Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • -0,205 (-3,31%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 301,7K

TomTom, april doet wat hij wil, HG hoe lang houdt je het nog stil?!

1.034 Posts
Pagina: «« 1 ... 37 38 39 40 41 ... 52 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 22 april 2021 10:16
    Ga vandaag 1 post plaatsen, want in het zuiden is het lekker weer.

    Omzet automotive Q1 2020 50
    Omzet automotive Q1 2021 62,7
    Groei deferred automotive Q1 2020 30
    Groei deferred automotive Q1 2021 10
    Adas autos Q1 2020 1 miljoen Online
    Adas autos Q1 2021 3 miljoen. Online.

    Q1 2020
    omzet automotive van de band 15
    deferred van de band 55 groei 30 dus 25 vrijval
    adas autos 10 online jaarlijkse fee
    Omzet automotive 50

    Q1 2021
    omzet automotive van de band 10
    deferred van de band 36 groei 10 vrijval 26
    Adas autos 26,7 online jaarlijkse fee
    automotive totaal 62,7

    Ander kan ik het volgende niet verklaren.

    Q1 2020 2,5 maand zonder covid
    Q1 2021 3 maanden beperkt.

    Harold zei zelfs in de FT dat de omzet automotive nog groter had kunnen zijn, als er geen chip te kort was.

    Q1 2020 50 Q1 2021 62,7 26% meer .
    Had dus bij voldoende chips tussen de 65 en 70 kunnen zijn.

    Bij de cijfers Q1 2021 gaf men een herhaalde outlook voor 2021 van Q4 2020

    Q4 2020
    Our mid - term outlook for location technology is continued growth to around 550 en FCF 10% in 2023.

    Dit is niet herhaald in Q1 2021 ???

    Harold in Q1 2021
    And this third element is that we, we want to build a much better product and I think we can. It was all happening in underlying technology and cloud technology, computer vision,

    Vooral dat laatste halen we bij de melkboer :-)

  2. forum rang 8 Wereldbelegger 22 april 2021 10:21
    BNR Podcast:

    Zelfrijdende auto's zoals Tesla's zitten op een dood spoor

    met Joe van Burik en Herbert Blankesteijn

    Tesla’s zijn per definitie elektrisch aangedreven én kunnen in veel gevallen zichzelf besturen, maar dat resulteerde onlangs (weer) in een triest dodelijk ongeluk. Heeft de zelfrijdende auto na ruim 16 miljard aan investeringen nog wel toekomst?

    Autonoom autorijden lijkt op de achtergrond geraakt. Het meest recente nieuws: twee mannen die afgelopen weekend overleden in een zichzelf besturende Tesla. Op zich een triest gegeven, maar is het fenomeen ook een stille dood aan het sterven?

    Daarover praten we met Carlo van de Weijer, Director Smart Mobility aan de Technische Universiteit Eindhoven.

    bron:
    www.bnr.nl/podcast/digitaal/10438478/...
  3. forum rang 8 Wereldbelegger 22 april 2021 10:23
    Porsche leert al spelend veilig autonoom rijden

    In de mobiliteit van de toekomst staan intelligente, zelfrijdende auto’s centraal. Wil zo’n auto echter in alle situaties correct reageren, dan moet hij ook potentiële gevaren herkennen en verwerken. Het trainen van de kunstmatige intelligentie (AI) die de autonome voertuigen bestuurd, is echter zeer tijdrovend en kostbaar. Porsche Engineering heeft nu iets nieuws bedacht. De onderneming gebruikt hulpmiddelen uit de gamewereld. Met behulp van zogenoemde game engines leert het intelligente systeem verkeerssituaties te herkennen en de juiste reactie daarop aan te sturen.

    In computerspelletjes zijn game engines verantwoordelijk voor het realistische gedrag van objecten zoals auto’s. Ook genereren ze fotorealistische beelden. Met behulp van deze softwarepakketten ontwikkelt en test Porsche Engineering onder meer sterk geautomatiseerde rijfuncties. Dit verkort de ontwikkelingstijd. Dat bespaart kosten bespaart kosten.
    Elk scenario uitspelen

    “We gebruiken een grote verscheidenheid aan technologieën om het voertuig van morgen te ontwikkelen en te testen,” zegt Dirk Lappe, technisch directeur van Porsche Engineering. “Spelmachines spelen hier een cruciale rol, naast kunstmatige intelligentie. Zij trainen rijhulpsystemen met synthetische sensorgegevens. Dit betekent dat elk scenario en elke eventualiteit tot in detail kan worden uitgespeeld.”

    bron:
    innovationorigins.com/nl/porsche-leer...
  4. forum rang 7 sniklaas 22 april 2021 10:39
    quote:

    tatje schreef op 22 april 2021 10:16:

    Ga vandaag 1 post plaatsen, want in het zuiden is het lekker weer.
    dat is het zeker Tatje, beschut genieten van het zonnetje en de temperatuur, wederom dit voorjaar al flink wat zonnige dagen beleeft in de tuin.

    Het leven onder de grote rivieren biedt wat het klimaat betreft flink wat voordelen, nu de zee nog dichter bij huis dan vertoeven we helemaal in een paradijs.

    Wat mij betreft ga ik nog meemaken dat het strand van de Noordzee begint bij Nijmegen!
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 22 april 2021 11:44
    Voor handophoudende en/of voorwathoortwat politici is het land onder de grote rivieren tussen de Jammerdaalse Heide tot aan de Vaalserberg een waar paradijs.
    ((-;

    quote:

    sniklaas schreef op 22 april 2021 10:39:

    [...]dat is het zeker Tatje, beschut genieten van het zonnetje en de temperatuur, wederom dit voorjaar al flink wat zonnige dagen beleeft in de tuin.

    Het leven onder de grote rivieren biedt wat het klimaat betreft flink wat voordelen, nu de zee nog dichter bij huis dan vertoeven we helemaal in een paradijs.

    Wat mij betreft ga ik nog meemaken dat het strand van de Noordzee begint bij Nijmegen!
  6. forum rang 7 sniklaas 22 april 2021 12:32
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 22 april 2021 11:44:

    Voor handophoudende en/of voorwathoortwat politici is het land onder de grote rivieren tussen de Jammerdaalse Heide tot aan de Vaalserberg een waar paradijs.
    ((-;
    [...]
    er zijn wellicht ook goede CDA ers, maar ik ben ze nog nooit tegengekomen..
  7. forum rang 4 Kuiken 22 april 2021 12:56
    bron FD:

    Auto-toeleverancier Bosch verwacht aanhouden chiptekort
    Gerben van der Marel 11:42

    De Duitse autogrootmacht Bosch zegt dat chiptekorten zullen aanhouden.
    Dat zal een wissel trekken op de elektrificatie van de automobielindustrie.
    Bosch is bekend van dieselmotoren, maar zet nu vol op de elektromobiliteit.
    Bosch, 's werelds grootste toeleverancier voor de automobielindustrie, vreest dat het wereldwijde chiptekort voorlopig niet verdwijnt. Dat weerhield het Duitse bedrijf donderdag van het maken van zeer optimistische prognoses.
    ‘Hoewel we met vertrouwen aan 2021 zijn begonnen, blijft de pandemie aanzienlijke risico’s met zich meebrengen’, zei financieel bestuurder Stefan Asenkerschbaumer in een toelichting op de resultaten in het eerste kwartaal. Hij spreekt over een ‘gespannen situatie’ voor de automobielsector. Door de enorme wereldwijde vraag naar halfgeleiders moeten toeleveranciers en de grote automakers op de rem trappen.
    Honger naar chips
    De chips zijn nodig om de elektronica in de auto’s aan te sturen. De onderneming zegt alles in het werk te stellen om klanten in de autoproductie te ondersteunen. Maar een verbetering op korte termijn valt niet te verwachten, aldus Bosch. Het bedrijf rekent erop dat dit gevolgen heeft voor de zakelijke ontwikkelingen van de Duitse grootmacht die ook een grote consumentenelektronicatak heeft.
    Bosch maakte bekend redelijk goed het jaar begonnen te zijn. Het bedrijf lichtte donderdag de eerder gepresenteerde jaarcijfers 2020 toe, samen met nieuwe resultaten over het eerste kwartaal. De omzet is met 17% gestegen vergeleken met de eerste drie maanden van 2020. Ook in vergelijking met 2019 is sprake van een stijging: 8,5%.
    Bosch put hoop uit herstel in Azië en Noord-Amerika en uit het stimuleringsplan van de Amerikaanse regering. In Europa zal het herstel op een laag pitje blijven staan, aldus Asenkerschbaumer.
    Lessen uit de pandemie
    Bosch is als grootste private onderneming van Duitsland wereldwijd actief. Een van de lessen die Asenkerschbaumer trekt uit de pandemie is dat de toeleveringsketens in de automobielindustrie minder kwetsbaar gemaakt moeten worden voor ontwrichting.
    Bosch is een van de grote spelers in de productie van dieselmotoren die sterk op hun retour zijn. Hoewel Bosch blijft geloven in een lucratieve toekomst van schone dieselmotoren, heeft de opmars van de elektrische aandrijflijn dit gemaakt tot een kernactiviteit van Bosch.

    'Wij zijn winnaars'
    Topman Volkmar Denner claimt dat Bosch ‘een van de winnaars is in de overgang naar elektromobiliteit’. Denner zei de softwareactiviteiten aanzienlijk uit te breiden me de koppeling van kunstmatige intelligentie aan het productaanbod. Tot nu toe investeerde Bosch €5 mrd in elektromobiliteit. Dit jaar worden de investeringen verhoogd tot €700 mln. De omzet van Bosch uit elektrische aandrijflijncomponenten groeit jaarlijks met 40%, maar vooralsnog gaat de kost voor de baat uit. Bosch verwacht in 2024 quitte te spelen.
    Het doel van het ruim honderd jaar oude bedrijf uit Stuttgart is om de jaaromzet op dit terrein te vervijfvoudigen tot ongeveer €5 mrd in 2025. Op het totaal is dat nog bescheiden. Bosch boekte vorig jaar € 71,5 mrd. Dat was een daling van 6,1% ten opzichte van het jaar ervoor.
    Waterstof
    Bosch rekent verder op een rol in de groeimarkt van waterstof. Het bedrijf ontwikkelt stationaire en mobiele technieken voor brandstofcellen die waterstof omzetten in elektriciteit. Bosch plant de komende drie jaar meer dan een miljard euro te investeren in brandstofceltechnologie.
    Behalve autocomponenten verkoopt Bosch gereedschap en huishoudelijke apparaten. Door stevige kostenverlagingen en goede resultaten in deze consumentendivisie wist Bosch vorig jaar met €2 mrd onder de streep winstgevend te blijven. Wel is voor het tweede achtereenvolgende jaar de winst ingestort.
    Lange adem
    Bosch opereert buiten de beurs met een lange adem voor investeringen in nieuwe technologie. In 2020 is de ebit-marge door de herstructureringsuitgaven teruggevallen tot circa 2,8%.
    Vooruitblikkend naar de lopende verslagperiode omschrijft Asenkerschbaumer 2021 als wederom uitdagend, al ziet hij ook reden voor optimisme. Eind 2020 stond er al meer dan €20 mrd aan orders in de boeken. Bosch voorziet dit jaar een omzetstijging van ongeveer 6% en een lichte margeverbetering tot 3%.

    Originele link van het artikel: fd.nl/ondernemen/1381222/auto-toeleve...
  8. forum rang 8 Wereldbelegger 22 april 2021 17:51
    Als, zoals vandaag, half Limburg in de tuin gaat zitten (zie hierboven)
    dan gebeurt er natuurlijk niks met de koers. ((-;

    Ook op Turbo gebied weinig te bewegen volgens het IEX overzicht.

    Long
    22-4-2021
    Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    Turbo Long BNP 5,5 2,76 0 0 0 2,850 -12,31% 5.000 10:40
    Trader Long Goldman Sachs 6,85 6,4 0 0 0 1,170 -4,10% 3.975 14:03
    Booster Long BNP 7,08 8,22 0,95 0,99 0,04 0,920 -8,46% 500 15:55
  9. forum rang 8 Wereldbelegger 22 april 2021 18:06
    Het ontbreekt aan regels voor lithium-ion batterijen, waarschuwen experts in gevaarlijke stoffen. Ook de meeste parkeergarages zijn niet ontworpen voor elektrische auto’s. Brandt daar een Tesla – of een elektrische Volkswagen of Renault – dan ontstaat, zoals Nils Rosmuller van IFV het uitdrukt, „een lastige situatie in een lastige situatie”

    Met een brandweerauto kom je de parkeergarage niet in, de rookontwikkeling verandert de garage in een doolhof, door chemische reacties verspreiden zich giftige gassen, door explosies vliegen de onderdelen in het rond. Eigenlijk zou je elke garage moeten uitvoeren met een automatisch brandblussysteem – zeker die parkeergarages met een woonbestemming erboven.

    Want een elektrische auto is uitstootvrij, totdat-ie in brand vliegt. Het RIVM publiceerde afgelopen week een rapport over de troep die vrijkomt als een batterij vlam vat. Door chemische stoffen en zware metalen wordt het bluswater giftig; gassen als fluorwaterstof kunnen huidschade veroorzaken bij brandweerlieden.

    bron:
    www.nrc.nl/nieuws/2021/04/21/eerste-h...
  10. forum rang 7 sniklaas 22 april 2021 21:13
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 22 april 2021 18:06:

    Het ontbreekt aan regels voor lithium-ion batterijen, waarschuwen experts in gevaarlijke stoffen. Ook de meeste parkeergarages zijn niet ontworpen voor elektrische auto’s. Brandt daar een Tesla – of een elektrische Volkswagen of Renault – dan ontstaat, zoals Nils Rosmuller van IFV het uitdrukt, „een lastige situatie in een lastige situatie”

    Met een brandweerauto kom je de parkeergarage niet in, de rookontwikkeling verandert de garage in een doolhof, door chemische reacties verspreiden zich giftige gassen, door explosies vliegen de onderdelen in het rond. Eigenlijk zou je elke garage moeten uitvoeren met een automatisch brandblussysteem – zeker die parkeergarages met een woonbestemming erboven.

    Want een elektrische auto is uitstootvrij, totdat-ie in brand vliegt. Het RIVM publiceerde afgelopen week een rapport over de troep die vrijkomt als een batterij vlam vat. Door chemische stoffen en zware metalen wordt het bluswater giftig; gassen als fluorwaterstof kunnen huidschade veroorzaken bij brandweerlieden.

    bron:
    www.nrc.nl/nieuws/2021/04/21/eerste-h...
    zo werkt dat nu eenmaal in overheidsland, kijken niet verder dan de neus lang is.

    Stimuleren en subsidieren van electrificatie maar geen rekening houden met het effect van deze veranderingen op de processen in de maatschappij.

    Idem met zonnepanelen, op het dak met die handel en wanneer het aantal branden aan huizen begint op te vallen krijgen we eerst de uitsluitingen van de verzekeraars voor de kiezen en daarnaa wordt er gekeken naar de bouwvoorschriften en wat kan en niet kan, tot voor kort was het mogelijk om zonnepanelen op een rieten dak geplaatst te krijgen..

    Wacht maar eens af wanneer de huidige salderings regeling afloopt en daarvoor een versoberde subsidieregeling voor in de plaats komt, dan gaan we clusters van zeecontainers zien in de woonwijken die volgestouwd worden met accu's, stel je eens voor dat er brand uitbreekt en de brandweer nietsvermoedend met de waterslang aan de slag gaat.
    Is geen regelgeving voor en je kunt zonder vergunning oid honderden accu's in en rond je woning plaatsen voor de opslag van eigen overtollige electriciteit, misschein krijg je zelfs subsidie wanneer je deze 'opslag' aanbied aan de netwerkbedrijven als onderdeel in de grid..
  11. Beursboertje 23 april 2021 02:11
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 22 april 2021 10:21:

    BNR Podcast:

    Zelfrijdende auto's zoals Tesla's zitten op een dood spoor

    met Joe van Burik en Herbert Blankesteijn

    Tesla’s zijn per definitie elektrisch aangedreven én kunnen in veel gevallen zichzelf besturen, maar dat resulteerde onlangs (weer) in een triest dodelijk ongeluk. Heeft de zelfrijdende auto na ruim 16 miljard aan investeringen nog wel toekomst?

    Autonoom autorijden lijkt op de achtergrond geraakt. Het meest recente nieuws: twee mannen die afgelopen weekend overleden in een zichzelf besturende Tesla. Op zich een triest gegeven, maar is het fenomeen ook een stille dood aan het sterven?

    Daarover praten we met Carlo van de Weijer, Director Smart Mobility aan de Technische Universiteit Eindhoven.

    bron:
    www.bnr.nl/podcast/digitaal/10438478/...
    Dit is wat ik vanaf het begin af aan als een van de grootste bezwaren zie van het slagen van autonoom rijden: wie of wat is schuldig aan een ernstig ongeluk? Al wordt er een biljoen geïnvesteerd, zolang een schuldvraag in alle redelijkheid niet vastgesteld kan worden zal die bij de chauffeur of leverancier van de wagen liggen. Slepende rechtszaken, torenhoge boetes en claims, hou op/schei uit. Ik heb de wijsheid niet in pacht maar in dit geval durf ik te beweren dat volledig autonoom rijden nooit, en dan ook nooit, gemeengoed gaat worden. Het gaat 100.000 keer goed, aan mijn part een miljoen, vooruit, honderd miljoen keer. En dan: een fataal ongeluk. Alle sensoren controleren. Hoe is de reactiesnelheid van het controlesysteem. Is het controlesysteem toegerust op alle beïnvloedingen. Komt dit overeen met wat een verzekering eist. Dan nog, stel dat het erop lijkt dat de zelfrijdende auto geen schuld treft. Hoe gaat de verzekeringsmaatschappij hiermee om? Die ziet graag de schuld bij de andere partij. Rechtszaken. Ellenlange. Dit valt moeilijk dicht te breien en is voer voor het uurtarief van de advocatuur.
    De enige kans op het slagen van autonoom rijden is dat de chauffeur verantwoordelijk wordt gesteld voor het falen van het systeem. En dus bij de stuurknuppel zit. Door camera’s bevestigd. Vind ik. Mits uiteraard een onderdeel van het systeem aantoonbaar niet functioneert. Maar is dit disfunctioneren de oorzaak of het gevolg van het ongeluk.
    Welke koper van een autonoom rijdende auto gaat dit risico nemen? En welke OEM gaat alle verantwoordelijkheid vooraf nemen? Dit nog los van andere zaken zoals het toegerust zijn van het wegennet.

    Nee, de partij die zich laveloos overgeeft aan deze vorm van vervoer wedt op het verkeerde paard.

    Gelukkig speelt, zover ik weet, TT hier tot nu toe geen rol in wat aansprakelijkheid betreft.

  12. Gijs T 23 april 2021 02:46
    quote:

    Beursboertje schreef op 23 april 2021 02:11:

    [...]

    Dit is wat ik vanaf het begin af aan als een van de grootste bezwaren zie van het slagen van autonoom rijden: wie of wat is schuldig aan een ernstig ongeluk? Al wordt er een biljoen geïnvesteerd, zolang een schuldvraag in alle redelijkheid niet vastgesteld kan worden zal die bij de chauffeur of leverancier van de wagen liggen. Slepende rechtszaken, torenhoge boetes en claims, hou op/schei uit. Ik heb de wijsheid niet in pacht maar in dit geval durf ik te beweren dat volledig autonoom rijden nooit, en dan ook nooit, gemeengoed gaat worden. Het gaat 100.000 keer goed, aan mijn part een miljoen, vooruit, honderd miljoen keer. En dan: een fataal ongeluk. Alle sensoren controleren. Hoe is de reactiesnelheid van het controlesysteem. Is het controlesysteem toegerust op alle beïnvloedingen. Komt dit overeen met wat een verzekering eist. Dan nog, stel dat het erop lijkt dat de zelfrijdende auto geen schuld treft. Hoe gaat de verzekeringsmaatschappij hiermee om? Die ziet graag de schuld bij de andere partij. Rechtszaken. Ellenlange. Dit valt moeilijk dicht te breien en is voer voor het uurtarief van de advocatuur.
    De enige kans op het slagen van autonoom rijden is dat de chauffeur verantwoordelijk wordt gesteld voor het falen van het systeem. En dus bij de stuurknuppel zit. Door camera’s bevestigd. Vind ik. Mits uiteraard een onderdeel van het systeem aantoonbaar niet functioneert. Maar is dit disfunctioneren de oorzaak of het gevolg van het ongeluk.
    Welke koper van een autonoom rijdende auto gaat dit risico nemen? En welke OEM gaat alle verantwoordelijkheid vooraf nemen? Dit nog los van andere zaken zoals het toegerust zijn van het wegennet.

    Nee, de partij die zich laveloos overgeeft aan deze vorm van vervoer wedt op het verkeerde paard.

    Gelukkig speelt, zover ik weet, TT hier tot nu toe geen rol in wat aansprakelijkheid betreft.

    ja er zit nog een hiaat in de aansprakelijkheid. Maar feit is wel dat het leeuwendeel van alle ongelukken gebeuren door stommiteiten of onoplettendheid van de bestuurder. Elke jaar zijn er wereldwijd ruim 1 miljoen verkeersdoden. www.ad.nl/auto/wereldwijd-sterven-jaa...

    Daar hoor je niet veel over, maar als er 1 dode valt met een autonoom rijdende auto opent het NOS-journaal daarmee. Is gelijk wereldnieuws. Da's bizar, maar kennelijk vinden verkeersdeelnemers het veel prettiger te leven met de kans om door een persoon doodgereden te worden dan door een autonoom voertuig.

    Elke verkeersdode is er een te veel, maar dat is juist een argument vóór autonome voertuigen, en niet tégen. Bovendien mag verwacht worden dat de veiligheid van autonome voertuigen nog sterk zal toenemen. Bij mensen achter het stuur mag dat niet meer worden verwacht.

    Uiteindelijk zal men inzien dat autonoom in veel gevallen veel veiliger is. In vliegtuigen hoor je ook niemand meer klagen over de automatische piloot.

    Dit zal ook de oplossing zijn voor de aansprakelijkheid. Ik verwacht dat automakers hun autonome voertuigen tzt zullen gaan verkopen inclusief verzekering, en dat de schade die zij (op-)lopen vele malen lager zal zijn dan de huidige schades en ongelukken. Met een goed en betrouwbaar autonoom programma maken zij veel winst tov voertuigen waar nog een dure verzekering voor afgesloten moet worden.
  13. forum rang 7 ketchup 23 april 2021 08:18
    100% zelfrijzende auto's komt wellicht nooit, maar robotaxis voor selfdriving in steden en voor delivery-services dat komt zeker Intel-MBLY brengen dat al over 3 jaar en zien hier de komende jaren een 165 miljards$ markt
    het is dit segment waar Intel, Apple, Alphabet en AMZN op inzetten , MSFT moet nog kleur bekennen

    het raam voor TomTom sluit razendsnel over 3 -5 jaar ligt het speelveld er volkomen anders bij en gaat Big Tech haar stempel drukken in de sector
    HG zal trachten zoveel mogelijk key-personeel nog aan TT te binden en deze te voorzien met aandelen , daar zal de cash voor dienen
    daarna in de verkoop zodat iedereen van belang kan mee profiteren en de jongere Managers blijven zitten en meegaan onder een nieuw dak
    Nu zal de focus moeten liggen het aandeel naar een 10 euro niveau te tillen en dan een 50% premie erop en in de veiling

    precies zoals ze bij IEX schrijven , TT is op de rails gezet voor een overname en daar is het opwachten
    dan kan ook de reguliere aandeelhouder scoren, dus op naar de 10 euro bij einde jaar en volgend jaar veilen voor 15 euro

    geloof je nog altijd dat de assets van TT waarde gaan geven, kan je als de nieuwe eigenaar een beursgenoteerd bedrijf is daar aandelen inkopen.
    neemt een Bosch het over of gaan ze private, dan moet je tevreden zijn met de windfall profit die de verkoop geeft

    geld verdienen in een zelfstandig scenario is een uphill-struggle en TT is te klein om als niche speler enige weging te brengen , de auto industrie moet zelf nog maar kijken wie dit gaat overleven en die zitten ook vol in de fusie-modus
    voorlopig gaat het chip tekort eerst remmend werken.

    in Amerika weten we nu wie al die schulden voor bijgedrukte geld en steun gaat betalen .. US Inc en de aandeelhouders.
    dit gaf even een hapering aan de beurs, maar denk dat er toch geen alternatief is voor shares , zolang kortlopende rentes laag ( negatief ) blijven en investeerders voor groot kapitaal moeten betalen voor geparkeerde cash bij de banken

    allemaal zo artificieel als de pest, en eens zal de man met de hamer een dreun uitdelen, dus enjoy zolang het duurt.
    investment fondsen zijn netto wat meer verkoper dan koper, ondanks dat vele aandelen new high opzoeken.
    sector rotatie gaat een versnelling lager ( er is veel gedaan de laatste maanden , waarbij vooral financials intrek waren en tech wat afbouwende ) nu is het echt meer outflow dan inflow
  14. forum rang 8 Wereldbelegger 23 april 2021 08:37
    ‘Tesla’s zijn te manipuleren om zonder bestuurder te rijden’

    Tesla’s kunnen dusdanig gemanipuleerd worden dat ze zonder chauffeur bestuurd kunnen worden via de autopilootfunctie. Dat meldt de Amerikaanse consumentenorganisatie Consumer Reports. Afgelopen weekend vond een fatale crash in Texas plaats met een Tesla. Daarbij zat volgens de politie niemand achter het stuur.

    In een test die deze week werd uitgevoerd reden ingenieurs van Consumer Reports een aantal rondjes op een gesloten parcours met de sportuitvoering van de Tesla Model Y, schrijft de organisatie in een verklaring. De auto, waarbij de autopilootfunctie was aangezet, slaagde erin langs de lijnen van de weg te rijden maar gaf op geen enkel moment een waarschuwing dat er niemand achter het stuur zat. De ingenieur die de test uitvoerde had een kleine verzwaarde ketting aan het stuur gehangen om de hand van een bestuurder na te bootsen.

    bron:
    www.ed.nl/auto/teslas-zijn-te-manipul...
  15. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 23 april 2021 09:00
    Daimler verhoogt outlook na forse winststijging

    Door ABM Financial News op 23 april 2021 08:48
    Views: 84
    Daimler verhoogt outlook na forse winststijging
    Beeld: Daimler
    (ABM FN-Dow Jones) Daimler heeft vrijdag de margedoelstellingen voor de Mercedes-Benz- en de Mobility-divisie verhoogd, nadat de winst en omzet aantrokken in het eerste kwartaal. Dit bleek vrijdag uit cijfers van de Duitse autobouwer.

    Harold, hiervan moet TomTom ook gaan profiteren immers anderen autobouwers gaan ook plussen!
    Mensen willen weer KOPEN!!!
  16. forum rang 6 boem! 23 april 2021 09:03
    Centraal bij de waardebepaling van enig aandeel zal de winstverwachting staan.

    Indien de markt verwacht dat die winstverwachting 30 cent bedraagt geeft men het een waardering van 7,50 euro bij 60 cent stijgt de koers naar 15 euro.

    Dat naast beleggers ook bedrijven geinteresseerd zijn in dat verdienpotentieel is van alle dagen.

    In dat licht moet je de opmerking zien gemaakt door HG van "an offer you cannot refuse".

  17. forum rang 6 tatje 23 april 2021 09:15
    Carlo van de Weijer bij BNR, zoals op dit forum geplaatst.

    Hij gelooft niet dat er een markt is voor de robot auto.

    Hij noemt het een mythe

    download.tomtom.com/open/banners/Capi...

    slide 5 laat de levels zien.

    level 4 automated on certain roads.

    Net als een vliegtuig, een automatische piloot als het kan en altijd piloten.

    Meer zit er voor de auto niet in, denk ik.

    Level 5 op afgezette plaatsen, bv vliegvelden.

    Level 4 met RoadCheck – an industry first technology – allows carmakers to manage where it is safe for drivers to activate automated driving functions
1.034 Posts
Pagina: «« 1 ... 37 38 39 40 41 ... 52 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links