Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Baggeraars voeren strijd tegen Chinese concurrentie op

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. anton128 16 maart 2021 10:18
    Het wordt de hoogste tijd dat Brussel -als het al wat voorstelt als economische (wereld)macht - hier echt ingrijpt en China en zijn oneigenlijke concurentie een halt toeroept in zijn pogingen binnen te dringen in alle mogelijke industrieën in Europa. Chinese bedrijven binnenhalen betekent ook de toenemende invloed van totalitair communistisch China toestaan. En dat moet niet mogelijk zijn in DEMOCRATISCH Europa.
  2. Spaarvarken 16 maart 2021 10:52
    In de EU zal de concurrentie minder zijn dan in andere delen van de wereld (vooral Afrika) omdat daar niet alleen sprake is van te lage biedingen, maar tevens van koppeling aan privilege’s waardoor China ook na afloop van het project een dikke vinger in de pap houdt. Denk daarbij aan het beheer van het havenbedrijf of het faciliteren van voorzieningen voor de marine van China.
    In de EU zal dit minder gebeuren en zal de concurrentie vooral betrekking hebben op het werken op “low base”.
    Dit kan worden gedaan door in de offertefase ook eisen te stellen aan materieel en personeel (zoals bijv. het gebruik van personeel dat geen recht heeft op een passend loon, verlof etc (verplicht een paar jaar aan boord met nauwelijks rechten, om het simpel te zeggen). De wijze waarop deze schepen werken voldoet niet/nauwelijks aan onze normen en daardoor kunnen zij voor lagere kosten werken
  3. turboup 16 maart 2021 13:16
    quote:

    ReactiePlaatser schreef op 16 maart 2021 09:52:

    Het zou in Europa de standaard moeten zijn dat bedrijven hier alleen actief mogen zijn wanneer Europese bedrijven in die landen actief mogen zijn.
    Dat is niet de oplossing, Chineese bedrijven zullen altijd goedkoper aanbesteden daar zal je het niet van ze winnen. Dat zullen ze blijven doen totdat de bedrijfstak is weggeconcurreerd en zij vrijspel hebben met nog meer invloed in de EU.
    Denk goed na wordt wakker en wees niet meer naïef!
  4. WijHetVolk 16 maart 2021 17:46
    Het heeft niets met China te maken! Het is een gevolg van de huidige regels in de economie. Flixbus werkt al jaren onder de prijs en is een directe concurrent van zowel spoor als busbedrijven. Heeft nog nooit winst gemaakt. Als de concurrentie weggevaagd is blijft Flixbus als monopolist over en kan het vragen en doen wat ze wil.
    Uber, Tesla en noem ze maar op hanteren hetzelfde systeem.

    Staatssteun?? Laat me niet lachen. KLM/Air France, diverse banken en nu met de Corona steunpakketten de hele middenstand. Klaagt iemand over de jarenlange staatssteun van Z-Korea aan haar multinationals?

    Ik ben trots op de Nederlandse 'waterindustrie' maar als ze de concurrentie financieel niet aan kunnen moeten ze met een andere oplossing komen.

    En als ze dat niet kunnen kunnen ze altijd nog een friettent openen.
  5. Maan Arkenbosch 25 maart 2021 13:52
    Maken de Chinezen misbruik van politieke omstandigheden, welke het corona virus veroorzaken?
    Volgens informatie van de China State Railway Groep heeft China in de eerste 2 maanden van dit jaar liefst 2.213 lange goederentreinen met omgerekend 209.000 containers (TEU) naar de E.U. gestuurd.
    Dat betekent dat er twee maal zoveel goederen treinen vanuit China naar de E.U. reden dan in 2020.
    In 2020 reden er iedere maand meer dan 1000 vrachttreinen tussen Chinese en E.U. steden.
    Duidelijk is dat het Chinese Corona virus, hun alleen maar voorspoed heeft gebracht ten laste van de E.U. landen.
    Daarbij heeft de E.U. industrie, overheid,maatschappelijke organisaties e.d. ook nog last van door de Chinese overheid aangestuurde cyber criminaliteit/spionage/crashes.
    Door de E.U.lock-down politiek is er niet alleen een impasse ontstaan in innovatie, maar ook is de drukpers E.C.B. schuld fors opgelopen.
    Ondertussen komt de vaccinatie strategie maar niet op gang, door een eindeloze bureaucratische strategie van de E.U. Commissie en de aangesloten landen.
    Hierdoor raakt de E.U.maak-industrie achterop, vooral door onderbezetting, te weinig gerichte stimulering, technische deskundigheid en de Chinese concurrentie via hoge omzetten en daardoor lage ontwikkelingskosten per eenheid product.
    Door het politieke gestuntel gaan veel E.U. subsidies via-via naar China en komt niet ten goede aan vooral de Zuid E.U. productie capaciteit/industrie en research.
    Hierdoor zal de E.U. nog honderden miljarden €. nodig hebben om de vergrijzende bevolking van de Zuid E.U. landen te ondersteunen, terwijl moderne productie capaciteit/industrie niet van de grond komt.
    Dat moet dan verder gefinancierd worden door de drukpers en ophoping van onbetaalbare schulden, welke nu al een relatief forse inflatie veroorzaakt.
    Thans wreekt het zich dat er veel te weinig vaktechnische, deskundige, financieel economische politici op verkiezing lijsten gestaan hebben.
    Ook hebben de wel aanwezige deskundigen, weinig invloed, zodat een slagvaardig en daadkrachtig beleid niet van de grond komt.
    De E.U./Haagse politiek blijft veel te lang over de corona perikelen neuzelen. terwijl hele winkelstraten op een faillissement of sluiting afstevenen met de nodige werkelozen en armlastige voedselbank bevolking.
    De vraag is, hebben de overgebleven winkeliers in de straat, nog wel een toekomst en waarom worden de internet bedrijven, zoals Amazon,Bolcom e.d. niet zwaarder belast?
    Het wordt de hoogste tijd, dat de pakketdiensten een hogere (Kilometer) heffing, na een aantal standaard Km. gaan betalen, immers zij zitten hele dagen op de weg.
    Deze pakket diensten/verzendhuizen gebruiken, veel dikwijls fiscaal goedkoop belaste energie, en geven de werknemers een karig loontje, terwijl zij woekerwinsten via belasting paradijzen wegsluizen.
    Duidelijk is dat zij voornamelijk goedkope Chinese spullen afleveren, zodat de Chinese goederentreinen het toekomstig nog drukker krijgen.
    NU door de vergrijzing, inflatie stijging en lage belasting inkomsten de partij-politieke overheid met steeds grotere begroting tekorten komt te zitten, is het E.C.B. drukpers einde nog niet in zicht.
    De E.U.heeft ons niets anders dan hoge schulden, drukpersgeld en armoe gebracht, terwijl het continent een derde rang positie in de wereld inneemt en zijn burgers niet (militair) kan beschermen.
7 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links