Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,241 18 apr 2024 17:38
  • -0,077 (-5,84%) Dagrange 1,230 - 1,298
  • 2.916.414 Gem. (3M) 2,2M

PostNL maart 2021 | Q4 cijfers en strategische belangstelling?

4.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 197 198 199 200 201 ... 207 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. BoterbijdeVis 30 maart 2021 13:43
    quote:

    gpjf schreef op 30 maart 2021 13:27:

    [...]

    Toch een beetje tunnel visie die je hier laat zien Lector. De post verzorging heeft zeker zijn aandacht van de politiek maar ook zij zien dat er in de samenleving het een en ander verandert . Geleidelijk zal de post een steeds kleiner aandeel van Post.nl zijn en dan zal men dat niet als verliesgevend onderdeel zo laten blijven. Kortom daar zijn oplossingen voor en iedere ander overnemend bedrijf komt daar met de politiek wel uit, het gaat tenslotte ook om werkgelegenheid. Overigens Post.nl wordt wel op dit punt beïnvloed door de politiek maar neemt haar eigen beslissingen. Ze kunnen deze postdivisie ook afstoten, toch ?
    Klopt helemaal. Want zodra de UPD geld gaat kosten voor de staat is de liefde van hun kant gelijk over.
  2. forum rang 4 No-nonsense 30 maart 2021 13:53
    Uiteindelijk is een overname van de pakkettentak onvermijdelijk. PostNL is te klein om zelfstandig te overleven. Boodschapjes doen op internet wordt steeds internationaler. Ik zelf bestel regelmatig in Duitsland, China, een enkele keer in de VS. Hoe eerder men dat begrijpt (ook in Den Haag) hoe beter. Er moet wel een oplossing gevonden worden voor de briefjes, maar waar een wil is is een weg. Hoe eerder het gebeurt, hoe meer je vanuit kracht kunt onderhandelen. Als het te lang duurt gaat PostNL zieltogend ten onder (duurt nog wel een paar jaar hoor, maar Amazon komt er ook aan) en dan krijg je er hooguit nog een appel en een ei voor. Het zou een mooi doel zijn voor Amazon, Hoeven ze niet al die moeite te doen om zelf een distributienetwerk op te zetten. Maar misschien is het voor Amazon nog net iets te vroeg.
  3. forum rang 6 gpjf 30 maart 2021 14:45
    Wikipedia
    Royal Mail (Welsh: Post Brenhinol, Schots-Gaelisch: am Post Rìoghail) is een postbedrijf in het Verenigd Koninkrijk. Het bedrijf dat nu Royal Mail heet werd in 1516 gesticht en was tot 1969 het staatspostbedrijf. In 1969 werd de onderneming verzelfstandigd, met ingang van 2006 verloor Royal Mail het monopolie op de Britse postmarkt. In 2015 verkocht de Britse overheid haar laatste aandelen. In 2001 werd het bedrijf omgedoopt tot Consignia; deze naam bleek zodanig impopulair dat de wijziging reeds het volgende jaar ongedaan werd gemaakt.

    Het bedrijf is een dochteronderneming van Royal Mail Group Limited, exploiteert de merken Royal Mail (brieven) en Parcelforce Worldwide (pakketten). General Logistics Systems is een internationaal logistiek bedrijf, en een volledige dochteronderneming van Royal Mail Group.

    Dus die hebben het proces al jaren achter de rug en kennen het klappen van de zweep !
  4. GéGé 30 maart 2021 16:05
    quote:

    No-nonsense schreef op 30 maart 2021 13:53:

    Uiteindelijk is een overname van de pakkettentak onvermijdelijk. PostNL is te klein om zelfstandig te overleven.
    Ben ik het niet mee eens. PostNL heeft de laatste jaren laten zien dat een middelgroot logistiek bedrijf het prima kan doen. Sterker nog, op het moment dat er allerlei exotische joint ventures van de hand werden gedaan, ging het alleen maar beter. Een markt van zo'n 30 miljoen klanten met maar een handjevol spelers is trouwens zo klein nog niet. Daarnaast zal de Staat een overname van alleen de pakkettak ook niet goedkeuren, men zal dan brieventak erbij moeten nemen en dat is voor grote partijen een doorn in het oog.
  5. forum rang 6 gpjf 30 maart 2021 16:15
    quote:

    GéGé schreef op 30 maart 2021 16:05:

    [...]

    Ben ik het niet mee eens. PostNL heeft de laatste jaren laten zien dat een middelgroot logistiek bedrijf het prima kan doen. Sterker nog, op het moment dat er allerlei exotische joint ventures van de hand werden gedaan, ging het alleen maar beter. Een markt van zo'n 30 miljoen klanten met maar een handjevol spelers is trouwens zo klein nog niet. Daarnaast zal de Staat een overname van alleen de pakkettak ook niet goedkeuren, men zal dan brieventak erbij moeten nemen en dat is voor grote partijen een doorn in het oog.
    Daar gaat de staat niet over !
  6. forum rang 4 Toekomstbeeld 30 maart 2021 16:28
    quote:

    Mangy_Scoundrel schreef op 30 maart 2021 09:03:

    [...]

    Er schijnt een verschil te zitten tussen het Register substantiële deelnemingen en bruto shortposities en het Register netto shortposities.
    Dat de beide registers afwijken, wordt veroorzaakt doordat er sprake is van twee verschillende wettelijke regimes (de Wft en de Short selling regulation), en dus niet volledig overlappen.

    Ik heb er nog niet de vinger op kunnen leggen waar de verschillen precies in zitten, maar ik betwijfel nog steeds of SG die 25mln aandelen daadwerkelijk short zit.

    reken maar van niet
  7. [verwijderd] 30 maart 2021 16:58
    quote:

    gpjf schreef op 30 maart 2021 15:45:

    Blijkbaar geen spectaculair nieuws van GLS of ben ik nog te vroeg haha , ik zou ook niet weten waar ik informatie er over vandaar zou moeten halen.
    Inderdaad. Kwam alleen deze link nog tegen maar hier is het bericht letterlijk vertaald:
    www.proactiveinvestors.co.uk/companie...
  8. [verwijderd] 30 maart 2021 17:19
    Iedereen die met het luxeprobleem cash dividend of stock dividend zit geef ik graag de kans mee te profiteren van mijn tip.

    Het is namelijk zo dat na de ex dividendnotering op 22 april een keuzeperiode komt, en wat de beste keuze is hangt af van de omwisselverhouding. Wat je nu al weet is dat die omwisselverhouding bepaald gaat worden op basis van de naar volume gewogen gemiddelde koers van de aandelen PostNL op de drie handelsdagen van 7 mei tot en met 11 mei 2021. Wat je ook weet is dat er op 10 mei, dus tijdens deze periode, Q1 cijfers komen.

    Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid komt PostNL nog voor of op de AVA met een handelsupdate over Q1 zodat voorkomen wordt dat er tijdens de meetperiode op 10 mei een koersuitslag zal ontstaan. Mijn gevoel is dat zowel de AVA als de Q1 cijfers zorgen voor opwaarts potentieel.

    Wie slim is koopt nu nog aandelen PostNL in ter grootte van het bedrag wat je aan cash dividend gaat ontvangen op 15 mei. Stel dat je 10.000 stukjes hebt dan weet je dat je €2800 dividend krijgt. Daar krijg je nu op een koers van €4,15 dus 675 aandelen voor. En omdat je deze aandelen nu al koopt krijg je ook hier weer 28ct dividend over!
    Op 15 mei krijg je dan €2988 cash dividend (tenzij je buiten NL belastingplichtig bent) en je hebt 10.675 stukjes. Moet je alleen nu wel in staat zijn die €2800 even aan jezelf voor te financieren.

    Iemand andere gedachtes over verstandige keuze(dividend)?
4.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 197 198 199 200 201 ... 207 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links