Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 24,440 18 apr 2024 10:49
  • +0,280 (+1,16%) Dagrange 23,840 - 24,460
  • 32.995 Gem. (3M) 244,6K

AMG - tweede kwartaal 2021

2.018 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 101 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 moneypocket 9 april 2021 18:33
    quote:

    drooglegging1920 schreef op 9 april 2021 18:24:

    Zo jongus zie inhoudelijk draadje.. 1 vd grootste shortpartijen JP Morgan eruit! Met nog 0,79% wat ze short zaten.. Mooi nieuws.. Eindelijk.. Nu nog maar 2% short
    Mooi drooglegging1920! Denk wel dat ze achter de oren krabben waarom ze niet vandaag hebben gecovered. Had ze wel een aantal duiten gescheeld! Zo...emissie heeft plaatsgevonden en laten we nu hopen dat de koers verder naar boven mag gaan richting de Q1 cijfers in mei.

    Allen een prettig weekend en een groet vanuit het Noorden des Lands,

    Moneypocket.
  2. Analyse 9 april 2021 19:14
    quote:

    Blanco rolling schreef op 9 april 2021 17:51:

    Ik denk dat het een eis van de banken was om de aandelen uit te geven ivm bankconvenanten.

    Ze kunnen van alles zeggen bij AMG maar elke keer is het wel weer iets..
    Toen de aandeleninkoop een paar jaar geleden plaatsvond had AMG een gooede kasstroom om met behulp van banken voor 100 m aandelen in te kopen.

    Hoeveel aandelen krijff de board ditmaal voor wanprestaties?
    Het beloningsbeleid bij AMG voor de board ids totaal absurd en past bij een onderneming die 10 keer zo groot is.
    Zelfverrijking is het door het bestuur

    Hier heb je zeker een punt. AMG had gewoon een extreem slechte balans met nauwelijks solvabiliteit. Ze mogen van geluk spreken dat ze die stompzinnige aandeleninkoop met geleend geld op een hele gunstige wijze hebben kunnen corrigeren nu. Ik verwacht wel dat de grote investeringen nog meer kapitaal gaan vergen maar dat is niet erg zolang het maar ten gunste van de groei komt.
  3. forum rang 5 Blanco rolling 10 april 2021 00:20
    Ergo, dit is een door de banken gedwongen emmissie.

    De vliegtuigmoter industrie ligt op zijn gat, dus daarvan heeft AMG verschrikkelijk last van.
    Beter gezegegd bijna geen werk aan die LEAP motoren.

    Ik zit long op dit aandeel, maar ben weer een keer woedend, kost mij weer. Duizenden euros met die aandelendeal.

    Het is echt schandalig wat dit bestuur doet
  4. forum rang 7 Just lucky 10 april 2021 07:31
    quote:

    Blanco rolling schreef op 10 april 2021 00:20:

    Ergo, dit is een door de banken gedwongen emmissie.

    De vliegtuigmoter industrie ligt op zijn gat, dus daarvan heeft AMG verschrikkelijk last van.
    Beter gezegegd bijna geen werk aan die LEAP motoren.

    Ik zit long op dit aandeel, maar ben weer een keer woedend, kost mij weer. Duizenden euros met die aandelendeal.

    Het is echt schandalig wat dit bestuur doet
    ND/ebitda was wel hoog, maar vermoed nog niet tegen de grens van de bankconvenanten. Dat ze nu een emissie doen is verstandig, oogt nu een stuk gezonder. De operationele cashflow begint nu ook weer stevig toe te nemen door meer vraag, hogere prijzen en lagere kosten. En ja, het was natuurlijk nog mooier geweest als ze op 40 euro hadden geemiteerd.

    En wat betreft volatiliteit; 2 wk geleden daalde AMG zonder bericht op lage omzet ook 4 a 5%, toen stonden we nog even onder de 30 en sloten er iets boven.
  5. forum rang 4 moneypocket 10 april 2021 08:59
    quote:

    Blanco rolling schreef op 10 april 2021 00:20:

    Ergo, dit is een door de banken gedwongen emmissie.

    De vliegtuigmoter industrie ligt op zijn gat, dus daarvan heeft AMG verschrikkelijk last van.
    Beter gezegegd bijna geen werk aan die LEAP motoren.

    Ik zit long op dit aandeel, maar ben weer een keer woedend, kost mij weer. Duizenden euros met die aandelendeal.

    Het is echt schandalig wat dit bestuur doet
    Beste Blanco rolling,

    Dat je woedend bent geweest, vanwege verwatering van het aandeel door de emissie van 10% is heel begrijpelijk. Ik stond er ook niet "om te springen" en heeft mij ook veel papieren duiten gekost. Anderzijds is het papieren verlies, aangezien deze emissie wordt gebruikt voor de expansie van het bedrijf en hopelijk snel bijdraagt aan de winst!

    Ik ben nog even gedoken in de aandeleninkoop destijds, wat inderdaad een domme actie is geweest. Shorters uitroken door een aandeleninkoop heeft alleen zin, indien de afzetprijzen (hier: grondstofprijzen) stijgen. Dat was destijds niet het geval, waardoor de shorters juist bleven zitten en nog meer op het aandeel waren gefixeerd. Dat is geweest en de gemiddelde aandeleninkoop tegen een gem. koers van 25 euro afgezet tegen de emissie tegen een koers van 32,50 euro (2x overtekend) kent gelukkig een goede afloop. Door de verwatering a 10% zou je verwachten dat de koers ook navenant zou dalen. Dat is nu niet het geval, gezien de daling van ongeveer 4%!.

    Ofwel...ondanks ook mijn papieren verlies n.a.v. de emissie zie ik deze stap wel als een flinke stap vooruit. De solvabiliteit is flink verbeterd: op basis van de jaarcijfers 2019: 12,3%, 2020 8,8% en nu, na deze emissie naar ongeveer 16,4% op basis van EV/VV.
    Nu de grondstoffenprijzen verder aantrekken zal de omzet uit operationele activiteiten flink aantrekken en idem de koers van het aandeel.

    Voor nu moeten wij, als beleggers, even bloeden, maar de toekomst is onveranderd positief gezien de sterker wordende omzet uit operationele activiteiten. Deze beursweek werden aandelen teruggestort (zie iborrow), en nam het shortbelang af tot ongeveer 2%! Goede ontwikkelingen, dat de shortende partijen inzien dat het verdienmodel AMG niet meer interessant is.

    Natuurlijk zijn er wel kritische punten te benoemen: gemiddelde leeftijd directie, waarin verjonging moet plaatsvinden en bijbehorend salaris. Voor mij is die 1 miljoen dollar, die dhr. Heinz meer ontvangt dan een CEO van een gemiddeld beursgenoteerd NL bedrijf niet zo relevant. Natuurlijk is dit te hoog, maar zijn jarenlange expertise is ook van meerwaarde voor dit bedrijf.
    Daarnaast de malaise in de luchtvaartindustrie vanwege de corona; de bewoners van deze planeet zullen weer meer gebruik maken van vliegreizen indien de corona op haar retour is en eenieder is gevaccineerd.

    Voor nu even tot bezinning komen en uitzien naar de Q1 cijfers in mei !

  6. forum rang 4 moneypocket 10 april 2021 09:41
    quote:

    the accountant schreef op 10 april 2021 08:59:

    Bij een solvabiliteit onder de 10%, kan ik begrijpen dat banken moeilijk gaan doen, en vragen om bijstorting. Alleen jammer dat dit niet gedaan wordt door de heren zelf met hun vorstelijke salarissen en bonussen.
    Mmm....dat de heren hun vorstelijke salarissen zouden verlagen zou natuurlijk (een beetje) invloed hebben op de solvabiliteit. In de markt spreekt met van een "gezonde" solvabiliteit indien de %-waarde tussen de 25-40% ligt. Dus..AMG mag nog wel een sprongetje maken! Maar, indien de onderneming (meer) winst gaat maken zal de solvabiliteit vanzelf omhoog gaan. Immers het eigen vermogen neemt dan toe! Nu de grondstoffenprijzen stijgen is dit een positieve ontwikkeling aangaande de solvabiliteit.
    Daarnaast moet je ook kijken naar de mogelijke omzetverhoging van de onderneming op langere termijn. Tja...dat zegt genoeg. Indien een belegger hierin geen vertrouwen heeft moet hij/zij afscheid nemen van dit aandeel. Zelf zie ik het positief in, ondanks de kritische issues.
  7. forum rang 4 moneypocket 10 april 2021 10:17
    quote:

    geldmaker schreef op 10 april 2021 10:02:

    Overigens in de media weinig te lezen over de aandelenemissie. Toch bizar zelfs in de AMX gaat de anonimiteit van de parel gewoon door. Gaat echt tijd voor de cijfers worden..
    Ik ga ervan uit dat de Q1 cijfers sterk en solide zullen zijn gezien de stijging van de grondstofprijzen sinds 1-1-2020 en dat dit AMG meer op de kaart zal zetten. De outlook zal de doorslag geven geldmaker!
  8. forum rang 6 Raasgier 10 april 2021 21:06
    Ik moet zeggen dat ik de woede niet heel goed begrijp. Als die extra aandelen nou inderdaad alleen verwatering betekenden omdat dezelfde winst over meer mensen verdeeld moet worden, dan zou het kloppen. Maar zo zit het niet. Je aandelen zijn net zo veel waard gebleven (de daling valt binnen de gewone dag/weekschommeling), maar het bedrijf is een stukje groter geworden. Nu alleen gegroeid met wat geld, maar straks worden dat investeringen en dus per saldo meer waardevol bedrijfskapitaal. Ik zie het probleem dus echt niet. Kortom, blij met mijn stukjes AMG, en bedenk: groter is beter en meer is lekkerder.
  9. forum rang 7 ff_relativeren 10 april 2021 23:34
    Dames en Heren, ik breng een vraag van alias @ Haegen even onder jullie aandacht, omdat ik vermoed dat er op het maanddraadje meer kennis is van opties .. Wie kan het antwoord geven ?

    quote:

    Haegen schreef op 10 april 2021 10:53:

    Heeft iemand een visie met betrekking tot de emmissie circa 10% en het (nog) niet zichtbaar aanpassen van de optieseries. Ik verwacht eigenlijk een contractaanpassing maar dit gaat kennelijk niet plaats vinden. Iemand een idee?
  10. forum rang 4 moneypocket 10 april 2021 23:58
    quote:

    ff_relativeren schreef op 10 april 2021 23:34:

    Dames en Heren, ik breng een vraag van alias @ Haegen even onder jullie aandacht, omdat ik vermoed dat er op het maanddraadje meer kennis is van opties .. Wie kan het antwoord geven ?

    [...]
    Volgens mij vind er geen herwaardering plaats, aangezien het geen claimemissie is.
  11. forum rang 7 ff_relativeren 11 april 2021 00:44
    Over de vraag van @ Haegen, of de optie-series aangepast worden vanwege de 10% emissie, heb ik onvoldoende antwoord, anders dan :

    - er is geen Stock Split die een aanpassing van de opties nodig maakt ;
    - er is geen Reverse Stock Split die een aanpassing van de opties nodig maakt ;
    - Maar er is wel een andere Market Capitalization door een toename van (nieuwe) aandelen,
    indien AMG niet de uit de markt opgekochte aandelen inzet.

    Dames en Heren, wie van u heeft er genoeg kennis van opties om de vraag van @ Haegen te kunnen beantwoorden ?

    @ Haegen, de eerste stap die je zou kunnen zetten, is contact opnemen met je broker om te vragen wat zij gaan doen .. wel of geen aanpassing (en onder welke omstandigheden zij een aanpassing doorvoeren).
  12. forum rang 6 Raasgier 11 april 2021 08:48
    quote:

    ff_relativeren schreef op 11 april 2021 00:44:

    Over de vraag van @ Haegen, of de optie-series aangepast worden vanwege de 10% emissie, heb ik onvoldoende antwoord, anders dan :

    - er is geen Stock Split die een aanpassing van de opties nodig maakt ;
    - er is geen Reverse Stock Split die een aanpassing van de opties nodig maakt ;
    - Maar er is wel een andere Market Capitalization door een toename van (nieuwe) aandelen,
    indien AMG niet de uit de markt opgekochte aandelen inzet.

    Dames en Heren, wie van u heeft er genoeg kennis van opties om de vraag van @ Haegen te kunnen beantwoorden ?

    @ Haegen, de eerste stap die je zou kunnen zetten, is contact opnemen met je broker om te vragen wat zij gaan doen .. wel of geen aanpassing (en onder welke omstandigheden zij een aanpassing doorvoeren).
    Het lijkt me ook dat dit niks doet hoor, anderes dan bij een split/reverse split. Je hebt een contract om een aantal aandelen te leveren/ontvangen, dat verandert niet. Dat het onderliggende aandeel in waarde kan veranderen, hoort bij het spel. Dat gebeurt ook bij dividend, en bij de vele uitoefeningen van optierechten van bestuurders. En welbeschouwd verandert je aandeel nauwelijks van waarde, zie mijn post hierboven.

    Edit, om de vraag preciezer te beantwoorden: de totale MC verandert wel, maar de MC per aandeel (oftewel gewoon de aandeelprijs) verandert nauwelijks.
2.018 Posts
Pagina: «« 1 ... 12 13 14 15 16 ... 101 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links