Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Forum geopend voor Euronav
Volgen
Intussen ook in Golden Ocean Group gestapt, heel lage break even TCE en redelijke balance sheet. Relevante kritiek altijd welkom.
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
PAPA JOE schreef op 16 februari 2021 20:49 :
[...]
Hij is uitgepraat
Nee hoor, ik praat vrolijk verder. En jij dan praat jij nog weleens ergens over? Zit je nog steeds in galapagos?
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, een aantal berichten is bij dezen verwijderd. Waarschuwing.]
Maak er hier aub geen pharming forum van... Bij voorbaat dank
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
Kunnen we ons niet best allemaal houden aan inhoudelijke, relevante info. Niet op de man spelen, niet op de bal. Feiten, als het speculaties zijn, toelichten waarom die speculatie relevant kan zijn. En verder niet teveel zever. Wie zich verveelt kan terecht op twitter en hopelijk snel weer in de kroeg.
startschot vlcc nieuwbouw pas over 5 jaar? waarom ik dat denk en de gevolgen... Er zijn wellicht ook gouden zaakjes te doen in dry, gastransport,, container.... en wie weet ook biotech....Olspectaculair op korte termijn... Olie transport heeft zijn specifieke problemen en dat is een gouden kans zonde teveel downwards risico ik dacht in het begin ook ... lage spotprijs,groot verlies... maar er is zoveel meer die een rol speelt de oliesector is e bovendien xtra 'onberekenbaar' en dat mag afschrikken... Het specifieke is dat er een peak wordt verwacht en dat dan enkele jaren een minimaal aantal boten moet zijn... en daarna slaat lichte de groei.om in een teveel aan schepen.. nu een nieuwe boot bestellen; ja, als er enorme besparingen kunnen op de brandstofkosten kan het nog lonen: alleen, er moeten nog keuzes gemaaakt worden: nog een beetje research en dan niet prioritair en er komen wel nieuwe reuzen. voor vloeistoftransport . mischien t zonder 'crude' in de naam. windenergie is gratis zou je kunnen denken....maar indirect via waterstof en ammonia is het wellicht goedkoper aanwendbaar... ik verwacht de nieuwste technieken zullen in fases ingevoerd worden: eerst dual lng en dan aanpassingen om op ammonia te draaien...euronav is bij mijn weten met zijn nieuwe suezmax volgend jaar de voorloper... de nu geplande nieuwbouwcijfers bevat wellicht ook 'optie' en bedrijven die het financieel niet 'meer) aankunnen....afwachten hoeveel er echt komen, en waarschijnlijk in 2023 al veel te weinig... En gezamenlijk studiewerk van de sector zal waarschijnlijk een bundeling zijn, en de evolutie eerder vertragen... Bij de nieuwbouw mag je er ook van uitgaan dat de tankers als laatste aan de beurt komen...alleen het hoogstnoodzakelijk om de piek te overleven... dus geprogrammeerde schaarste. En dan maakt men winsten die kunnen oplopen : 180 000$ per dag als je 80 boten hebt is 5 miljard.... en dat 4 of 5 jaar...'er werd ooit nagenoeg het dubbele geboden en dat is ook niet uit te sluiten...). dat is wat er gebeurt bij een ernstig tekort aan nieuwbouw... en 4 jaar lang... dat is niet zo onwaarschijnlijk, het is gewoon wat er gebeurd zonder nieuwbouw, en die komt er pas een jaar na men technische keuzes en normen voldoende heeft onderzocht. (men kan al heel wat ruwbouw doen, maar is daarin beperkt door het grote aantal werfdokken vereist... en tankers komen wellicht het laatst aan bod: andere boten vernieuwen is een stukje interessanter voor de langere termijn: daar zal de energiebesparing voor extra groei zorgen, terwijl er alsmaar minder tankers nodig zullen zijn. voor de tankers zal gelden: het absolute minimum... en dan is die 180 000 voor een ecotanker goedkoper dan nieuwbouw die na 10 jaar misschienniet meer opbrengt... Liefhebbers van lng, containers, bulk., cruises... ook jullie zullen goede zaken doen maar ik denk dat olie vervoer meer mogelijkheden heeft.... en als het vervoer niet teveel kost aan energie en milieu, dan wordt er straks wel water vervoerd ... met de nieuwe schepen zodra die voldoende voorhanden zijn. Ik denk in de eerste plaats aan terugkeer om vol te tanken in de buurt van woestijnen...en daar het water te lossen toch niet alles op een sector zetten, laat staan een aandeel... dat blijft natuurlijk de boodschap, en de eerste bitcoin die zijn energierekening kan betalen, die fiskaat eerlijk is en die niet door quantumcomputers kan gekraakt worden, die bestaat nog niet.
Kan iemand me zeggen indien Euronav kans maakt op de BEL20 (ipv van Galapagos) aub?
Stsv01 schreef op 17 februari 2021 08:59 :
Kan iemand me zeggen indien Euronav kans maakt op de BEL20 (ipv van Galapagos) aub?
gezien ze nu in aanmerking komen voor de small cap belgische index, neem ik aan dat ze nu aan de bv. personeelsvoorwaarden(voldoende belgisch) bv. voldoen, en dat het puur een kwestie is handelsstatistieken en beurskapitalisatie. Ik denk dat die voorwaarden pas vervult zijn bij een koers van 13-15 euro... maar het zijn beslissingen die van veel factoren afhangen , bv. dat er een ander uitvalt. Ik verwacht het niet voor meteen, en het zou bij buitenlandse fusies bv. misschien niet meer mogelijk zijn omwille van de noodzakelijk band met belgie. Ik zou daarop niet speculeren, euronav heeft genoeg andere troeven...Overigens voor euronav vindt ik het 'liever niet'. voor de korte termijn belegger ligt dat misschien anders...dus niet echt een aandeel voor hen: op korte termijn kan je zeker een correctie niet uitsluiten, maar wellicht op een hoger koersniveau....
Stsv01 schreef op 17 februari 2021 08:59 :
Kan iemand me zeggen indien Euronav kans maakt op de BEL20 (ipv van Galapagos) aub?
Ze hebben al kans gemaakt denk ik is er ergens een due date voor dergelijke beslissingen ?
Stsv01 schreef op 17 februari 2021 08:59 :
Kan iemand me zeggen indien Euronav kans maakt op de BEL20 (ipv van Galapagos) aub?
Er is - enkele jaren geleden, als ik me goed herinner - al eens sprake van geweest om Euronav in de BEL20 op te nemen. Ik weet niet meer welk bedrijf het pleit toen gewonnen heeft ten nadele van Euronav. De reden was dat de marktkapitalisatie van het bedrijf in kwestie op dat moment groter was dan die van Euronav. Dit alles is natuurlijk nog terug te vinden op het www; maar heb er nu even geen tijd voor. Stsv01, ik voeg hier even je vragen van gisteren bij: "Men speculeert dat Galapagos uit de Bel20 zou kunnen vallen. Kan Euronav die plaats innemen of moet het naar een Biotech bedrijf gaan?". 1° Op het moment dat de BEL20 opnieuw wordt samengesteld zal het voor Galapagos natuurlijk kwestie zijn hoeveel haar marktkapitalisatie nog bedraagt. Ik heb het niet berekend maar gelet op de forse koersterugval van dit aanval, zou ik zeggen dat het er niet zo goed uitziet om zich in de BEL20 te kunnen handhaven. 2° Wat Euronav naar de BEL 20 betreft, zie hoger de voorwaarde i.v.m. de marktkapitalisatie. Dat is natuurlijk niet het enige punt; daarnaast zijn er nog een aantal criteria die bepalend zijn om een aandeel al dan niet in de BEL20 op te nemen. Ook dit alles is terug te vinden op het www. 3° Indien aan alle voorwaarden is voldaan kan Euronav de plaats van Galapagos innemen. Het feit of het al dan niet om een biotechbedrijf gaat, is in deze geen criterium.
PAPA JOE schreef op 17 februari 2021 09:26 :
[...]
Ze hebben al kans gemaakt denk ik
is er ergens een due date voor dergelijke beslissingen ?
Ik heb gelezen dat dit in maart wordt herbekeken.
Vandaag zal het moeilijk worden voor de 8 Winstnemingen na zo een felle stijging en de RSI staat wel hoog ( 71) Aandeel is wat overbought Ziet er goed uit
Ziet er voor de rest goed uit Ik kijk uit naar Q3 en Q4
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
brandstof: vlsfo prijs verantwoordelijk voor de negatieve spot-rates... de bunkerprijs voor vlsfo is nu weer, maar in mindere mate dan vorig jaar, in het voordeel van met scrubbers uitgeruste vaartuigen. Het is inderdaad mogelijk dat bij aanhoudend verschil ook euronav scrubbers zal installeren. Indien een schip op volle kracht vaart zijn er een paar elementen die de consumptie beinvloeden: er dient een afkoelingsinstallatie ingeschakeld en de motor is minder efficient. verschil in fuel naar schatting 20% Vlsfo kost 120 euro meer per MT... ong 20% maar euronav kan zich herbevoorraden aan lager prijzen: dat prijsverschil is in singapore, en ze hebben daar hun vplus oceania...om het elders goedkoper te halen en met volumekorting. ze moeten wellicht 20% trager varen, en komen dan voor eenzelfde afstand misschien zelfs nog goedkoper uit... per voyage, niet per dag scrubbers zijn bovendien niet in alle havens welkomt: het onderhoud is ook duur, omwille van bacteriele problemen... Voor de termijncontracten denk ik dat de fuelkost voor de huurder is...dat zal dus niet spelen voor een belangrijk deel van de vloot. De eerste 60$ prijsverschil in fuel deelt geen concurrentieel voordeel, het is een billijke vergoeding voor de installatiekosten. het supplementair verschil kan dan weer gecompenseerd door trager varen en minder onderhoudskosten Platts stelt dat het grote prijsverschil de niet-scrubber vlcc verlies doet lijden: het is wel zo dat de installatiekosten nu wel gerecupereerd worden, maar in een groot deel van vorig jaar niet: een verschil van 60 euro per ton (600 euro/dag varen) loont niet echt. ik denk dat euronav tov de andere boten zonder scrubber veel goedkoper voorraad kan halen: effen naar houston of rotterdam waar het verschil maar de helft is, en iets trager varen ... Als het verschil dit jaar niet terugvalt na de winter, dan moeten ze misschien wel een aantal recentere boten van scrubbers voorzien... als dat intussen niet gebeurd is. Voor de nieuwe boten zijn die scrubbers geïnstalleerd. Euronav heeft bunkervoorraad voor 6 maanden...mischien kunne ze dan weer goedkoop bevoorraden
Long Short schreef op 16 februari 2021 19:03 :
Intussen ook in Golden Ocean Group gestapt, heel lage break even TCE en redelijke balance sheet.
Relevante kritiek altijd welkom.
Dit is 1 van de betere in de bulksector. Qua kwaliteit vergelijkbaar aan euronav. Nadeel hier is wel dat ze wel prijzig zijn, vergeleken met andere bulkers zitten ze veel dichter tegen hun NAV aan. Alhoewel ik geen voorstander ben van NAV in de scheepvaart, gebruik ik het hier toch ter verduidelijking.
Bedankt voor de input Lutte11.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)