes that many countries around the world are yet to develop a clear vision or set targets for e-mobility.

    While government policies and subsidies play a key role in the electrification of transport, the IEA reveals that the share of government spending on EVs is declining and currently stands at around 10%. According to the report, consumer spending in 2020 totalled $120 billion, compared to $14 billion from government spending.

    There were 370 electric car models on offer in 2020, which is 40% higher than in 2019. Offers and options are set to increase as 18 of the 20 largest carmakers announce their plans to further increase their electric line-ups and boost production of light-duty vehicles. These carmakers account for 90% of all global auto sales.

    “Current sales trends are very encouraging, but our shared climate and energy goals call for even faster market uptake,” comments Fatih Birol, executive director of the IEA. “Governments should now be doing the essential groundwork to accelerate the adoption of electric vehicles by using economic recovery packages to invest in battery manufacturing and the development of widespread and reliable charging infrastructure.”

    Bron Kallanish
    This comes as governments around the world are phasing out gasoline-engine vehicles. The U.K. and France plan to ban new sales of gasoline- and diesel-powered vehicles in 2030 and 2040, respectively. China will limit new vehicle sales to electric vehicles, hybrids and other eco-friendly cars by 2035.
  13. forum rang 10 voda 29 april 2021 10:07
    Volkswagen start milieu-offensief en gaat accu's van elektrische auto's systematisch recyclen

    De Volkswagen Groep, de op een na grootste autofabrikant ter wereld, gaat alle accupakketten van zijn elektrische auto's systematisch recyclen. Het besluit maakt onderdeel uit van een milieu-offensief dat vandaag wordt bekendgemaakt: ‘Way to Zero’. De autofabrikant wil uiterlijk in 2050 volledig CO2-neutraal opereren.

    Niek Schenk 29-04-21, 09:15

    De milieuplannen zijn opmerkelijk aangezien dezelfde autofabrikant nog maar vijf jaar geleden in een kwaad daglicht stond vanwege het dieselschandaal. Toen bleek dat Volkswagen had gemanipuleerd met uitlaatgas-tests, om milieuvervuiling te verdoezelen.

    Lees ook
    Skoda deelt gevoelige tik uit aan ‘moeder’ Volkswagen(met video, zie link onderin)

    De plannen voor de komende jaren moeten het beschadigde blazoen voor eens en voor altijd oppoetsen, zo lijkt het. In 2030 zal minimaal 70 procent van alle auto’s die Volkswagen in Europa verkoopt volledig elektrisch zijn. Daarbij gaat het om meer dan een miljoen voertuigen.

    In 2030 moet de gemiddelde CO2-uitstoot van alle nieuwe auto's die Volkswagen Groep verkoopt zijn gereduceerd met 40 procent. Drie jaar geleden werd nog gesproken van 30 procent. Volkswagen zegt met dit plan 17 ton CO2 per auto te besparen. Het bedrijf wil zo snel mogelijk alle beschikbare modellen van elektrische aandrijving voorzien. Ook de productie, inclusief die van toeleveranciers, en het onderhoud mag niet langer tot CO2-uitstoot leiden. De hoogspanningsaccu's van afgedankte elektrische auto's zullen systematisch gerecycled worden. Daardoor kan onder meer 90 procent van de grondstoffen hergebruikt worden.

    Zonneparken
    Het is de bedoeling dat elektrische auto's de komende jaren consequent met groene stroom worden opgeladen. Daarom gaat de Volkswagen Groep de komende vier jaar investeren in nieuwe windmolenparken en zonneparken in heel Europa. Uiteraard valt hierbij wel een kanttekening te plaatsen. Volkswagen kan immers onmogelijk bepalen dat de klanten in de praktijk ook daadwerkelijk groene stroom gebruiken. In sommige delen van Europa wordt dat nu nog nauwelijks gedaan.

    Hoe dan ook, het bedrijf maakt nu al onderdeel uit van het snelgroeiende Ionity-netwerk voor laadpalen in Europa. Ook andere autofabrikanten hebben zich hierbij aangesloten. Bovendien werkt Volkswagen samen met onder meer energiebedrijf RWE.

    Vanaf 2030 moeten ook alle fabrieken wereldwijd volledig op groene stroom draaien. Alleen voor China wordt een uitzondering gemaakt. De autofabrikant is tegenwoordig erg afhankelijk van dit land, met de grootste automarkt ter wereld. Het is overduidelijk dat in China ook op dit gebied de regering aan de touwtjes trekt en niet Volkswagen het voor het zeggen heeft.

    www.ad.nl/auto/volkswagen-start-milie...
  14. forum rang 10 voda 6 mei 2021 09:43
    Mercedes-Benz Delivers Electric Buses to ÜSTRA in Hanover

    The first eCitaro G articulated buses have now been delivered to Hanover's transport operator, ÜSTRA. They are part of a large-scale order and also an important element of an ambitious plan to electrify bus transport in Lower Saxony's capital. The two new eCitaro G buses for ÜSTRA feature second-generation lithium-ion batteries. Their capacity is about a third higher than that of previous batteries so that the range between recharging stops is increased considerably. The articulated buses for Hanover are equipped with ten battery packs which provide them with a remarkable total capacity of 330 kWh. In addition, current collectors – for which the technical term is pantograph – are installed on the roof for intermediate charging at the final bus stop on routes.

    The new vehicles are part of an order from ÜSTRA for up to 48 city buses. The order comprises 30 eCitaro solo buses and 18 eCitaro G articulated buses. The first eCitaro buses have been in operation since September of last year in Hanover. As part of their campaign to switch over to electric buses, ÜSTRA intends to drive electrically with 48 electric buses on all inner-city routes within Hanover's low-emission zone by 2023. The switch-over could save 3800 tonnes of CO2 every year.

    At the same time as the buses go into operation, the final bus stops on the inner-city bus routes will all be equipped with the necessary charging infrastructure and both bus depots will be converted to accommodate the charging and maintenance processes for the electric buses – also by 2023.

    The fully electric eCitaro G buses at ÜSTRA are not only fitted with powerful technology, but also with equipment that is particularly conducive to passengers' well-being. Four double-width doors ensure rapid passenger flow at the bus stops. All of the doors have light strips with green or red LEDs to highlight the floor edges at the entrances. Passengers with restricted mobility board the bus at door two using an electrically operated cassette ramp.

    In the interior the passenger compartment is functional but friendly. The floor sports a warm look. The seat cushions and backrests are upholstered. The passenger compartment is fully air-conditioned and pre-conditioning at the company depot or at the final bus stops saves energy and in turn ensures that the maximum range is achieved.

    In the area around door two there is a special-use space for wheelchairs and prams. At the rear of the bus, there is also a second special-use space for prams opposite door three. All these areas are fitted with comfortable upholstered pads to lean on in the standing section or folding seats. Two TFT double monitors, one in the front and one in the rear, provide passengers with information about the bus's progression along the route or entertain them with passenger TV. 13 double USB ports supply passengers' personal mobile devices with electricity and a WiFi router connects them with the Internet.

    The driver cockpit is also comfortably equipped. The separate air-conditioning system as well as the heated and climatised seat with electrically adjustable lumbar support deserve a particular mention. The inside rearview mirror and the roller sunblind are also electrically adjustable. The EDF Eco Driver Feedback technology contributes to an economic driving style with the goal of achieving maximum energy efficiency. The driver's cab door has a partition across the complete width of the door while video cameras monitor the door areas and the passenger compartment. These features all add up to a greater feeling of safety.

    Active safety is provided for by the exemplary equipment in the buses – the active braking assistance system Preventive Brake Assist, the turning assistance system Sideguard Assist and the standard Articulation Turntable Controller (ATC), an anti-jackknifing system. Its effect is similar to that of ESP. A reversing camera and an acoustic reversing signal prevent accidents when manoeuvring.

    With its city buses and trains, ÜSTRA Hannoversche Verkehrsbetriebe AG is one of Germany's leading local transport providers. The company transports 172 million passengers every year making it the highest-performing provider of local transport in Lower Saxony. ÜSTRA operates 349 city trains, 142 buses and four electrically operated boats. The buses serve a network of 41 lines, measuring 540 kilometres with a total of 672 stops, which amounts to an annual mileage of more than twelve million kilometres.

    Source - Strategic Research Institute
3.212 Posts
Pagina: «« 1 ... 106 107 108 109 110 ... 161 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 860,01 -0,62%
EUR/USD 1,0655 +0,11%
FTSE 100 7.895,85 +0,24%
Germany40^ 17.714,20 -0,13%
Gold spot 2.392,50 0,00%
NY-Nasdaq Composite 15.282,01 -2,05%

Stijgers

WDP
+3,12%
Kendrion
+2,92%
EBUSCO...
+2,67%
Vopak
+2,61%
NX FIL...
+2,17%

Dalers

JUST E...
-5,11%
TomTom
-4,68%
Fugro
-4,30%
ASMI
-4,00%
BESI
-3,64%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links