Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Uber bezorgt recordaantal maaltijden in maart

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

6 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 12 april 2021 19:39
    In de VS moeten ze met "terugkom bonussen" werken, een groot deel van de chauffeurs is blijvend verdwenen en zal ook niet meer terugkeren(Marketwatch)

    Het kopen van marktaandeel verkopen als "groei" is niet duurzaam en houdbaar, eerder vertekend van de werkelijkheid.
    $7-8 miljard dollar verbranden op jaarbasis om te "groeien" is kostbaar terwijl de beurswaarde van de app de $150 miljard nadert, aandeelhouders blijven dus bereid er geld in te steken constateren we.

    In Amsterdam is op 29 juni de rechtzaak van de vakbond tegen Uber en Thuisbezorgd, er wordt geprobeerd de Vk-template af te dwingen, het kan een game-changer worden binnen de randstad

    In Amsterdam is 60% van de Uber chauffeurs verdwenen, de aanrijtijd/wachttijd wordt dus steeds langer terwijl Bolt onstuimig groeit omdat veel passagiers overstappen en Uber links laten liggen.
    Chauffeurs mogen niet gelijktijdig bij beide apps zijn aangesloten zijn, de meeste kiezen voor Bolt.

    Nou zal Amsterdam amper 0,10% van de wereldwijde omzet doen, het bijna afgebouwde, spuuglelijke hoofkantoor(aan de A10) dat het onderliggende monument overspant belooft niet veel goeds.


    Ik ben dus geen fan van het app bedrijf, het zijn niets toevoegende afromers die human capital louter als nodeloze kostenpost zien.

    Ik wens de ex 2e kamerleden die volgende maand op de pay-roll komen bij het app bedrijf veel werkplezier en veel inkomsten, ze zullen op termijn worden ingehaald door de realiteit!
  2. forum rang 6 andre68 12 april 2021 20:27
    Inderdaad....race to the bottom voor de zzp-slaafjes die het vreten bij de trog afleveren.
    En vetbetaalde baantjes op het pluche voor uitgerangeerde ex-binnenhoffers om het steeds verder uithollen van arbeidsvoorwaarden (krom) recht te lullen en te lobbyen om zo weinig mogelijk belasting af te dragen aan een postbus.
  3. Innergenie 12 april 2021 22:31
    Maaltijdbestelsite Thuisbezorgd huurt zijn bezorgers in als uitzendkrachten voor een uurloon dat ruim 22 procent onder het minimum uit de cao Beroepsgoederenvervoer ligt. Deliveroo werkt vooral met zzp'ers die een uurloon krijgen dat daar 36,4 procent onder zit. Uber Eats scoort het slechtst met een uurloon van 5,80 euro, bijna 45 procent lager dan het cao-tarief.
  4. forum rang 6 andre68 13 april 2021 08:18
    quote:

    Innergenie schreef op 12 april 2021 22:31:

    Maaltijdbestelsite Thuisbezorgd huurt zijn bezorgers in als uitzendkrachten voor een uurloon dat ruim 22 procent onder het minimum uit de cao Beroepsgoederenvervoer ligt. Deliveroo werkt vooral met zzp'ers die een uurloon krijgen dat daar 36,4 procent onder zit. Uber Eats scoort het slechtst met een uurloon van 5,80 euro, bijna 45 procent lager dan het cao-tarief.
    Moderne slavernij. Almaar verdergaande scheefgroei. Ik doe er niet aan mee.
  5. [verwijderd] 13 april 2021 12:14
    quote:

    Innergenie schreef op 12 april 2021 22:31:

    Maaltijdbestelsite Thuisbezorgd huurt zijn bezorgers in als uitzendkrachten voor een uurloon dat ruim 22 procent onder het minimum uit de cao Beroepsgoederenvervoer ligt. Deliveroo werkt vooral met zzp'ers die een uurloon krijgen dat daar 36,4 procent onder zit. Uber Eats scoort het slechtst met een uurloon van 5,80 euro, bijna 45 procent lager dan het cao-tarief.
    De uitspraken die vanaf 29 juni gaan doorkomen gaan de hele Gig-economie in ons landje op zijn kop zetten, alle andere EU landen hebben al gereguleerd of zullen spoedig volgen.

    Het bijzondere: het is helemaal geen tech business, chauffeurs, koeriers, voedselbereiding is gewoon ouderwets handwerk, voedsel bezorgen is het op een na oudste beroep ter wereld.

    Het bestellen via een app of website is de enige noviteit, maar daar wordt je autorit of afhaal Chinees niet anders door.

    De tijd dat kind koeriers voor een handvol kleine muntjes en een zak patat tot 23.30 uur door de stad rondrijden wordt verleden tijd.
6 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links