Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,840 19 apr 2024 10:13
  • -0,140 (-2,34%) Dagrange 5,730 - 5,925
  • 151.805 Gem. (3M) 304,1K

Februari, de maand van de definitieve ommekeer en herstel.

1.672 Posts
Pagina: «« 1 ... 58 59 60 61 62 ... 84 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 13 februari 2021 08:37
    quote:

    Knife Catcher schreef op 13 februari 2021 08:14:

    Helemaal waar Ketchup. Maar zouden ze niet in de gaten hebben dat ze veel dichter in de buurt zitten van de categorie Nina Brink en gebr. Baan? Er zijn enorme mogelijkheden voor de kaarten - de fabriek om het in stand te houden mbt ADAS en evt autonoom rijden. Maar de hebzucht van de top maakt het risico dat de V2000 onder de systemen uiteindelijk toch kansen mist.
    TomTom moet jou direct benoemen als advizeur..........!!!

    Als ze dat doen maakt TT volgend jaar minstens 100 miljoen winst.........!!!
  2. forum rang 7 ketchup 13 februari 2021 08:44
    gebroeders Baan - was een geval apart - iedereen viel over elkaar heen in hun bedrijf te investeren en dat ging in rook op

    Nina Brink, die jaren hier bij mij in de dorpswijk woonde was van een andere categorie, dat was list en bedrog ... ( wel een apart buurtje hier, mijn overbuurman is Joep vd Nieuwenhuyzen) , mevrouw Brink had een onderhandse deal met oa Goldman pre-beursgang dat een gedeelte van haar aandelenpakket op een aanzienlijke discount reeds verkocht was en toen dat uitkwam stortte het aandeel door zijn hoeven

    HG hoort daar niet in thuis, dat is geen boef - hij is gewoon een gewiekste zakenman die de beurs ten volle heeft benut om zijn privé vermogen grotendeels veilig te stellen, acquisities met vreemdgeld te kunnen financieren en nogmaals daar is allemaal niets verkeerds mee, zolang je maar beseft dat eens je een beursgenoteerd bedrijf bent je de plicht hebt om alle aandeelhouders belangen als een goede huisvader te behartigen en hier scoort HG bijzonder slecht.

    maar het is geen boef, hij is uitgekookt en hij runt TT als een privé bedrijf en dat is kwalijk, dan moet je niet aan de beurs staan.
  3. forum rang 4 vreemdvermogen 13 februari 2021 10:41
    quote:

    ketchup schreef op 13 februari 2021 08:44:

    HG hoort daar niet in thuis, dat is geen boef - hij is gewoon een gewiekste zakenman die de beurs ten volle heeft benut om zijn privé vermogen grotendeels veilig te stellen, acquisities met vreemdgeld te kunnen financieren en nogmaals daar is allemaal niets verkeerds mee, zolang je maar beseft dat eens je een beursgenoteerd bedrijf bent je de plicht hebt om alle aandeelhouders belangen als een goede huisvader te behartigen en hier scoort HG bijzonder slecht.

    maar het is geen boef, hij is uitgekookt en hij runt TT als een privé bedrijf en dat is kwalijk, dan moet je niet aan de beurs staan.
    Hmm als je het annual report 2020 er op naslaat is dit wel een van de eerste koppen om te lezen:

    "We aim to create the most relevant and beneficial impact for all stakeholders"

    Daar vallen aandeelhouders toch ook onder?

    corporate.tomtom.com/static-files/3a1...
  4. forum rang 6 tatje 13 februari 2021 10:56
    Uit het transcript Q4 2020.

    It's more around 35% of now then, but anyway so that's growing but growing intellectual speed – watershed – as I said earlier, electric will change. Electric will help in converting. So electric will do 100% attachment rate or close to 100% attachment rate.

    take rate 35% WORDT met EV bijna 100%.

    Is een kwestie van zorgen dat EV overal kan tanken !!!

    Dan gaat iedereen over op EV.

    Als iedereen EV gaat gebruiken.

    van 35% naar 100% is een groei van 185%.

    De ouderwetse SD embedded, misschien had TT een marktaandeel van 30%.

    Dus take rate van 35% naar 100%

    Plus groei marktaandeel van 30% naar 60%.

    Heb het al vaak gezegd, Harold heeft het er al vaak over in Q4 2021, Enterprise, wordt in mijn ogen gigantisch.

    I think on the Enterprise thing, things are a little bit more difficult to predict. But as I alluded also in my introductory remarks, we are building a much more powerful platform. And I think that's needed. If you look at our history, we are very much in navigation and that's great because it's the most difficult use case that there is. But there's a whole other world out there for the location services. And I think by 2023 -- 2022 our platform will be much more capable in dealing with those use cases as well. So it's a very active program and the way to automate the hell out of map making make much more efficient use of existing resources that will result in a more powerful platform, broader market opportunities both geographically, but also on the of type of applications we can deploy. It's enough to play with for us to start growing also that enterprise revenue by that time. So I'm confident that we will get there. Difficult to, especially to predict on tech side 2 or 3 years out. But I'm quite confident that new opportunities will open up.

    Naast de navigatie wereld is er een andere wereld voor locatie services.
    Tja.

    Klasse Harold en Taco, niets laten liggen.

    Alles mogelijkheden met locatie technologie onderzoeken.

    Chris Pendleton van Microsoft zei het al op de CMD.

    Met locatie technologie kun je VEEL meer dan alleen maar navigeren :-)

    prettig weekend.

  5. forum rang 8 Wereldbelegger 13 februari 2021 11:34
    Voor de jonkies of onwetenden of beiden ((-;

    V2000
    nl.wikipedia.org/wiki/Video_2000

    quote:

    Knife Catcher schreef op 13 februari 2021 08:14:

    Helemaal waar Ketchup. Maar zouden ze niet in de gaten hebben dat ze veel dichter in de buurt zitten van de categorie Nina Brink en gebr. Baan? Er zijn enorme mogelijkheden voor de kaarten - de fabriek om het in stand te houden mbt ADAS en evt autonoom rijden. Maar de hebzucht van de top maakt het risico dat de V2000 onder de systemen uiteindelijk toch kansen mist.
  6. forum rang 8 Wereldbelegger 13 februari 2021 16:23
    advizeur..........kostelijk!
    Absoluut een duim van mij.

    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 13 februari 2021 08:37:

    [...]
    TomTom moet jou direct benoemen als advizeur..........!!!

    Als ze dat doen maakt TT volgend jaar minstens 100 miljoen winst.........!!!
    quote:

    Knife Catcher schreef op 13 februari 2021 08:14:

    Helemaal waar Ketchup. Maar zouden ze niet in de gaten hebben dat ze veel dichter in de buurt zitten van de categorie Nina Brink en gebr. Baan? Er zijn enorme mogelijkheden voor de kaarten - de fabriek om het in stand te houden mbt ADAS en evt autonoom rijden. Maar de hebzucht van de top maakt het risico dat de V2000 onder de systemen uiteindelijk toch kansen mist.
  7. forum rang 4 H. Berkhof 13 februari 2021 18:15
    quote:

    ketchup schreef op 13 februari 2021 08:44:

    maar het is geen boef, hij is uitgekookt en hij runt TT als een privé bedrijf en dat is kwalijk, dan moet je niet aan de beurs staan.
    Precies dat heb ik onlangs voor de zoveelste keer doorgegeven aan de AFM (ter completering van mijn dossier, mocht het nog eens nodig zijn)
  8. forum rang 4 H. Berkhof 13 februari 2021 18:41
    quote:

    leonardus65 schreef op 12 februari 2021 23:44:

    @Ikkenietweten @Topper (gelukszoeker volgens jou) zit al veel langer op dit forum. Jij zit hier alleen de (betaalde?) betweter uit te hangen en te treiteren om te kijken hoe snel je een ander op de kast krijgt om dan de schijnheilige uit te hangen.
    Beste,

    Ik zal e.e.a. verduidelijken. Als je lang geleden bent ingestapt op geruchten van een overname dan kom je van een koude kermis thuis.
    Dit is een proces van jaren dus die overname zit er ook dit jaar en volgend jaar niet in omdat HG c.s. hebben aangegeven dit op eigen kracht te doen.
  9. forum rang 4 H. Berkhof 13 februari 2021 19:11
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 13 februari 2021 07:05:

    Dank u,

    Ik begrijp uit een post hierboven dat u beschuldigd wordt van betaalde ondermijnende praktijken op dit forum. U bent onderdeel (geworden) van een complottheorie.

    Grappig, dat een aantal believers in de Tech-dwerg overal complotten in zien. In de koersontwikkeling, bij het management en zelfs op een draadje over TT op dit forum.
    Lijkt me moeilijk een (verstandige) belegger te zijn als je uit dat soort hout gesneden bent.

    [...]
    Zo is het maar net en zeker bij TT.
  10. [verwijderd] 14 februari 2021 01:35
    Een gebruiker over de nieuwe VW ID3 (en dit gaat in veel auto's komen)

    "Ik heb afgelopen week met een ID3 gereden en het is bizar hoe de PACC netjes afremt voor bochten en rotondes. Maar volgens mij is dat toch echt een combi van GPS en kaartinformatie, aangevuld met info van de camera's."

    PACC = predictive automatic cruise control / voorspellende automatische cruise control
  11. forum rang 6 boem! 14 februari 2021 07:47
    quote:

    ketchup schreef op 13 februari 2021 07:55:

    sommige aandelen zijn eeuwige beloftes - maar weten nooit echt aandeelhouders rendement te geven.

    en dat is de enige realiteit voor de aandeelhouder, al de rest is fantasie

    Ik zou het nog iets preciezer willen formuleren door te stellen dat de aandeelhoudersuitkering de enige realiteit is om het rendement te meten en dat de rest slechts berust op fantasie.

    In die zin is ieder aandeel een belofte want het rendement dat het bedrijf gaat maken zal nooit hetzelfde zijn als in het verleden.

    Indien je het gedeelte van de FCF dat toekomt aan aandeelhoudersuitkeringen goed kan inschatten ben je de spekkoper in beleggersland.

    Ik bemerk dat jij nogal bent opgeschoven in jouw oordeel over TT en HG.
    Van geen enkele kans om zelfstandig ook maar iets van waarde te kunnen ontwikkelen voor de aandeelhouder tot een bedrijf met potentie en van een gehaaide en greedy boef tot een gewiekste zakenman.

    Loayliteit bestaat niet in beleggingsland , zie wat de mark heeft gedaan met de koersen van Shell, Alfen, Tesla, PostNL en TT.

    Voor allen valt wat te zeggen indien je naar de beloftevolle, dan wel probleemrijke toekomst kijkt bij al deze bedrijven.

    Ik ben ervan overtuigd dat de koersen van al deze bedrijven nog dit jaar met een 50% kunnen inzakken dan wel met meer dan 100% kunnen stijgen indien de markt aanleiding heeft haar vertrouwen in het verdienmodel van het bedrijf te herzien.
  12. forum rang 7 ketchup 14 februari 2021 09:47
    alle aandelen, zonder uitzondering zijn bewegende doelen, veranderen de omstandigheden dan moet je je view aanpassen
    er zijn geen free-lunches ook niet bij het best performende bedrijf op de Globe 'Apple'

    Apple, kreeg verleden week mijn dividend afrekening van deze super-performer , nou daar kan je niet echt vrolijk van worden

    O.20 $ kwartaal dividend gross bij een gemiddelde koers van ongeveer 115$ voor de periode = 0.17% , ofwel doorgetrokken op jaar basis 0.80 $ = minder dan 1% dividend rendement ervan uitgaande dat ze voor de komende 3 kwartalen het dividend iets optrekken van 0.75% naar 1%

    da's toch een giller, natuurlijk ben ik blij met de koersaanwas van 115 naar nu 135$ , maar puur kijkende naar het dividend rendement voor deze super cash machine zijn ze bij Apple gewoon zo ongelofelijk gierig - eigenlijk een bedrijf als Apple onwaardig - daarom ben ik groot voorstander bij Apple : doe minder eigen aandelen inkoop en geef meer dividend.

    wil Apple toch niet verkopen , wil ze best nog tijden aanhouden zolang we in een wereld leven van negatieve of lage reeële rentes en ga mee met Morgan voor ondergrens op 18 mnd van 145$ en bovengrens van 190$ , average 165$

    PS: het valt me trouwens op hoe relatief weinig mensen hier in Apple beleggen, het zijn vooral institutionele beleggers, index volgende fonds managers, of managers die het meenemen in beleggingsmandjes. Hier dan aan de de overkant van het water is Apple zeer gevraagd bij de private belegger
    best eigenaardig werelds meest gekende en populairste bedrijf , toch onderbelegd bij de private investeerder , althans hier.
  13. forum rang 4 vreemdvermogen 14 februari 2021 09:57
    quote:

    boem! schreef op 14 februari 2021 07:47:

    [...]

    Ik ben ervan overtuigd dat de koersen van al deze bedrijven nog dit jaar met een 50% kunnen inzakken dan wel met meer dan 100% kunnen stijgen indien de markt aanleiding heeft haar vertrouwen in het verdienmodel van het bedrijf te herzien.

    Overtuigd zijn en 2x kunnen gebruiken? Het kan vriezen het kan dooien. Nou ja bij jou dan niet want daar is het toch altijd warm.
    Tja als het verdienmodel wegvalt zie je hoe de markt reageert. Galapagos is een goed voorbeeld.
    Bij TomTom wordt er elke dag hier op het forum weer gegist naar het verdienmodel.
    Een paar aandeelhouders weten precies hoe de vlag erbij hangt. Helaas moet de gewone aandeelhouder het met minder kennis doen en veel fantasie hebben.
    Desalniettemin waardeer ik je inhoudelijke bijdrages, net als die van anderen.
    Ik ben op dat gebied een flapdrol.
  14. forum rang 4 vreemdvermogen 14 februari 2021 10:08
    quote:

    *JustMe* schreef op 14 februari 2021 01:35:

    Een gebruiker over de nieuwe VW ID3 (en dit gaat in veel auto's komen)

    "Ik heb afgelopen week met een ID3 gereden en het is bizar hoe de PACC netjes afremt voor bochten en rotondes. Maar volgens mij is dat toch echt een combi van GPS en kaartinformatie, aangevuld met info van de camera's."

    PACC = predictive automatic cruise control / voorspellende automatische cruise control
    Eddysoft heeft een interessant plaatje over Volkswagen op Twitter geplaatst.

    twitter.com/Eddysoft/status/136045611...
  15. Benjamin G. 14 februari 2021 20:04
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 14 februari 2021 10:08:

    [...]

    Eddysoft heeft een interessant plaatje over Volkswagen op Twitter geplaatst.

    twitter.com/Eddysoft/status/136045611...
    AB is waardevolle informatie.

    Ook een moeilijk plaatje om goed te lezen. Logischerwijs is het vanuit het perspectief van VW, dat geeft een vertekend beeld van de onderlinge relaties tussen de verschillende partijen.

    Wat opvalt zijn de lijntjes vanuit Here. Het rechterkant van het schema lijkt te werken aan de toekomst van autonomous driving. Vanaf Microsoft naar TomTom beneden lijken de partnerschappen op zichzelf te staan. Dit zijn de leveranciers en niet de strategische partners(?).

    Wat ook opvalt is de NAV Alliance: networking for autonomous vehicle.

    Uit dit schema haal ik twee bedreigingen voor TomTom:
    1. Here werkt aan de location services voor VW van morgen. Daar waar TomTom alleen wordt toegelaten voor HD Maps;
    2. De NAV alliance verzamelt en verwerkt de data die nodig is voor vehicle to vehicle communication en beschikt over de data die nodig zijn om maps snel te verbeteren.
  16. forum rang 8 Wereldbelegger 15 februari 2021 07:50
    AB van mij
    uw analyse van het schema lijkt mij steekhoudend.
    TomTom is geen strategische partner maar heeft (slechts) de status van een preferred supplier.

    quote:

    Benjamin G. schreef op 14 februari 2021 20:04:

    [...]

    AB is waardevolle informatie.

    Ook een moeilijk plaatje om goed te lezen. Logischerwijs is het vanuit het perspectief van VW, dat geeft een vertekend beeld van de onderlinge relaties tussen de verschillende partijen.

    Wat opvalt zijn de lijntjes vanuit Here. Het rechterkant van het schema lijkt te werken aan de toekomst van autonomous driving. Vanaf Microsoft naar TomTom beneden lijken de partnerschappen op zichzelf te staan. Dit zijn de leveranciers en niet de strategische partners(?).

    Wat ook opvalt is de NAV Alliance: networking for autonomous vehicle.

    Uit dit schema haal ik twee bedreigingen voor TomTom:
    1. Here werkt aan de location services voor VW van morgen. Daar waar TomTom alleen wordt toegelaten voor HD Maps;
    2. De NAV alliance verzamelt en verwerkt de data die nodig is voor vehicle to vehicle communication en beschikt over de data die nodig zijn om maps snel te verbeteren.
1.672 Posts
Pagina: «« 1 ... 58 59 60 61 62 ... 84 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links