Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,956 19 apr 2024 17:37
  • +0,076 (+0,77%) Dagrange 9,540 - 10,050
  • 1.672.155 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 62 63 64 65 66 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 2 april 2021 09:35
    Zoals er gisteren vrij treffend in het Kamerdebat gesteld werd: "de leugen regeert", zo is ook de informatievoorziening cq de gehele communicatie vanuit AF-KLM naadje.

    1 keer een bericht dat je 3/4 minder omzet hebt en dan 75 berichten dat het 1% beter gaat met de omzet. Al die berichten suggereren dat het wel goed komt, dat is ook de hele houding. Op zich niet vreemd dat een management "ervoor gaat", maar de realiteit is ver weg en de informatievoorziening naar aandeelhouders (zeg maar de Nico's en Nicolette's van deze wereld) is belabberd. Uiteraard zijn de grootaandeelhouders wel op de hoogte.

    Ik heb al eerder laten zien in een overzicht (met link) dat er grote geldstromen richting ETF's gaan en dat in die ETF's ook veelvuldig uitbreiding van het aantal aandelen AF-KLM plaats vindt.
    Als je nu echter naar bijv de laatste 15 meldingen in het shortsell - register kijkt, dan kom je tot de conclusie dat alle partijen die zich daar bewegen hun shortpositie verhogen. Wat er onder de radar gebeurt tussen 0,2 en 0,5% weet alleen de AFM. Wat er onder de 0,2% aan shortpostites wordt aangehouden/ opgebouwd weet niemand.
    Analisten zijn - op een enkele na - niet te spreken over de prestaties en mogelijkheden van AF-KLM; er wordt iha een grote emissie verwacht met sterke verwatering van de huidige aandelen; zie ook het laatste premium artikel over KLM van IEX

    Kortom
    - de grootaandeelhouders en het management weten alles, maar vertellen niets om de emissiekoers zo hoog mogelijk te houden
    - de beheerders van ETF's volgen alleen de bredere markt, die markt gaat up, dus kopen ze alles wat los en vast zit
    - de shortpartijen zijn doorgaans goed geinformeerd en versterken hun shortposities
    - analisten raden het bezit van KLM iha af
    - de kleine aandeelhouders zijn doorgaans minder goed geinformeerd.

    KLM gaat blijven, maar wat de aandeelhouder over een jaar nog heeft? Misschien wel 6 euro als er tien aandelen tot 1 zijn samengevoegd?

    shortsell.nl/short/AirFrance-KLM
  2. Nico V 2 april 2021 18:31
    quote:

    FairValue schreef op 2 april 2021 14:10:

    Van de week klm ook onderwerp op de podcast van iex. Over 1 ding was men vrij zeker klm is een zeer slechte belegging. Men stond er ook versteld van dat de koers nog op dit niveau noteerde. 10 cent is realistischer want afklm is technisch failliet.
    Als IEX het zegt zal het wel kloppen toch? Blijf jezelf lekker moed inpraten haha.
  3. [verwijderd] 2 april 2021 20:01
    Reuters en marketscreender melden:

    PARIS, April 2 (Reuters) - The board of Air France-KLM is expected to meet on Monday to discuss a state-backed refinancing plan designed to strengthen its balance sheet after a year of coronavirus shutdowns, two sources familiar with the matter said on Friday.
    The airline group, which last year received 10.4 billion euros ($12.2 billion) in government-backed loans, has been discussing a multi-stage recapitalisation plan to lighten the resulting debt load, sources have said.
    But the plan, likely to include conversion of a 3 billion-euro French government loan into hybrid instruments, has been held up by wrangling over European Union demands that Air France give up Paris-Orly take-off and landing slots as a condition.

    French Finance Minister Bruno Le Maire signalled a breakthrough in those talks earlier this week, predicting an agreement within “a matter of days”.
    ….

    Converting the government debt will not be enough to right Air France-KLM’s balance sheet, say analysts, who predict a further dilutive capital increase will follow.
    The group told investors it planned to raise “quasi-equity and equity”, after its balance sheet recorded 5.42 billion euros in negative shareholder equity as of Dec. 31.

    m.marketscreener.com/quote/stock/AIR-...
  4. monti 4 april 2021 17:54
    Akkoord over nieuwe steunronde. Negatief EV van 5 mld. Emissie in wat voor vorm dan ook van ongeveer 8 mld op een koers van € 4,- dat betekent 2mld nieuwe aandelen gevoegd bij de 428 mln bestaande. Daarmee komt het belang van NED en FRA op bijna 90%. Krijg een beetje een Imtech gevoel. Of zie ik iets verkeerd?
  5. [verwijderd] 4 april 2021 22:27
    CURRENT:
    1B DUTCH STATE Loan
    2.4B Bank Loan Garantereed by Dutch state
    3B French State Loan
    4B Bank Loan Garantereed by French State
    25/30B Other Debt (Ignore for now)
    Total VV = -10.4B
    EV YearEnd was -5.4B; let's guess now -7B divided by 428M shares = -17 euro per share.
    MarketCap = 428M * 5.14 = 2.2B

    NEW:
    becomes 1B EV-Loan (I expect very soon news from EU / Dutch Govt about status of this loan)
    2.4B Bank Loan Guaranteed by Dutch state
    becomes 3B EV Loan (today anounced by EU)
    4B Bank Loan Guaranteed by French State
    25/30B Other Debt (Ignore for now)
    Total VV = -6.4B
    EV needs to become positive let's say +2B. So EV from -7B to +2B = 9B increase; 4B from Loan transformation and 5B by emission of new shares; issued at 2.5 EURO is 2B shares.
    MarketCap will be 2428M shares * 2.5 = 6.07B
    Dutch State owns 50% * 2B + 14.3% * 428M = 1061.2M Shares or 43,7% of Total Shares.
    French State same = 43,7%. Together 87.4% of Air France becomes State-owned

    Dutch Govt needs to pay 2.5B direct for new shares and indirect Loan transformation for 1B; total 3.5B. But then still AirFranceKLM VV is around -35/40B with an EV = +2B
  6. forum rang 6 gbakl 5 april 2021 16:25
    05april:
    IEX Vooruitblik: alles op een top, verkopen maar?
    Bericht delen via:
    Categorie: Beurs vandaag, Achtergronden

    AF-KLM, ( IEX laat er zijn zwakke licht over schijnen...)

    Over naar de orde van dag, ofwel waar Wall Street zich straks mee vermaakt. Of dat ook naar Air France-KLM kijkt? Ik denk het niet, maar het enige nieuws vandaag op het Damrak is dat er druk over een nieuw reddingsplan voor Air France-KLM wordt overlegd. Af en toe lekt er wat uit.

    Misschien komt er nog witte rook vandaag met de details, maar er gaat weer een smak geld tegenaan. Onbekend is nog of er een emissie komt. In ieder geval vind ik dit zelf interessanter voor belastingbetalers dan voor beleggers, want de carrier is geen belegging meer. Hooguit een handelsobject.
  7. [verwijderd] 5 april 2021 20:18
    30% van de huidige aandelen is in handen van de overheden, ze gaan dus ook gedeeltelijk zichzelf financieren.

    Een miljard nieuwe aandelen op 2 euro het stuk? claimsetjes op 3 duppies? 4 nieuwe voor een oud aandeel?

    Dit gaat een geweldige kermis worden, ik kijk er echt naar uit, "faites vos jeux"
  8. forum rang 6 gbakl 5 april 2021 23:56
    Air France-KLM’s net debt ballooned to 11 billion euros at the end of 2020 and it has long flagged a plan to seek equity and quasi-equity.

    While Le Maire said the French government considers the carrier to be strategic for the country, it needs to improve competitiveness, reduce carbon emissions and return to profit. This didn’t necessarily mean cutting jobs, he said.
    .
    finance.yahoo.com/news/air-france-klm...
    .
    als het maar geen/niet teveel Franse banen kost dan is alles verder prima toch ?
  9. forum rang 8 Lepre Chaun 6 april 2021 06:14

    "AF-KLM wil meer aandelen uitgeven"

    Luchtvaartbedrijf Air France-KLM gaat
    nieuwe aandelen uitgeven,meldt Reuters.
    Het bedrijf zal vandaag bekendmaken dat
    het een deel van zijn staatsleningen
    wil omzetten in leningen die ingeruild
    kunnen worden voor aandelen.Ook zou het
    nog meer aandelen willen uitgeven.

    Zondag werd duidelijk dat de Europese
    Commissie en Frankrijk een deal hebben
    over steun voor Air France.Nederland is
    is nog altijd met Brussel in gesprek.
    Dat is volgens Financiën "voor het
    geval KLM ook steun nodig heeft".

    Air France-KLM kreeg vorig jaar 10,4
    miljard euro aan garanties en leningen
    van Nederland en Frankrijk.
  10. [verwijderd] 6 april 2021 08:04
    Air France-KLM announces a plan of capital-strengthening measures

    www.globenewswire.com/news-release/20...

    samenvatting: het lukt niet om het eigen vermogen positief te krijgen omdat
    - de Franse staat niet boven de 30% wil/mag komen
    - het te lang duurt, waarbij het verlies alleen maar toeneemt en daarmee het geld sneller verdwijnt dan het binnen komt

    slechter dan ik had verwacht
  11. [verwijderd] 6 april 2021 08:38
    BRUSSELS (Reuters) - The European Commission approved on Tuesday a French proposal to grant up to 4 billion euros ($4.72 billion) to recapitalise virus-hit Air France KLM in return for giving up to 18 slots per day at Paris Orly airport to a rival carrier.

    The EU executive said France will have to present an exit strategy for the airline within 12 months unless it has reduced the state stake to below 25% by then.

    It said Air France KLM will be banned from paying dividends, non-mandatory coupon payments, making share buybacks and giving out bonus payments to management until the recapitalisation is redeemed.
  12. mr.Franz 6 april 2021 09:14
    quote:

    De Kromme schreef op 6 april 2021 09:08:

    Wordt keurig op 5 gehouden. Normaal zou het aandeel rond 0.01 staan....
    bizarre koersontwikkelingen, welke partij zou er nu ooit op deze koers stukken willen kopen, wetende dat een enorme emissie onvermijdelijk is. Nog even en we gaan groen.
3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 62 63 64 65 66 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links