Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Volkswagen overweegt vliegende auto's in China. Volkswagen noemt verticale mobiliteit de volgende stap : edition.cnn.com/2021/02/09/business/v... .
Volkswagen roept 56.000 Golfs terug wegens softwareproblemen Volkswagen roept 56.000 Golfs terug om softwareproblemen op te lossen die het infotainmentsysteem en de achteruitrijcamera beïnvloeden. Erik Kouwenhoven 13-01-21, 05:00 Laatste update: 14:31 Het gaat om Golf Mk8-modellen die zijn gemaakt tot juli 2020, aldus een woordvoerder van het bedrijf. Hij voegde er ook aan toe dat de terugroepactie niet verplicht is, maar op vrijwillige basis is. VW moest vorig jaar de introductie van de nieuwe Golf nog uitstellen vanwege een softwareprobleem. De Frankfurter Allgemeine Zeiting (FAZ) meldt dat een van de problemen de aanraakgevoelige balk voor het aanpassen van het radiovolume betreft. Ook zou de klimaatregeling in het infotainmentsysteem ‘s nachts onverlicht zijn, waardoor dit effectief onbruikbaar is. VW zou deze verlichting niet achteraf kunnen of willen inbouwen, waardoor dit probleem niet hersteld zou worden, aldus de FAZ. Na het nieuws van de publicatie over de terugroepactie daalden de VW-aandelen volgens Reuters met 1,6 procent. Toch veroorzaakt de terugroepactie vermoedelijk niet meer dan een rimpeling in het succesverhaal van de Golf 8. De auto is onlangs uitgeroepen tot bestverkochte auto van Duitsland én heel Europa met meer dan 312.000 verkochte exemplaren. Importeur ,,Het gaat hier om een vrijwillige servicemaatregel van de Golf 8 die in de tweede helft van december al is gestart en het gaat hier dus niet om een terugroepactie‘’, meent Luuk Hoogezand van de Nederlandse VW-importeur Pon’s Automobielhandel in Leusden. ,,Bij een servicemaatregel worden de werkzaamheden, die onder deze maatregel vallen, aan de klant aangeboden als de auto bij de werkplaats komt voor een bandenwissel of servicebeurt. De klant bepaalt uiteindelijk zelf (dat geldt overigens in Nederland ook bij een terugroepactie) of deze werkzaamheden mogen plaatsvinden.‘’ S-Klasse Ook de nieuwe Mercedes S-Klasse moet terug naar de dealer. Het gaat om zo'n 1400 exemplaren die nu al zijn uitgeleverd aan klanten. Het probleem is een mogelijke overbelasting van de trekstangen van de besturing, wat kan leiden tot ongevallen. www.ad.nl/auto/volkswagen-roept-56-00...
Twee dagen oude hybride auto vliegt in brand na ontploffing tijdens het rijden In Duitsland is tijdens het rijden een twee dagen oude plug-in hybride Volkswagen Golf GTE in brand gevlogen. Volkswagen onderzoekt het incident. Erik Kouwenhoven 17-02-21, 05:00 Volgens de eigenaar vloog zijn gloednieuwe VW Golf GTE in brand tijdens het rijden door de stad Hessen. De nieuwe plug-in hybride auto had slechts 300 kilometer op de teller. De twee inzittenden meldden een felblauwe flits te hebben gezien en een luide knal te hebben gehoord. De knal en de drukgolf waren zo hevig dat de ramen van het voertuig naar buiten werden geduwd. De inzittenden verlieten daarop snel het voertuig en brachten zichzelf in veiligheid. Beiden liepen slechts lichte verwondingen op. Volgens de brandweer was de voertuigaccu meerdere malen opnieuw in brand gevlogen. Om de brandende Golf 8 definitief te blussen, werd een speciale container naar de plaats van het ongeval vervoerd. Met behulp van dergelijke containers is het mogelijk om brandende elektrische auto’s volledig onder te dompelen in water om zo smeulende batterijbranden onder controle te krijgen. Maar uiteindelijk kon de brand ook zonder gebruik van de container worden geblust. Volkswagen onderzoekt op dit moment de omstandigheden en de technische achtergrond van het incident. ,,Op basis van de resultaten van het onderzoek zullen we indien nodig passende maatregelen nemen.’’ Saillant detail: VW is in Duitsland net begonnen met een terugroepactie voor de elektrische modellen VW e-Up, Seat Mii electric en Skoda Citigo e iV, omdat bij een klein aantal auto's defecte accucellen kunnen leiden tot kortsluiting en daardoor een verhoogd brandgevaar hebben.www.ad.nl/auto/twee-dagen-oude-hybrid...
Volkswagen AG is considering a separate listing of its Porsche sports-car unit in a deal that could boost its valuation and bring in a significant amount of cash, according to people familiar with the matter. The world’s second-largest carmaker is speaking with advisers to study the merits of a potential initial public offering or spinoff of Porsche, the people said, asking not to be identified discussing confidential information. VW could use any proceeds from a listing for acquisitions or technology investments, according to the people.VW’s preferred shares rose as much as 6% in Frankfurt trading. At about $757 billion, Tesla’s market value is roughly seven times higher than VW’s 90 billion euros ($109 billion). “A Volkswagen IPO of its Porsche brand would be a bold solution to generating much-needed shareholder value,” Michael Dean, a Bloomberg Intelligence analyst, said in a note. Porsche’s plan to be almost all-electric by 2030, with the exception of the 911 model, could “attract Tesla-like multiples while generating a Ferrari-like Ebitda margin.” Dean said his analysis indicates that Porsche has a value of 110 billion euros, more than its parent. The operating Porsche unit for which VW is considering a listing or IPO is separate from Porsche Automobile Holding SE, a holding company that has 53.3% of VW’s ordinary shares. Persoonlijk heb ik aandelen PAH3 i.p.v. VOW3 i.v.m. de discount die er dan op zit. PAH3 (Porsche Automobil Holding) stijgt de laatste dagen harder dan VOW3 7,5% vs 5,5% sinds de aankondiging van het nieuws. Normaliter loopt e.e.a. wel gelijk. Investeerders die alvast voorsorteren op het aankopen van de verkeerde ticker bij IPO?
Autoconcern Volkswagen verwacht betere prestaties in 2021 Gepubliceerd op 26 februari 2021 16:16 | Views: 470 Volkswagen 16:35 192,60 -1,50 (-0,77%) VOLKSWAGEN AG VZO O.N. 25 feb 170,42 -2,98 (-1,72%) VOLKSWAGEN PREF 18 feb 168,80 0,00 (0,00%) WOLFSBURG (ANP/RTR) - Het Duitse autoconcern Volkswagen verwacht dat dit jaar de omzet, winstgevendheid en verkopen zullen gaan stijgen, na het moeizame coronajaar 2020. Het is daarbij wel van belang dat de coronapandemie succesvol ingedamd wordt, zo meldde het bedrijf. De grootste autofabrikant van Europa zag de nettowinst vorig jaar met 37 procent kelderen tot 8,8 miljard euro. De omzet nam met 12 procent af tot bijna 223 miljard euro. De verkoop van het moederbedrijf van merken als Volkswagen, Audi, Skoda, Porsche en Seat daalde met meer dan 16 procent tot bijna 9,2 miljoen voertuigen. Financieel directeur Frank Witter zei dat Volkswagen vorig jaar met succes weerstand heeft geboden tegen de effecten van de coronacrisis en dat het sterke momentum van de tweede jaarhelft verder voortgezet moet worden. Wel blijven de marktomstandigheden uitdagend, aldus het bedrijf uit Wolfsburg.
Zijn zeer mooie dagen voor volkswagen! Vermoedelijk is dit door de ommezwaai naar E voertuigen? Alsook gecombineerd met de verkoop van porsche om het E wagen park te kunnen financieren.
De markt is dol enthousiast, nu al de vierde dag met climax volume na de drie van vorige week.
Flinke bonus voor alle medewerkers van Volkswagen ondanks slecht jaar Volkswagen betaalt alle werknemers dit jaar een bonus van 2790,50 euro. Dat is verrassend, want ook het VW-concern heeft flink te lijden gehad onder de coronacrisis. Erik Kouwenhoven 10-03-21, 20:00 Laatste update: 07:18 Het boekjaar 2020 verliep desondanks verrassend goed voor Volkswagen. Het merk schrijft nog altijd zwarte cijfers en zelfs meer dan dat, want hoewel de winst het afgelopen boekjaar ongeveer is gehalveerd ten opzichte van 2019, werd volgens schattingen toch zo'n tien miljard euro winst gemaakt. Volkswagen heeft afgelopen november al een voorschot betaald van 1690,50 euro. Dit bedrag wordt in mei aangevuld met nog eens 1000 euro. Dit tot grote vreugde van de ondernemingsraad, die de bonus vooral ziet als ‘erkenning van de geweldige prestaties van het personeel', aldus de algemeen voorzitter van de raad. Desalniettemin is de bonus veel lager dan voorgaande jaren waarin het concern het ene na het andere recordboekjaar rapporteerde. Ter vergelijking: voor 2019 betaalde Volkswagen zijn cao-medewerkers een winstuitkering van 4950 euro. Porsche betaalde zijn medewerkers de afgelopen drie jaar een bonus van tussen de 8500 en bijna 10.000 euro.www.ad.nl/auto/flinke-bonus-voor-alle...
Rally lijkt voorbij, ik verwacht een weekje zijwaarts. Markt kijkt nog wel omhoog.
Volkswagen en BP willen 18.000 laadstations in Europa bouwen FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS BP PLC 3,7005 -0,0645 -1,71 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra) BP PLC £ 3,169 -0,0655 -2,03 % London Stock Exchange Fastned 68,50 3,60 5,55 % Euronext Amsterdam Volkswagen AG 241,80 11,00 4,77 % Frankfurter Wertpapierbörse (Xetra) Volkswagen AG 245,20 16,40 7,17 % Euronext Brussel (ABM FN-Dow Jones) Volkswagen en BP willen samen met de Duitse benzinestations van BP, Aral, investeren in een Europees oplaadnetwerk voor elektrische voertuigen. Dit bevestigden de twee bedrijven maandag nadat het Duitse Manager Magazin dit zondag al meldde. "Samen met sterke partners als BP bouwen we tot 18.000 nieuwe laadstations in Europa. Dat is ongeveer een derde van de geschatte vraag naar supersnelle oplaadmogelijkheden in 2025", aldus Thomas Schmall, CEO van Volkswagen Group Components. BP gaf aan te mikken ruim 70.000 toegankelijke oplaadpunten voor elektrische voertuigen wereldwijd in 2030. Maandag ondertekenden Volkswagen en BP een intentie-overeenkomst. Een definitieve deal wordt in de komende maanden verwacht. In Duitsland worden al oplaadstations gebouwd bij de Aral benzinepompen. Tegen eind 2021 verwacht BP dat er 500 zijn geïnstalleerd. Door: ABM Financial News.info@abmfn.nl Redactie: +31(0)20 26 28 999 © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
Volkswagen bouwt fabrieken voor batterijen elektrische auto's Gepubliceerd op 15 maart 2021 15:27 | Views: 273 Volkswagen 15:19 241,00 +12,20 (+5,33%) VOLKSWAGEN AG VZO O.N. 12 mrt 191,32 -0,96 (-0,50%) WOLFSBURG (ANP/RTR/BLOOMBERG) - Autoconcern Volkswagen is van plan zes fabrieken in Europa te bouwen voor de productie van batterijen voor elektrische auto's. De fabrieken moeten in 2030 operationeel zijn en ervoor zorgen dat het Duitse bedrijf zijn ambitie kan waarmaken om 's werelds grootste fabrikant van elektrische auto's te worden. De fabrieken moeten een jaarlijkse productiecapaciteit van accu's hebben van in totaal 240 gigawattuur, die het bedrijf zelf wil gaan bouwen of samen met een partner. Dat is voldoende opwekcapaciteit om jaarlijks bijna 700.000 huizen van stroom te voorzien. "Elektrische mobiliteit is een kernactiviteit van ons geworden", zei topman Herbert Diess op de zogenoemde 'Power Day' van Volkswagen, waarop de plannen werden onthuld. Volgens Diess zullen de fabrieken ervoor zorgen dat de levering van batterijen van hoge kwaliteit aan het bedrijf op de lange termijn is verzekerd. Volkswagen heeft al twee locaties voor fabrieken in het vizier, in Duitsland en Zweden, en kijkt naar mogelijkheden voor de rest. Uitbreiding Het bedrijf maakte verder bekend dat het samen met olie- en gasconcern BP en de energiebedrijven Enel en Iberdrola wil gaan werken aan uitbreiding van de Europese laadpaleninfrastructuur voor elektrische auto's. Gebrek aan laadpalen wordt door kenners gezien als een obstakel voor de massale overgang naar elektrisch rijden. Rivaal Tesla gaat naar verwachting een speciale fabriek voor batterijen plaatsen bij zijn nieuwe grote autofabriek in de buurt van Berlijn die momenteel in aanbouw is.
Eykpunter schreef op 12 maart 2021 14:25 :
Rally lijkt voorbij, ik verwacht een weekje zijwaarts. Markt kijkt nog wel omhoog.
suprise!!!! nog niet een beetje zijwaarts..... :-)
Wie kan mij het verschil tussen de type volkswagen aandelen uitleggen? Volkswagen AG Vz - B VOW3 Volkswagen AG - A VOW Dank alvast!
mathijsjelle schreef op 16 maart 2021 09:22 :
Wie kan mij het verschil tussen de type volkswagen aandelen uitleggen?
Volkswagen AG Vz - B VOW3
Volkswagen AG - A VOW
Dank alvast!
What is the difference between vow and VOW3? The shares with the “VOW” symbol are ordinary shares. Ordinary share means that you can get voting right if you have these shares. On the other hand, the shares with the “VOW3” symbol are preferred shares. ... That is, depository receipts of both VOW and VOW3 are traded in the market.27 sep. 2015www.google.com/search?sxsrf=ALeKk00eo... Zie ook:www.iexprofs.nl/Column/166020/capped-... Zie ook verder Google.
watjeweet schreef op 15 maart 2021 18:34 :
[...]
suprise!!!! nog niet een beetje zijwaarts..... :-)
Vandaag tot nu toe meer dan 6 procent stijging. Ongelofelijk, wat een leuke verrassing.
voda schreef op 16 maart 2021 09:29 :
[...]
What is the difference between vow and VOW3?
The shares with the “VOW” symbol are ordinary shares. Ordinary share means that you can get voting right if you have these shares. On the other hand, the shares with the “VOW3” symbol are preferred shares. ... That is, depository receipts of both VOW and VOW3 are traded in the market.27 sep. 2015
www.google.com/search?sxsrf=ALeKk00eo... Zie ook:
www.iexprofs.nl/Column/166020/capped-... Zie ook verder Google.
Merci! en dank voor de subtiele google hint ;) die is vaker van toepassing.
Volkswagen verhoogt productie eigen batterijen in strijd met Tesla Gerben van der Marel 10:24 Volkswagen hoopt op termijn accucellen te kunnen produceren voor vijf miljoen elektrische auto's per jaar. Foto: Liesa Johannssen-Koppitz/Bloomberg De Volkswagen-groep VOW3€208,55+5,78% verhoogt zijn inzet op de productie van eigen autobatterijen. Met de bouw van zes fabrieken in de komende tien jaar verstevigt de Duitse autofabrikant uit Wolfsburg zijn greep op de toeleveringsketen. Dat maakte Volkswagen maandag bekend op zijn eerste Power Day, waarop het zijn strategie voor de komende tien jaar uit de doeken deed. De voor Duitsers uitzonderlijk gelikte presentatie deed niet onder deed voor de eerdere shows van concurrent Tesla. De Amerikaanse maker van elektrische auto's hoopt later dit jaar een fabriek in Duitsland te openen waar in 2022 ook batterijen gemaakt zullen worden. Tesla-ceo Elon Musk zei in november tegenover Duitse toehoorders te verwachten dat het de grootste batterijenfabriek ter wereld wordt. Northvolt Volkswagen heeft nu besloten zelf veel actiever te worden in de productie. De geplande Europese fabrieken zullen een gecombineerde capaciteit hebben van 240 gigawattuur per jaar. De Duitsers hopen op termijn accucellen te kunnen produceren voor vijf miljoen elektrische auto's per jaar. De Duitse automaker intensiveert de samenwerking met het Zweedse Northvolt. Volkswagen wil zijn huidige belang van 20% uitbreiden naar een omvang die niet bekend is gemaakt. Het bedrijf van voormalige Tesla-managers wordt de belangrijkste leverancier na een Volkswagen-order van meer dan €10 mrd. Een Northvolt-fabriek in aanbouw in het noorden van Zweden zal de productiecapaciteit aanzienlijk opvoeren om Volkswagen te helpen aan autobatterijen. In Salzgitter, bij Hannover, bouwen de Duitsers samen met Northvolt al enige tijd een batterijenfabriek die in 2025 opent. Volkswagen neemt deze fabriek met een vermogen van 40 gigawattuur per jaar over. Druk uit Brussel Autofabrikanten staan door milieuregels en boetes onder druk om de productie en verkoop van elektrische auto's op te voeren. Na jarenlang aarzelen heeft de Duitse regering met steun van Brussel de productie van autobatterijen prioriteit gemaakt. Vooral buitenlandse bedrijven komen af op de royale subsidies om op Duitse bodem batterijen te maken voor de enorme vloot van nieuwe elektrische auto's die de Europese fabrikanten de komende jaren zullen leveren. Volkswagen wil in de hele keten een rol spelen: van de productie van accucellen tot de recycling van autobatterijen die terugkomen. Het idee is dat Europa minder afhankelijk wordt van Azië. De lucratieve productie van batterijencellen is nu vrijwel compleet in handen van Aziatische bedrijven met LG Chem, Samsung SDI en SKI uit Zuid-Korea voorop. In China zijn Chinese fabrikanten zelf dominant. Meer elektrische auto's De Volkswagen-groep, naast Volkswagen onder meer Audi, Seat, Skoda en Porsche, maakte ook bekend flink te investeren in snellaadstations. Beloofd is het aantal in Europa tegen 2025 te vervijfvoudigen tot 18.000 oplaadpunten. Volkswagen heeft een overeenkomst gesloten met oliemaatschappij BP. Het Volkswagen-merk heeft de ambities flink opgevoerd met de productie van elektrische auto's. Over tien jaar zal 70% van alle verkochte Volkswagen in Europa op stroom rijden. De autogroep publiceerde vandaag het jaarverslag met een toelichting gedurende de dag. De autoverkopen in West-Europa zitten in een dip met bijna kwart minder verkochte auto's. De verkopen kwamen door de coronacrisis vorig jaar op het laagste niveau in zeker twintig jaar uit. Toch zetten beleggers het aandeel Volkswagen tot 5% hoger. Porsche floreert In Duitsland en Nederland, waar Volkswagen marktleider is, werden 20% minder auto's verkocht. Het brutobedrijfsresultaat van het concern is vorig jaar met 43% gekrompen tot €9,7 mrd. Van de merken van de groep loopt de sportwagendochter Porsche als vanouds het beste. Volkswagen voert de verkoop van elektrische auto's met de introductie van de ID-modellen navenant op. De Duitsers liggen in Europa duidelijk voor op het Amerikaanse Tesla TSLA$707,94-- met verkoopvolumes. Op het totaal is het percentage volledig elektrische auto’s en hybrides van Volkswagen wel nog klein met 4%. Het bedrijf denkt dat percentage fors op te voeren de komende jaren. Hoge aankoopsubsidies van overheden helpen kopers over de streep. Met de grootschalige investeringen in Europa in de productie van autobatterijen zijn ook omvangrijke subsidies gemoeid. Originele link van het artikel: fd.nl/ondernemen/1377314/volkswagen-v...
Gekke rit met volkswagen vandaag, zit bijna aan 30% winst ondertussen.. Ik denk er toch aan om even winst te nemen tegen sluitingsuur - en vervolgens terug in te kopen 'als' er zich een dip voordoet. Na 2 dagen z'n sterke stijging zou je toch wel eens een correctie kunnen verwachten!?
Volkswagen AG presenteert technologische plannen voor accu’s en laden Zes gigafabrieken voor accu-productie operationeel in 2030 Nieuwe technologie reduceert kosten van accu tot 50% 18.000 snellaadstations in samenwerking met Europese partners Elektrische Volkswagens worden onderdeel van publiek elektriciteitsnet Tijdens de recente ‘Power Day’ heeft Volkswagen AG de plannen voor de ontwikkeling van accu’s en de uitbreiding van laadmogelijkheden tot 2030 geschetst. Het merk wil de complexiteit en de kosten van accu’s sterk te reduceren. Zo worden elektrische auto’s voor zoveel mogelijk mensen bereikbaar gemaakt. Ook wil de Volkswagen Groep de levering van accupakketten na 2025 veiligstellen door samen met partners nog vóór het einde van dit decennium zes gigafabrieken in Europa te bouwen. De Volkswagen Groep zet sterk in op de ontwikkeling van eigen productiefaciliteiten voor accupakketten in Europa. Tegen 2030 is het de bedoeling dat er zes enorme fabrieken in Europa operationeel zijn. Deze zijn in staat om een totale energiecapaciteit van 240 GWh per jaar te produceren. Daarmee draagt Volkswagen AG actief bij aan het realiseren van de Green Deal-doelstellingen van de Europese Unie. In 2023 start in het Zweedse Skellefteå de productie van accupakketten voor premiummodellen. De jaarlijkse capaciteit van deze fabriek bedraagt 40 GWh. De fabriek die nu al in gebruik is in het Duitse Salzgitter, gaat vanaf 2025 innovatieve accupakketten voor de volumemodellen van de Groep produceren. Salzgitter krijgt daarbij een belangrijke rol op het gebied van innovaties voor processen, ontwerpen en chemie. Ook hier bedraagt de capaciteit maximaal 40 GWh. Beide fabrieken maken gebruik van 100% groene stroom. Innovatief en voordelig: de nieuwe eenheidscel-accupakketten Om elektrisch aangedreven auto’s voor een steeds groter publiek bereikbaar te maken, streeft Volkswagen AG ernaar om de kosten en de complexiteit van batterijen terug te brengen en tegelijkertijd de prestaties en de actieradius ervan te vergroten. Het nieuwe, innovatieve accupakket dat in 2023 wordt geïntroduceerd, speelt daarbij een sleutelrol. Dit pakket wordt door Volkswagen AG zelf geproduceerd en zal naar verwachting in 80% van alle elektrisch aangedreven modellen van de Volkswagen Groep worden gebruikt. In het basissegment drukt de nieuwe technologie de prijzen voor accu’s met wel 50% en in het volumesegment met 30%. Gemiddeld komen de prijzen van accupakketten dankzij de nieuwe technologie onder de 100 euro per kWh te liggen. Leveringszekerheid Een ander belangrijk doel van de door Volkswagen AG gepresenteerde plannen is het bieden van leveringszekerheid van accupakketten. Dat gebeurt door de productie van accupakketten in eigen hand te nemen en door samen met partners de rest van de waardeketen zelf af te dekken (tot en met recycling). Naast voordelen op het gebied van accucapaciteit en laadmogelijkheden leidt dit ook tot kostenvoordelen. Bovendien is dit de ideale oplossing op weg naar de volgende reuzensprong in accutechnologie: de solid state-batterij die vanaf halverwege dit decennium wordt verwacht. Voor zowel accu- als laadtechnologie zet de Volkswagen Groep in op strategische samenwerkingen. Snel meer snellaadpunten in Europa Het accu-offensief van Volkswagen AG gaat gepaard met een sterke uitbreiding van het snellaadnetwerk. Samen met partners wil Volkswagen AG per 2025 circa 18.000 openbare snellaadpunten in Europa operationeel hebben. Dit is een vervijfvoudiging van het huidige snellaadnetwerk. Hiermee is circa een derde van de totale in 2025 te verwachten vraag af te dekken. Volkswagen AG is al deelnemer in het IONITY-netwerk. Daarnaast wil het samen met BP zo’n 8.000 nieuwe (150 kW) snellaadpunten in Europa realiseren. In Spanje werkt Volkswagen AG samen met Iberdrola voor de uitbreiding van het netwerk en in Italië met Enel. Volkswagen AG investeert tot 2025 in totaal zo’n € 400 miljoen in dit Europese programma. Ook in de VS en China focust Volkswagen AG op de verdere uitbreiding van het laadnetwerk. De auto als onderdeel van het elektriciteitsnet De Volkswagen Groep wil elektrische auto’s ook onderdeel maken van het publieke elektriciteitsnet. Zo is het mogelijk om elektriciteit die thuis uit zonne-energie wordt opgewekt, op te slaan in de accu van de auto’s. Die energie kan naar het huis worden gestuurd op momenten dat daar behoefte aan is. Zo worden klanten minder afhankelijk van het bestaande elektriciteitsnet én kunnen ze geld besparen en de CO2-uitstoot beperken. Vanaf 2022 ondersteunen elektrisch aangedreven MEB-modellen van Volkswagen AG dit slimme systeem. Deze technologie kan op korte termijn ook op grotere schaal worden gebruikt, bijvoorbeeld in appartementencomplexen of kantoren.
Mooi om deze plannen te lezen van VW. Zorgt voor enorm veel fantasie in het aandeel zoals dat heet. Spannend of ze ook gaan leveren de komende jaren, want het klinkt enorm ambitieus. Ik ben er zelf een tijd geleden ingestapt icm short in Tesla. Tot nu toe pakt het geweldig uit.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
Premium
Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!
Word abonnee