Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Uitstappen? Is het echt never sell Shell?
Volgen
boldie schreef op 25 maart 2021 17:37 :
[...]eindveiling geeft toch wel beetje hoop bijna 3 milj stuks en niet veel gedaald
Je schrijft wat ik denk, slot op €16,45 was je niet vrolijk van geworden. Vol van 14.520.069 is maar zozo .... Wordt tijd voor een positiever dagje ...., koop nog maar wat bij voor je weiland ;) ....
Greyhounds schreef op 25 maart 2021 17:41 :
[...]Ik ook en nu morgen maar verder omhoog naar de 17+ als de olie zo doorgaat!
Yep, weer boven de 62 62.10 is al weer anders dan 60.99, en nou maar ff doorzetten daar. Die gasten die in de olie futures handelen die kunnen 't heen en weer wel krijgen. Af en toe niet te volgen die koers.The Suez Canal Authority (SCA) first forecasted the Ever Given could be cleared this Thursday, but the vessel may not be cleared until Sunday or Monday at the earliest according to revised port agents’ estimates.
postief gezien: toch 30 cent boven intra day low gesloten ;)
JM14 schreef op 25 maart 2021 10:13 :
[...]En indien 40% van de bevolking zich niet laat vaccineren. Wat gebeurt er dan met de samenleving? De koers van RDS heeft zeker met dit gegeven van doen.
Als ze allemaal onder de 40 zijn maakt het niks uit.
Wordt toch helemaal gek van die olie op dit moment! Weer een daling van 50 c tijd van niks! Pffff
Ga mijn computer dicht klappen en zie het morgen wel weer! Fijne avond allemaal en slaap lekker. ;-)
Fyxity schreef op 25 maart 2021 15:41 :
Wist u overigens dat Royal Dutch Shell (AS:RDSa) al break-even draait bij ongeveer 50 dollar per vat? En dat elke 10 dollar meer per vat ongeveer 6 miljard dollar toevoegt aan de operationele kasstroom van Shell?
Bron: Fintessa
nl.investing.com/analysis/lagere-olie... Gerapporteerd wegens verspreiden #fakenews! Shell draait helemaal niet break-even bij $50. SHELL DRAAIT BREAK EVEN BIJ $30 ! bij een verkoooprijs van $60 maakt shell 18 miljard netto winst. Per jaar! Bron: slide 13 uit presentatie shell 11 april 2021 op shell.com !
steef78 schreef op 25 maart 2021 15:55 :
[...]
die 50 dollar per vat break even is toch wel iets hoger dan ik dacht te begrijpen van iemand hier op het forum die schreef dat het 30 dollar per vat was.
Het is geen $50. Het is $30. Bron: shell.com
De moeder van Juul schreef op 25 maart 2021 18:19 :
[...]
Het is geen $50. Het is $30. Bron: shell.com
Je hebt een keer gelijk Juul, en 't is nog erger Shell heeft aangegeven uit te gaan van olieprijs die niet hoger zal liggen dan $50, dus alles boven $50 dollar is winst waar ze een kwartaal geleden niet van uitgingen. Ze hebben de laagste BEP p/b van alle Oil Majors.
Greyhounds schreef op 25 maart 2021 18:02 :
Wordt toch helemaal gek van die olie op dit moment! Weer een daling van 50 c tijd van niks! Pffff
www.investing.com/commodities/brent-oil Verleden week bij die grote daling deed het één dollar omhoog binnen 5 minuten, kom je tien minuten later terug met een kop koffie was er weer 1.30 dollar vanaf, zo volatiel is dat.
De moeder van Juul schreef op 25 maart 2021 18:17 :
[...]
Gerapporteerd wegens verspreiden #fakenews!
Shell draait helemaal niet break-even bij $50.
SHELL DRAAIT BREAK EVEN BIJ $30 !
bij een verkoooprijs van $60 maakt shell 18 miljard netto winst. Per jaar!
Bron: slide 13 uit presentatie shell 11 april 2021 op shell.com !
Lees even de post die ik erna deed voordat je domme dingen gaat roepen. Het staat in het artikel, maar klopt dus niet. Was ik zelf ook al achterkomen. Eerst lezen voordat je dingen gaat roepen
Update 11 februari 2021 : In een strategie-update heeft RD te kennen gegeven het progressieve dividendbeleid te handhaven. Dit betekent jaarlijks een stijging van ongeveer 4 procent. De komende periode wil Shell tussen de 19 en 22 miljard dollar investeren per jaar, terwijl de schuld wordt verlaagd naar 65 miljard dollar. Indien dit laatste is gelukt, dan zal Shell 20 tot 30 procent van de operationele kasstroom laten terugvloeien naar de aandeelhouder. RD gaf productieramingen voor het eerste kwartaal af, maar merkte daarbij ook op dat die afhankelijk zijn van de marktontwikkelingen en mogelijk bijgesteld zullen worden. zit te denken zal ik RD kopen of niet en waarom zou ik kopen? 2 vragen: eerste wat is de schulden van RD omdat ze die terug wilde brengen naar 65 miljard. tweede wat moet ik mij hier bij voorstellen 20 tot 30 % van de operationele kasstroom laten terugvloeien naar de aandeelhouder. kun je dit berekenen? al met al dit zijn meerdere vragen
Could helicopters solve the Suez canal blockage? With the Ever Given container ship blocking the Suez canal ? and 10% of the world’s trade with it – we can't help but wonder: would helicopters help? The problem is that the ship is deeply lodged in the walls of the canal: at the front, its bulbous bow is calculated to be as much as five meters deep in the sand, while the stern sits on the sand too. For now, the prime solution seems to be the removal of sand – the deepening of the canal – all around the vessel. A difficult endeavor, since an incredible amount of sand has to be moved, much of it – from underwater. Another solution would be to make the ship lighter, so it would lift itself from the bottom of the canal. That means reducing its weight somehow. A heavy problem While the exact number of cargo the Ever Given carries is not published, its capacity is over 20,000 20-foot-long (6.1 m) intermodal containers, although in its current configuration – as photos of the vessel show – the ship is mostly loaded with double-size, 40-foot-long (12,2 m) containers. One empty 40-foot-long container weighs 2,400 kilograms (5,290 pounds) and can fit a maximum of 28,8. kilograms (61,910 pounds) of cargo, for a total maximum gross weight of whopping 30,480 kilograms (67,200 pounds). While there is a high chance not all of the Ever Given’s containers are filled to the brim, logistics companies typically try to maximize the load of their containers, as shipping empty space is not exactly efficient. Also, from the photos it appears the ship sits very close to its waterline, meaning that it carries almost as much as it possibly can. Normally, those containers are put in place by massive cranes that are the defining feature of ports all around the world. Tall and powerful, the cranes are built to lift fully-loaded containers with ease. But there is a problem: they are huge and can’t be shipped to the middle of the desert. Mobile crane barges exist – vessels equipped with cranes capable of loading container ships while parked by them. There is a high chance that right now a whole slew of such barges is steaming towards the Suez canal from various points of the World. But there are difficulties with this solution. First off, those barges are slow and every hour spent waiting for them means colossal losses for the whole worldwide economy. Also, using them in such a situation may be dangerous: as a result, we can have two ships stuck in the canal, instead of just one. There has to be an easier solution, right? So, helicopters Some Egyptian officials have actually mentioned this solution: if nothing else works, removing some of theEver Given’s cargo with helicopters, to make the ship lighter and thus easier to get unstuck. Can it be done? The fully-loaded 40-foot-long container weighs over 30 tons (67,200 pounds). For a regular helicopter, lifting it is simply impossible: the Sikorsky UH-60 Black Hawk has a maximum cargo capacity of 1,200 kilograms (2,640 lb); the Mil Mi-8, a considerably heavier helicopter, can barely lift 4,000 kg (8,800 lb). The iconic tandem-rotor Boeing CH-47 Chinook is heavier, still, it can lift only 10,886 kg (24,000 lb) – a third of a fully-loaded container. We need something more powerful. The Sikorsky CH-53K King Stallion, the most powerful helicopter in the US arsenal, can lift 16,329 kg (36,000 lb) ? only a half of what is needed. The Mil Mi-26, the most powerful and the heaviest mass-produced helicopter in the world can lift… only 20,000 kg (44,000 lb). While all of these are military helicopters and there are rotary-wing aircraft that are designed to work as cranes – the Sikorsky S-64 Skycrane and the Mil Mi-10, for example – they are still not designed to lift more than 10,000 kg. While the Mi-26 is the most powerful helicopter that is currently operational, at one point in time there was, actually, something even heavier – the Mil V-12, world’s heaviest and most powerful helicopter. It could lift 40,000 kg (88,000 lb) of cargo and would have no difficulty in transporting even the fully-loaded 40-footer off the deck of the Ever Given. But it was only a one-off prototype, and even if anybody would be interested in taking it from the museum and restoring it, that would likely take years. So, to sum up – no, there is no helicopter in the world that could lift a fully-loaded container off the deck of the Ever Given. If at least some of its containers are only filled to two-thirds, a fleet of Mi-26s would help. Some of those giants are even in the vicinity of the Suez canal: the Royal Jordanian Air Force operates two Mi-26s, and several more could probably be shipped from India or Russia, although that would take weeks. For many containers, using helicopters would probably mean at least partially unloading their cargo, which is a difficult and time-consuming endeavor. The process of removing containers by helicopters would be even more difficult, dangerous, and time-consuming, so it is very, very unlikely we will see it implemented unless the situation gets really desperate.....
Pandjesbaas schreef op 25 maart 2021 17:40 :
Bijna 3M in de veiling, en weer omlaag geveild.
Ik krijg een beetje de indruk dat iemand koste wat kost een gigantische positie wil afbouwen. De hele dag voorzichtig dumpen op de bied, tot die echt niet meer wordt aangevuld, en dan maar even snel naar een lager niveau alles op het boek dumpen, en dan gewoon weer langzaam dumpen. En vlak voor het einde even pauzeren om de koers op te laten lopen, en dan even een blokje van 3M eruit in de veiling.
iemand met voorkennis.....
Dat is een shorter die de dus koers momenteel aan het drukken is. Komt nooit in beeld omdat nooit de grens van meldingsplicht wordt behaald.
Sentiment schreef op 25 maart 2021 18:44 :
[...]iemand met voorkennis.....
Nou die zit dan, tot dit moment van schrijven, scheef.
Een kabel over het kanaal spannen en daarmee de containers verwijderen. Alle onderdelen hiervoor kun je snel met een vliegtuig en helikopters ter plaatse brengen. Deze installaties worden veel in de bergen gebruikt en zijn direct beschikbaar. Ik zal het even doorgeven aan de firma.
Oil Down 5% on Roller-Coaster Ride Despite Suez Jam www.investing.com/news/commodities-ne...
Dit is maar een theorie zou het kunnen zijn dat de concurrentie aandelen van oa Shell tegen een veel lagere koers heeft ingekocht . Stel dat bv de US oilmajors op momenten dat de markt twijfelt door verkoop de koers van oa Shell gaat drukken en dat ze vervolgens weer op de rebound mee omhoog liften , op die manier lopen de US oil-majors ten opzichte van de concurrentie steeds verder uit waar het hier toch wel wat op begint te lijken . Het valt in ieder geval erg op dat het gat tussen de europese olie aandelen t.o.v. de Amerikaanse steeds groter wordt , de Dow is ook leidend dus dat voordeel hebben ze en daar lijken ze op een slimme manier gebruik van te maken . Dus ik denk dat hier stevig gemanipuleerd wordt . En dat de US oilmajors direct of indirect in het spel mee draaien , en er hoe dan ook veel baat bij hebben . Vertouwen is niet minder uiteindelijk spreken de cijfers .
Grote aandelen bezitters lenen hun aandelen uit en krijgen daarvoor een vergoeding (denk aan pensioenfondsen maar misschien ook wel US oilmajors. Een groot deel van RD aandelen is in bezit van deze grote beleggers. De handelaar gaat daarmee de markt op en probeert winst te maken door optie en turbo verkoop en vele andere "producten" Hij zal ook gericht kopen en verkopen om de markt naar zijn belang te sturen. TA geeft soms het beste aan wat er mogelijk kan gebeuren maar de kans op het tegendeel is net zo groot
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)