Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,956 19 apr 2024 17:37
  • +0,076 (+0,77%) Dagrange 9,540 - 10,050
  • 1.672.155 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 beleggertje2020 15 maart 2021 19:35
    Tja voor alle duidelijkheid : Ook KLM heeft gigantisch veel geld nodig ! Dus een claim-emissie van 1 Euro per aandeel lijkt mij echt niet onrealistish . Na de claimemmissie kun je dan bijv 10 aandelen KLM ruilen voor ca 1 aandeel KLM voor 10 Euro . Bij arcellor ook al zoiets gezien , dus zeg niet dat het niet kan. Als men ergens in geloofd maar er op korte termijn effe heel veel geld nodig is om echt mee te kunnen blijven doen, doet men dat gewoon ! Zeker niet prettig voor zittende aandeelhouders , maar het voortbestaan van KLM gaat hoec dan ook voorop ! Nationale trots die de huiduge aandeelhouder vet geld gaat kosten !
  2. forum rang 8 beleggertje2020 15 maart 2021 19:43
    Ik vind het prachtig dat nog zoveel beleggers geil zijn op KLM . Ik heb gekochte puts maar ook gekochte calls . Bij iedere fatsoenlijke beweging KLM pak ik op korte termijn een beetje winst op datgene wat winst maakt ! Simple is that . De ene keer gaat de koers de ene kant op , de andere keer weer de andere kant . uiteindelijk verwacht ik de puts dec 2021 over te houden voor mooie winsten !
  3. forum rang 8 beleggertje2020 15 maart 2021 22:21
    quote:

    FairValue schreef op 15 maart 2021 12:56:

    Wat is de bron van je stuk? Want een gift terwijl andere maatschappijen claimemissie moeten doen? Lijkt me niet dat EU dat toestaat!
    Tuurlijk niet ! Bovendien moet KLM zelfs al hebben ze staatsteun gehad , wellicht nog claimmissies laten uitvoeren . AF-KLM staat op de rand van een faillisement ! Door de staatsteun kunnen ze dat wellicht ternauwernood vermijden , mits er ook nog gigantische claimemissies worden gedaan op AF-KLM aandelen. De Fransen hebben ervoor gezorgd dat de huidige aandeelhouders van AF-KLM uiteindelijk de rekening gaan betalen middels claim-emissies . Dat geld wat daaruit vrijkomt hebben ze keihard nodig voor investeringen ( stevige reorganisatie-kosten, schonere vliegtuigen ) . Vergeet niet dat die miljarden aan staatssteun reeds al grotendeels zijn opgegaan aan een paar maanden behoud van banen in corona-tijd, banen die uiteindelijk grotendeels toch moeten verdwijnen . Corona duurt langer dan nu geplanned is mijn inschatting. Er wordt veel en veels te traag gevaccineerd in NL Bovendien zijn er wellicht straks nog virus-mutaties waartegen zelfs het Pfizer-vaccin niet meer afdoende tegen werkt. Wie zegt niet dat die nieuwe varianten zelfs nog veel gevaarlijker kunnen zijn?? die kunnen zich juist pijlsnel ontwikkelen, mede t.g.v veels te slome en te trage vaccinaties in de EU-landen. Zal me niet verbazen als de EU de komende tijd wordt weggeconcurreerd door bijv de UK, USA , CHINA.
  4. [verwijderd] 16 maart 2021 08:38
    quote:

    ForPharming schreef op 15 maart 2021 19:10:

    Ik heb puts strike 19/3,

    Een vraag van hobbiëst. Met GME in gedachte. Heeft iemand inzicht in shortersstatus of grote shorters moeten kopen en daarmee prijs opdrijven? bedankt!
    shortsell.nl/universes/Nederland
    shortsell.nl/short/AirFrance-KLM

    AFKLM 8,06%
  5. @iPlof 16 maart 2021 11:57
    SCHIPHOL ZIET PASSAGIERSCIJFERS OPNIEUW DALEN: SLECHTS EEN HALF MILJOEN IN FEBRUARI
    SCHIPHOL - Het aantal reizigers op Schiphol is in februari opnieuw afgenomen: met 89 procent ten opzichte van een jaar eerder, naar slechts 505.000. Dat zijn er een stuk minder dan in januari, toen er nog 869.000 reizigers van de luchthaven gebruikmaakten.
    luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/...
  6. forum rang 6 gbakl 17 maart 2021 08:51

    06:00 - ING: volledig herstel luchtvaart duurt tot 2024 of 2025
    AMSTERDAM (ANP) - Het gaat nog jaren duren voordat de luchtvaart is hersteld, waarschijnlijk tot 2024 of 2025. Dat verwacht het economisch bureau van ING. De luchtvaart is een van de sectoren die het zwaarst is getroffen door de coronacrisis. De bank voorziet een begin van herstel in de tweede helft van dit jaar en daarbij zullen vakantiereizen het snelst terugkeren.

    Naar verwachting keren de zakenreizen langzamer terug. Volgens de economen komt het passagiersvolume wereldwijd dit jaar naar verwachting uit op 40 tot 50 procent van het niveau van voor de coronapandemie
    .....................................

    de aandelen daarentegen kunnen wel eens veeeel eerder herstellen en
    vraag niet hoe het kan
    profiteer ervan...

    ;O)
  7. forum rang 8 beleggertje2020 17 maart 2021 10:26
    quote:

    gbakl schreef op 17 maart 2021 08:51:

    06:00 - ING: volledig herstel luchtvaart duurt tot 2024 of 2025
    AMSTERDAM (ANP) - Het gaat nog jaren duren voordat de luchtvaart is hersteld, waarschijnlijk tot 2024 of 2025. Dat verwacht het economisch bureau van ING. De luchtvaart is een van de sectoren die het zwaarst is getroffen door de coronacrisis. De bank voorziet een begin van herstel in de tweede helft van dit jaar en daarbij zullen vakantiereizen het snelst terugkeren.

    Naar verwachting keren de zakenreizen langzamer terug. Volgens de economen komt het passagiersvolume wereldwijd dit jaar naar verwachting uit op 40 tot 50 procent van het niveau van voor de coronapandemie
    .....................................

    de aandelen daarentegen kunnen wel eens veeeel eerder herstellen en
    vraag niet hoe het kan
    profiteer ervan...

    ;O)
    Denk niet dat vliegvakantiereizen snel terugkomen. Ik zie in mijn buurt al veel mensen die vroeger vlogen , dat ze nu vaak een camper en vaak zelfs ook nog een hond gekocht hebben. Denk verder ook dat autovakanties + campervakanties, rondom huis-horeca-vakanties in eigen land plus + vakanties binnen de eigen landsgrenzen veel meer in trek zullen raken . Daarbij is het nog maar de vraag of van de zomer de lockdowns al de wereld uit zijn. Verder denk ik dat in het meest optimistische scenario's de luchtvaart rond 2024 pas redelijk hersteld is. Vergeet niet dat het nog maar zeer de vraag is dat corona-vaccins goed blijven werken na wellicht nog komende corona-mutaties. Wat dat betreft zie ik het zeer somber in voor KLM . Bovendien is het na de corona nog maar zeer de vraag of KLM nog wel kan concurreren tegen prijsvechters zoals bijv Rainair etc etc etc.
  8. forum rang 8 beleggertje2020 17 maart 2021 11:22
    quote:

    FairValue schreef op 17 maart 2021 00:43:

    Oke. Waar komt jou glazen bol vandaan? En zie je daarin ook iets over een aandelenemissie vlak daarna en een koers van 1 euro?
    KLM heeft behalve van de staat nog veel meer geld nodig om te kunnen overleven en daarmee de hoop op voldoende kunnen concurreren . Dat geld kunnen ze ophalen door veel nieuwe investeerders aan te trekken die nog voldoende brood zien in KLM . Dat gebeurd dan middels stevige aandelen-emissies denk ik. KLM gaat het niet redden met alleen gelimiteerde staats-injecties van een paar miljard . Die Injecties zijn alleen wellicht al verbruikt aan corona-personeelskosten !
  9. forum rang 6 gbakl 17 maart 2021 11:32
    was ook wat cynisch bedoeld en de cynische benadering pakt het beste uit (zeker sinds
    november) en het lijkt op de periode in 2017 toen dit aandeel het nog veel beter deed dan
    de rest in de luchtvaart en er geen eind aan leek te komen aan dat opportunisme.

    had niks met de bedrijfswinst te maken die er toen nog aan zat te komen maar zeker bij
    het grote AF deel van de holding weinig voorstelde.
    gewoon een vreemde trend waar we doorheen moeten maar die verdomde lang kan duren.

    af en toe een signaal dat negatief uitgelegd zou kunnen worden.
    50% van de bevolking wil beslist niet nog eens zo'n grote steunoperatie, maar dat ligt
    in Frankrijk zeker weer anders en bovendien zijn hier de verkiezingen weer voorbij morgen
    en hebben de Ruttes en Hoekstra's weer langere tijd de handen vrij voor welke politieke
    spelletjes dan ook.

    de maart put opties kun je al naar de biomassacentrale sturen en voor de volgende
    maand durf ik mijn handen ook niet in dat bio vuurtje te steken.
  10. forum rang 8 beleggertje2020 18 maart 2021 01:48
    quote:

    FairValue schreef op 17 maart 2021 23:28:

    Als D66 de Minister van Financiën levert zou AFKLM wel een lastiger aan geld kunnen komen. Op naar de 1 euro.
    Sigrid Kaag vliegt heel erg graag de wereld rond i.d maar wil wel meer klimaatmaatregelen ! KLM is straks gewoon hooguit een klein vliegtuigmaatschappijtje voor de rijke Elite die vliegen op kosten van de huidige aandeelhouders in KLM die zijn paar vliegtuigen dan meer en meer moet elektrificeren. Mischien wordt KLM zelfs wel een klein zelfstandig vliegmaatschapijtje zonder AF waarbij de aandeelhouders het nakijken hebben. De rest van de slots op schiphol gaan misschien wel naar prijsvechters zoals Rainair e.d.
  11. forum rang 8 beleggertje2020 18 maart 2021 11:24
    Dat klopt FairValue, in 2017 scheen het zonnetje zelfs nog voor KLM , toen waren ze ook ca 5,50 /aandeel waard. Daarom geloof ik ook dat de verkoop-adviseurs hun gelijk waarschijnlijk wel es zouden kunnen gaan halen . Denk zelfs van de zomer al ! Die ca 3 miljard overheidssteun zijn ze nu allang weer kwijt aan contractuele verplichtingen en aan hoge personeelskosten in coronatijd + reorganisaties e.d . Zal mij niet verbazen als ze alleen al 1,5 tot 2 miljard aan corona-personeelskosten kwijt zijn . Personeel wat niks verdiend heeft voor KLM omdat nagenoeg alle vliegtuigen aan de grond stonden en nu nog steeds. Lockdowns duren weer langer en ook al mogen ze weer es wat met corona-vaccinatiebewijzen van Sigrid Kaag , dan is het nog maar de vraag of die virussen niet dusdanig muteren dat zelfs al heeft men vaccins gehad, men toch weer besmet kan raken met nieuwere ernstigere varianten. De corona-besmettingsvarianten zijn de wereld echt voorlopig nog niet uit is mijn mening. De regering weigerd de gezondheidszorg aangaande corona en het aantal ZH-bedden + IC's uit te breiden t.b.v corona-patienten. Dus tja dan zit men wellicht toch langer vast aan strenge corona-maatregelen. Tja hadden ze begin vorig jaar maar naar Geert Wilders geluisterd, dan hadden we er wellicht heel wat beter opgestaan en konden we veel gemakkelijker corona-maatregelen versoepelen. Nu kan dit echt niet !
  12. [verwijderd] 18 maart 2021 15:37
    quote:

    FairValue schreef op 18 maart 2021 11:01:

    We staan even hoog als 2017! Toen was er niets aan het handje nu op sterven na dood. Alleen de beademingsapparutuur houdt de patiënt in leven. Maar er zijn nog steeds beleggers??? die denken dat de patiënt gaat werken en wat op gaat brengen. Kom niet meer bij hoor!!
    Ik denk al tijden dat Wopke voor het eerst aan het beleggen is en nu aan het ontdekken dat stiekem bijkopen zonder dat je vrouw (2e kamer) meekijkt op de beurs een slecht idee is.
  13. [verwijderd] 18 maart 2021 15:38
    quote:

    FairValue schreef op 17 maart 2021 23:28:

    Als D66 de Minister van Financiën levert zou AFKLM wel een lastiger aan geld kunnen komen. Op naar de 1 euro.
    Alles groen. Minder vliegverkeer is helemaal prima. Kunnen we langer genieten van de blauwe lucht.

    Zoek maar eens op. Dagen blauwe lucht randstad 2020.....
3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links