Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,780 19 apr 2024 17:37
  • -0,720 (-2,94%) Dagrange 23,540 - 24,160
  • 191.650 Gem. (3M) 245,7K

AMG - eerste kwartaal 2021

2.161 Posts
Pagina: «« 1 ... 86 87 88 89 90 ... 109 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 lanciared 13 maart 2021 15:10
    In wat voor wereld leven zij ?
    In wat voor wereld leven wij ?
    Wie is naief ? - Wij of zij ? Wie heeft het juist voor, die denkt wat er is ? En hoe het eraan toe gaat ?
    Wat is het verschil tussen beleggen in Belgie, en beleggen in een aandeel in Amsterdam ?

    Een stukje uit een kolom van Pascal Paepen - decent Bank en Beurs Universiteit KU Leuven en Thomas More Hogeschool - in de krant : Het Laatste Nieuws van 10 maart :

    " Wanneer aandelen kopen of verkopen ?

    Wat de ene een koopje vindt, kan de ander niet snel genoeg verkopen. Alleen zo krijg je trouwens een markt. Elk aandeel dat je koopt, wordt tegelijkertijd ook door iemand anders verkocht. De koers komt trouwens tot stand doordat vb. 70 particulieren een verkooporder ingeven tegen een bepaalde koers, en er een aantal anderen zijn, die deze aandelen van hun overkopen voordezelfde koers, de dagkoers van het moment dus. En deze kan dus iets hoger of iets lager zijn, doordat er meer voor het aandeel gegeven wil worden.

    Koop aandelen van bedrijven met groot potentieel op de lange termijn. Kies voor bedrijven die geleid worden door degelijke en betrouwbare managers.
    Verkopen is moeilijker. En toch is het af en toe nodig. Bij knipperlichten, bijvoorbeeld, die doen vermoeden dat het potentieel minder hoog is dan gedacht.
    Er zijn nu eenmaal bedrijven die niet doen wat het management belooft.
    Komen er te pas of te onpas excuses en vertrouw je het management niet meer, dan schop je het aandeel best uit je portefeuille.
    En verkopen doe je ook als het aandeel veel te duur noteert. "
    _____________________

    En dit zijn dan woorden van professer, hoogleraar aan allerlei instellingen.
    Wie leeft er in de echte wereld ? Wie droomt ?
    Als het er terdege zo aan toe gaat ( en waarom niet, deze wijze woorden komen uit de pen van een wijze professor) Wat is het verschil tussen beleggen in Belgie of beleggen in Nederland ?

    Wie ziet het hoe het er in het echt aan toe gaat ?
    In Belgie ? In Nederland ?
    Zou er verschil tussen bestaan ?

    LR
  2. forum rang 4 lanciared 13 maart 2021 15:32
    AMG Technology :

    Nog maar wat verder gelezen sinds de morgen.

    Wereldhave noteert heel wat ( veel ) hoger, op de verwachting dat de winkelcentra binnenkort terug openen, en de mensen zich laten gaan, opnieuw naar buiten treden, de Corona crisis achter zich laten, en het geld opnieuw laten vloeien.

    Basic Fit staat op een all Time High, door de verwachting dat de sportcentra binnen enkele maanden terug open mogen, en de mensen terug naar buiten gaan komen, om zich te ontspannen.

    Kinepolis , eigenlijk maar iets onder topkoersen van in de 50 euro, van voor Corona, Afgelopen tijd, dag dagelijkse stijgingen van + 5 tot + 7 % erbij.
    Mensen , als ze kunnen gaan terug buiten komen - uit het huis - om ontspanning te zoeken.

    Hier wordt op voorgesorteerd, in de keuze waarin te beleggen.
    __________________________________________

    Mensen gaan massaal, - velen hebben het echt niet afgeleerd - terug op vakantie gaan trekken, zich verplaatsen naar omliggende landen, City trips , zonne bestemmingen, gewoon om er maar even uit te zijn -
    Het vliegtuig wordt opnieuw genomen om zich te verplaatsen. Wanneer mensen dit kunnen zullen ze er massaal gebruik van maken. Instappen en wegvliegen.
    Las laatst een interview van een bekend persoon, die reeds 5 city trips geboekt had, van zodra alles opnieuw open mag (zij zelf ging er van uit : nazomer 2021)
    Vluchten met het vliegtuig worden opnieuw geboekt / reisbestemmingen worden weer geliefd.
    En met gevolg : opleving van de luchtvaart. Luchtvaart sector krijgt de benodigde zuurstof.
    Nieuwe bestellingen, en uiteraard voor nieuwe meer milieu vriendelijke en zuiniger toestellen. Daarbij komt : meer vliegen - ja, kan niet anders : meer toestellen, komen eraan in de latere jaren.
    - En dus opnieuw een boost voor leveranciers van onderdelen ervoor.

    Mag in dit geval, dus niet vooropgelopen worden op de verwachting erop ?
    Gebeurt wel in andere sectoren alvast.

    LR
  3. Piet Plezier 13 maart 2021 20:05
    Zo is het zeker, voorsorteren op wat er komen gaat, dat doen alle bedrijven en ook de meeste beleggers. Maar je hebt verschillende soorten bedrijven met dito managers, dus het ene bedrijf zit in een sector met groei en snelle ontwikkelingen, als je niet de juiste mensen en middelen hebt in je bedrijf worden er andere keuzes gemaakt. Daarom zie je dat dezelfde soorten bedrijven in dezelfde sector wel voorop lopen en succesvol en een ander bedrijf achterblijft. Ik denk dat een ieder van ons legio voorbeelden kan opnoemen.
    Je moet als belegger, aandeelhouder of shorter/daghandelaar (hier zit ook een wezenlijk verschil in) wat je langere termijn visie is voor een bedrijf. De shorters/daghandelaren kennen niet veel meer dan de naam, het volume, prijs van een bedrijf, lange termijn interesseert ze helemaal niks.
    Sommige beleggers willen alleen een ritje omhoog of omlaag meemaken en kijken dus heel kort vooruit, wat uiteraard het gemakkelijkste is.
    Sommige beleggers/aandeelhouders gaan voor de lange termijn, dus deels ook voor dividend en geleidelijke koersgroei, deze laatste groep kijkt mee met de directie, kijkt mee naar de toekomst, en gelooft in een bepaalde sector en gelooft in de directie en werknemers van een bedrijf.
    De meeste forumleden behoren tot deze laatste groep, en die zien allemaal dat er een trendbreuk gaande is, slechts onderbroken door de recente pandemie, en onafwendbaar op ons afkomt.
    De verder gaande globalisering, de vergroening en groei van de wereldeconomie en bevolking maakt dat AMG hiervoor midden in deze transitie zit, en wel vooraan op de eerste rij. Mijn opinie is dat de boost voor AMG dit jaar komen, en zich verder gaat doorzetten komende jaren, vanwege deze makro economische ontwikkelingen.

    Veel wijsheid voor jullie, en ja de koers van gaat echt stijgen binnenkort als AMG steeds meer op de radar komt, dat is waar ik in geloof. Het kan zijn dat het nog een tijdje duurt pas na q1 resultaat maar dan mis je een mooi ritje naar boven. Richting einde van het jaar staat minimaal € 50 op de borden, maar het zou me niet verbazen dat er weer € 3 per aandeel verdiend gaat worden, gelijk aan 2018 dan is € 75 ook best haalbaar.

  4. Zellem 14 maart 2021 10:17
    AMG heeft 31mio uitstaande aandelen. Het management verwacht voor 2021 100mio ebitda. We zitten dan al op > € 3,- bruto winst per aandeel. De winst zal besteed moeten worden aan afbouw schulden en/of verdere investeringen. Het lijkt erop dat AMG juist die investeringen in de afgelopen jaren heeft opgevoerd (Lithium Brazilië, Vanadium in Duitsland). Afbouw schulden maakt AMG veel aantrekkelijker voor institutionele beleggers. Net debt/ebitda is nu nog te hoog voor hen om te mogen instappen. Dit vliegwiel zal snel op gang kunnen komen.
  5. forum rang 4 lanciared 14 maart 2021 11:16
    Klopt, maar zelf meende ik dat, na hun aandeleninkoop ze nog rond de 27,50 miljoen aandelen uitstaan hebben .
    Zelfs na afgelopen 2 maanden verbaas ik me erover dat er door partijen ( particulieren / vermogenbeheerders / institutionelen ) niet wat meer en groter voorschot genomen wordt op wat gaat komen.
    Op wat een aantal investeringen wereldwijd op ons afkomen, alleen al maar ivm energie transitie.( en misschien ook EV mobiliteit )

    Maar wat AMG geinvesteerd heeft afgelopen periode, zet na verloop van tijd, - en met deze grondstof stijgingen inderdaad een vliegwiel in gang.
    Ga je eind dit jaar al zien. Volgend jaar zeker ( en tesamen met de kostenbesparingen )
    LR
  6. aandeeltje! 14 maart 2021 11:17
    quote:

    Zemmel schreef op 14 maart 2021 10:17:

    AMG heeft 31mio uitstaande aandelen. Het management verwacht voor 2021 100mio ebitda. We zitten dan al op > € 3,- bruto winst per aandeel. De winst zal besteed moeten worden aan afbouw schulden en/of verdere investeringen. Het lijkt erop dat AMG juist die investeringen in de afgelopen jaren heeft opgevoerd (Lithium Brazilië, Vanadium in Duitsland). Afbouw schulden maakt AMG veel aantrekkelijker voor institutionele beleggers. Net debt/ebitda is nu nog te hoog voor hen om te mogen instappen. Dit vliegwiel zal snel op gang kunnen komen.
    Dat wordt minimaal 150 mln ebitda, maar dat is iets anders als winst.
    De schuldenlast valt wel mee hoor,
  7. wadj 14 maart 2021 14:23
    Interessant artikel over demand/supply lithium en andere metalen. In short: komende jaren hogere prijzen en volatiliteit vanwege supply shortage (net als bij semi conductors)

    www.google.com/amp/s/amp.ft.com/conte...

    Ik zie nu dat als je op de link drukt er en paywall is. Je kan het artikel googlen, dan kom je er wel in (financial times | lithium | gold rush on steroid)
  8. forum rang 4 lanciared 14 maart 2021 15:06
    Hier is het artikel : ( Net gelijk Piet Plezier ons al verscheidene malen schreef )

    Investors are betting that the world’s shift towards electric vehicles and renewable energy will create a supercycle in the price of metals essential for building batteries.

    Shares in the Global Lithium and Battery ETF have risen about 170 per cent over the past year, while producers of lithium, a battery metal, have raised more than $2bn from investors during the past few months. Some of the most prominent names in the mining industry, such as Mick Davis and billionaire Robert Friedland, have also launched funds to invest in the sector.

    The surge in investor interest reflects the growing realisation that government pledges to reach net zero emissions of greenhouse gases by the middle of this century will demand huge quantities of battery metals.

    “It’s a gold rush on steroids,” said Simon Moores, managing director of Benchmark Mineral Intelligence, which tracks the battery supply chain. “You’ve got the emergence of this green revolution where you have to build infrastructure from scratch. It’s not just China this time, it’s North America at the same time as China, and Europe at the same time as China.”

    Analysts at Goldman Sachs, JPMorgan and elsewhere have predicted that a shift to a green economy will create another “supercycle”, or period of rising commodity prices, similar to what occurred at the beginning of the 2000s, when China’s economic growth took off.

    The amount of global spending needed to build clean energy infrastructure, from electricity grids to electric vehicle charging stations, could put the China-centric spending of the previous decade “into the shade”, according to Jim Luke, a fund manager at Schroders. “Something sustained and dramatic could be taking place,” Luke said.

    Last month Mick Davis, the former boss of nickel and coal miner Xstrata, launched a fund, Vision Blue, to invest in battery metals. It has raised £75m and has already invested $30m in a project in Madagascar to produce graphite for lithium-ion batteries.

    Davis is targeting investments that are near production or late-stage exploration and says demand in this supercycle is much more assured than last time, when China’s industrialisation propelled metals and oil to record high levels.

    “I benefited from the large secular change in demand from China’s industrialisation,” he said. “But this is coming about because of government regulations — you don’t need to make an assumption about [economic] growth. There is structural growth and governments will ensure it will happen.” 

    In January Friedland, who is developing a copper mine in the Democratic Republic of Congo, raised $276m for a special purpose acquisition vehicle that is looking for targets involved in the shift away from fossil fuels.

    “The proliferation and growth of the electrified economy in the coming decades is underpinned by the availability of battery metals, including nickel, copper and cobalt,” the company said.

    This month, start-up DeepGreen Metals, which aims to mine the deep sea for battery metals, agreed to merge with Sustainable Opportunities Acquisition Corporation to list on the Nasdaq.

    DeepGreen says it is targeting commercial production from small metal rich nodules on the sea floor in 2024, once a mining code is passed by the International Seabed Authority, a United Nations-backed body of 167 governments. Many scientists have opposed deep sea mining, however, saying it risks irreversible harm to ocean ecosystems.

    “It's starting to dawn on people that the green transition is very metal intensive,” Gerard Barron, DeepGreen’s chief executive, said. “If [the metals] are not going to come from polymetallic nodules where will it come from and at what price?”

    Still, Moores at Benchmark Mineral Intelligence warns that the recent investment into the sector is still not enough to meet expected demand. As a result, metals prices are likely to be volatile. That makes it harder for electric car makers and battery producers to reduce costs, he adds.


    Last week nickel prices fell by 12 per cent after rising by 31 per cent so far this year. Lithium could be the next commodity to see a price spike, as supply has failed to keep up with a rise in demand, he says.

    Albemarle, the world’s largest producer, expects demand to more than double to over 1m tonnes a year by 2025.

    Three of the biggest lithium producers, Albemarle, Chile’s SQM, and China’s Ganfeng Lithium, have all raised or planned equity funding to expand production. Smaller miners such as Lithium Americas, which is building a lithium mine in Nevada that is due to start production in 2024, also raised $400m this year.

    But analysts and executives say there is still likely to be a short-term shortage.

    “Demand has caught up with supply and will be running ahead of supply for a long period of time now,” said Jon Evans, the chief executive of Lithium Americas.

    Joe Lowry, a lithium expert, says that some Chinese lithium suppliers are already running short of lithium resources, which could hinder the growth of electric vehicles, similar to the current shortage in semiconductors.

    “There will be a two- to three-, or four-year period when things are really messy,” he said. “The capital raisings have put lithium on the road to catching up [with demand], but they’re going to have to play catch-up for a number of years.”

  9. Piet Plezier 14 maart 2021 16:42
    quote:

    lanciared schreef op 14 maart 2021 15:06:

    Hier is het artikel : ( Net gelijk Piet Plezier ons al verscheidene malen schreef )

    Investors are betting that the world’s shift towards electric vehicles and renewable energy will create a supercycle in the price of metals essential for building batteries.

    Shares in the Global Lithium and Battery ETF have risen about 170 per cent over the past year, while producers of lithium, a battery metal, have raised more than $2bn from investors during the past few months. Some of the most prominent names in the mining industry, such as Mick Davis and billionaire Robert Friedland, have also launched funds to invest in the sector.

    The surge in investor interest reflects the growing realisation that government pledges to reach net zero emissions of greenhouse gases by the middle of this century will demand huge quantities of battery metals.

    “It’s a gold rush on steroids,” said Simon Moores, managing director of Benchmark Mineral Intelligence, which tracks the battery supply chain. “You’ve got the emergence of this green revolution where you have to build infrastructure from scratch. It’s not just China this time, it’s North America at the same time as China, and Europe at the same time as China.”

    Analysts at Goldman Sachs, JPMorgan and elsewhere have predicted that a shift to a green economy will create another “supercycle”, or period of rising commodity prices, similar to what occurred at the beginning of the 2000s, when China’s economic growth took off.

    The amount of global spending needed to build clean energy infrastructure, from electricity grids to electric vehicle charging stations, could put the China-centric spending of the previous decade “into the shade”, according to Jim Luke, a fund manager at Schroders. “Something sustained and dramatic could be taking place,” Luke said.

    Last month Mick Davis, the former boss of nickel and coal miner Xstrata, launched a fund, Vision Blue, to invest in battery metals. It has raised £75m and has already invested $30m in a project in Madagascar to produce graphite for lithium-ion batteries.

    Davis is targeting investments that are near production or late-stage exploration and says demand in this supercycle is much more assured than last time, when China’s industrialisation propelled metals and oil to record high levels.

    “I benefited from the large secular change in demand from China’s industrialisation,” he said. “But this is coming about because of government regulations — you don’t need to make an assumption about [economic] growth. There is structural growth and governments will ensure it will happen.” 

    In January Friedland, who is developing a copper mine in the Democratic Republic of Congo, raised $276m for a special purpose acquisition vehicle that is looking for targets involved in the shift away from fossil fuels.

    “The proliferation and growth of the electrified economy in the coming decades is underpinned by the availability of battery metals, including nickel, copper and cobalt,” the company said.

    This month, start-up DeepGreen Metals, which aims to mine the deep sea for battery metals, agreed to merge with Sustainable Opportunities Acquisition Corporation to list on the Nasdaq.

    DeepGreen says it is targeting commercial production from small metal rich nodules on the sea floor in 2024, once a mining code is passed by the International Seabed Authority, a United Nations-backed body of 167 governments. Many scientists have opposed deep sea mining, however, saying it risks irreversible harm to ocean ecosystems.

    “It's starting to dawn on people that the green transition is very metal intensive,” Gerard Barron, DeepGreen’s chief executive, said. “If [the metals] are not going to come from polymetallic nodules where will it come from and at what price?”

    Still, Moores at Benchmark Mineral Intelligence warns that the recent investment into the sector is still not enough to meet expected demand. As a result, metals prices are likely to be volatile. That makes it harder for electric car makers and battery producers to reduce costs, he adds.


    Last week nickel prices fell by 12 per cent after rising by 31 per cent so far this year. Lithium could be the next commodity to see a price spike, as supply has failed to keep up with a rise in demand, he says.

    Albemarle, the world’s largest producer, expects demand to more than double to over 1m tonnes a year by 2025.

    Three of the biggest lithium producers, Albemarle, Chile’s SQM, and China’s Ganfeng Lithium, have all raised or planned equity funding to expand production. Smaller miners such as Lithium Americas, which is building a lithium mine in Nevada that is due to start production in 2024, also raised $400m this year.

    But analysts and executives say there is still likely to be a short-term shortage.

    “Demand has caught up with supply and will be running ahead of supply for a long period of time now,” said Jon Evans, the chief executive of Lithium Americas.

    Joe Lowry, a lithium expert, says that some Chinese lithium suppliers are already running short of lithium resources, which could hinder the growth of electric vehicles, similar to the current shortage in semiconductors.

    “There will be a two- to three-, or four-year period when things are really messy,” he said. “The capital raisings have put lithium on the road to catching up [with demand], but they’re going to have to play catch-up for a number of years.”

  10. Piet Plezier 14 maart 2021 16:52
    Wij zijn niet de enige die een enorme boost voorzien, alleen AMG is NOG NIET ontdekt bij de grotere spelers waar het grote geld zit.

    AMG is een +++ bedrijf :

    een + voor metalenspecialist met enorme prijsstiging en vraag voor de boeg
    een + voor uitbreiding van de poduktie volumes
    een + voor het groene recycling karakter van AMG waar ze al dit jaar in VS Ohio starten en volgend jaar met Shell in het Midden-Oosten
    een + voor de reeds ingezette besparingen van 30% in overhead kosten

    De andere +++++ laat ik nog even buiten deze beschouwing

    Op het moment dat de kwaliteit en duurzaamheid van AMG boven komt drijven voor het grote publiek dan gaat dit aandeel knallen, en dat kan snel gebeuren. Daarom zou het goed zijn voor veel meer publiciteit voor AMG als groen speciaal metalen en innovatief recycling bedrijf, met een belachelijk lage waardering voor zo;n groei potentieel wat er in AMG zit.

    Mooie week voor jullie allen.
  11. Piet Plezier 14 maart 2021 17:09
    Op een of andere manier en dit artikel bevestigd het weer opnieuw, is mijn gevoel dat komende week de doorbraak kan worden voor de AMG koers, waarbij de door mij voorspelde koers van € 75 aan het ende van dit jaar nog wel eens aan de lage kant kan zijn. De sectorrotatie van tech- naar waarde aandelen is in volle gang en gaat het geld eindelijk eens naar de echte bedrijven en die gaan dit jaar allemaal omhoog zullen gaan, zeker de Duitse DAX waar veel oude waarde aandelen zitten o.a. VW, BMW, Daimler de grote autoindustrie die gaat groeien, bouw en bank en verzekeringswezen.
    AMG zit in de kopgroep van economie aanjagers en gaat dan als eerste ook de winsten hiervan binnenhalen. Mijn stukken ga ik zeker vasthouden en er veel Plezier aan beleven, ik wacht hier al 2 jaar op dus mijn geduld, geloof en vertrouwen in AMG gaat op de duur beloond worden.
    Hopelijk kunnen jullie ook de verkoopknop een tijdje inhouden, ook al zal de verleiding groot worden komende tijd, maar er komt nog veel betere tijden aan.

    groet,
  12. Piet Plezier 14 maart 2021 17:11
    [quote alias=Iceman id=13285250 date=202103141659]
    “BMW wil alleen nog maar auto’s met herbruikbare onderdelen produceren” --> dat lijkt me toch ook goed nieuws? of zie ik dat verkeerd...

    [Dit is zeker goed nieuws, alle grote autoproducenten gaan voor groen en verduurzaming, en AMG zit hier in en doen dat ook
    /quote]
  13. forum rang 4 lanciared 14 maart 2021 20:02
    quote:

    Iceman schreef op 14 maart 2021 16:59:

    “BMW wil alleen nog maar auto’s met herbruikbare onderdelen produceren” --> dat lijkt me toch ook goed nieuws? of zie ik dat verkeerd...

    Dat is zeker goed nieuws. Supergoed nieuws.
    AMG produceert geen materialen bestemd voor auto onderdelen, of dergelijks.

    Maar .... Met dit bericht krijgt ieder nogmaals de bevestiging dat duurzaamheid alom als topic nr 1 gezien wordt. Trent die naar vergroening stuurt wordt onmiskenbaar nog belangrijker.
    Niemand kan het zich nog veroorloven vanaf nu dit thema te negeren.

    De toekomst zal groen zijn, hier profiteert AMG ook van.
  14. drooglegging1920 14 maart 2021 23:24
    Zoals Piet en Gerard AMG schetsen lijkt het op het Galapagos patroon vanaf 2016 (toen nog rond 35euro). Vanaf mei 2019 tot februari 2020 spoot die koers van 100 euro naar 250euro..echt bizar. Piet en Gerard kunnen dus best gelijk hebben dat AMG grote schokken tegemoet kan gaan. Kan ook weer hard dalen zoals we bij AMG wel gewend zijn
  15. aandeeltje! 15 maart 2021 08:20
    Ik ben positief zeker voor de nabije toekomst, maar AMG is natuurlijk maar een relatief klein bedrijf. De markt wordt toch niet door AMG gedomineerd. Zonder aan bovenstaand verhaal echt afbreuk te willen doen, blijft de grondstoffen markt erg volatiel. Dat betekent dat lijntjes nooit een vaste richting uitgaan.
    Een patroon vergelijken met galapoges vind ik niet zinvol. Er liggen geheel andere triggers onder, bij AMG was dat gewoon enorme dalingen in prijzen, waardoor verliezen ontstonden. Nu trekt de markt va grondstoffen weer sterk aan dus de winsten navenant. Dus de koers. Veel ingewikkelder wil ik het niet maken. Daarnaast wordt capaciteit opgeschroeft en businsess wat uitgebreid, maar ook dat is alleen zinvol als de grondstofprijzen maar hoog genoeg zijn.
    Er lijkt voorlopig een gezonde vraag te zijn en te komen, maar het aanbod kan ook zomaar omslaan in overaanbod.

2.161 Posts
Pagina: «« 1 ... 86 87 88 89 90 ... 109 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links