Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,964 24 apr 2024 17:35
  • +0,030 (+0,30%) Dagrange 9,850 - 10,110
  • 1.139.888 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 50 51 52 53 54 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. FairValue 26 februari 2021 11:40
    quote:

    gbakl schreef op 26 februari 2021 11:26:

    er is voorlopig maar 1 regel, als koersen van andere Europese airlines stijgen
    dan gaat AF/KLM minstens zo hard en uitzonderingen zoals de plus 10% van gisteren
    zijn ook eerder regel dan uitzondering.


    Die 10% is natuurlijk geen regel maar een uitzondering.

    Met de megaschuld de stijgende rentes etc is gaat dit bedrijf het zelfs met overheid lastig krijgen om overeind te blijven. Fair Value is nog minder dan 1 euro. Dus uitbreiden maar de shorts.
  2. Grijze_massa 26 februari 2021 11:56
    Er bestaat toch een beursgezegde: be fearfull when others are greedy, and be greedy when others are fearfull.

    Ondanks de situatie bij KLM, gaat deze gezegde aardig op. Ik lees enkel berichten van doemdenkers hier, ja zonder staatsteun was KLM failliet geweest, maar het tegendeel is nog altijd waar.

    Ik ben maar een kleine speler, maar ik heb al leuk kunnen profiteren met de koersstijgingen van KLM de afgelopen maanden. Vooralsnog denk ik nog niet na over put-opties of verkopen.
  3. [verwijderd] 26 februari 2021 12:30
    quote:

    Tony86 schreef op 26 februari 2021 11:56:

    Er bestaat toch een beursgezegde: be fearfull when others are greedy, and be greedy when others are fearfull.

    Ondanks de situatie bij KLM, gaat deze gezegde aardig op. Ik lees enkel berichten van doemdenkers hier, ja zonder staatsteun was KLM failliet geweest, maar het tegendeel is nog altijd waar.

    Ik ben maar een kleine speler, maar ik heb al leuk kunnen profiteren met de koersstijgingen van KLM de afgelopen maanden. Vooralsnog denk ik nog niet na over put-opties of verkopen.
    Bestaat er ook niet een beursgezegde dat je je ook moet verdiepen in de fundamentals?

    AF-KLM kopen is voor de hobby belegger die alleen naar een koersgrafiekje kijkt.
    En ziet, "hey, de koers is gehalveerd, dus die kan weer omhoog". Compleet onwetend dat KLM al technisch failliet is.

    De huidige koers van KLM staat compleet los van alle realiteit.
    Kunstmatig hoog gehouden wat bijzonder makkelijk is vanwege de bijzonder lage free float.

    Maar goed, winst is winst.
    En soms werkt beleggen zonder inzichten een stuk beter dan met inzichten.
    Dat is het nieuwe normaal op de beurs.
    Fundamentals tellen niet meer mee.
    Mooie bedrijven met mooie resultaten worden keihard afgestraft. En junk bedrijven stijgen als een malle.

    Elke logica is compleet verdwenen van de beurs.
    Nu is de kunst om daarop te handelen.
  4. [verwijderd] 26 februari 2021 12:31
    quote:

    andre68 schreef op 26 februari 2021 12:29:

    Dit wordt opgepompt. Ik weet niet door wie (Fr+Nl overheid) en waarom.
    De fin. vooruitzichten kunnen het koersverloop van de afgelopen tijd niet verklaren.

    Het "waarom" is vrij duidelijk.
    Wat wil je doen als je een claimemissie wil uitvoeren?
    Juist ja, de koers zo hoog mogelijk oppompen!

    Hoe doorzichtig kan het zijn?
  5. De Kromme 26 februari 2021 12:40
    quote:

    wizz schreef op 26 februari 2021 12:30:

    [...]

    Bestaat er ook niet een beursgezegde dat je je ook moet verdiepen in de fundamentals?

    AF-KLM kopen is voor de hobby belegger die alleen naar een koersgrafiekje kijkt.
    En ziet, "hey, de koers is gehalveerd, dus die kan weer omhoog". Compleet onwetend dat KLM al technisch failliet is.

    De huidige koers van KLM staat compleet los van alle realiteit.
    Kunstmatig hoog gehouden wat bijzonder makkelijk is vanwege de bijzonder lage free float.

    Maar goed, winst is winst.
    En soms werkt beleggen zonder inzichten een stuk beter dan met inzichten.
    Dat is het nieuwe normaal op de beurs.
    Fundamentals tellen niet meer mee.
    Mooie bedrijven met mooie resultaten worden keihard afgestraft. En junk bedrijven stijgen als een malle.

    Elke logica is compleet verdwenen van de beurs.
    Nu is de kunst om daarop te handelen.

    juist verwoord, je blijven opwinden over hoe het allemaal kan gebeuren wat er nu op beurs gebeurt heeft geen enkele zin daar verdien je geen centjes mee. go with the flow. Wat jij denkt of verwacht telt nu niet even niet, er is geen enkele logica op de beurs, hou wel de hand op de knoppen, welke dat zijn is aan de belegger zelf om te bepalen...
  6. Cacla 26 februari 2021 13:32
    quote:

    wizz schreef op 26 februari 2021 12:31:

    [...]

    Het "waarom" is vrij duidelijk.
    Wat wil je doen als je een claimemissie wil uitvoeren?
    Juist ja, de koers zo hoog mogelijk oppompen!

    Hoe doorzichtig kan het zijn?
    Ik denk eigenlijk niet dat het toegestaan is voor de NL en FR overheden om hier nu in te handelen. Dat zou toch voorkennis zijn als er een plan is voor een claimemissie? Ik denk eerder dat het een short squeeze is. Volgens mijn gegevens zijn 91% van de aandelen nu beschikbaar voor short posities. Een beetje het Gameshop scenario dus...
  7. [verwijderd] 26 februari 2021 13:38
    quote:

    Caspcla schreef op 26 februari 2021 13:32:

    [...]

    Ik denk eigenlijk niet dat het toegestaan is voor de NL en FR overheden om hier nu in te handelen. Dat zou toch voorkennis zijn als er een plan is voor een claimemissie? Ik denk eerder dat het een short squeeze is. Volgens mijn gegevens zijn 91% van de aandelen nu beschikbaar voor short posities. Een beetje het Gameshop scenario dus...
    Nee, het is geen short squeeze, daar is het short percentage veel te klein voor, lijkt me.
    Totale netto shortpositie op 26 februari 2021: 7,99%
    Gamestop had een short percentage van ruim over 100%
    Dus totaal niet vergelijkbaar.
    Daarbij, een aanstaande claimemissie is voor shorters alleen maar gunstig.

    En waarom zouden NL en FR geen aandelen mogen handelen?
    Zij bepalen niet of er een claim emissie komt. Het enige wat zij bepalen is of er overheidssteun komt of niet.

    Tevens, als Nl en FR over en weer aan elkaar aan het verkopen zijn (wat een speculatie is van mijn kant) dan veranderd dat niks aan hun totale positie. Dus geen meldingsplicht of wat dan ook.

    Feit is wel, dat alle zittende aandeelhouders heel veel baat hebben bij een hogere koers. En gezien de beperkte freefloat is dat dus makkelijk te manipuleren.

  8. Warm Buffet 26 februari 2021 13:41
    quote:

    Caspcla schreef op 26 februari 2021 13:32:

    [...]

    Ik denk eigenlijk niet dat het toegestaan is voor de NL en FR overheden om hier nu in te handelen. Dat zou toch voorkennis zijn als er een plan is voor een claimemissie? Ik denk eerder dat het een short squeeze is. Volgens mijn gegevens zijn 91% van de aandelen nu beschikbaar voor short posities. Een beetje het Gameshop scenario dus...
    Gamestop vergelijking met AF/KLM gaat mij véél te ver. Het totaal vd aandelen KLM dat short uitstaat is veel lager dan bij GME. Er is ook helemaal geen shortsqueeze gaande bij KLM en dat gaat ook niet gebeuren.
  9. forum rang 6 gbakl 26 februari 2021 13:45

    "We weten dat er opgespaarde vraag naar reizen is en dat mensen willen vliegen", zei de topman over de hopelijk betere toekomst''
    .
    dat is dan zeker de Engelse variant van wat de luchtvaart te wachten staat.

    het wordt een vechtmarkt en een zwakke markt voor de zakenreiziger of ver-weg-reizen
    naar landen waarheen dat voorlopig nog lang niet kan.
  10. Enono 26 februari 2021 14:47
    De enige reden waarom dit aandeel gaat dalen is als er een aankondiging komt van een emissie. Ik denk niet dat dit op korte termijn gaat gebeuren. De financiële topvrouw van AF/KLM zelf had het vorige week over een kwestie van dagen of weken, geen maanden. Gezien de grote belangen voor AF/KLM, de Nederlandse staat en de Franse staat verwacht ik echter niet voor mei 2021 nieuws op dat vlak. Liquiditeitsproblemen zijn er nog niet tot na de zomer. Ook Nederland zal liever willen wachten tot na de verkiezingen :-)
3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 50 51 52 53 54 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links