Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,780 19 apr 2024 17:37
  • -0,720 (-2,94%) Dagrange 23,540 - 24,160
  • 191.650 Gem. (3M) 245,8K

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

2.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 133 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Margin Call 12 februari 2021 09:41
    quote:

    moneypocket schreef op 11 februari 2021 20:34:

    [...]

    Systematica gaat short voordat men verwacht dat het algemeen sentiment (negatief) keert en verwacht dan vervolgens tijdens het coveren de stukken gemakkelijk in handen te krijgen. Vandaag lukte dat eigenlijk niet, aangezien het algemene sentiment niet draaide en tijdens het intraday coveren de koers desondanks naar boven ging. Maar...inderdaad, het zijn slimme hedgefunds, die gebruikmaken van diverse parameters. Verwacht morgenavond wederom een wijziging in het shortregister op basis van deze handelsdag. We zullen het zien.
    Het enige wat we weten is dat CFM er snel uit wilt en bereid is om daar best voor te betalen.
  2. wesmail 15 februari 2021 20:41
    Voorbeeld uit andere metaalsector

    Please use the sharing tools found via the share button at the top or side of articles. Copying articles to share with others is a breach of FT.com T&Cs and Copyright Policy. Email licensing@ft.com to buy additional rights. Subscribers may share up to 10 or 20 articles per month using the gift article service. More information can be found at www.ft.com/tour.
    https://www.ft.com/content/40577a9b-d4d9-4cdd-8d08-43ce1c132406

    De razernij van het kopen van tin stuurt de prijzen naar het hoogste punt in zeven jaar
    De voorraden van het metaal dat in de wereldwijde elektronicasector wordt gebruikt, dalen tot recorddieptes

    Tin is een belangrijk materiaal geworden voor de elektronica-industrie © Prashanth Vishwanathan / Bloomberg
    Delen op Twitter (opent nieuw venster)
    Delen op Facebook (opent nieuw venster)
    Delen op LinkedIn (opent nieuw venster)
    Opslaan
    Neil Hume , redacteur natuurlijke hulpbronnen 8 HOURS AGO
    25
    Print deze pagina
    De prijzen van tin zijn gestegen tot een hoogste punt in zeven jaar na een productiegedreven koopwaanzin die de fysieke voorraden van de grondstof heeft doen leeglopen.

    Het donkergrijze metaal, meestal geassocieerd met blikjes, is een belangrijk materiaal geworden voor de wereldwijde elektronica-industrie. Het wordt gebruikt om soldeer te maken - de stof die printplaten en bedrading aan elkaar bindt. De verschuiving naar thuiswerken heeft de vraag naar computers en andere elektronische apparaten gestimuleerd , terwijl China volgens handelaren ook het metaal heeft opgeslagen om zijn doel van zelfvoorziening in halfgeleiders te bereiken.

    Dat heeft geleid tot een aanbodcrisis voor een wereldmarkt die 360.000 ton per jaar produceert. De prijs van tin voor levering in drie maanden op de LME - de kleinste in volume van de zes belangrijkste markten die op de London Metal Exchange worden aangeboden - is met meer dan 70 procent gestegen vanaf het laagste punt in 2020 tot bijna $ 23.400 per ton.

    "Technologie werkt gewoonlijk tegen grondstoffen, maar in dit geval werkt het ervoor", zegt Maritz Smith, CEO van Alphamin, dat ongeveer 3 procent van het tin in de wereld produceert uit zijn Mpama-mijn in de Democratische Republiek Congo.

    Andere windstoten zijn de groei van elektrische voertuigen en een toename van de Amerikaanse huizenbouw, waar tin wordt gebruikt in de chemische stabilisatoren die worden toegevoegd aan PVC-buizen en -bekleding.

    Aan de aanbodzijde werd de productie getroffen tijdens de pandemie, waarbij sommige smelterijen en mijnen moesten sluiten vanwege lockdown-beperkingen. Volgens de International Tin Association zag de Indonesische PT Timah zijn output met 40 procent dalen tot 45.700 ton in 2020. CRU, een adviesbureau, schat dat het aanbod vorig jaar 8.000 ton achterbleef bij de vraag - een derde opeenvolgende jaar met tekorten.

    In de afgelopen maanden heeft een wereldwijd tekort aan lege zeecontainers ook de stroom geraffineerd tin verstoord. Als gevolg daarvan hebben kopers, met name in de VS, hun best gedaan om ter plaatse metaal of contant geld te kopen om aan hun consumptiebehoeften te voldoen, door enorme premies aan te bieden om onmiddellijke leveringen te garanderen.

    Dit kwam tot uiting in de prijs van cash metal, die vorige week steeg tot een recordpremie van $ 1.850 per ton boven de benchmark over drie maanden, alvorens terug te vallen naar $ 1.695.

    De voorraden van de LME zijn ook ontdaan van metaal en bereikten vorige week een bijna record dieptepunt van slechts 775 ton voordat er op maandag wat tin werd toegevoegd. Met 230 ton al gereserveerd voor de levering, bedraagt ??de hoeveelheid fysiek metaal in het LME-systeem 1.100 ton, minder dan twee dagen wereldwijde consumptie. Een jaar geleden bedroegen de LME-voorraden 7.500 ton.

    Voorraden buiten de beurs worden ook beschouwd als bijna kritieke niveaus.

    "Alle grote tinhandelaren zijn uitverkocht voor het eerste kwartaal van het jaar en sommige kleinere voor het hele jaar", zegt James Willoughby, marktanalist bij de International Tin Association.

    Gezien de tijd die het kost om een ??vergunning te krijgen voor en een nieuwe mijn te graven, zegt Alphamin's Smith dat het bevoorradingsgat op korte termijn alleen kan komen door uitbreiding of heropleving van bestaande mijnen. Er is een prijs van $ 25.000 per ton nodig om dit economisch te maken, schat hij.

    "De wereld produceert niet genoeg tin," voegde Richard Williams toe, CEO van Cornish Metals, een tin- en kopermijnwerker die op de Londense junior aandelenmarkt Aim zal noteren. "Er is een zeer dunne pijplijn met nieuwe projecten."
  3. forum rang 7 ff_relativeren 18 februari 2021 21:11
    quote:

    ff_relativeren schreef op 18 februari 2021 20:29:

    AMG Advanced Metallurgical Group komt met de jaarcijfers 2020 op 24 februari (18:00 uur),
    en zal de resultaten bespreken op 25 februari (15:00 uur). Bron : amg-nv.com/feed-posts/amg-advanced-me... .
    AMG is deels afhankelijk van orders in de luchtvaart (en specifiek Boeing). De outlook voor AMG hangt daarmee af van het oplossen van de Boeing 737-Max issues. Alles leek opgelost -wat goed nieuws was voor Boeing, en ook voor AMG. Helaas is er een nieuw probleem opgedoken bij Boeing. Deze keer betreft het de 787 Dreamliner van Boeing. Er worden 222 toestellen onderzocht vanwege mogelijke problemen met de decompressie-panelen die het vrachtruim af moeten grendelen van de passagiers-ruimte. Het onderzoek spreekt van mogelijk fatale gevolgen voor de passagiers.

    Niet goed dus. Bron : www.tagesschau.de/wirtschaft/unterneh... .
  4. forum rang 7 ff_relativeren 18 februari 2021 22:35
    quote:

    drooglegging1920 schreef op 18 februari 2021 22:20:

    Er zijn de laatste jaren al problemen dus lijkt het me grotendeels ingecalculeerd. Boeing geeft aan dat de nieuwe problemen geen vertraging oplopen

    www.rtlnieuws.nl/economie/bedrijven/a...
    Grapje ? Dat is een artikel van een jaar geleden .. (19 februari 2020)
  5. forum rang 7 ff_relativeren 18 februari 2021 23:01
    De shit bij Boeing heeft zich nu verplaatst van de Max naar de Dreamliner (de decompressie-panelen) waardoor er nu 220 toestellen onderzocht worden (zie mijn eerdere posting). In het bron-artikel staat overigens ook dat Boeing de bouw van haar vliegtuigen nu sterk vermindert.

    En dat is lullig voor alle toeleveranciers.
  6. forum rang 4 moneypocket 18 februari 2021 23:10
    quote:

    ff_relativeren schreef op 18 februari 2021 23:01:

    De shit bij Boeing heeft zich nu verplaatst van de Max naar de Dreamliner (de decompressie-panelen) waardoor er nu 220 toestellen onderzocht worden (zie mijn eerdere posting). In het bron-artikel staat overigens ook dat Boeing de bouw van haar vliegtuigen nu sterk vermindert.

    En dat is lullig voor alle toeleveranciers.
    Ga ervan uit dat de vliegtuigindustrie geen toegevoegde waarde aan AMG zal geven. In de toekomst, zonder corona, zal dit zeker wel van toegevoegde waarde zijn. Mensen willen vliegen naar verre oorden. Of het nu vakantiegangers of mensen uit het bedrijfsleven zijn. De corona is tijdelijk en zal "vervliegen" door de vaccins.
  7. forum rang 7 ff_relativeren 18 februari 2021 23:44
    Voor de toeleveranciers aan Boeing is het stil staan van de vliegtuigbouw + het uit de running nemen van honderden vliegtuigen, ernstiger dan "geen toegevoegde waarde geven". Bij de toeleveranciers, en dus ook bij AMG, staat er dan een afdeling stil. Dat kost iedere dag een stapeltje geld.

    Speciaal rond de tijd van kwartaal- en jaarcijfers presenteren, speelt dat mee in de outlook. Geen enkele CEO en CFO wil een afdeling in de cijfers hebben waar een cashburn speelt zonder dat men de einddatum daarvan kent.

    Maar genoeg over de link tussen Boeing en AMG ; ik hoop voor AMG dat ze de bewuste afdeling op een andere manier van orders kunnen voorzien (buiten de vliegtuigbouw). 24 februari komen de jaarcijfers. 25 februari het perspraatje.
  8. forum rang 4 moneypocket 19 februari 2021 07:41
    quote:

    ff_relativeren schreef op 18 februari 2021 23:44:

    Voor de toeleveranciers aan Boeing is het stil staan van de vliegtuigbouw + het uit de running nemen van honderden vliegtuigen, ernstiger dan "geen toegevoegde waarde geven". Bij de toeleveranciers, en dus ook bij AMG, staat er dan een afdeling stil. Dat kost iedere dag een stapeltje geld.

    Speciaal rond de tijd van kwartaal- en jaarcijfers presenteren, speelt dat mee in de outlook. Geen enkele CEO en CFO wil een afdeling in de cijfers hebben waar een cashburn speelt zonder dat men de einddatum daarvan kent.

    Maar genoeg over de link tussen Boeing en AMG ; ik hoop voor AMG dat ze de bewuste afdeling op een andere manier van orders kunnen voorzien (buiten de vliegtuigbouw). 24 februari komen de jaarcijfers. 25 februari het perspraatje.
    ff_relativeren; natuurlijk is dit ernstiger dan "geen toegevoegde waarde geven", maar het gaat om de outlook. Ik hoop en verwacht toch wel dat de kisten dit jaar weer in de lucht gaan en de bijbehorende industrie weer aan de slag gaat. Natuurlijk kost dit AMG iedere dag geld, maar je weet dat zij ook 8% van het personeelsbestand hebben geschrapt en dat ook AMG gebruik maakt van de werktijdverkorting. Het zou bijzonder zijn, indien AMG geen negatieve gevolgen van de corona zou hebben. Outlook...daar gaat het over.
  9. forum rang 7 ff_relativeren 21 februari 2021 02:17
    quote:

    ff_relativeren schreef op 18 februari 2021 21:11:

    [...]
    AMG is deels afhankelijk van orders in de luchtvaart (en specifiek Boeing). De outlook voor AMG hangt daarmee af van het oplossen van de Boeing 737-Max issues. Alles leek opgelost -wat goed nieuws was voor Boeing, en ook voor AMG. Helaas is er een nieuw probleem opgedoken bij Boeing. Deze keer betreft het de 787 Dreamliner van Boeing. Er worden 222 toestellen onderzocht vanwege mogelijke problemen met de decompressie-panelen die het vrachtruim af moeten grendelen van de passagiers-ruimte. Het onderzoek spreekt van mogelijk fatale gevolgen voor de passagiers.

    Niet goed dus. Bron : www.tagesschau.de/wirtschaft/unterneh... .
    Nog meer problemen bij Boeing : Afbrekende stukken van de romp in volle vlucht. Boven Nederland en boven Amerika. 2 verschillende typen Boeing. Boven Nederland afbrekende stukken van de romp. Boven Amerika afbrekende stukken van het omhulsel van de motor.

    Een vrachtvliegtuig Boeing 747 boven Meerssen, Nederland. Beschadigde huizen en beschadigde auto's. 2 gewonde mensen. Bron : nos.nl/artikel/2369598-luchtvaartpoli... .

    Een passagiersvliegtuig Boeing 777 boven Denver, USA. Het onderzoek is in volle gang. Nog geen schade bekend. Bron : www.cnbc.com/2021/02/20/united-boeing... .
2.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 133 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links