Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,484 17 apr 2024 17:35
  • +0,086 (+0,92%) Dagrange 9,394 - 9,656
  • 1.948.038 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 31 32 33 34 35 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gbakl 11 februari 2021 10:44
    sept. 2020.
    IAG British Airways group.

    Under the terms of the fundraising, which was announced in July and approved by shareholders on Tuesday, investors are being offered new shares at a 36% discount and can subscribe to three new shares for every two they own.

    IAG, which also owns Vueling and Aer Lingus, said that despite the downgrades it still expected to reach breakeven from operating activities in the last quarter of 2020, and progress was being made with job cuts at BA.
    Shares in IAG were flat at 200 pence at 0800 GMT after the group said the 2.97 billion new shares would be at a subscription price of 0.92 euros, a 36% discount to the theoretical ex-rights price based on the closing price on Wednesday.
    ....................................

    die aandelen zakten in september 2020 hierop van 2.45 naar 1 euro.
    Lufthansa deed het veel minder slecht op zijn kapitaalsuitbreiding.

    wat gaat hier gebeuren uiteindelijk ?

  2. forum rang 6 gbakl 11 februari 2021 11:02
    Feb 11 (Reuters) - ADP /AIR FRANCE KLM/AIRBUS:

    PARIS REGION, CHOOSE PARIS REGION, GROUPE ADP, AIR FRANCE-KLM AND AIRBUS ARE LAUNCHING AN UNPRECEDENTED WORLDWIDE CALL FOR EXPRESSIONS OF INTEREST FOR THE HYDROGEN BRANCH IN AIRPORTS
    PARIS REGION, CHOOSE PARIS REGION, GROUPE ADP, AIR FRANCE-KLM AND AIRBUS: SEEKING TO EXPLORE OPPORTUNITIES GENERATED BY HYDROGEN IN PARIS AIRPORTS WITH THE AIM TO DECARBONIZE AIR TRANSPORT ACTIVITIES.
    PARIS REGION, CHOOSE PARIS REGION, GROUPE ADP, AIR FRANCE-KLM AND AIRBUS: WANT TO ANTICIPATE AND SUPPORT DEVELOPMENTS THAT SHOULD HELP TRANSFORM THE PARIS AIRPORTS INTO TRUE "HYDROGEN HUBS"
    ADP DEPUTY CEO: READY TO FEDERATE A UNIQUE ECOSYSTEM TO MAKE POSSIBLE THE PROGRESSIVE INTEGRATION OF HYDROGEN AT PARIS AIRPORTS
    ADP DEPUTY CEO: MUST PREPARE TODAY TO WELCOME THE HYDROGEN AIRCRAFT IN 2035 BY TRANSFORMING OUR AIRPORTS INTO REAL HYDROGEN HUBS
    ........................................................

    prachtige afleiding, deze promotie voor een waterstof toekomst en een poging de overheden
    gunstig te stemmen met het oog op nieuwe staatssteun en in het kader van de nieuwe
    milieu-eisen.

    wordt wel een heel dure onderneming en de ver-van-ons-bed show voorlopig.
  3. [verwijderd] 11 februari 2021 17:52
    Stille periode?

    wel wat geruis links en rechts, ales komt goed (denkt men nu weer)

    Harm Kreulen (KLM): ‘Licht aan het eind van de tunnel’
    11 februari 2021 door Theo de Reus

    Na een ‘bar en boos’ 2020 heeft KLM voor herstel ingezet op het tweede kwartaal van dit jaar. ‘Boekjaar 2021 wordt een beter jaar, maar de start is moeilijk’, stelde Harm Kreulen, directeur KLM Nederland donderdag in de online sessie Veilig & Vertrouwd Vliegen waarin KLM een update gaf over de stand van zaken.
    Er werd vooral vooruitgekeken, maar Kreulen wilde desgevraagd kort terugblikken op 2020. Hij bestempelde 2020 als ‘bar en boos’. ‘Het contrast met 2019 kon niet groter zijn. In 2019 vierden we ons 100-jarig bestaan en stonden we er goed voor.’
    Kreulen ziet echter licht aan het eind van de tunnel, want in 2021 gaat het weer bergopwaarts. ‘Vaccinaties, testen, de ontwikkeling van kennis om het virus te bedwingen, het gaat allemaal gebeuren in 2021.’
    In de ‘goede tijd’ investeerde KLM 3 miljoen euro per dag in nieuwe ontwikkelingen, ofwel 1,2 miljard euro per jaar. Die investeringen zijn fors teruggeschroefd, al wil dat volgens Kreulen niet zeggen dat KLM helemaal niets doet.
    Zo is geïnvesteerd in een nieuwe klasse aan boord: de premium comfort klasse. Deze zit tussen businessclass en economy in. De premium comfort heeft niet alleen meer beenruimte, maar ook een betere stoel en betere catering.
    Daarnaast werkt KLM aan de uitrol van de zogeheten single isle access in de businessclass, waar passagiers vanuit elke stoel toegang hebben tot het gangpad, zonder over andere passagiers heen te hoeven klimmen.
    Kreulen: ‘Nog even moed houden en je voorbereiden op het herstel, want dat gaat er zeker komen.’

    www.travmagazine.nl/harm-kreulen-klm-...

  4. forum rang 6 gbakl 11 februari 2021 18:56
    ANP

    NOS NIEUWS • BINNENLAND •BUITENLAND •ECONOMIE • VANDAAG, 17:28
    Tijdelijk soepelere regels voor vliegveldslots om spookvluchten te voorkomen
    Vliegtuigmaatschappijen mogen komende zomer soepeler omspringen met hun vaste start- en landingsrechten zonder dat ze het gevaar lopen deze zogeheten tijdslots op vliegvelden te verliezen. Het Europees Parlement heeft ingestemd met een voorstel van de Europese Commissie daarover.

    Normaal gesproken moeten luchtvaartmaatschappijen minstens 80 procent van de verkregen start- en landingslots gebruiken om die rechten te behouden. Als gevolg van de coronacrisis is de vraag naar vluchten drastisch afgenomen, maar door de tijdslotregeling zagen maatschappijen zich genoodzaakt spookvluchten, met (bijna) lege vliegtuigen, uit te voeren om hun rechten te behouden.

    Van 28 maart tot in ieder geval 30 oktober mogen luchtvaartmaatschappijen in Europa maximaal de helft van de tijdslots tijdelijk 'inleveren'. Van het resterende gedeelte moeten zij daadwerkelijk de helft gebruiken om de rechten te behouden.
    De tijdslotregels van Europese luchthavens zijn sinds 1993 gelijkgetrokken. Met de zogeheten use it or lose it-regeling moet worden voorkomen dat luchtvaartmaatschappijen tijdslots eindeloos vasthouden zonder ze te gebruiken. Een onafhankelijke slotcoördinator verdeelt jaarlijks de slots, hoewel maatschappijen het 'historisch recht' houden op een slot dat ze het afgelopen jaar hebben gebruikt.

    De lidstaten moeten nog instemmen met de voorgestelde regeling, maar er zijn geen tekenen dat nationale regeringen het plan willen dwarsbomen. In maart 2020 werd de tijdslotregels al eens tijdelijk opgeschort, ook in verband met de coronacrisis.

    Ryanair boos
    Niet iedere luchtvaartmaatschappij staat te springen om de tegemoetkoming. Zo keren Ryanair en Wizz Air zich tegen de plannen, omdat de budgetmaatschappijen juist hopen dat tijdslots op populaire luchthavens vrijkomen.

    Ryanair beklaagt zich al langer over de behandeling van nationale luchtvaartmaatschappijen door hun overheden in de coronacrisis. Zo probeert de prijsvechter staatssteun voor Lufthansa door de Duitse overheid en voor Air France door de Franse overheid aan te vechten. Ryanair is van mening dat de geplaagde nationale maatschappijen tijdslots op moeten geven om financieel gezond te blijven.
  5. forum rang 6 gbakl 12 februari 2021 09:22
    quote:

    gbakl schreef op 11 februari 2021 11:23:

    AIR FRANCE-KLM SL 4.82 HB 32.20 FN 4.82 R 1.00 BNP Paribas Booster Long

    en next:
    AIR FRANCE-KLM SL 4.76 HB 11.82 FN 4.4524 R 1.00 SG Turbo Long

    .
    gevallen en volgende:

    AIR FRANCE-KLM SL 4.7336 HB 30.16 FN 4.7336 R 2.00 SG Turbos Illimités BEST Long
  6. @iPlof 12 februari 2021 17:31
    Van een dikke MIN naar een kleine PLUS..
    Wat is dit toch een mooi fonds..
    Kan niet anders dan dat onze 'volksvertegenwoordigers' in NL en FR met ons belastinggeld de koers beetje hoog houden om gezichtsverlies te voorkomen..
    En dan..BOEM het fortis scenario, aandeelhouder ALLES KWIJT..
    Prettig weekend en tot maandag.
  7. [verwijderd] 12 februari 2021 18:25
    quote:

    Beurrestaxe schreef op 12 februari 2021 17:54:

    [...]
    Ze vertrokken dus met een compagnie van de alliantie en keerden terug met een andere compagnie van de alliantie. Wat is het probleem ook alweer ? :DDD
    Pijnlijk misleidend wat je hier doet; eigenlijk maak je er fake news van en dus kom je ook niet weg met een smiley.
    Je knipt een paar regels uit het stuk en doet of er dan niets aan de hand is.

    Hier een paar andere regels waaruit blijkt dat voor KLM en reizigers naar Nederland problemen worden opgelost door via andere maatschappijen te boeken en reizen via andere EU landen:

    "Potential KLM passengers are therefore turning to the competition to return to Europe. Surrounding countries only require the PCR test upon departure. Rapid tests are possible at major European airports, which means that passengers with an airline other than KLM can fly to Europe and travel to the Netherlands after a transfer."

    Daarom: volledig citeren en/of een URL plaatsen.
    Niet meer doen dus beurretaxe!
3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 31 32 33 34 35 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links