Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 6,125 18 apr 2024 11:04
  • -0,060 (-0,97%) Dagrange 6,050 - 6,230
  • 182.472 Gem. (3M) 301,7K

Maart 2021, de maand van wenselijke ommekeer en aanhoudende tegenvallers.

686 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 35 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 sniklaas 30 maart 2021 13:43
    quote:

    boem! schreef op 30 maart 2021 13:13:

    Gezien het FEIT, dat de operationele kosten miv dit jaar terugvallen tot ca 535 mio is TT dit jaar al in staat om een FCF winst op te schrijven ondanks het drama mbt Covid19.

    Dat TT zich daarnaast toelegt op het hogere segment in de markt voor LBT te weten de uitnuttting van HD-maps voor met name EV's van OEM's en het aanbieden van grondstof voor het maken van API's op de daarvoor bestemde cloudplatforms geeft mij voldoende vertrouwen de winstcijfers van TT af te wachten voor de jaren 2022 en 2023 want tegen die tijd zal het voor iedereen duidelijk zijn of TT's toekomst omschreven kan worden als goudgerand dan wel als alledaags blik.
    2021 wordt ook geen vetpot gezien de naween van Corona en de chip tekorten waardoor de afzet van voertuigen lager zal zijn dan verwacht en ergens in Q4 of 2022 wordt deze uitgestelde omzet ingelopen, dus 2022 wordt qua cijfers een iets beter jaar..

    Lees ik dat goed Martin, kan ik nu concluderen dat ook jij van mening bent dat, goudgerand of alledaags blik waardoor een houdbaar dividend voor de komende jaren niet tot de mogelijkheden zal behoren?
  2. forum rang 6 boem! 30 maart 2021 14:03
    Ja dat lees je goed, ik ga er niet vanuit maar indien Covid19 in 2021 nog steeds een bepalende rol speelt en indien het tekort aan chips een medebepalende factor wordt en men tot de slotsom moet komen dat TT in het LBT veld niets te zoeken heeft zal er voor TT slechts een blikken toekomst in het verschiet liggen.

    Dat jij aangeeft over zulke profetische gaven te beschikken om daar nu al stellig invulling aan te geven verbaast mij overigens niets.
  3. forum rang 7 sniklaas 30 maart 2021 14:52
    quote:

    boem! schreef op 30 maart 2021 14:03:

    Ja dat lees je goed, ik ga er niet vanuit maar indien Covid19 in 2021 nog steeds een bepalende rol speelt en indien het tekort aan chips een medebepalende factor wordt en men tot de slotsom moet komen dat TT in het LBT veld niets te zoeken heeft zal er voor TT slechts een blikken toekomst in het verschiet liggen.

    Dat jij aangeeft over zulke profetische gaven te beschikken om daar nu al stellig invulling aan te geven verbaast mij overigens niets.
    bedankt Martin, fijn om te horen dat wij redelijk op een lijn zitten tav @TOM2 voor de komende tijd.

    Profetische gaves heb ik absoluut niet, ik neem wel de huidige informatie tot mij en pas daarop mijn activiteiten op de beurs aan.

    De producenten van voertuigen zijn productie aan het afbouwen door het tekort aan chips.
    Deze chip tekorten worden veroorzaakt doordat de afgelopen jaren de investeringen bij de chip producenten zijn achtergebleven en daarnaast heeft Trump ervoor gezorgt dat de chip producenten in Azie nog meer de hand op de knip hebben gehouden.

    De behoefte aan chips wordt nog veel groter, exact de reden waarom ik in 2018 de WINSTPAKKERS portefeuille heb opgetuigd, IOT, IA, BD, Mobility, healt, etc zorgen voor een veelvoud van het aantal chips dat een mens om zich heen verzameld.

    De investeringen trekken nu aan, INTEL, LENOVO, AMD, SAMSUNG, SMIC, TSMC, etc etc gooien er miljarden tegenaan om de productie te moderniseren en te vergroten, maar de state of the art machines zijn bij ASML en collega's niet 'Of the Shelf' leverbaar, daar gaan etterlijke maanden overheen..

    Op basis van deze informatie zit ik op het vinkentouw om posities in te nemen, zou graag @BESI weer terugnemen, liefst < €60 maar ook een @0981 (SMIC) noteerd onder de HK$25 maar staat op de blacklist van de SEC, dus lastig verkrijgbaar.
    Voor @TOM2 zal dat naar ik verwacht betekenen dat de Q1 tegen zullen vallen en ook de toch al magere verwachtingen naar beneden bijgesteld zullen worden, de uitgestelde omzetten door Corona en nu door de tekorten aan chips zullen ergens aan het eind van dit jaar en anders in 2022 alsnog in de omzet zichbaar worden.

    Maar deze inzichten zijn niet profetisch maar is mijn conclusie van de huidige informatie die morgen weer kan veranderen.
  4. steef78 30 maart 2021 16:54
    quote:

    Testcase2020 schreef op 30 maart 2021 16:37:

    Ik zal jullie een plezier doen en na 14 jaar mijn opgebouwde TT aandelen eruit gooien. Dan zul je net zien dat daarna er een overname komt tegen 17,5 + euro of dat er wel dividend uitbetaald gaat worden. Ik pis dan zoals gewoonlijk buiten het potje :-(((
    Doe maar niet, als je kijkt wat een move er nu aankomt met allerlei partijen die in de automotiv stappen (china) en hoe koopgraag die gasten zijn denk ik dat het slechtste moment kan zijn om te verkopen, ondanks het chiptekort probleem waar ik Sniklaas groot gelijk in geeft dat dit uiteraard weer een ding is waar onze FF weer profetisch gaat zeggen, zorgelijk, negatieve invloed en alle andere termen die de koers drukken.
  5. forum rang 6 boem! 30 maart 2021 17:19
    quote:

    sniklaas schreef op 30 maart 2021 15:09:

    [...]verklaar je nader?
    Ik ga er NIET vanuit dat:
    1. Covid19 die alles bepalend is geweest voor de periode 2q 2020 t/m 1q 2021 voor TT nog eenzelfde impact zal hebben voor de rest van 2021.
    2. Het huidige chiptekort de productie permanent zal raken.

    Daarnaast zal TT vanuit haar gesloten samenwerkingsverbanden en contracten met OEM's en BigTech juist wel een prominente plaats in gaan nemen in LBT.
  6. forum rang 4 Gvv2024 30 maart 2021 17:22
    quote:

    steef78 schreef op 30 maart 2021 16:54:

    [...]

    Doe maar niet, als je kijkt wat een move er nu aankomt met allerlei partijen die in de automotiv stappen (china) en hoe koopgraag die gasten zijn denk ik dat het slechtste moment kan zijn om te verkopen, ondanks het chiptekort probleem waar ik Sniklaas groot gelijk in geeft dat dit uiteraard weer een ding is waar onze FF weer profetisch gaat zeggen, zorgelijk, negatieve invloed en alle andere termen die de koers drukken.
    Weet je het is echt dood geld en elk jaar komt er wel een bericht op het forum van de nog positivo's onder ons van "volgend jaar gaat het gebeuren, dan gaan we OOK cashen". Begin er echt genoeg van te krijgen. Snap niet dat een eigenaar niet een beetje rekening houdt met zijn sponsors (wij) en alleen maar naar zichzelf kijkt. Hopelijk heeft hij geen opvolgers in de familie zodat hij er wel eens aan denkt om de zaak te verkopen tegen een goede aandelen prijs zodat wij er ook nog iets aan hebben.
  7. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 30 maart 2021 17:31
    Controle, controle, controle, controle, controle!
    De koers is overduidelijk gegijzeld en al 2 maanden worden we bewust vast gehouden.
    Dit koersgedrag al vaak meegemaakt bij o.a, Versatel, Hagemeijer, Delta-lloyd en uitzender USG.
    Wat erop volgende was een overname tegen een te lage overname prijs.
  8. forum rang 4 vreemdvermogen 30 maart 2021 17:33
    The modern automobile is a moving marvel of innovation. It streams music, sends texts, shares real-time traffic info and even drives autonomously in controlled situations. Consumers have come to expect features like these as a given. But for the carmakers tasked with building in-dash navigation that lives up to these demands, it’s taken serious time, money and effort to reach where we are today – and the journey is far from over.

    www.tomtom.com/blog/navigation/in-das...

    TomTom heeft wel vertrouwen in de toekomst. De (kleine) aandeelhouder ook??

  9. forum rang 7 sniklaas 30 maart 2021 17:36
    quote:

    boem! schreef op 30 maart 2021 17:19:

    [...]

    Ik ga er NIET vanuit dat:
    1. Covid19 die alles bepalend is geweest voor de periode 2q 2020 t/m 1q 2021 voor TT nog eenzelfde impact zal hebben voor de rest van 2021.
    2. Het huidige chiptekort de productie permanent zal raken.

    Daarnaast zal TT vanuit haar gesloten samenwerkingsverbanden en contracten met OEM's en BigTech juist wel een prominente plaats in gaan nemen in LBT.
    Vraag, Sniklaas!
    Lees ik dat goed Martin, kan ik nu concluderen dat ook jij van mening bent dat, goudgerand of alledaags blik waardoor een houdbaar dividend voor de komende jaren niet tot de mogelijkheden zal behoren?

    Antwoord boem!
    30 maart 2021 14:03
    auteur info
    Ja dat lees je goed

    Dat was de vraag Martin waarop jij het antwoordt hebt gegeven dat ik prima begrijpend heb gelezen.

    Maar wellicht schrik je van je eigen antwoord, dat ook jij inmiddels ervan overtuigd bent dat een houdbaar dividend vooralsnog geen haalbare kaart is bij @TOM2..
  10. forum rang 8 Wereldbelegger 30 maart 2021 18:33
    Wat lees ik nu toch allemaal,
    - De dividendpotentieel voorspeller ziet geen reden tot dividend uitbetaling in 2021
    maat moeten we de winstcijfers van TT af wachten voor de jaren 2022 en 2023 want tegen die tijd zal het voor iedereen duidelijk zijn of TT's toekomst omschreven kan worden als goudgerand dan wel als alledaags blik.
    - Eén van de diehards believers wil NA 14 jaar zijn TT nu toch wel kwijt.
    - De heer Goddijn wordt weer van alles verweten, vooral het volgen van sinistere plannen.

    Wat gaat de koers morgen doen met al deze negativiteit?
    wordt de koers nog verder omlaag gepraat.

    (Nog) beter (bij)koop moment voor dit pareltje in de derde divisie van de Amsterdamse Beurs?

  11. forum rang 6 pwijsneus 30 maart 2021 20:43
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 30 maart 2021 18:33:

    Wat lees ik nu toch allemaal,
    - De dividendpotentieel voorspeller ziet geen reden tot dividend uitbetaling in 2021
    maat moeten we de winstcijfers van TT af wachten voor de jaren 2022 en 2023 want tegen die tijd zal het voor iedereen duidelijk zijn of TT's toekomst omschreven kan worden als goudgerand dan wel als alledaags blik.
    - Eén van de diehards believers wil NA 14 jaar zijn TT nu toch wel kwijt.
    - De heer Goddijn wordt weer van alles verweten, vooral het volgen van sinistere plannen.

    Wat gaat de koers morgen doen met al deze negativiteit?
    wordt de koers nog verder omlaag gepraat.

    (Nog) beter (bij)koop moment voor dit pareltje in de derde divisie van de Amsterdamse Beurs?

    Is er ook nog een 4e divisie op de Amsterdamsche beurs?
686 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 35 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links